Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 09-07-2019, 13:06   #1941   link
flexium
Sr member, jr poster

Quote:
Originally Posted by tragezot View Post
Iemand ervaring met zijn regenwater ook voor andere zaken te gebruiken dan voor wasmachine en wc's?

Hebben 10000l zitten. Alle leidingen zijn recent vernieuw. Je kan er in principe met een Koolstof/UV filter ook douches mee nemen en/of vaatwas op aansluiten. Maar 't blijft beetje twijfelachtig natuurlijk.

De watermaatschappij verbiedt dit carrément, maar ja da's ook maar logisch want 't is hun broodwinning.
Vrienden hebben een huis waar, dacht ik, slechts 2 kranen op het leidingwater aangesloten zijn. Al de rest is met regenwater (met idd koolstof en UV filter en mogelijk nog meer toeters en bellen).
Ik heb hen wel nooit horen zeggen dat dat verboden is, kzal het hen eens vragen.
flexium is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2019, 13:17   #1942   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Het enige dat verboden is, is dat je regenwater (of putwater) aansluit op dezelfde kraan als stadswater. Bijvoorbeeld: warm water uit de boiler (of doorstromer) van stadswater en koud water van regenwater op een mengkraan.
kar is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2019, 15:01   #1943   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Het enige dat verboden is, is dat je regenwater (of putwater) aansluit op dezelfde kraan als stadswater. Bijvoorbeeld: warm water uit de boiler (of doorstromer) van stadswater en koud water van regenwater op een mengkraan.
Bij mij is dat gemengd - ik heb dit na de keuring laten aanpassen
Ik ben wel a/h overwegen om zo een UV/Koolstof filter te plaatsen.
Ik zit met 20.000l regenwater - dus ik zou evengoed volledig kunnen overschakelen.
Old 09-07-2019, 19:20   #1944   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by moby1kenobi View Post
Bij mij is dat gemengd - ik heb dit na de keuring laten aanpassen
Waarom doe je zo iets?
Old 10-07-2019, 07:59   #1945   link
Horla
Senior Member

Ik hoop dat hij op zijn minst het over grondwater heeft en niet uit een regenput. Dat zal toch al iets gezonder zijn maar zonder filter zou ik dat toch niet durven riskeren.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2019, 15:06   #1946   link
tragezot
Ne coureur

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Ja, klopt. 's Wat ik wilde zeggen. Ga het zo wel laten. Wasmachine, buitenkranen, waterafgifte bloembakken en wc's zitten er al op en dat is toch al serieus wat litertje op een dag.

Systeem met een drievoudige filter zou trouwens wel veilig genoeg zijn voor bijvoorbeeld vaatwas, maar dat moet je er toch voor zorgen dat je een rigoureus schema hebt om de filters te vervangen. Bovendien is regenwater blijkbaar ook een stuk zuurder waardoor het corrosief is voor metaal.

Blijft wel dat water een duur goedje aan het worden is en ge best middelen zoekt om te besparen.

Niet gelijk die van ons een 2-persoonsbad willen
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2019, 17:34   #1947   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
water een duur goedje aan het worden is
Rofls. Water is, zeker voor bedrijven, belachelijk goedkoop.
Old 10-07-2019, 22:35   #1948   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Blijft wel dat water een duur goedje aan het worden is en ge best middelen zoekt om te besparen.
Bwoah, ik heb onder mijn garage een regenput zitten die ik wel zoek te gebruiken op termijn. Pomp + filters + leidingen is echter een flinke kost, duurt wel effie eer ik die investering terugverdiend heb.
Old 11-07-2019, 08:25   #1949   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Bwoah, ik heb onder mijn garage een regenput zitten die ik wel zoek te gebruiken op termijn. Pomp + filters + leidingen is echter een flinke kost, duurt wel effie eer ik die investering terugverdiend heb.
Met de huidige kost van het water ga ik mijn superdeluxe installatie daar nooit uithalen in heel mijn leven.
Old 12-07-2019, 09:52   #1950   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Idem hier, geloof dat het zo'n 5€/1000 liter is gemiddeld?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 25-07-2019, 16:22   #1951   link
tragezot
Ne coureur

@aksm, gij zijt een verfboer zeker? Zoals ik al eens laten vallen heb, moet ik mijn huis opnieuw in het wit steken. 'k Heb binnen alles gebruikt van Trimetal (van bij Stichelbaut) maar ik heb goeie dingen gehoord over The Paint Factory.

Wat vindt gij daarvan?
Old 25-07-2019, 19:28   #1952   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Hier al paar kamers geschilderd met verf van daar en zeer content van.
Old 26-07-2019, 07:38   #1953   link
tragezot
Ne coureur

Over de binnenverven inderdaad al goede dingen gelezen.

De gevelverven is beetje delicater. Het verleidelijke is dat de prijs een gigantisch verschil geeft. Paintfactory is 80 euro/10l en Trimetal 230 euro/10l. Als ge een 60 tal liters nodig hebt, geeft dat toch een zeer groot verschil.
Old 26-07-2019, 08:23   #1954   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Heel ons huis binnen is in het wit van de verffabriek. Binnen anderhalve week zetten we ook onze living in het basiswit van hen. Content van de verf maar boven hebben we de grijze gyproc (panelen van siniat op het plafond van 1.2m op 2.4m) toch 3 lagen moeten geven om volledig te dekken. Maar aan die prijs is dat zo erg niet.
Old 29-07-2019, 15:28   #1955   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Er bestaan primers voor over van die tegels te verver, maar ik denk niet dat dat echt een duurzame oplossing is. Ik ken iemand die het gedaan heeft en het resultaat was oké maar ik zou er niet mee kunnen leven Ik heb geen info over welk type primer maar ongetwijfeld meer info te vinden in uw lokale bouwmarkt.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2019, 15:33   #1956   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Iemand ervaring met maatkasten die je online kan bestellen? Lijkt mij zeer interessant en een stuk goedkoper dan Camber bijvoorbeeld. Ik dacht eerst om IKEA (keuken) kasten te gebruiken maar uiteindelijk is dat niet 100% aan te passen naar mijn noden. Ik zou 2 kasten nodig hebben waarvan 1 in een nis.

- Kast om wasmachine/droogkast (boven elkaar) + wasmanden etc weg te werken
- Kast in mijn gang om alle tellers, elek. kast, etc weg te werken + storage

- https://www.maatkastenonline.be/
- https://www.woodiy.be/
Volgens mij worden de kasten van bovenstaande websites in dezelfde werkplaats gemaakt ( knokke-heist )

of
- https://www.jouwmaatkast.nl/
Duitse firma, levert gratis in NL maar niet in BE denk ik.

Anyway, iemand ervaring met dergelijke bedrijven? lijkt mij zeer interessant.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2019, 17:00   #1957   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

in b4 erik: koop wat hout over van een hout handelaar, liefst eentje dat failliet gegaan is en zaag/frees/boor/knutsel dat zelf ineen - ik heb dat in mijn <insert kamer> ook gedaan
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2019, 21:17   #1958   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
@aksm, gij zijt een verfboer zeker? Zoals ik al eens laten vallen heb, moet ik mijn huis opnieuw in het wit steken. 'k Heb binnen alles gebruikt van Trimetal (van bij Stichelbaut) maar ik heb goeie dingen gehoord over The Paint Factory.

Wat vindt gij daarvan?
Ik heb toch niet zo een goeie ervaringen met Paint Factory tbh. Advies dat op weinig trok "meneer, totaal geen priemer (sic) nodig, met gewone verf lukt dat ook". 4 lagen op mijn plafond mogen leggen daardoor.

En kwaliteit van de verf vond ik toch ook minder. Sindsdien ga ik altijd bij Colora. Je betaalt een stuk meer, maar kwalitatief toch een stuk beter imo.
Old 29-07-2019, 22:39   #1959   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
in b4 erik: koop wat hout over van een hout handelaar, liefst eentje dat failliet gegaan is en zaag/frees/boor/knutsel dat zelf ineen - ik heb dat in mijn <insert kamer> ook gedaan
+1
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 30-07-2019, 07:27   #1960   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Bjorn View Post
En kwaliteit van de verf vond ik toch ook minder. Sindsdien ga ik altijd bij Colora. Je betaalt een stuk meer, maar kwalitatief toch een stuk beter imo.
+1 voor Colora (heb een trap daarmee gedaan) maar de beste verf die ik al heb gebruikt is toch de Sikkens voor in mijn badkamer. Op nieuwe pleister een grondlaag en dan afwerkingslaag. Geen enkele streep te zien en was heel gemakkelijk uit te strijken.
Horla is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules