Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 13-03-2013, 09:40   #201   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Frank schudt even verward met zijn hoofd en ziet dan de rovers. Hij draait zich naar Roger, die vlak naast hem staat en dus door die aanval ongetwijfeld ook niet veel meer hoort, en roept, zo luid en gearticuleerd mogelijk:
"EEN-HIN-DER-LAAG-ZOEK-DEK-KING!"
Hij lost nog vlug een pijl naar de rover op het platform, maar hij is teveel afgeleid door het gepiep in zijn oren om deftig te kunnen mikken. Serieus, echt, 't is lijk iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, super irritant. Vervolgens beweegt hij zich tot bij Davron, waar hij hopelijk wat meer beschut is tegen de pijlenregen van de aanvallers.

C.Longbow vs rover op platform: 1d20+5 10 1d8+3 7
Move naar rij e, kolom a
Guns is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 10:05   #202   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Baraag loopt de bossen in, recht op recht op een van de stok werpende mensjes op de grond.

Beweeg naar rij F, kolom Q. Er van uitgaande dat dit 80 ft van mijn vorige positie is en ik daar geraak.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 10:08   #203   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ge bedoelt zo, veronderstel ik? Da's 80ft.

Dodgy, 't is aan u.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 10:10   #204   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Is het wel een hinderlaag? De rovers waren niet voorbereid op onze komst...

In de chaos van alles bedenkt Roger zich dat de bandiet bovenaan de uitkijkpost gemakkelijk de nieuwe posities van onze groep kan zien en beslist om deze zo snel mogelijk uit te schakelen.

Van de rovers op de grond heb ik minder schrik, zeker niet met Jamhand en Baraag in de groep.

Ik verplaats me sluipend van m'n open positie aan de kar richting het struikgewas aan de westkant van onze locatie en probeer van daar uit met m'n kruisboog de bandiet in de uitkijkpost neer te schieten.

Ik verplaats me naar rij K kolom A en schiet vanuit m'n verborgen positie op de rover.
Vraagske, ik heb ook en abilitie die distraction heet. Als ik nog meer kan doen dan me verplaatsen en schieten wil ik deze ook gebruiken om onze belagers te kloten.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2013, 10:19   #205   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Rogers kruisboog mist zijn doelwit. De bandiet weet waar je zit, dus dit is geen sneak attack. Je kan je niet zomaar verstoppen van aan de kar tot in de struiken, want de man kan je gewoon zien.

crossbow attack op bandiet: 1d20+4 10 1d6 5
Je staat op [J,A] want verder kunt ge niet moven.

Fjuri? Daarna Divo.
Old 13-03-2013, 11:04   #206   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Elmir richt zijn blik van de wagen op naar de rovers en kijkt naar de bomen waar Baraag naartoe is gelopen en nog een aantal rovers staan. Hij wacht even tot de kleine Mastodon in de buurt is en neemt ondertussen het flesje doorzichtige vloeistof boven. Hij spreekt dan:
"Axuda-me Gozreh. Crecemento da herba, crecemento e deixar o home."

Cast Entangle spell. Centrum: (rij J, kolom R)
40ft radius spread; DC 14 reflex safe; failure = entangled = -2 op attack en -4 op Dex.
Baraag Reflex: 15

DarthJabbaBoulet
Bandits
Guns
Baraag
Dodgy
Fjuri

Divolinon
Bandietvrouw
Kittens

Last edited by Fjuri; 13-03-2013 at 22:00.
Old 13-03-2013, 12:11   #207   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

De benen van de bandiet op [K,Q] worden omwikkeld door planten. De andere rover kan door wat handigheid de planten ontwijken. De boogschutter bovenop de uitkijkpost ondervindt ook hinder door de plots naar hem grijpende takken.

Last edited by Fidoh; 13-03-2013 at 14:45.
Old 13-03-2013, 21:25   #208   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon

Met suizende oren loopt Jamhand naar de rover toe die naar hem geschoten, tot plots de planten voor zich uit de grond schoten en de rovers proberen grijpen.

Dus beslist Jamhand zich even opzij te zetten tussen 2 bomen waar hij perfect zicht heeft op de rover en toch niet in de duidelijk magische spell terecht komt.

Hij neemt een van zijn speren en werpt deze richting de rover.

Speer op rover: 1d20+2 = 4 ; 1d6+4 = 8
Old 14-03-2013, 09:49   #209   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

De leider van de rovers verschijnt tussen de struiken. 't Is een jonge vrouw. Ze heeft in haar linkerhand twee bijlen vast en werpt met haar rechterhand een dolk naar Baraag. Het mes blijft vast zitten in een boom.

Kittens?
Old 14-03-2013, 17:34   #210   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Rembrand zoekt dekking achter de dichtstbijzijnde boom en gooit een javelin naar de bandiet op het platform, maar deze vliegt het struikgewas in.

move action: beweeg naar rij H, kolom B (of ergens anders waar cover is) en trek javelin
standard action: attack bandiet op platform met javelin: 1d20+2 11 1d6+2 5
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2013, 17:36   #211   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

DarthJabbaBoulet
Bandits
Guns
Baraag
Dodgy
Fjuri
Divolinon
Bandietvrouw
Kittens
Old 14-03-2013, 18:19   #212   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Davron herlaadt zijn kruisboog en vuurt opnieuw op de vijand en verplaats zich 1 stap naar achteren

Xbox attack L,E : 13 damage 3
5 foot step naar C,B

Order
DarthJabbaBoulet
Bandits
Guns
Baraag
Dodgy
Fjuri
Divolinon
Bandietvrouw
Kittens

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2013, 14:54   #213   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Davrons kruisboog mist weeral zijn doelwit. De rover op de uitkijkpost heeft een beetje beschutting daarboven, vandaar.

De bandieten vallen aan:

De rover op de uitkijkpost schiet op Roger, maar mist.
De rover op [K,Q] schiet op Jamhand, en mist ook. (entangled, dus -2 op attack roll)
De rover op [G,T] pakt zijn kortzwaard en probeert zich te verdedigen tegen Baraag. (niet entangled)
De rover op de andere uitkijkpost schiet ook op Jamhand en de pijl mist ook al zijn doelwit. (entangled, -2 op attack roll).

Iedereen mist.

Bandiet longbow op Roger: 1d20+2 7 1d8 7
Bandiet longbow op Jamhand: 1d20+0 1 1d8 2
Bandiet longbow op Jamhand: 1d20+0 2 1d8 4
Bandiet shortsword op Baraag: 1d20+2 15 1d6+1 7

Guns?
Old 15-03-2013, 23:29   #214   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Frank ziet de leider uit de struiken komen. Heel effectief lijkt het langeafstandsgevecht tot nu toe niet te zijn, dus hij besluit om zich voorzichtig dichter bij de vijand te gaan positioneren, daarbij zichzelf dekking gevend met nog een pijl richting de rovers.

Move naar rij c, kolom e
C.Longb. vs bandit leader: 1d20+5 16 1d8+3 11

Er staat "vs. bandit leader", maar ik weet nu eigenlijk niet waar de stammen van de bomen (of zijn het struiken) staan, dus misschien kan ik vanuit die positie niet op de bandietenleider schieten, of zie ik ze gewoon niet staan. If so, schiet ik op eender welke bandiet die ik kan zien vanuit die positie.

't Is aan Baraag.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2013, 09:17   #215   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Het zwaard van de rover ketst schadeloos af op de dikke huid van de Mastodon. Op zijn beurt slaagt hij met zijn slagtanden naar de rover.

Even later wordt ook hij vastgegrepen door de planten.

To hit: 1d20+3=14; schade 1d8+2=6

Let wel, die rover moet nog eerst zijn DC14 reflex maken om te zien of die vast zit (en als die vast zit heeft die nog -2 op zijn AC)

Dan beweeg ik 2 vakjes omhoog. Dat veroorzaakt geen attacks of opportunity geloof ik, als dat wel zo is doe ik enkel 5ft step naar omhoog.
Reflex save vs Entangle : Faal

DarthJabbaBoulet
Bandits
Guns
Baraag

Dodgy
Fjuri
Divolinon
Bandietvrouw
Kittens

Dodgy up
Old 16-03-2013, 14:34   #216   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Roger verschiet van de pijl die rakelings langs hem schiet. Hij dacht dat hij verborgen zat maar de rover in de uitkijkpost ziet alles vanuit die positie.

Tijd dat er hier enen dood gaat!

Ik haal uit m'n zak een flesje Alchemist Fire en gooi dat naar de rover op de uitkijkpost. Als ik hem niet raak, staat heel dat spel toch in de fik en misschien gaan de anderen lopen van't verschieten???
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2013, 15:04   #217   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Elmir neemt zijn sling en vanuit zijn huidige positie achter de kar werpt hij een steen richting de rover op het verhoog vlak bij Baraag.

Sling mist

DarthJabbaBoulet
Bandits
Guns
Baraag
Dodgy
Fjuri

Divolinon
Bandietvrouw
Kittens

Divolinon is de volgende
Old 16-03-2013, 15:46   #218   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon

Jamhand neemt een andere speer en werpt deze opnieuw richting dezelfde rover met deze keer hopelijk meer geluk.

Speer op rover: 1d20+2 = 8 ; 1d6+4 = 6
Volgend aanval zal een crit zijn, moet wel na zo'n slechte rolls.

DarthJabbaBoulet
Bandits
Guns
Baraag
Dodgy
Fjuri
Divolinon

Bandietvrouw
Kittens

Bandietvrouw is de volgende
Old 18-03-2013, 11:17   #219   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Braag geeft de rover naast hem zo'n harde kopstoot dat de arme man achterover valt en zijn nek breekt op een steen die op de grond ligt.

Frank kan vanuit zijn nieuwe positie de vrouw goed zien, hoewel er wel enkele bomen tussen staan. Zijn pijl zou waarschijnlijk zijn doel gevonden hebben, ware het niet dat er een boomstam in de weg stond. De pijl blijft in een van de bomen vastzitten.

Roger gooit een flesje Alchemist's Fire naar de bandiet op de uitkijkpost. Het flesje raakt de bandiet niet, maar spat wel uit elkaar op de boom naast hem. Het spul vliegt onmiddelijk in brand en een redelijke hoeveelheid spat op de man. Het levende, sappige takken van de boom naast hem vatten geen vuur, maar het dode, droge hout van de uitkijkpost is minder bestand tegen de hitte. De druppels brandende olie zorgen ervoor dat, als de bandiet ze niet snel uitdooft, er een reŽel gevaar is voor brand.

De rover op het verste platform wordt gemist door Elmirs slinger. De man heeft blijkbaar ook een manier gevonden om geen last meer te ondervinden van de Entangle-spreuk.

Jamhands speer mist.
Moet ik hier verdomme alles zelf doen!!
De leider van de rovers probeert door de kronkelende planten naar Baraag te lopen. Ze geraakt niet ver genoeg en wordt toch stevig gehinderd door de planten. Ze drinkt een potion.

Smijt Alchemist's Fire naar boom, ranged touch: 1d20+4 10
Dit is niet genoeg om directe schade te doen. Je doet wel splash damage. (1hp)

reflex saves vs Entangle (rover, rover op platform) DC14: 1d20+1 11 1d20+1 21

DarthJabbaBoulet
Bandits
Guns
Baraag
Dodgy
Fjuri
Divolinon
Bandietvrouw
Kittens

Last edited by Fidoh; 18-03-2013 at 13:17.
Old 18-03-2013, 11:32   #220   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Rembrand gooit zijn laatste werpspeer naar de bandiet op het brandende platform.
move action: trek javelin
standard action: attack bandiet L,E met javelin: 1d20+2 12 1d6+2 8
Kittens is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules