Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-10-2018, 21:37   #4501   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Op zich weinig speciaal maar ik denk dat er weinig Gentenaars zitten te wachten op een toevoeging van de cd&v. Maar goed, we zien het wel.
Old 16-10-2018, 21:42   #4502   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
die coalitie die er in gent gaat komen, waarom doen ze daar zo zot over in media, mis ik iets?
Het is zot omdat niemand goed snapt wat De Clercq probeert te bereiken. Hij vergroot zijn kansen op zijn burgermeesterschap niet (iets waarvoor hij sowieso een erg hoge prijs zal moeten betalen) n hij snijdt in zijn eigen schepenmandaten, want Mieke zal ook een schone prijs vragen.

Strategisch gewoon zo bizar dat het ofwel 4D chess op het allerhoogste niveau is, of de flater van deze verkiezingscyclus. We zullen zien!

Goeie samenvatting: https://medium.com/@dokterhuis/besef...n-9b2d3252deef
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 22:33   #4503   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Toegelaten, maar niet verplicht en in deze ook niet aangeraden, me dunkt. Want een centrale vraag in het probleem van stedelijke mobiliteit is toch of we de mogelijkheid van mensen op overal zo rap mogelijk te zijn met hun auto altijd verkiezen boven de nadelen die daaraan verbonden zijn? Als de redenering dat elke extra minuut verplaatsing er een te veel is als centrale uitgangspunt en belangrijkste indicator voor goed verkeersbeleid neemt, zijn we toch gewoon weer bij af?

Dat gezegd zijnde, ik ben er uiteraard voorstander van dat burgers gehoord worden over hun ervaring met alles wat in de publieke ruimte gebeurt, en dat gekeken wordt of dat reden geeft tot aanpassingen. Maar dat is, dacht ik, voor het circulatieplan zowel vr als na de implementatie ervan heel uitgebreid gebeurd.
Het is absoluut correct dat in verkeersmaterie de individuele ervaring vanuit beslissingsperspectief heel weinig impact moet hebben - de andere noden primeren. Die 5 minuten vertraging voor enkele straten moet zo goed als geen rol spelen in de beslissing genomen door de stad. Ik denk (en dat wordt bevestigd door de cijfers) dat de juiste beslissingen genomen zijn - maar dat neemt de individuele pijnpunten niet weg. En doordat de meeste mensen er hoofdzakelijk voordeel van vinden en slechts enkelen de nadelen - tja, dan is de bijhorende irritatie des te meer begrijpbaar. Begripvol luisteren kan dan al veel doen, eventueel kijken voor specifieke kleine wijzigingen of compensaties waar mogelijk. Ikzelf vind het alvast iets makkelijker om mijn eigen ongemakken te accepteren als die op zijn minst erkend worden, maar opzij (moeten) geschoven worden for the greater good. En daarnaast heb je zeker ook gelijk in verband met het aftoetsen van het plan - er kan niet beweerd worden dat de keuzes en implementatie overhaast is gebeurd.
Old 16-10-2018, 22:54   #4504   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Het is zot omdat niemand goed snapt wat De Clercq probeert te bereiken. Hij vergroot zijn kansen op zijn burgermeesterschap niet (iets waarvoor hij sowieso een erg hoge prijs zal moeten betalen) n hij snijdt in zijn eigen schepenmandaten, want Mieke zal ook een schone prijs vragen.
Mieke smeekt gewoon om 'Cultuur'.

En voor de rest ongeveer Fuck Gent. Dat vat het zo ongeveer samen. Allez ja, vermits de situatie in Ninove veel belangrijker (of zoals sommigen het hier zo geleerd formuleren: nieuwswaardiger) is dan Gent.

Hier rolt toch iets uit de vingers van sommige zelfverklaarde intelligentiae in verkiezingstijd zenne. Allez, niet alleen dan.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 00:29   #4505   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

De move van Mathias is toch net heel doorzichtig? Hij wil vermijden dat Groen en SPA een coalitie vormen met CD&V en PvdA om hem buitenspel te zetten. Het enigste dat hem interesseert is de sjerp, al de rest kan hem gestolen worden. Of dat zetelmatig kan wist hij niet toen hij dat bekend maakte en op zondag heeft hij wel bewezen dat hij geen idee heeft hoe een zetelverdeling werkt.

Trouwens, al diegene die altijd zitten te toeteren over kiezersbedrog, weten de mensen die op Open VLD gestemd hebben dat ze eigenlijk op een kartel met CD&V gestemd hebben? Van Hecke zit nu al schepenambten te claimen, een partij van ocharme 4 zetels en die er nog op achteruit gegaan is.
Old 17-10-2018, 09:12   #4506   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

http://www.standaard.be/cnt/dmf20181016_03850346

‘Vrienden, we hebben het gehaald’, riep Bart De Wever zondagavond uit. De N-VA behield haar 23 zetels in de Antwerpse gemeenteraad en de huidige coalitie kan verder.

Maar het scheelde niet veel of zijn avond had er helemaal anders uit gezien. De PVDA greep immers nipt naast een extra zetel. Hadden de communisten 278 stemmen meer gehaald, dan pakten ze een zetel van de N-VA af.

‘Dat klopt’, zegt politicoloog Bart Maddens (KU Leuven), die de verschuiving voor ons narekende. ‘Het was heel nipt.’

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 10:47   #4507   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Is er dan ook een cordon tegen die communisten van de PVDA?

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 11:31   #4508   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Neen, want die zijn niet racistisch?

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 11:49   #4509   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Guyken ook niet

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 12:19   #4510   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

gelukkig vooral minder idioten die ervoor stemmen
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 12:56   #4511   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
gelukkig vooral minder idioten die ervoor stemmen
heeft de pvda geen redelijk tot soms zelfs gigantische groei (relatief tot 2012 voor zo'n kleine partij) gehad in zowat elke gemeente waar ze opkwamen dit jaar?

ironisch genoeg is n van de enigste gemeentes waar ze zwaar verloren hun bastion van district borgerhout

Last edited by Ferrex; 17-10-2018 at 12:59.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 17:47   #4512   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Is er dan ook een cordon tegen die communisten van de PVDA?
officieel niet als die tegen het vlaams belang, wel door alle centrumrechtse en rechtse partijen (cd&v, n-va, open vld). groen en sp.a zijn al in coalitie gegaan met pvda voor meerderheid
Old 17-10-2018, 18:00   #4513   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
heeft de pvda geen redelijk tot soms zelfs gigantische groei (relatief tot 2012 voor zo'n kleine partij) gehad in zowat elke gemeente waar ze opkwamen dit jaar?
Tuurlijk, de arbeiders met hun 4K televisies, iPhone X en merkkledij moeten toch iemand de schuld kunnen geven van de verhoogde kost van het leven.
Old 17-10-2018, 18:09   #4514   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Tuurlijk, de arbeiders met hun 4K televisies, iPhone X en merkkledij moeten toch iemand de schuld kunnen geven van de verhoogde kost van het leven.
euhm, wat?
Old 17-10-2018, 18:12   #4515   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Old 17-10-2018, 18:14   #4516   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ah ok, ge zijt weer uit uw reet aan't klappen. we weten hoe goed dat gegaan is vorige keer dus ik ga u helpen en niet te veel vragen meer stellen, anders maak je je weer onsterfelijk belachelijk. graag gedaan.
Old 17-10-2018, 18:16   #4517   link
rooz
siii

rooz's Avatar

ah sorry ik ging gewoon mee in de trend van deze thread

was al vergeten dat het hier allemaal politicologen waren mijn oprechte verontschuldigingen radje

oe ist nog in de apotheek
Old 17-10-2018, 18:18   #4518   link
rooz
siii

rooz's Avatar

ps tis niet omdat een hoop idioten hier opt forum niet akkoord gaan met me, dat ik me belachelijk maak

ik lig er niet van wakker, niet mee inzitten makker
Old 17-10-2018, 18:19   #4519   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
ps tis niet omdat een hoop idioten hier opt forum niet akkoord gaan met me, dat ik me belachelijk maak

ik lig er niet van wakker, niet mee inzitten makker
Ik heb een credit voor politicologie van Carl Devos, telt dat?

Edit: ging over post daarvoor

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2018, 18:21   #4520   link
rooz
siii

rooz's Avatar

DUIDELIJK GEEN CREDIT VAN EPOSHARK OM DE JUISTE POSTS TE LEREN QUOTEN LOL

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules