Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 12-02-2019, 10:38   #321   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Het gaat niet zo zeer over "shit in de zon dumpen", maar met de risico's daarrond zoals:
  1. Er gaat iets mis bij transport tussen de aarde en het station aan het einde van de lift --> hoogradioactief afval in de atmosfeer. Dat is nog een trapje erger dan gewoon in een vat op de grond.
  2. Er gaat iets mis op het station --> Zie 1, plus een station dat nu 200.000 jaar onbruikbaar is
  3. Er gaat iets mis bij lancering naar de zon --> Zie 1 of die shit verzeilt ergens anders in het zonnestelsel of daarbuiten. Hoe dan ook komt dat ergens terecht waar het niet hoort.

Er is al onderzoek gedaan naar kernafval lanceren naar de zon. De risico's daarbij waren volgens de onderzoekers te groot om het te riskeren.

Also, sterren branden niet op basis van uranium, plutonium of whatever er nog in kernafval zit fyi.
1. Het grootste risico.
2. Niks belet ons meerdere stations te hebben. Eens 1 lift operationeel is, is de kost van een 2e de lift een fractie van de eerste. Bedrijfswinsten/Politiek niet in rekening genomen. Een besmet station kan je ook lanceren.
3. Niet dat ik een voorstander ben van gewoon in de ruimte dumpen. De kans dat een mens ooit nog in contact komt met die paar lanceringen wat mis zullen gaan is nil.

Maakt niet uit of de zon erop brandt of niet. Al dumpen we al het radioactieve materiaal te vinden op aarde. Dat is niks.

Het lanceren vanaf de aarde is inderdaad te riskant. Nuclear afval op een raket plaatsen, dat is in feite een vuile bom die je maakt. Dat moet misgaan.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is online now   Reply With Quote
Old 12-02-2019, 11:25   #322   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

wat als de opwarming van de aarde het gevolg is van opwarming van de zon

Jaak is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2019, 12:18   #323   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

dat de zon zijn energie terug in huis pakt, in plaats van ons er mee op te zadelen
Old 12-02-2019, 12:30   #324   link
rooz
siii

rooz's Avatar

kunnen we geen muur bouwen en de zon laten betalen
Old 15-02-2019, 01:07   #325   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Belgische werkgelegenheid profiteert het meest van het Parijse klimaatakkoord

Ik was blij dat dat gisteren in het nieuws kwam. Mooi voor de zagers die alleen bezig zijn met hoeveel het allemaal gaat kosten.
Old 15-02-2019, 12:24   #326   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Sowieso zijn veel zaken om global warming te bestrijden te catalogiseren onder investeringen die op termijn gewoon renderen i.p.v. kosten (windmolens, zonnepanelen, isolatie, het elekriciteitsnet, elektrische wagens, warmtenetten).

Heel die 'discussie' over kost is gewoon vals.

Last edited by CSM; 15-02-2019 at 12:35.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2019, 17:30   #327   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02...-nuttige-gron/

slechts diagonaal gelezen, maar lijkt een goede zaak

kan iemand het volledig lezen en samenvatten
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2019, 22:01   #328   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Sowieso zijn veel zaken om global warming te bestrijden te catalogiseren onder investeringen die op termijn gewoon renderen i.p.v. kosten (windmolens, zonnepanelen, isolatie, het elekriciteitsnet, elektrische wagens, warmtenetten).

Heel die 'discussie' over kost is gewoon vals.
Yep, dat is ook mijn visie op de hele zaak (zie ook mijn wall of text eerder in deze thread ), maar naar mijn mening komt dat te weinig aan bod in de media, politiek en andere discussies/acties rond klimaat.
Old 18-02-2019, 16:57   #329   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Daarna volgt de scepsis van de adolescent die alles in twijfel trekt wat volwassenen hem vertellen. Die scepsis is een noodzakelijke fase in de vorming van een kritische geest en kan de aanzet geven tot jeugdig idealisme, maar volgens Neiman blijven veel mensen tegenwoordig in een puberaal negativisme hangen. Ze geloven nergens meer in, elk ideaal wordt meteen ‘ontmaskerd’ als hypocriet of onrealistisch. Deze houding is kenmerkend voor de huidige samenleving, gelooft Neiman. Veel mensen vluchten in een gedachteloos consumentisme dat de machthebbers goed uitkomt.

...

Het is wel een teken van persoonlijke integriteit to practice most of what you preach. Zelf eet ik nog maar een paar keer vlees per maand. Wat vliegen betreft, mea culpa. Ik moet vaak naar bestemmingen die niet zo gemakkelijk per trein zijn te bereiken, dus het vliegen ga ik niet helemaal opgeven.

‘Maar wat mij dwars zit, is dat zulke verwijten vaak komen van mensen die zeggen: je bent moeder Teresa of je bent hypocriet. Je wijdt je helemaal aan het verbeteren van de wereld of alles wat je voorstelt is belachelijk. Dat is een manier van ondermijnen die ik gevaarlijk en cynisch vind. Er zijn natuurlijk heiligen: mensen die geen ijsje kopen, omdat je voor hetzelfde geld een muskietennet voor iemand in de Derde Wereld kunt bestellen. Ik ben er niet zeker van dat je hiernaar moet streven. Ik ben geen asceet, ik houd van schoonheid en plezier. Maar vervolgens zeggen sommige mensen: omdat je een ijsje koopt, ben je hypocriet en mag ik rustig duizend dollar aan een etentje spenderen. Tussen deze twee extremen is een leven mogelijk dat iets teruggeeft aan de wereld.’

...

https://www.volkskrant.nl/kijkverder...len-koesteren/
Dat soort shit attitudes is inderdaad wel alomtegenwoordig de dag van vandaag.
Old Yesterday, 12:37   #330   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Hoe diep en diep treurig al die pogingen om de klimaatspijbelaars in diskrediet te brengen. Zijn ze wel consequent? Ze gaan toch naar McDonald’s. Ze nemen het vliegtuig. Ze zijn de generatie van de achterbank. Ze worden gemanipuleerd. En ga zo maar door. Hoe diep en diep treurig, om de bezorgdheid van zoveel jongeren te willen kaderen in politiek gespin. Een treurig refrein van laffe excuses.

Een generatie komt de straat op om luidop en urgent te zeggen wat de vorige generaties, wat wij allemaal al wisten. Geen van de jongeren heeft zich tot dusver heiliger of beter dan wie ook genoemd. Ze verlangen wel van de overheid dat collectieve maatregelen genomen worden om onze mobiliteit, onze manier van wonen, onze industrie –waaronder de vleesindustrie – milieuvriendelijker en duurzamer te maken. Ze dringen aan op een transitie.

En de vorige generatie – onder andere de mijne, om duidelijk te zijn – komt niet verder dan een boel lamme excuses om dat alles in diskrediet te brengen.

https://www.mo.be/column/de-homerun-...ke-schauvliege
Old Yesterday, 16:30   #331   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mooi. Da's mijn ergernis nummer één, momenteel. Werkelijk elke (ietwat) oudere mens kan alleen maar azijn opbrengen, lijkt het.
Old Yesterday, 17:51   #332   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Deze bagger zie je - jammer genoeg nog steeds - verschijnen: https://doorbraak.be/klimaatconsensus-bodifee/
logion is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 20:33   #333   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by logion View Post
Deze bagger zie je - jammer genoeg nog steeds - verschijnen: https://doorbraak.be/klimaatconsensus-bodifee/
Wow, wacht, een afwijkende mening. Meteen op de brandstapel!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 20:58   #334   link
Matthias
*snore*

Het simpele feit dat een mening afwijkend is maakt ze natuurlijk niet intrinsiek waardevol. Al is het een idee dat bij velen leeft en waar Gerard Bodifée al decennialang op teert. (Hoogstwaarschijnlijk zonder kwade bedoelingen, de brave man ziet gewoon heel erg graag God.)
Matthias is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 22:02   #335   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Het simpele feit dat een mening afwijkend is maakt ze natuurlijk niet intrinsiek waardevol.
én logion die zegt dat het bagger is maakt het ook niet automatisch een vervolging of een heksenjacht

het is, weetwel, logion die vindt dat die mens zijn argumenten bagger zijn
Old Yesterday, 22:23   #336   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
10 wetenschappers kijken naar een dier. 9 zeggen dat het een eend is, 1 zegt dat het een olifant is. Welk dier zou het zijn?
Enfin, in het onderzoek naar klimaatverandering is het eerder 9,5 wetenschappers vs 0,5 maar bon.

Ik zie vooral dat er veel rond de pot gedraaid wordt. Zijn stelling is kortweg "er is geen absolute zekerheid over klimaatverandering, dus het is onze schuld niet en we moeten niks doen". Dat is complete zever op basis van de grote meerderheid van het beschikbare wetenschappelijk onderzoek en het is ook een gevaarlijke instelling.
De shit die daarbij gesleurd wordt in het artikel is hemeltergend, bv:

Quote:
In de loop van de twintigste eeuw maakten we een lichte opwarming van het klimaat mee, in de buurt van de 0,6 graden Celsius.
0,6°C wereldwijd op 100 jaar is geen lichte opwarming, zie o.a. die infographic van de laatste 10000 jaar die hier ook al gepasseerd is.

Of de gemiddelde temperatuur van Mars (-60°C) gebruiken om te beweren dat CO2 geen broeikasgas is...
GG, een planeet zonder atmosfeer (nu ja, zo goed als geen) vergelijken met de aarde - waar de atmosfeer net fungeert als het glas in een tuinhuis. Op Venus is de gemiddelde temperatuur meer dan 400°C Gerard, dat heeft nog steeds geen hol te maken met de problematiek ten gronde.

Ugh, irritant artikel zonder meerwaarde dat alleen maar mist spuit ten voordele van de negationisten.

Recent kwam ik op Youtube een TED talk tegen over het gat in de ozonlaag en lessen die daaruit te trekken zijn voor het klimaatprobleem. Blijkbaar was er in de jaren 70/80 veel minder consensus over het effect van cfk's op de ozonlaag dan de consensus die we nu zien over klimaat, maar toch is er ingegrepen.

Een belangrijk gegeven in heel de discussie (toen en nu) is risico inschatting en beheersing. Een kleine kans op een catastrofale uitkomst is geen kleiner risico dan een grote kans op een "minder slechte" uitkomst. Op een bepaald moment moet je gewoon die kans uitsluiten, in eender welk vakgebied of onderwerp. Zie bv back-ups en fail-overs in kritieke IT systemen, veiligheidsgordels in auto's, waarom kernafval eigenlijk ontoelaatbaar is, etc.
Old Yesterday, 23:15   #337   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Die man verkondigt schandalige leugens. Waarom zou hij in godsnaam een platform moeten krijgen?

Dit soort sujetten heeft ons al decennia van inactie gekost in de strijd tegen de vernietiging van ons leefmilieu. Nu de situatie dag na dag verslechtert en het point of no return nadert, kunnen we asjeblieft stoppen met lullen en daadwerkelijk stappen ondernemen om de menselijke beschaving van de ondergang te redden?
Old Today, 09:41   #338   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
haha, wat :')

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules