Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 16-06-2017, 09:07   #5041   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

1.42 maandelijks of jaarlijks?
Jay-Jay is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2017, 10:50   #5042   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Check ook eens https://www.keytradebank.be/node/frontend/nl/keyhome/
Old 16-06-2017, 21:37   #5043   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Bullshit reclame. Echt niet goedkoop. Had bij eerste offerte bij Fintro deze maand al lager.
Old 21-06-2017, 14:41   #5044   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
iemand onlangs nog zijn lening laten herzien? Als we inkorten naar 13j bieden ze een rentevoet van 1.42% vast. De maandelijkse afbetaling is hoog maar op 13j er van af zijn is wel heel verleidelijk...
Ik ben paar maand geleden ook verhoogd om er 2 jaar sneller vanaf te zijn. Weten dat ik voor mijn 40 geen lening zal hebben voelde gewoon goed aan ☺️
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2017, 16:59   #5045   link
Lycas
Senior Member

Vraagje voor de experts hier:

Ik heb 1 WC op regenwater en die stinkt vaak, heel vaak. Onze andere WC komt toe op dezelfde buis naar de put en die stinkt niet. Beide nieuwe WC's.

Het enige verschil is dat die van beneden op regenwater staat en de stank is precies vuil water. Nu met die schaarste aan regen (Het heeft hier nog geen 10 minuten aan 1 stuk geregend) is er vandaag een scherpere geur. Ik vermoed dat het water in de put zeer laag staat en dat het vuil in de put een beetje begint te rieken. Onze gemeente heeft vooraan ook geen afsluiting tussen WC water en vuil water.

Wat kan ik doen? Put laten uitkuisen? Filters misschien?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2017, 21:14   #5046   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Kakken op de andere WC. Dan stinkt het daar
Old 26-06-2017, 06:39   #5047   link
Matthias
*snore*

Kunt wat javel of zuurstofwater in uw put kappen en hopen dat dat helpt, maar waarschijnlijk wordt het put leegzuigen, goed kuisen en opnieuw vullen. En ondertussen eens zien of uw filter wel goed werkt.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2017, 07:36   #5048   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Javel in uw put? Zou ik niet doen. Javel zal alle organismen doden, ook de 'goede' bacteriŽn.

Gewoon proper maken: leegpompen, slib van de bodem, zorgen dat de vuile toplaag er af is, en eventueel voor een terguslagklep zorgen aan de overloop van de put. De put niet met hogedruk reinigen, gewoon zuiver water.

Zeker dat de geur aan het regenwater ligt trouwens? Kan ook toeval zijn. Soms staat er op de afvoer een beluchter, misschien is die defect?

edit: een beluchter staat normaalgezien op de 'hoogste' wc, en bij jou stinkt die op het gelijkvloers precies. Zal dus niet het probleem zijn.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2017, 10:30   #5049   link
Lycas
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Javel in uw put? Zou ik niet doen. Javel zal alle organismen doden, ook de 'goede' bacteriŽn.

Gewoon proper maken: leegpompen, slib van de bodem, zorgen dat de vuile toplaag er af is, en eventueel voor een terguslagklep zorgen aan de overloop van de put. De put niet met hogedruk reinigen, gewoon zuiver water.

Zeker dat de geur aan het regenwater ligt trouwens? Kan ook toeval zijn. Soms staat er op de afvoer een beluchter, misschien is die defect?

edit: een beluchter staat normaalgezien op de 'hoogste' wc, en bij jou stinkt die op het gelijkvloers precies. Zal dus niet het probleem zijn.
Hmm

Ik vermoed dat het de regenput is, omdat alleen dat alleen dat toilet een geur heeft.
Het ander toilet dat boven staat, heeft geen last. Ze komen alle 2 beneden op dezelfde afvoer terecht naar de afval put. Dus in theorie zou daar geen probleem mogen zijn?

Tenzij het toilet zelf een probleem heeft met de zwanenhals? Of Siphon in het toilet? Ik ben geen sanitair expert

Ik zal de regenput zelf eens uitkuisen en bekijken.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2017, 10:37   #5050   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Javel zal alle organismen doden, ook de 'goede' bacteriŽn.
Veel leven mag er sowieso niet in uw regenwaterput zitten, hť.

Soit, is sowieso maar tijdelijke oplossing tot je put kuist uiteraard, want organisch materiaal zal altijd shit geven.

Mocht uw sifon niet werken, Lycas, dan zou je wel snel zie dat je wc leegstaat hť. Doe eens je spoelbak open en ruik aan het water daar. Dan weet je het direct.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2017, 07:37   #5051   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Ik ga de komende week een aantal banken bezoeken voor een gesprek rond hypothecaire lening.

Aan welk tarief kan ik me verwachten? Of beter: tot waar zou ik ze omlaag moeten kunnen duwen? Als ik de % hier lees, wijkt dat toch sterk af van de standaard % op de banken hun sites.

Details: 200k lenen, +/- 45k eigen inbreng
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 29-06-2017, 07:37   #5052   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Check rodv.be.
Old 29-06-2017, 07:56   #5053   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Welke duurtijd? Groot verschil in rentevoet tss 10 & 25j
Old 29-06-2017, 09:28   #5054   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

25j
Al zou ik er binnen 20j ook wel van af willen zijn..
Old 29-06-2017, 10:55   #5055   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Ik ga de komende week een aantal banken bezoeken voor een gesprek rond hypothecaire lening.

Aan welk tarief kan ik me verwachten? Of beter: tot waar zou ik ze omlaag moeten kunnen duwen? Als ik de % hier lees, wijkt dat toch sterk af van de standaard % op de banken hun sites.

Details: 200k lenen, +/- 45k eigen inbreng
Banken hun sites zijn waardeloos, tenzij je wilt weten wat de maximale rente is. werkelijke rente is altijd pak lager. Heeft iets te maken met onderhandelingsmarge waarschijnlijk, en buffer tegen zwakke klanten.

Ik verwacht dat je aan 2% moet geraken. Dacht dat de rentes stijgen, daarom de voorzichtigheid, want met uw quotiteit en vrij laag bedrag, zat je tot half jaar geleden zeker onder de 2%.
Old 29-06-2017, 16:30   #5056   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

Idd iets onder de 2%. Kijk ook zeker eens voor de atypische formules zoals 18j.
Old 29-06-2017, 16:46   #5057   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jay-Jay View Post
Kijk ook zeker eens voor de atypische formules zoals 18j.
Interesting. Was zijn daar de voordelen van?
Old 29-06-2017, 18:01   #5058   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Bijvoorbeeld bij fintro is dat het "breekpunt" voor een lagere rente.
Old 29-06-2017, 21:29   #5059   link
Jay-Jay
Senior Member

Jay-Jay's Avatar

De exacte logica ken ik eigenlijk niet, heb ook gewoon het ongewone verschil gezien bij een vraag naar voorstel 10 en 15j, toen ze met 13j ertussen afkwamen.
Old 29-06-2017, 21:30   #5060   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Interesting. Was zijn daar de voordelen van?
Vraag zeker ook naar kapitaalaflossing ipv mensueel van het zelfde voorstel. Komt 9/10 voordeliger uit. Maar wees zeker dat ze hetzelfde voorstel in kapitaalaflossing omzetten, en niet met smoesjes afkomen dat het niet kan om stiekem uw periode wat te verlengen etc. Beide types zijn altijd mogelijk voor dezelfde periode en in principe ook intrest.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules