Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-05-2007, 20:08   #21   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Een staatspensioentje van wat, 1000-1200 per maand is niet bepaald toereikend als je al 20 jaar 1400-1600/maand gewoon bent.
Vergeten dat ge tegen dan al geen huis meer hebt af te betalen?
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2007, 20:30   #22   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Met andere woorden, ge houdt evenveel over.
Old 17-05-2007, 23:02   #23   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Rusthuizen zijn echter ook niet gratis. :l

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 17-05-2007, 23:15   #24   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Rusthuizen zijn echter ook niet gratis. :l
True, maar als ge juist uw hele leven een huis hebt moeten afbetalen gaat ge niet in een rusthuis kruipen he, moest ge toch gedwongen zijn om een rusthuis te 'bezoeken' kunt ge uw afbetaalde huis verkopen (met winst). dan hebde ook terug geld. tenzij ge met geldwolven van kinderen zit die met alles gaan lopen.
Old 20-05-2007, 23:09   #25   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Bouwsparen en langetermijnsparen scheelt ook al een heel pak. Aftrek eigen woning ook in veel gevallen.
Net het onderwerp van de voorbije 3 lessen personen belasting
En all i can say is dat ik dringend een eigen woning van doen heb

Hoewel me uit de oefeningen lijkt dat het vorige systeem ( lening pre 2005, geen korf) meestal voordeliger uitdraaide.

Wel oppassen met uw schuldsaldo. Ze mee opgeven geeft in geen gevallen geen extra belastingsvermindering (nieuw systeem), maar ze komen ze achteraf wel terughalen

Wel zot da ge uw bijkomende intrest aftrek zelf moet berekenen en invullen op uwen brief.
Ik neem aan dat veel mensen daar niet eens aan begonnen...

Last edited by Turtle; 20-05-2007 at 23:14.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 24-05-2007, 08:24   #26   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Pensioensparen, daar ga ik ook es mee beginnen dit jaar.
Ik krijg nu al +900 eurootjes terug dankzij m'n lening enzo, met pensioensparen erbij wordt dit omhoog getrokken tot 1300 ofzoiets.
Old 01-06-2007, 20:09   #27   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

heb net de berekening gedaan voor mijn belastingen, met en zonder pensioensparen.

Met het pensioensparen erbij krijg ik 250 euro meer terug.
DyNaRaX is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2007, 12:10   #28   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Iemand die hier pensioensparen doet bij HMI?
Dus bij Hamburg Mannheimer?

Deze heeft precies wel een goed product met hun golden60.
http://www.hamburg-mannheimer.be/pro...=7&subcatid=38
Old 09-06-2007, 13:10   #29   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by murda View Post
Iemand die hier pensioensparen doet bij HMI?
Dus bij Hamburg Mannheimer?

Deze heeft precies wel een goed product met hun golden60.
http://www.hamburg-mannheimer.be/pro...=7&subcatid=38
Don't

Dat is niet aan pensioensparen dat die mensen daar doen, dat zijn praktisch piramidespelen met een leger jobstudenten dat die mensen doen.

Lees de lettertjes er maar eens op na, in alle vakliteratuur worden die voorwaarden met de grond gelijk gemaakt. Test Aankoop heeft er zelf als verschillende onderzoeken naar lopen momenteel.

Op zich is die structuur goed, 60% tak21, de ander is een of ander nifty presterend fonds. Maar het wringt em gewoon bij die hamburg mannheimer. Google er maar eens op.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2007, 15:12   #30   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

wat heeft verkoop structuur te maken met een goed product en volgens moeten die mensen allemaal een opleiding volgen niet?

Nuja ergens een artikel van testaankoop?
Old 09-06-2007, 15:43   #31   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Mannheimer heeft idd wel rare praktijken, blijkbaar kunnen ze mensen overtuigen om hun gsm nrs af te geven. Onlangs nog ene aan de lijn gehad, maar had dervoor al gehoord hoe ze de gsm nrs vast krijgen van mensen dus heeft mij niet kunnen overtuigen. Vindet maar iet louche
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 09-06-2007, 15:44   #32   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
wat heeft verkoop structuur te maken met een goed product en volgens moeten die mensen allemaal een opleiding volgen niet?

Nuja ergens een artikel van testaankoop?
Ja inderdaad, die mensen volgen een opleiding .... Door naar studenten te bellen die Accountancy/Fiscaliteit volgen, die vervolgens wat geld te geven om personenbelasting uit te leggen voor een zaaltje van een man of 20. Allemaal aan van die verkopers de ze gerecruteerd hebben met de belofte om veel geld te gaan in hun schaalsysteem. Heel dat HMI onderdeel is wel erg shady.

Die mensen zijn daarvoor wel al naar seminaries en opleidingen geweest die ze ZELF moeten betalen. Heel die structuur is gebaseerd op zaken verkopen aan mensen die ze zelf kennen, en achter geraak je amper af van al de zaken waarop je hebt ingeschreven. Test aankoop maakt gehakt van hun algemene voorwaarden.

Tik dat maar eens in op google, nu klagen mensen altijd, maar dit is toch wel erg opvallend en ga je niet vinden over bv: Fortis.

http://www.femistyle.be/ubbthreads/u...page=0&fpart=1
http://forum.politics.be/showthread.php?t=54722
http://www.test-aankoop.be/public/nl...aspx?src=23252
Old 09-06-2007, 16:04   #33   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Ja inderdaad, die mensen volgen een opleiding .... Door naar studenten te bellen die Accountancy/Fiscaliteit volgen, die vervolgens wat geld te geven om personenbelasting uit te leggen voor een zaaltje van een man of 20. Allemaal aan van die verkopers de ze gerecruteerd hebben met de belofte om veel geld te gaan in hun schaalsysteem. Heel dat HMI onderdeel is wel erg shady.

Die mensen zijn daarvoor wel al naar seminaries en opleidingen geweest die ze ZELF moeten betalen. Heel die structuur is gebaseerd op zaken verkopen aan mensen die ze zelf kennen, en achter geraak je amper af van al de zaken waarop je hebt ingeschreven. Test aankoop maakt gehakt van hun algemene voorwaarden.

Tik dat maar eens in op google, nu klagen mensen altijd, maar dit is toch wel erg opvallend en ga je niet vinden over bv: Fortis.

http://www.femistyle.be/ubbthreads/u...page=0&fpart=1
http://forum.politics.be/showthread.php?t=54722
http://www.test-aankoop.be/public/nl...aspx?src=23252
Ik zie daar niets verkeerd in imo. Nergens komen ze met concrete bewijzen en de meeste antwoorden in de zin van 'ik heb horen zeggen en mijn vriend .. dit en dat.'

Ik zie daar niets verkeerd in imo. Nergens komen ze met concrete bewijzen en de meeste antwoorden in de zin van 'ik heb horen zeggen en mijn vriend .. dit en dat.'

Het gaat mij om het produkt, hoe ze het verkopen doet me eigenlijk niet veel.
Ik heb liever iemand aan de deur die probeert een goed produkt aan de man te brengen dan een produkt waar je niets aan hebt.

Bij mij is er zo iemand komen praten, ze kwamen vriendelijk over en waren totaal niet opdringerig en kwamen gewoon hun produkt aankaarten.

Last edited by murda; 09-06-2007 at 16:15.
murda is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2007, 16:15   #34   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:

Het gaat mij om het produkt, hoe ze het verkopen doet me eigenlijk niet veel.
Ik heb liever iemand aan de deur die probeert een goed produkt aan de man te brengen dan een produkt waar je niets aan hebt.

Bij mij is er zo iemand komen praten, ze kwamen vriendelijk over en waren totaal niet opdringerig en kwamen gewoon hun produkt aankaarten.
Ik ben zelf verschillende keren benaderd door die mensen, toen ze doorhadden dat ik het beter wist dan zeizelf hebben ze me voorgesteld om les te komen geven aan hun verkoopsteam wat ik toen een tijdje heb gedaan.

Meer dan genoeg ervaring met hun modellen en structuren De getalletjes die ze presenteren in hun grafieken kloppen van geen kanten, ze trekken de bijkomende kosten er niet af, of nog maar te zwijgen van de uitstapregeling.

De eigenlijk artikels van test aankoop kan je spijtig genoeg zonder login en abonnement niet lezen.
Old 09-06-2007, 16:23   #35   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

iemand login en printscreen ter beschikking?

Vertel me meer over de kosten en de uitstapregeling als je wilt. handig als er iemand dit nog interesseerd.
Old 11-06-2007, 05:23   #36   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Stuur anders es een mailtje naar Testaankoop, die zullen u dan ook wel meer informatie willen verschaffen.
Old 11-06-2007, 16:22   #37   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Semi on topic :

Heeft 1 vd gevorderden op vlak van personen belasting beschikking over een mooi geformatteerde word versie van het Wetboek op de Inkomstenbelasting 92?

De boeken kopen, lijkt me voorlopig wat duur en overbodig (niet van plan in die richting verder te gaan) en de versie van Fisconet afprinten is een groots voorbeeld van papierverpilling (grote lettertypes, enorm veel spaties, slechte tabellen).

Heb nu eens alles gecopy paste. Maar om dat mooi te krijgen lijkt het mij nog dagen werk. (Heb het op men vorige job eens op 2 weken gedaan met het wetboek vd belasting op de toegevoegde waarde)
Old 11-06-2007, 17:09   #38   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik heb alleen het wetboek zelf.
Old 02-07-2007, 19:15   #39   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

Quote:
Wel het beste pensioenspaarfonds is dat van Argenta, maar dat is eigenlijk niet van Argenta, dat is volledig Petercam, en Petercam die hebben geluk dat ze hun Belgische aandelen niet verkocht hebben en dat de bel 20 35% is gestegen vorig jaar

De beste zijn momenteel:
Argenta van Argenta
Fortis B van Fortis
Metropolitan Rentastro, origineel van krediet aan de nijverheid
Pricos van KBC
Star fund van ING
En dan de defensieve van Dexia en KBC. Maar die bestaan nog maar een jaar of 3.

Je kan dat allemaal makkelijk opzoeken op tijd.be

Hier is bv Metropolitan Rentastro:
http://www.tijd.be/koersen/belegging...issue=60121366
Ben overal een langs geweest voor pensioensparen en Hamburg Mannheimer stak er wel bovenuit.
Die hun fonds rendeert 2x zo goed als ander fondsen en er staat zwart op wit in hun polis hoeveel je trekt.
Je kan je risico's er ook uitlaten enzo een plan op maat nemen.

Deze mensen hebben dan ook deftig de tijd genomen om het uit te leggen. Daarintegen dat andere banken soms gewoon zeiden: ' het is aftrekbaar en de rest staat in de folder'
Old 02-07-2007, 20:03   #40   link
Kapsalon Wendy
Senior Member

Kapsalon Wendy's Avatar

The world of pensioensparen... I had no idea!

Heb daar nooit willen aan meedoen wegens niet in staat zo ver vooruit te denken en niet overtuigd dat ik de pensioengerechtigde leeftijd haal (zeker niet als ik tot mijn zeventigste moet werken om de ellende van de babyboomers te helpen oplossen) maar heb eentje bij Delta Lloydt nu - was voorwaarde voor interessante lening - smerige koppelverkoop maar ik heb wel supergoeie hypothecaire lening.

Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that but not with all those flies and death and stuff - Mariah Carey
Kapsalon Wendy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules