Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 29-12-2014, 21:26   #341   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

in plaats van de aan-uit knop te gebruiken heb ik de plong eens helemaal afgezet
great success, alles ging direct terug
merci boekhouder!
Old 29-12-2014, 23:15   #342   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
hebt ge geen foto dodgy ?
Vloeren zijn bedekt met tetra, zou geen nut hebben.

Quote:
Originally Posted by Erik701 View Post
Op een verdieping heb je inderdaad geen plinten nodig bij gepolierde beton, maar op het gelijkvloers is dat een must. Je mag noot pleisteren tot tegen de vloer, omdat je boven de waterkering moet blijven met het pleisterwerk, en de vloer daar normaalgezien onder blijft. De plint dient om de overgang tussen vloer en muur boven waterkering af te werken.

MDF vind ik niet zo'n goed idee, dat is te zacht, daar ga je sneller strepen/deukjes in krijgen dan in afrormosia.
Wij hebben geen 'boven' dus wij moeten inderdaad wel iets hebben qua plint denk ik. Wat is het niveau van de waterkering? Want wij zitten bijvoorbeeld een halve meter hoger dan de straat. (gezien de afstand)

Afromosia geniet dus jouw voorkeur?

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Geen idee wat gij doet met uw plinten, Erik, dat ze zo sterk moeten zijn.

Nu ja, het is een kwestie van goesting natuurlijk. Afromosia is op zich pretty, pretty sweet (en prijzig), maar dan heb je natuurlijk een plint die contrasteert met zowel uw muur als uw vloer. Ik hou zelf liever van wat meer minimalisme.

Daar ligt dus ook mijn twijfel. Die afromosia is nu ook weer niet zo duur hoor, de helft van m'n huis z'n buitenkant is in dat hout. Het lijkt me wel leuk om de buiten naar binnen te brengen maar dat is inderdaad een totaal contrast met de vloer/muren.
Dit gezegd zijnde, we hebben in die kleur ook twee boekenkasten en onze eettafel, dus totaal vreemd zou dat hout op zich niet zijn.

Quote:
Originally Posted by murda View Post
Meestal nemen ze MDF plinten die vanonder voorzien met 1-2mm harde plastieklaag tegen opstijgend vocht als de madam kuist.
Best dat je de plint ook een 2-3mm van de vloer afplaatst en die nadien afkit met transparante silicone.

Als je klassieke plint wil zoals in oude herenhuizen zijn de meeste te verkrijgen in MDF.
Zet daar een goede laklaag op en een transparante vernislaag.
Als je met kleine kinderen zit kan je dit super onderhouden. Niets pakt op die vernislaag en geeft een extra sterkte aan de MDF.

Wil je liever geen MDF dan kies je best meranti hout. Het heeft echt geen nut om afzelia,afromosia of dergelijke te nemen voor een plint.
Standaard plinten zijn te vinden in meranti maar het aanbod is echter beperkter dan MDF.
Maar je kan ze wel altijd laten uitfrezen hoe jij ze graag ziet maar dan begint het wel kostelijk te worden..
Uitfrezen? Ik wil ze graag zo klein en zo dun mogelijk.

Niemand ervaring met inox? Zo'n plaatje van 2 mm. dikte max.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2014, 08:33   #343   link
Horla
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Uitfrezen? Ik wil ze graag zo klein en zo dun mogelijk.

Niemand ervaring met inox? Zo'n plaatje van 2 mm. dikte max.
Bij ons zit die waterkering op +-4-5 cm hoogte...
Horla is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2014, 09:30   #344   link
deronny
Propere Random

Ik denk dat de standaard hoogte van plinten 7cm is.
Old 30-12-2014, 10:52   #345   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Orac heeft ook zeer mooie, strakke polymeer plinten, overschilderbaar met de muurkleur bvb.

https://www.oracdecor.com/nl/plinten/dx157-2300

Vind ik zeer knap, heel sterk en ga ik ook plaatsen bij mij. Bestaat in verschillende maten.

De afromosia plinten kunnen ook zeker hun effect hebben gezien die houtsoort al gebruikt is en het een sterk contrast kan vormen met de rest van de woning, maakt het ook wat zachter. En als je er gevoelig aan bent, tis een trend om hout met strak te combineren.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is online now   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 18:37   #347   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Wij hebben in onze gemeente hard water (28.0 - 40.7). Kan kalk(aanslag) in boiler en leidingen een lagere watertemperatuur veroorzaken?
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 20:05   #348   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik zou vermoeden van wel. De verkalking van mijn brander merkte ik wel vooral aan een te laag debiet van warm water
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 22:29   #349   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Hebt ge daar iets aan gedaan?

Ik heb geen idee hoe ge vb leidingen ontkalkt..
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2015, 22:34   #350   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik denk niet dat leidingen echt dicht kunnen verkalken. Je kunt wel eens de roostertjes van je waterkranen losmaken en schoonmaken, eventueel met azijn.

Voor de warmtewisselaar van mijn brander was vervangen de enige oplossing zei de chauffagist... Iets over bijtend zuur en te fijne lamellen.
Oppervlakken die warm hebben krijgen veel meer kalkaanslag.
Old 08-01-2015, 22:40   #351   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Ik heb kleerkasten nodig, en ik ben eigenlijk op zoek naar zoiets:
http://www.kastenopmaat.be/wp-conten...nopmaat-13.jpg

Het eerste plan was om er gewoon wat Ikea kasten te zetten, maar dat gaat op niet veel trekken, en er kunnen eigenlijk maar 3 kleine kastdelen onder.
Zo'n ingebouwde kast kost precies wel veel geld.
Kan je dat zelf maken? Iemand al ervaring mee?
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2015, 09:55   #352   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ge kunt dat zelf proberen maar als ge geen ervaring hebt in houtbewerking gaat ge er ofwel lang over doen ofwel uitkomen met iets dat niet optimaal is.

Maar laat dat u niet ontmoedigen. Ik ben zelf van plan volgend jaar houtbewerking te gaan volgen (in avondschool) om ook zo een shit te maken. Mijn moeder heeft dat gedaan en heeft veel kasten en deuren in haar huis zelf kunnen maken.
kar is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2015, 09:57   #353   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Aparte vraag dus andere post:

Ik moet aardgas laten leggen in ons huis en de distributienetbeheerder vraagt hoe zwaar (in kw) onze brander gaat zijn. Ik weet dat er ergens een coëfficient bestaat om de m³ van uw ruimtes om te zetten naar de kracht van uwen brander. Bij benadering. Kent iemand hier die?

(zat er hier niet een verwarmingstechnieker?)
Old 09-01-2015, 10:10   #354   link
Deff
!= Deffe

Tegenwoordig zijn er enkele leveranciers die kasten op maat leveren tegen betaalbare prijzen, je moet de meubels dan wel nog zelf monteren. Dat valt eigenlijk te vergelijken met Ikea kasten (zowel op gebied van kwaliteit, montage als prijs) die aangepast zijn aan de afmetingen die jij opgeeft. Heb je al gekeken op: http://www.jouwmaatkast.nl/?l=10 ?
Zelf nog geen ervaring mee, maar 'van horen zeggen' ken ik een koppel dat er tevreden van is.
Verder kan je ook de keukenkasten van Ikea bekijken. In hun nieuwe Metod systeem zitten redelijk veel maten die je kan combineren zodat je bv. de ruimte onder een trap ook redelijk goed kan benutten. Schaf je dan nog wat extra paneeltjes aan uit dezelfde serie als je frontjes en met wat handigheid kan je dat ook volledig proper afwerken.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2015, 10:23   #355   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by kar View Post
Aparte vraag dus andere post:

Ik moet aardgas laten leggen in ons huis en de distributienetbeheerder vraagt hoe zwaar (in kw) onze brander gaat zijn. Ik weet dat er ergens een coëfficient bestaat om de m³ van uw ruimtes om te zetten naar de kracht van uwen brander. Bij benadering. Kent iemand hier die?

(zat er hier niet een verwarmingstechnieker?)
misschien ben je hier al iets mee

http://www.bouw-energie.be/berekenen...mingwoning.php
Old 09-01-2015, 12:35   #356   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey View Post
bedankt. Net eens ingevuld bij benadering (ik ken niet alle diktes van de isolatie vanbuiten) voor zowel toestand nu en toestand zoals het zal zijn na verbouwing. Ik kom tussen de 12.5 en 17.5 Kw uit. Dat lijkt mij heel weinig voor een huis uit 67.
Old 09-01-2015, 21:33   #357   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik zou in mijn inkom graag het licht automatisch laten aangaan.
Mijn bediening is van btcino met van die laagspanning schakelaars.
Kan ik mijn drukschakelaar eenvoudig vervangen door een sensor of bestaan er opties om een discreet oogje bij de plafondlamp te plaatsen, die de 230 volt onderbreekt (waarbij de schakelaar dus continu "aan" is)?
Old 13-01-2015, 21:23   #358   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Ge hebt ook schakelaars met een oog.
Old 14-01-2015, 18:30   #359   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Mijn klein mannen laten de deur tussen berging en keuken altijd openstaan, waardoor steeds warmte verloren gaat. Denk er nu aan om zo een deurpomp te installeren. Iemand ervaring mee welke je daar best voor neemt? En makkelijk zelf te plaatsen?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 14-01-2015, 21:41   #360   link
kar
Public servant

kar's Avatar

De mooiste afwerking zijn eigenlijk scharnier die in een hoek staan en zodoende de deur altijd laten toevallen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules