Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 23-08-2019, 14:07   #27561   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Is dat geschreven door de houtlobby of door de boerenbond?
Kvind wel dat ge genuanceerd moet kunnen berichten over die bosbranden ipv omgdoomed, maar tmoet dan ook wel wat meer bevatten dan kweegetnietgoe.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2019, 14:46   #27562   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ja, true Was een grap die lijkkist niet doorheeft blijkbaar. Maar een artikel schrijven met als algemeen punt dat je het eigenlijk niet weet, ja, ok. thx.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2019, 16:09   #27563   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ja, true Was een grap die lijkkist niet doorheeft blijkbaar. Maar een artikel schrijven met als algemeen punt dat je het eigenlijk niet weet, ja, ok. thx.
inderdaad :/ Ik dacht mss heeft die schrijfster er banden mee en dan kan Cage het verder uitzoeken :/

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is online now   Reply With Quote
Old 26-08-2019, 19:14   #27564   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Er zijn er véél minder dan in pakweg 2004. Maar dat is ook nodig. Het hele punt is dat de curve zich met Bolsonaro omkeert, omdat Bolsonaro heeft gezegd dat de Amazone geëxploiteerd moet kunnen worden.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2019, 11:23   #27565   link
matias
Senior Member

matias's Avatar

Beamax had vroeger zo'n website met al hun cheapo 2dehands demo producten, bestaat die nog?
matias is offline   Reply With Quote
Old 09-09-2019, 19:47   #27566   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Wat kost een tweejaarlijks onderhoud van een (Bulex) gasboiler? Dus basis controle en attest schrijven. Naar Bulex gebeld daarnet, die vragen 170 EXclusief btw. Da's heel veel, of vergis ik mij?
Old 09-09-2019, 22:16   #27567   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Nee, ik betaalde laatst 210ofzo,altijd nogal duur.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2019, 06:34   #27568   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Dat is aan de hoge kant, maar niet zo abnormaal denk ik (zeker niet als je het door de fabrikant zelf laat doen).

Bij een lokale chauffagist (die liefst natuurlijk ervaring heeft met dat merk van ketels) zal dat wss wel iets minder kosten.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2019, 09:47   #27569   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Een gevonden in mijn eigen straat die ervaring heeft met Bulex (volgens zijn site) en het voor 100 euro doet, all in. https://svgservice.be/
Old 11-09-2019, 09:21   #27570   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Ik heb een nieuw achterwiel op mijn fiets gestoken. Met snel schakelen durft mijn ketting wel eens te ver gaan en komt dan tussen het fietswiel / spaken en de tandwiel cassette in.

De fiets die ik als tiener had had zo een plastieken cirkel om dat tegen te gaan. Hoe heet zo een ding, waar kan ik dat kopen. Met 'ketting scherm' vind ik niks terug.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is online now   Reply With Quote
Old 11-09-2019, 09:37   #27571   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Kan je niet gewoon je derailleur fatsoenlijk afstellen. Zo`n plastieke schijf ziet er maar cheapo uit (ook te vinden op supermarktfietsen).
Old 11-09-2019, 09:55   #27572   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Tis een doodgewone supermarkt fiets (Decathlon). Dient vooral om mijn zat lijf te vervoeren

De derailleur lijkt mij ok afgesteld, het probleem zit hem eerder vooraan op de schakel dingen, als ik voorzichtig schakel. Dus duw en wacht op het klikje, en dan stop, dan gebeurt het niet.

Als ik echter goed doordraai tot het einde zogezegd, dan kan ik iets verder draaien dan dat laatste klikje, en dat zorgt er dan soms voor dat het gebeurt.

En met mijn zatte botten gaat dat natuurlijk meer gebeuren , en ik wil dan niet mijn hand aan die ketting moeten steken etc. Dan ga ik 's morgens heel mijn appartement kunnen kuisen.

Cheapo look in dit geval is pluspunt, dan wordt dat ding minder snel gepikt.

Quote:
Old 11-09-2019, 10:07   #27573   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

dat heet een cassettbeschermer/spaakbeschermer

https://bikezz.nl/p/shimano-spaakbes...t-transparant/

ge gaat wel eentje moeten vinden die juist past op uw cassette

maar inderdaad, met een goed afgestelde derailleur kunt ge da normaal gezien niet voorhebben
Old 11-09-2019, 10:20   #27574   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Aha thanks

Quote:
Old 11-09-2019, 10:35   #27575   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

De limit screw bijstellen lijkt mij gemakkelijker dan een plastieken kapke zoeken: http://cycleseven.org/shimano-mech-limit-screws (in de veronderstelling dat het shimano is)
Talos is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2019, 13:00   #27576   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Of steek die eens binnen in een fietspunt (bij elk deftig station). Voor enkele euro`s fixen die dat voor u.
Old 16-09-2019, 09:19   #27577   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Als de derailleur je ketting te ver trekt, dan is die duidelijk niet goed afgesteld.

Zoals Talos aangeeft heb je een schroef voor de minimum en maximum reikwijdte van je derailleur en er is een schroef voor de weerstand die bepaalt hoe groot de sprongen zijn per klik.

Bij een simpele fiets met weinig versnellingen heb je grote marges, dus mag niet moeilijk zijn om af te stellen.

Zet terzijde nooit kracht op afstelschroeven.

Zelfs met een plastic schijf zou ik niet het risico nemen om niet naar de derailleur te kijken, want de casing van de derailleur steekt meer uit dan je ketting, en als die aan volle vaart tussen je spaken komt, ga je zwaar op je bek en is je wiel en derailleur kapot.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 16-09-2019, 12:00   #27578   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Ik heb inderdaad die schroefjes wat afgesteld. Ik moet nu al echt moeite doen om die ketting eraf te krijgen bij het schakelen, enkel keihard doorduwen na de laatste schakel doet het nu nog.

Thanks

Quote:
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules