Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-10-2018, 15:49   #4481   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

DJB, hebt ge het over dat stukje in het VTM-journaal waar hij zegt dat hij geen commentaar wilt geven?

Heerlijk boertig.
Old 16-10-2018, 15:56   #4482   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by oblo View Post
Als ik m'n original hometown Schoten zie moet ik wel wral bleiten: 43,8% N-VA gevolgd door 20,7% VB, srsly, vorige keer ging de toen ook al enorme score van N-VA nog ten koste van VB. Nu gaan ze er allebei op vooruit en laten ze niks heel van CD&V. Ex-burgemeester nonkel Harrie wel nog een zitje, maar zijn schoonzoon behoudt de sjerp dus duidelijk, zal er weer gezellig zijn met Kerstmis.
Tis wreed. Ik ben al content dat groen er op vooruit is gaan.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 16:06   #4483   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Ik hoop alvast dat gij geen wetenschappelijk onderzoek doet ofzo.
Een "vaststelling" is een anekdote. Pas als het gestaafd is met herhaaldelijk onderzocht cijfermateriaal, kun je er iets relevants uithalen.
Hij heeft toch gewoon gelijk dat cijfers maar een representatie van de werkelijkheid zijn? En alleen maar een zinvol beleidsinstrument als men de negatieve impact op sommigen minstens even serieus neemt als de positieve impact op velen. Democratie is niet "wij zijn gewonnen, fuck de rest". Je moet naar de verzuchtingen van iedereen luisteren... Erg wetenschappelijk is het straal negeren van anecdotes imho ook niet.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 16:25   #4484   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Hij heeft toch gewoon gelijk dat cijfers maar een representatie van de werkelijkheid zijn? En alleen maar een zinvol beleidsinstrument als men de negatieve impact op sommigen minstens even serieus neemt als de positieve impact op velen. Democratie is niet "wij zijn gewonnen, fuck de rest". Je moet naar de verzuchtingen van iedereen luisteren... Erg wetenschappelijk is het straal negeren van anecdotes imho ook niet.
Euh. Tenzij in een kwalitatief onderzoek ter exploratie voor verder quantitatief onderzoek, jawel toch?

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 16:28   #4485   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ook wel wreed content om te zien hoe hard Siegfried Bracke op zijn bakkes is gegaan. Way to go Gent
Cage is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 16:46   #4486   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Euh. Tenzij in een kwalitatief onderzoek ter exploratie voor verder quantitatief onderzoek, jawel toch?
Soms nogal moeilijk om te beseffen wat cijfers vooral niet betekenen. Goeie cijfers voor het circulatieplan maken de persoonlijke observaties van Hellbird niet minder waar, ofzo.

Als je de werkelijkheid wetenschappelijk bestudeerd, zijn de details toch belangrijk?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 16:49   #4487   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Sorry ran, maar hier kloppen toch een paar punten niet.

Eerst en vooral, op het vlak van wetenschappelijk onderzoek is het wel degelijk good practice om niet te veel belang te hechten aan individuele anekdotes en te kijken naar brede resultaten. Brede resultaten die je kunt afleiden uit cijfermateriaal. Afhankelijk van hoe ge "negeren" bedoelt, is het "straal negeren van anekdotes" zeker wel wetenschappelijk.

Ten tweede heb ik nergens beweerd dat ge de negatieve impact die er op sommigen is, moet negeren. Democratie is inderdaad de beslissing van de meerderheid, maar ik erken dat het belangrijk is dat een overheid (al dan niet lokaal) ook luistert naar de bekommernissen van een minderheid. Daar sprak ik Hellbird dus zeker niet op tegen. (Het is dan wel nog de vraag wanneer en in hoeverre het beleid moet aangepast worden om aan die minderheid tegemoet te komen.)

Ik had het over zijn bewering dat "de cijfers" de "feitelijke vaststellingen" niet overstijgen:
Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ik sprak gewoon zijn dwaze redenering tegen dat cijfers feitelijke vaststellingen overstijgen.
Dat klopt gewoon niet. Ja, cijfers zouden gemanipuleerd kunnen worden.
Dat betekent alleen niet dat:
1) individuele "feitelijke vaststellingen" per definitie meer waarde hebben dan conclusies uit breed cijfermateriaal
2) het cijfermateriaal sowieso gemanipuleerd is
3) als het cijfermateriaal gemanipuleerd zou zijn, dat nu nog niet boven water zou gekomen zijn.
Old 16-10-2018, 16:51   #4488   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

#care voor lokale politiek, maar toch moeilijk om geen mening te hebben.

1 - jeej! groen gaat op veel plaatsen vooruit. Zelf ook voor gestemd. tIs een beetje vijgen na pasen en dweilen met de kraan open, maar alle beetjes milieu-bewustzijn zijn nodig.
2 - fuck! rood blijft maar doorgaan in Brussen en Wallonie. Hoeveel schandalen zijn er zo nog nodig alvorens die halve gangsters eindelijk eens gaan afgestraft worden? Hoe je met een pokerface blijft kunnen opkomen voor solidariteit en tegelijk de eigen zakken vullen op grote schaal - het is me een raadsel.
3 - kleine troost: PvdA gaat er op de meeste plekken op vooruit. Naast groen een tweede links alternatief dat evenmin gepaard gaat met een historie van graaicultuur kan ik alleen maar aanmoedigen
4 - shit! VB terug aan het winnen. Al deel ik niet al hun meningen en ben ik uitermate ontgoocheld met alles wat ze de voorbije 6 jaar gedaan hebben, met de NVA valt naar mijn mening grotendeels nog te leven. Arm Vlaanderen.
5 - potverdikke, CD&V op veel plekken vooruit en geregeld (nog/terug) de grootste. Bende ruggegraatloze, kar-kerende, standpunt-vermijdende, grijze tsjeven. Kunnen we es allemaal afspreken dat de CD&V op de federale verkiezingen helemaal geen stemmen krijgen? (Kan nog begrijpen dat ze lokaal mogelijks wel goed werk leveren)
Old 16-10-2018, 17:00   #4489   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Als je de werkelijkheid wetenschappelijk bestudeerd, zijn de details toch belangrijk?
En hoe denk je dat een wetenschapper die werkelijkheid bestudeert? Onder andere door statistische analyses van zo representatief mogelijk cijfermateriaal. En testresultaat zegt wetenschappelijk niets.

Quote:
Goeie cijfers voor het circulatieplan maken de persoonlijke observaties van Hellbird niet minder waar, ofzo.
En dat wordt toch niet beweerd? Enfin, toch alvast niet door mij. Ik zeg dat de waarde van zo'n individuele ervaringen minder groot is dan de waarde van kwalitatief breed cijfermateriaal. En dat een overheid tot een bepaalde mate rekening zou moeten houden met die individuele ervaringen, maar op een gegeven moment wel naar het grote plaatje moet kijken.

Heerlijk grijze mening, h? Kzou ne goeie tsjeef zijn.
Old 16-10-2018, 17:17   #4490   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
N-VA Ninove stapt niet in coalitie met Forza Ninove en kiest voor oppositie

[...]

Meer nog: de N-VA in Ninove - die bijna 8 procentpunt verloor bij de verkiezingen - kiest resoluut voor de oppositie. Het is nu aan Open VLD van huidig burgemeester Tania De Jonge en de lijst S.A.M.E.N. om een coalitie op de been te brengen. Echter: zij kunnen zonder Forza Ninove samen ook geen meerderheid vormen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/10...48/percentages

Oh boy. :')

Last edited by Mr. Santa; 16-10-2018 at 17:22.
Mr. Santa is online now   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 17:55   #4491   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Als we moeten opnieuw kiezen hoop ik dat Ivan Leko het toch haalt

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 17:56   #4492   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Heel die discussie over statistieken en cijfers over het circulatieplan - jullie praten naast elkaar.

1/ Voor statistische analyses kijk je inderdaad naar gemeten cijfers (eventueel aangevuld met aantal kwalitatieve analyses) - die zijn duidelijk matig tot heel positief voor het circulatieplan.

2/ Het circulatieplan heeft veel effecten, en Gent bestaat uit veel straten. Wat algemeen een goede zaak is, hoeft voor specifieke straten en gebruikers niet geweldig te zijn. Ik woonde tot voor kort vlakbij de Dampoort - en dat is wel een stuk veiliger geworden, maar allesbehalve aangenamer (ik moet zelden pal op de spits erdoor, dus tijdens de spits valt het misschien nog mee, maar op alle andere momenten dan de spits, is er beduidend meer file en door de lichten is het bij heel weinig verkeer een stuk trager). Kameraden van mij moeten sinds het circulatieplan ook systematisch 5 minuten langer rekenen naar eender welke bestemming omdat er enkele straten eenrichting geworden zijn en ze nu een ommeweg moeten maken waar met de regelmaat van de klok ook traag gereden moet worden. Als je daar woont en je stelt dat dag in dag uit vast, dan zijn dat effectief feiten. Het is ook niet zo vreemd dat een groot verkeersplan niet uitsluitend positieve effecten heeft. Wij gingen toch verhuizen, maar anders ging ik zelf ook fameus vloeken op het circulatieplan.

Beide spreken elkaar niet tegen. Voor de luchtkwaliteit en niet-auto-gebruikers is Gent wel een stuk aangenamer worden denk ik, dus zelfs als ik er blijven wonen was, mocht het geheel van mij gerust blijven.
Old 16-10-2018, 18:15   #4493   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Kameraden van mij moeten sinds het circulatieplan ook systematisch 5 minuten langer rekenen naar eender welke bestemming
Ik slaag er maar moeilijk in om daar het significant problematische van in te zien.
Old 16-10-2018, 18:37   #4494   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr.E View Post
Heel die discussie over statistieken en cijfers over het circulatieplan - jullie praten naast elkaar.
Baneent. Ik reageerde gewoon op Hellbirds statement dat cijfers sowieso van minder belang zijn.
Old 16-10-2018, 18:43   #4495   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Ik slaag er maar moeilijk in om daar het significant problematische van in te zien.
Proficiat en heremejezus. Het is nochtans niet zo moeilijk om in te zien dat dat voor veel mensen effectief zeer vervelend is - in verschillende situaties.
Een vriendin die systematisch de wekelijkse boodschappen doet in de colruyt 3km verder en het lastig heeft om dat met de fiets te doen - en nu ipv 20min in de auto 30min in de auto zit. Gegeven dat er 's avonds na het werk meestal al niet veel tijd over is, en die 10min er alleen maar bijkomen om een paar straten omweg te moeten doen - ik zou het zelf ook zeer irritant vinden.
Een kameraad die elke dag 45+min enkel naar zijn werk moet. Elke minuut nutteloos in de auto zitten is uitermate irritant, zeker in combinatie met de zwaar beperkte parkeerplaatsen (die geregeld nog meer beperkt worden door tijdelijke wegenwerken en verhuisblokkeringen). Openbaar vervoer is door combinatie van extra tussenstops, buffertijden en sub-optimale vertrektijden geen deftig alternatief (gemakkelijk 1h20 deur tot deur).
Ik ben 100% voor stimulering van niet-auto vervoer, maar voor redelijk wat mensen is verhuizen, noch openbaar vervoer, noch de fiets een realistisch alternatief voor al hun transport. En transport is enkel een middel om van A naar B te gaan, veel mensen bekijken dat als verloren tijd.

Allez ja, tis dat het nodig is om een reden te geven waarom mijn/hun tijd hen dierbaar is en er geen plezier is aan in de auto te zitten; zodat jij kan oordelen of onze irritatie al dan niet terecht is. We spreken hier niet over discriminatie of zo, eh; het is toegelaten om begrip te hebben voor mensen met een andere perceptie/mening/ervaring dan die van jezelf.

edit: nota bene dat die mensen trouwens evenzeer voor het circulatie-plan zijn voor andere redenen (zoals hopelijk beter luchtkwaliteit en aangenamer wandelen en fietsen). Dat neemt de irritatie van de verloren tijd echter niet weg.

Last edited by Mr.E; 16-10-2018 at 18:55.
Mr.E is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 18:49   #4496   link
Mr.E
Senior Member

Mr.E's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Baneent. Ik reageerde gewoon op Hellbirds statement dat cijfers sowieso van minder belang zijn.
Fair enough; al las ik in zijn posts enkel de insinuatie dat er soms met cijfers wordt gefoefeld (dat zal wel gebeuren, weliswaar niet in dit geval) en feitelijke vaststellingen ook hun relevantie hebben (wat ik ook denk); en niet dat cijfers "sowieso" van minder belang zijn.
Old 16-10-2018, 18:59   #4497   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Bof ja, hij zei: "Ik sprak gewoon zijn dwaze redenering tegen dat cijfers feitelijke vaststellingen overstijgen", en dat triggerde mij.

Nogmaals, verder erken ik zeker dat individuele ervaringen hun waarde hebben, al is het de vraag hoeveel en wanneer die moeten doorwegen op een beleid.
Maar dat er op zijn minst naar geluisterd moet worden, absoluut.
Old 16-10-2018, 18:59   #4498   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Toegelaten, maar niet verplicht en in deze ook niet aangeraden, me dunkt. Want een centrale vraag in het probleem van stedelijke mobiliteit is toch of we de mogelijkheid van mensen op overal zo rap mogelijk te zijn met hun auto altijd verkiezen boven de nadelen die daaraan verbonden zijn? Als de redenering dat elke extra minuut verplaatsing er een te veel is als centrale uitgangspunt en belangrijkste indicator voor goed verkeersbeleid neemt, zijn we toch gewoon weer bij af?

Dat gezegd zijnde, ik ben er uiteraard voorstander van dat burgers gehoord worden over hun ervaring met alles wat in de publieke ruimte gebeurt, en dat gekeken wordt of dat reden geeft tot aanpassingen. Maar dat is, dacht ik, voor het circulatieplan zowel vr als na de implementatie ervan heel uitgebreid gebeurd.

Last edited by Jonah; 16-10-2018 at 19:05.
Jonah is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 19:53   #4499   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Roland Beelen
In Leuven is Mohamed burgemeester, in Ninove heeft men problemen met een echte vlaming ! Lang leve dit apenland !!!
Old 16-10-2018, 20:06   #4500   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

die coalitie die er in gent gaat komen, waarom doen ze daar zo zot over in media, mis ik iets?

is't nie gewoon de cd&v die er bij komt, weetwel met die ouw dees van waar haar ogen precies constant toeplakken met lijm

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules