Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 14-10-2012, 00:54   #221   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Welke versterker is het, rooz?
Normaal gezien gaat dat perfect als het een deftige receiver is. Ge gaat met alles (PS3, PC) naar de receiver, en vertrekt van daaruit naar uw TV.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 14:14   #222   link
^Kristof^
Senior Member

Ik weet niet goed waar het te posten, maar mensen die hier komen zien hebben hier het meeste aan denk ik.

Mijn project van dit voorjaar is pas officieel aangekondigd:

http://www.mcintoshlabs.com/us/Produ...oductId=McAire
^Kristof^ is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2012, 15:03   #223   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Great stuff Mc. Heb er zelf de MC402 en de C2300 van. Voor geen geld moet ik nog ander spul hebben
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 20-10-2012, 11:20   #224   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Welke versterker is het, rooz?
Normaal gezien gaat dat perfect als het een deftige receiver is. Ge gaat met alles (PS3, PC) naar de receiver, en vertrekt van daaruit naar uw TV.
Marantz NR 1501.
HDMI kabel gewoon vanuit PC naar reciever, en als ik dan versterker op PC zet, gaat mijn beeld dan ook via het scherm die aangesloten is of kan ik dat aanpassen?
Kzou graag gewoon de audio hebben op sommige momenten.
Old 12-11-2012, 17:23   #225   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Is er een goede manier om de bas op mijn boxen flink te verminderen? Het zijn relatief gigantische B&W's (toch voor de oppervlakte) en het geluid ervan is echt perfect, maar zelfs met de bas van mijn versterker compleet naar beneden gedraaid, heb ik schrik dat mijn buren er last van hebben. Is er een manier om dit op een fysieke manier te doen - zonder weliswaar een compleet nieuwe versterker te kopen - of een goede manier om dat softwarematig te doen? Ik wil geen kwaliteitsverlies lijden, als het kan.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2012, 17:39   #226   link
Scientist
Petrolhead!

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Is er een goede manier om de bas op mijn boxen flink te verminderen? Het zijn relatief gigantische B&W's (toch voor de oppervlakte) en het geluid ervan is echt perfect, maar zelfs met de bas van mijn versterker compleet naar beneden gedraaid, heb ik schrik dat mijn buren er last van hebben. Is er een manier om dit op een fysieke manier te doen - zonder weliswaar een compleet nieuwe versterker te kopen - of een goede manier om dat softwarematig te doen? Ik wil geen kwaliteitsverlies lijden, als het kan.
Tussen de achterkant van de speaker en de muur minstens 50cm ruimte laten als dat nog niet het geval is...
Scientist is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2012, 17:45   #227   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Mja, er is wel wat ruimte, maar een dertigtal cm. Als ik daar 50 van maak staat dat spel psies in het midden van mijn living.
Old 12-11-2012, 17:51   #228   link
Scientist
Petrolhead!

Probeer 30 cm al eens en zie wat het geeft. Een speaker die tegen de muur staat heeft nogal de neiging om de bas te sterk te maken.
Scientist is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2012, 19:31   #229   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Welke B&W's zijn het?
Old 12-11-2012, 19:49   #230   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Als het voor de buren is, spikes/decouplers/marmeren blok onder de speakers. Zal al veel afdoen normaal gezien.
Old 13-11-2012, 10:01   #231   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Vorige eigenaar van mijn speakers woonde op een appartement. Hij had van die geluidsdempende matten in de speakers gestoken ter hoogte van die grote gaten achteraan.

En ze op spikes gezet.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 10:23   #232   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Als ge uw poorten gaat dichtstoppen (assuming you have them) pas je ook wel echt de bas aan (strakker, minder boomy), en niet gewoon de ervaring die uw buren hebben.
Old 13-11-2012, 10:39   #233   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Hij had ze niet helemaal dicht gestopt (sorry, slecht uitgedrukt), maar door die matten erin te leggen werd het volume van de speakerkast kleiner. Je punt blijft geldig natuurlijk
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 11:20   #234   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Quote:
Als het voor de buren is, spikes/decouplers/marmeren blok onder de speakers. Zal al veel afdoen normaal gezien.
Das inderdaad al een goeie start. Ge kunt ook geluidsdempende 'matten' achter uw spekers tegen de muren bevestigen maar qua design is dat niet alles. Belangrijk om weten is dat ge uw basgolven wel op verschillende manieren kunt dempen maar het blijft beperkt. Uw flowports zou ik absoluut niet volproppen met eender welk materiaal.
Old 13-11-2012, 11:38   #235   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Kunt ook uw muren & plafond volhangen met dozen van eieren.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 12:51   #236   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Het zijn deze jongens:

Maar dan zwart en zonder de voet. Eén van de speakers past precies onder mijn werktafel (met een cm overschot). Ik weet niet hoe dik zo'n isolerende matten zijn, maar dat lijkt me toch wel nipt.

Het probleem situeert zich eigenlijk in het feit dat het geluid erg varieert op verschillende plekken in de kamer. Laag bij de grond is de bas bv immens veel meer uitgesproken dan op - eh - oorhoogte. Ook gebeurt het dat ik de indruk heb dat ze best zacht spelen, en wanneer ik dan in de badkamer sta, voel ik de trillingen van de bas plots enorm hard - en dat is toch wel al een hele afstand. De muziek zelf daar is niet hoorbaar.
Old 13-11-2012, 14:20   #237   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Kunt ook uw muren & plafond volhangen met dozen van eieren.
Dat doet echt helemaal niets af aan bas of isolatie. Dat is een algemeen aangenomen misverstand. Dat helpt alleen om qua geluid (vooral hoog/midden) een mooiere curve te maken, voor de rest doet dat weinig af.

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Maar dan zwart en zonder de voet. Eén van de speakers past precies onder mijn werktafel (met een cm overschot).
Daar is uw probleem.
Ten eerste al geen spikes, dus uw volledige kast zit op de grond: bas everywhere. En ten tweede: onder uw tafel? Uw tafel dient zo als een soort van 2de kast, wederom extra bas.

Haal ze onder die tafel uit, zet ze op spikes of decouplers en 't is al véél beter.
Old 13-11-2012, 14:28   #238   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Aight. Ik had al zo'n vermoeden dat ik naar een gigantische klankkast aan het kijken was met die tafel. Spijtig genoeg is mijn ruimte hier beperkt en zal ik eens goed moeten zien om een nieuwe plek te vinden voor de speaker. Anders raak ik van geen enkele van de problemen af. Tnx.
Old 13-11-2012, 15:18   #239   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Dat doet echt helemaal niets af aan bas of isolatie. Dat is een algemeen aangenomen misverstand. Dat helpt alleen om qua geluid (vooral hoog/midden) een mooiere curve te maken, voor de rest doet dat weinig af.
Ah ok, goed dat ge het zegt want khad hier al enkele dozen verzameld om ze tegen de muur te nieten.

BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 13-11-2012, 16:24   #240   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Sarcasme werkt niet op het internet, BR.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules