Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-08-2013, 20:05   #261   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

amai
CSM is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2013, 19:46   #262   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Binnen drie weken is onze vlucht. En we hebben eigenlijk bitter weinig gepland. Wat wel de bedoeling is, dus dat proberen we goed te maken met de voorbereiding.

Ons plan is het volgende: We komen zondagochtend toe met thai airways in bangkok en nemen die avond een bus of trein naar chiang mai voor drie dagen. Dan komen we in stukjes terug naar bangkok over een tijdspanne van anderhalve week om dan nog 3 dagen in Bangkok vanalles te bezichtigen. Dan nemen de we de nachtbus naar het zuiden om 3 dagen, 4 nachten op ko phangan.

Onze vragen:

- ik las de laatste maand veel over verschillende ontsporingen van de nachttrein. 1 ontsporing per week. Is het echt zo onveilig? Ik lees bvb vaak dat er 90% van de mensen op die treinen toeristen zijn omdat thais die trein al niet meer nemen. Toch maar beter de bus dan? (binnenvlucht is wat duur)
- is er iets interessants te zien tussen chiang mai en bangkok naast sukhothai?
- is het de moeite om naar kanchanaburi te gaan voor een dagje of voor 2 dagen? En is het de moeite om daar op zo een floating hotel te logeren?
kar is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2013, 20:05   #263   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post

Onze vragen:

- ik las de laatste maand veel over verschillende ontsporingen van de nachttrein. 1 ontsporing per week. Is het echt zo onveilig? Ik lees bvb vaak dat er 90% van de mensen op die treinen toeristen zijn omdat thais die trein al niet meer nemen. Toch maar beter de bus dan? (binnenvlucht is wat duur)
- is het de moeite om naar kanchanaburi te gaan voor een dagje of voor 2 dagen? En is het de moeite om daar op zo een floating hotel te logeren?
- eerste wat ik daar van hoor. wij zijn met nachttrein van ayutthaya naar chang mai gegaan. verliep vlot. dat het vol met toeristen zit is eerder omdat het voor de thai duur is (?) en het een handige manier van reizen is voor toeristen (snachts amper 'dagtijd' kwijt, geen overnachtingskost) tis een kleine belevenis.

- ayutthaya, al wordt aangeraden om ofwel ayutthaya ofwel sukhothai te doen. wij deden het eerste, mooi maar ook niet superdemaks.

- jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. erawan national park roxt! leuke tocht omhoog met 7 mooie watervallen, zeker doen.
floating hotel zou louche zijn. olifanten die vast hangen aan kettingen zodat toeristen ze kunnen bekijken vanuit hun floating hotel. en iets van veel lawaai van partybooten oid. kzou passen voor floating hotel, en het zit allicht al vol.
wij zijn helemaal op het einde nog van bangkok met de bus naar kanchanaburi gegaan, nachtje geslapen, 's ochtends naar erawan national park en 's avons terug naar bangkok.
aanrader om te pitten: Tara Bed & Breakfast. zeer vriendelijk onthaald, erg cheap en toch deftig, hielp ons goed verder, regelde voor ons ook meteen om 's ochtends met een buske mee te rijden naar erawan park en het vervoer naar bangkok. kzou geen dagtour doen, dus naar die brug en dat museum, gene vette tschijnt, eerder heel de dag erawan park. ge zijt wel even bezig om helemaal naar boven en terug

Last edited by deev´; 01-09-2013 at 20:15.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2013, 20:28   #264   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Sukhotai> Ayuthayya
EDIT: Thailand in sept-okt kar? Is dat lijk niet allerslechtste periode van weer?
Dov is offline   Reply With Quote
Old 01-09-2013, 21:51   #265   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ja, slecht weer. We zijn daar pas achter gekomen nadat alles al vast lag. Zonde, maarjah, we gaan er het beste van maken (paraplu's, regenjassen en bergbottinnen liggen al klaar). Er gaat alleszins niet zo veel volk zijn dan.
Old 02-09-2013, 08:18   #266   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Send a message via MSN to Takeshi
Quote:
Binnen drie weken is onze vlucht. En we hebben eigenlijk bitter weinig gepland. Wat wel de bedoeling is, dus dat proberen we goed te maken met de voorbereiding.

Ons plan is het volgende: We komen zondagochtend toe met thai airways in bangkok en nemen die avond een bus of trein naar chiang mai voor drie dagen. Dan komen we in stukjes terug naar bangkok over een tijdspanne van anderhalve week om dan nog 3 dagen in Bangkok vanalles te bezichtigen. Dan nemen de we de nachtbus naar het zuiden om 3 dagen, 4 nachten op ko phangan.

Onze vragen:

Waarom zou je de eerste dag na een vermoeiende vlucht op een trein/bus kruipen terwijl je voor 25-40 EUR op een uur met het vliegtuig in Chiang Mai zit?
Je komt hetzelfde traject toch in stukjes terug? De trein/bus-rit gaat bijna even lang duren als uw vlucht. (vanuit België)

Thai nemen heel vaak de trein (is ook gratis voor hen in tweede klasse zonder slaapplek). Ik zou mij niet teveel zorgen maken.
De bus is wel vaak een stuk sneller dan de trein. Ook is de meerprijs voor een VIP ticket slechts enkele EUR en dan reis je echt wel in maximaal comfort (3 mega lederen zetels per rij)
Je hoort wel vaker dat de nachttrein een 'belevenis' is. Ik vond er zelf niet zoveel aan. Je rijdt 'naar het schijnt' wel door mooie landschappen, maar in Thailand is het stekedonker om 18u en het land is echt wel 'donker' (straatlampen zijn zo goed als onbestaande buiten de steden) dus je ziet gewoonweg niets.

Last edited by Takeshi; 02-09-2013 at 08:40.
Takeshi is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2013, 09:51   #267   link
kar
Public servant

kar's Avatar

treinontsporingen:

- 18 juli : http://www.bangkokpost.com/news/tran...ash-injures-30

Quote:
It was the seventh and most serious derailment along the northern rail route in the past four months, and the second this month.
- 03 augustus : http://www.bangkokpost.com/news/loca...ls-second-time

Quote:
UTTARADIT : The same train that derailed last month in Phrae, injuring 30 passengers, derailed again in early yesterday.

The Bangkok-Chiang Mai express train carrying 302 passengers, 90% of them foreigners, was heading to Chiang Mai when it derailed about 4.30am.
- 17 augustus : http://www.bangkokpost.com/news/loca...ils-in-lampang

Quote:
The incident in Hang Chat district was the third derailment on the northern line in the past month and the ninth for the SRT this year.
- 23 augustus : http://www.bangkokpost.com/news/loca...ment-this-year

Quote:
The LAMPANG - A train jumped off the tracks on Friday near the spot in Hang Chat district where a similar incident took place last week, taking the total number of derailments on the route to four in the space of six weeks.
Ik weet zo niet. Het lijkt mij allemaal wat veel. Vooral als je de comments leest over hoe de sporen telkens gewoon opgelapt worden en er geen structurele maatregelen genomen worden. En dat ge als thai precies al wat zot moet zijn om dienen trein nog te nemen.

Over de bus: de bus kost per persoon 20 euro terwijl het vliegtuig al 40 euro is en je dan nog eens een overnachting moet betalen. 40 euro tov 90 euro voor 2 personen is ons veel geld. Wij zijn nog jonge mensen met alletwee een niet zo groot loon waarvan we ook al niet zo veel kunnen sparen. De 1500 euro voor onze vliegtickets was al een grote hap. Dus wij willen het ook wat budget houden in de drie weken zelf. Op het einde doen we eens een uitspatting door 4 nachten in de duurste kamer (met privéjacuzzi) op een eilandje te gaan uitrusting (ko phangan).
Old 02-09-2013, 10:08   #268   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ik zou het toch anders bekijken: je geeft heel veel geld uit voor de vlucht om tot daar te geraken. Door 50 EUR extra te geven spaar je een volledige dag uit om te genieten van die dure vakantie
Voor goedkopere vluchten: airasia.com
Je moet van luchthaven switchen (Suvernabhumi naar Don Mueng) maar dat is een taxirit van 5 eur en 20 minuten.

Over die treinen: neem gewoon de bus. Het is sneller
Tussen Bangkok en Chiang Mai is er niet echt veel te zien vanuit de bus. Thaise snelwegen zijn maar saai

Last edited by Takeshi; 02-09-2013 at 11:20.
Old 02-09-2013, 15:20   #269   link
beki
Senior Member

Als je vlucht boekt van BE naar Thailand, boek dan direct extra vlucht bij.
Voor ons was de extra vlucht naar Chiang Mai maar 5€ meer dan vlucht naar bankok
beki is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2013, 15:37   #270   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Als je vlucht boekt van BE naar Thailand, boek dan direct extra vlucht bij.
Voor ons was de extra vlucht naar Chiang Mai maar 5€ meer dan vlucht naar bankok
het oorspronkelijke plan was om in het begin in bangkok te blijven maar door het verlengen van de reis en het eilandhotel op het einde van de vakantie is de vakantie omgegooid en begint die in chiang mai.
Old 02-09-2013, 17:09   #271   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Ik hoop wel dat jullie dan goede slapers zijn op vliegtuig en bus. 12 uur vliegen en erna 12 uur bus kan heel slopend zijn. Je zit bovendien met een jetlag dus ik hoop dat je dan de eerste 4 dagen van je vakantie niet oververmoeid moet doorbrengen. Denk dat je dan toch best afweegt of het de 100 EUR niet waard is
Old 02-09-2013, 17:40   #272   link
deev´
feel the music.

deev´'s Avatar

yeah, Thai Airways is een puike maatschappij maar ik heb amper geslapen op de vluchten. Wij waren zo enthousiast om na de vlucht meteen druk bangkok in te trekken, nu ook niet bepaald het beste plan qua jetlag viel het mee, daar vooral last van gehad bij de terugkeer. al waren we dan ook een beetje kapot na 25 dagen quasi iedere dag druk bezig.
sommige bussen sucken trouwens, zelfs de '1st class' bussen. dus zo aangenaam reis je daar ook niet altijd mee.

ik ben alvast blij dat we het geld hebben uitgeven om van chang mai naar bangkok naar koh samui te vliegen. dat was zo'n 250 euro per persoon (duur gezien enkel bangkok airways op koh samui vliegt), best kostelijk, maar het spaarde ons wel veel tijd en moeite en we waren tenminste fris om verder te genieten ipv trein/bus en nog eens ferry. ge gaat daar (normaal gezien) misschien maar 1 keer in uw leven heen, dan telt iedere dag wel om er zoveel mogelijk uit te halen.

het leven is daar voor de rest trouwens erg cheap. eten vooral en verblijf ook. we zaten vaak aan 30 à 70 euro per nacht (het kan nog veel cheaper natuurlijk) maar zaten met dat geld wel in verdomd goede hotels. toestanden waarvoor ge in europa makkelijk 5 tot 10 keer zoveel kwijt zijt.

shit, nu heb ik goesting in ne roti.

Last edited by deev´; 02-09-2013 at 17:51.
deev´ is offline   Reply With Quote
Old 02-09-2013, 18:05   #273   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Protip: ga in Thailand een louche apotheek binnen en koop u onder de toonbank een stripke Xanax.
Opstijgen - gin tonicske drinken - eten - Xanax en wakker worden bij het eten net voor het landen.

Ik ben normaal anti-slaappillen maar om dat een paar keer per jaar te nemen met een lange vlucht, zie ik geen problemen
Old 03-09-2013, 07:56   #274   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
I agree. Op lange vluchten (en ook enkel dan) durf ik ook al eens een Xanax nemen. Van slaappillen word ik heel suf, Xanax is gewoon chill.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2013, 08:20   #275   link
kar
Public servant

kar's Avatar

gin-tonic en xanax?
Old 03-09-2013, 08:33   #276   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

1 gin tonic, een volledige maaltijd en 1 xanax kan geen kwaad
Old 10-09-2013, 08:24   #277   link
kar
Public servant

kar's Avatar

nog een vraagje:

Is het mogelijk om op het don muang airport toe te komen en daar goedkoop een last minut in één van de vliegers richting chiang mai te nemen? Een beetje zoals een bus. Of is het toch interessanter om dat nu al te boeken voor binnen 2 weken.
Old 10-09-2013, 09:04   #278   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik zou dat op voorhand doen bij Air Asia. Lijkt me niet tof om daar mogelijks een dag vast te zitten voor minimale korting
Alex is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2013, 10:08   #279   link
Takeshi
ALPPALP

Takeshi's Avatar

Quote:
nog een vraagje:

Is het mogelijk om op het don muang airport toe te komen en daar goedkoop een last minut in één van de vliegers richting chiang mai te nemen? Een beetje zoals een bus. Of is het toch interessanter om dat nu al te boeken voor binnen 2 weken.
Sowieso online booken en inchecken. Last minute is iets van reisbureau's die in grote massa hotelkamers boeken en niet kwijtgeraken en bijgevolg ook plaatsen op een chartervlucht overhebben. (brr, charters, eikes) Last minute vliegen met lijnvluchten is meestal een pak duurder. Ik denk dat er 2 vluchten per uur zijn tussen Chiang Mai en Bangkok (Nokair, Airasia, Thai airways) en ook buiten het seizoen krijgen ze die dingen goed vol. Thai Airways vliegt zelfs elke 2 uur tussen Bangkok en Phuket met een 747 die afgeladen volzit.

Airasia vluchten tussen BKK en CMX kosten minimaal 17.5 EUR (inclusief alle taxen) maar dan moet je ver op voorhand boeken.

Last edited by Takeshi; 10-09-2013 at 11:12.
Old 21-09-2013, 07:20   #280   link
kar
Public servant

kar's Avatar

En we zijn weg. Tot binnen 3 weken of vroeger als ik eens een vraag kom stellen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules