Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 27-04-2020, 13:42   #101   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

MARLEEEEEEEEENE

:’(
Old 27-04-2020, 21:07   #102   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Tis uit. Kem nu al een depressie.
Ge kunt eens herstarten op hard, dan hebt ge ene uitdaging.

Ik heb het opgegeven op hard na 5 fights, geen mp meer en geen mogelijkheid om te healen.
Old 28-04-2020, 17:15   #103   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ik vond het ook super, ik heb spijt dat het uit is. Op hard gaat het zo moeilijk zijn dat ik het direct van kant smijt denk ik. Normal was juist goed.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2020, 12:00   #104   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Die OST is ook echt geweldig. De oude tunes zijn echt goed herwerkt. En er ook veel goeie nieuwe tunes ook. Diene fight muziek op diene collapsed expressway, de muziek vooraleer ge in het colosseum stapt.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2020, 13:16   #105   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Om nog maar te zwijgen over de intro en aerith's theme. <3
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2020, 22:47   #106   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Het origineel niet gespeeld dus geen nostalgische feelz maar al bij al was dit wel een goed spel. Pluim voor de presentatie en productiewaarden, was af. En een tweede pluim voor de erg genietbare en goed gebalanceerde combat. Challenging maar niet frusterend.

Paar mindere dingen: de side quests konden interessanter en werden soms op rare momenten geïntroduceerd waardoor het nogal als filler aanvoelde. Ook in de main storyline zat trouwens wel wat filler, blijkbaar was dit de eerste 8 uur ofzo van het origineel uitgetrokken over 40-50 uur? Merkt ge soms wel. Also, Aerith is een irritant personage en alle vrouwen zijn nogal karikaturaal waifu variant. En wat was dat met dat einde? Ontbeer ik hier kennis van de setting? Hou niet zo van ontknopingen die ge moet bijeen puzzelen op reddit.

Maar al bij al dus wel plezant 8/10, mss toch eens het origineel spelen want tegen dat hier de sequel van uitkomt zijn we 2024.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2020, 22:58   #107   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Remake nog niet gespeeld, maar sidequests zaten dus niet in het origineel. Dus idd filler-content. Snap nog altijd niet goed waarom ze daarvoor gekozen hebben, ipv effort te steken in de ontwikkeling van de rest van het spel.

Soit, idd, het punt waar de remake stopt is in feite het punt waarop het origineel spel goed en wel begint bij wijze van spreken (lineaire Midgar-stuk is gedaan en open world beging).
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 02-06-2020, 23:27   #108   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Ik veronderstel dat ze de wereld wat meer tot leven wouden laten komen door die side quests. Op zich ben ik als Western rpg liefhebber ook niet tegen het gegeven van side quests op zich, alleen zijn ze hier wel van het ergste "kill x ratachtigen in corridors die ge al eerder gecleared hebt" soort. Delen van de main quest worden daarnaast soms ook wel nodeloos gerokken... Die 2 sewer sequencies bv. Dan voelt ge het directief van square Enix suits "we kunnen hier nog zeker 3 sequels uit melken".
Blijkbaar zou het einde van de remake ook wel danig afwijken van hetgeen dat gebeurt op dat punt in het origineel al heb ik het voor mezelf niet gespoiled voor als ik ooit nog origineel eens zou spelen.
Old 02-06-2020, 23:48   #109   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ook al vond ik het spel super, er waren wel dingen aan die beter konden.

Er zitten nogal wat cliché/anime achtige toestanden in die in deze tijdsgeest misschien niet meer passen (then again - willen we dat wel dat games politiek correct moeten zijn?).
Ik vind wel dat personage's veel beter uitgewerkt zijn, ge hebt toch meer een band met Aerith dan in het origineel vind ik. Biggs, Wedge en Jessie zijn ook veel beter uitgewerkt, dat zijn nu toch belangrijke characters terwijl dat maar randfiguren waren in het originele spel. Uiteraard het feit dat alles voiced is verlengt ook de duur van het spel, want bij het origineel had je al snel de neiging om de tekstbubbels weg te klikken (en daar kruipt ook veel energie in die dan misschien naar belangrijke zaken kan gaan - van mij hoeft niet elke fucking npc en zijn grootmoeder voiced zijn).

Wat ik bij de side quests voornamelijk storend vond is dat je door steeds dezelfde gangen van het spel moet backtracken om ze te doen. Dat probleem zou je bij een open-world game niet hebben.

Het einde is inderdaad nogal warrig en het is zeker aan te raden om het origineel eens te spelen om het beter te begrijpen. wat kwam Zack daar in feite ineens doen? Moest Zack nog leven dan klopt de hele evolutie van Cloud zijn personage toch niet meer? Is Zack dood in de tijdlijn van het spel maar leeft hij in een andere tijdlijn? 1 ding is zeker, als ze gaan beginnen met te veel timetravel toestanden dan gaat het zeker een zootje worden, ik hoop van niet. En hoe komt het in feite dat bepaalde events afwijken van het originele spel waardoor de whispers in actie komen? Dat zal misschien pas duidelijk worden in het volgende spel

Last edited by Jack The Ripper; 02-06-2020 at 23:55.
Old 03-06-2020, 00:09   #110   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Awel ja dienen Zack die in de laatste 10 minuten plots prominent in cutscenes komt,dat leek me zo echt een knipoog annex cliffhanger naar mensen die het origineel kennen maar dat houdt dus echt geen steek als dat niet het geval is.

Wat betreft Biggs: peet was rechtsreeks betrokken bij massive destruction of the plate en dan ziet ge in de allerlaatste cutscenerama hem ergens in een bed liggen wat geen steek houdt gezien de events en daarenboven de emotionele impact van die catastrofe volledig teniet doet (want ah ja, Jessie zal ook nog wel leven dan dus alleen wat materiële schade en wat anonieme burgers).
Bij de villains hebt ge dat trouwens ook bijzonder vaak, Cloud en party winnen het pleit maar vervolgens is villain toch saved by cutscene dus what's the point dan? Is er een of andere contractuele verplichting dat geen enkel named personage ooit mag dood gaan?
Old 03-06-2020, 20:57   #111   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Voor Zack zijn backstory moest ge dan nog Final Fantasy 7 - Crisis Core gespeeld hebben - een prequel die op de PSP was uitgekomen. In Final Fantasy 7 komt hij enkel voor in flashbacks aangezien hij al dood was bij begin van het spel. Dat hij nog zou leven nu houdt totaal geen steek. Ik ga akkoord wat betreft Biggs-Wedge-Jessie, ze moeten dode karakters niet retroactief gaan terug tot leven wekken, dat houdt totaal geen steek. Dat het einde nu open ended is, is op zich geen slechte zaak, bijvoorbeeld moesten bepaalde keuzes in Final Fantasy 7R-II dan tot gevolg kunnen hebben dat Aerith niet of juist wel sterft, het vervolg hoeft niet per-se exact het origine spel te volgen, maar karakters die in deze tijdlijn van de remake dood zijn, terug reviven is belachelijk.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules