Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 16-01-2017, 19:16   #14841   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

onder de categorie "waarom heb ik deze niet in 2016 gezien"

the witch

den atmosfeer van dien film maat, niet normaal. content dat er nog horror films bestaan waar geen duizend onnodige jumpscares inzitten en dat de spanning nie komt van "wanneer gaan ze boe zeggen" maar eerder van een verzadigde opbouw. ahja, de kindacteurs waren meer dan deftig wat ook meestal een gigantische ramp in horror films is
Old 16-01-2017, 21:05   #14842   link
Dorfmeister
O_o

King of the Belgians. Simpel, maar vermakelijk.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2017, 08:23   #14843   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post

the witch

den atmosfeer van dien film maat, niet normaal. content dat er nog horror films bestaan waar geen duizend onnodige jumpscares inzitten en dat de spanning nie komt van "wanneer gaan ze boe zeggen" maar eerder van een verzadigde opbouw. ahja, de kindacteurs waren meer dan deftig wat ook meestal een gigantische ramp in horror films is
Jammer genoeg heeft 'The witch' de belgische zalen niet gehaald. Film staat ook nog op mijn to see lijst.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 10:31   #14844   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

fantastic beasts & where to find them

wa voor ne schijtfilm was me dat nu
Old 18-01-2017, 10:52   #14845   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post

the witch

Ik blijf maar teleurgesteld worden als het op vlak van horror aankomt (Don't Breathe was het toch ook weer niet echt), maar allez, 'k zal deze dan nog eens proberen.

Dit weekend gezien in een vuil cinemazaaltje in Edinburgh: Hobo with a shotgun. Ik was de enige van mijn vrienden die 'm goed vond .
Old 18-01-2017, 12:18   #14846   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

don't breathe vond ik eigenlijk wel cava maar om volledig andere redenen dan the witch

don't breathe is gewoon dikke b-film fun, the witch is allesbehalve dat
Old 18-01-2017, 12:47   #14847   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

tstond in mijn 2016lijstje ook in de top tier list radje, goeie keus
Old 20-01-2017, 14:06   #14848   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ik blijf maar teleurgesteld worden als het op vlak van horror aankomt (Don't Breathe was het toch ook weer niet echt), maar allez, 'k zal deze dan nog eens proberen.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2017, 21:58   #14849   link
Dorfmeister
O_o

La La Land, leuke feel good movie. Voor een musical zijn dans en zang vrij matig te noemen, maar de cinematografie is dan weer top.
Old 21-01-2017, 23:01   #14850   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

The Great Wall.

Beetje random keuze, ik zag op de affiche Matt Damon en referenties naar makers van Hero en House of Flying Daggers.
Dat was helaas het beste dat ik gezien heb die avond. Film leek een beetje op Game Of Thrones (mogelijk door die acteur, en wat door die Black Powder), en heel veel op reclame voor het Grote China. Het is allemaal amusant, esthetisch ook, maar Matt Damon lijkt hier gewoon zijn bankrekening aan te dikken zonder teveel moeite te willen doen. En de schaamteloze cliches, serieus? Kan dit nog, of valt dat tegenwoordig allemaal onder de noemer ironisch. Denk dat ik te oud word om dat nog opwindend te vinden.

Las ergens dat Chinese producenten veel moeite doen om via Hollywood door te breken en hun cultuur uit te dragen. Ik denk dat dit de vaandeldrager ervan moet zijn dan.
Old 22-01-2017, 23:33   #14851   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Split.

Fuark McAvoy gij baas, wat een prestatie. Voor de rest een sterke film die enkel op het einde verzwakt.
DM is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2017, 08:52   #14852   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

The Girl on the Train: Kende het verhaal nog niet, aangenaam verrast! Sterk geacteerd door alle personages.
Old 23-01-2017, 21:48   #14853   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Afgelopen vrijdag een gapend gat in mijn cultuur gevuld en 'All the president's men' bekeken.

Goede shizzle.
Old 24-01-2017, 21:27   #14854   link
Dorfmeister
O_o

Home. Belgische low-budget cinema met veelal amateuristische acteerprestaties, een scenario dat al elfendertig keer is gepresenteerd en camerawerk om te bleiten. Maar ondanks alles is dit een verrassend goede film. De sfeer is echt te snijden en is beklijvend.

De laatste Hollywoodfilm die me evenveel rillingen bezorgde was The Drop van Roskam. Mede dankzij de muziek die voor een groot deel de sfeer opbouwt. Het camerawerk dat te pas en te onpas overschakelt van traditioneel formaat naar GSM-formaat is echter iets wat ik verwacht bij een thesis van een laatstejaars filmstudent, niet bij zo'n film.
Old 24-01-2017, 22:00   #14855   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ik vond de acteerprestaties in Home juist heel goed. Niet spectactulair, maar juist heel low-key, en vooral een voorbeeld van heel goeie acteursregie. Het komt allemaal heel geïmproviseerd over, maar ik vind het vooral een van de meest waarheidsgetrouwe verbeeldingen van een groep pubervrienden die ik al gezien heb in een film. Ik werd er begot melancholisch van, zo herkenbaar.
Old 25-01-2017, 06:44   #14856   link
Dorfmeister
O_o

De enige die ik op niveau vond acteren, is Karlijn Sileghem en Sebastian Van Dun. De rol van Sebastian Van Dun was niet erg moeilijk, maar hij was expressief wel heel erg goed. Andere rollen vond ik het niveau van amateurtheater amper of niet overstijgen.

De openingsscène vond ik bijvoorbeeld symptomatisch voor de film: camerawerk waar de lens bijna letterlijk geplakt is op de smoelen van de acteurs, zenuwachtig heen en weer geslinger en zinnen die aan elkaar gerateld worden met vreemde pauzes en plotse overgangen. Ik besef ten volste dat hier een jeugdcultuur wordt neergezet waar dit in het echte leven gangbaar is waardoor je het inderdaad authentiek kan noemen, maar dat zijn dan nog geen goede acteerprestaties.

Anderzijds is dit een film waar imo de acteerprestaties ondergeschikt zijn aan regie, setting, sfeer en scenario.
Old 25-01-2017, 15:58   #14857   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
The Great Wall.

Beetje random keuze, ik zag op de affiche Matt Damon en referenties naar makers van Hero en House of Flying Daggers.
Dat was helaas het beste dat ik gezien heb die avond. Film leek een beetje op Game Of Thrones (mogelijk door die acteur, en wat door die Black Powder), en heel veel op reclame voor het Grote China. Het is allemaal amusant, esthetisch ook, maar Matt Damon lijkt hier gewoon zijn bankrekening aan te dikken zonder teveel moeite te willen doen. En de schaamteloze cliches, serieus? Kan dit nog, of valt dat tegenwoordig allemaal onder de noemer ironisch. Denk dat ik te oud word om dat nog opwindend te vinden.

Las ergens dat Chinese producenten veel moeite doen om via Hollywood door te breken en hun cultuur uit te dragen. Ik denk dat dit de vaandeldrager ervan moet zijn dan.
Ik volg je hier eigenlijk 100% in

Op zich is dit visueel niet slecht gemaakt, maar het mist gewoon eigenheid. Door Oost en West te mengen blijft een een identiteitsloze brij over. Jammer.
Old 27-01-2017, 21:41   #14858   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

kheb juist the green inferno met stiefvader en moeder op prime gezien

alle drie luidop liggen bulderen van't lachen. deze moet zo hard sucken als ge hem serieus neemt (en zoals hij bedoeld is door roth, i imagine) maar als komedie-horror is die ongewild een niveau boven andere horror komedie's

geniaal
Old 28-01-2017, 11:36   #14859   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dorfmeister View Post
Home. Belgische low-budget cinema met veelal amateuristische acteerprestaties, een scenario dat al elfendertig keer is gepresenteerd en camerawerk om te bleiten. Maar ondanks alles is dit een verrassend goede film. De sfeer is echt te snijden en is beklijvend.

De laatste Hollywoodfilm die me evenveel rillingen bezorgde was The Drop van Roskam. Mede dankzij de muziek die voor een groot deel de sfeer opbouwt. Het camerawerk dat te pas en te onpas overschakelt van traditioneel formaat naar GSM-formaat is echter iets wat ik verwacht bij een thesis van een laatstejaars filmstudent, niet bij zo'n film.
Ik was op de première en ik was er toch wel efkes niet goed van. Heel goed werk. Ik kan 'm zeker aanraden.

Hoezo is dit scenario al elvendertig keer gepresenteerd? Als ik gelijkaardige films moet vinden denk ik aan een "Ken Park" maar dit is toch weer anders.

Het randomen paste bij de sfeer. Het switchen van aspect ratio gebeurde enkel als er stukken bijzaten die dan zogezegd met de gsm gefilmd waren. Het snapchatten van de jeugd simuleren is toch wel representatief voor puberaal 2017. Voor de rest was heel de film toch 4:3? ?

Ik ben in mijn vrije tijd vaak bezig met filmtechnische dingen en het camerawerk stoorde mij echt niet.
Old 28-01-2017, 18:55   #14860   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

La La Land
Awel vond hem nog goed eigenlijk. Mijn madam was ook content.
quantrias is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules