Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 27-03-2016, 13:56   #21   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
Voor wie interesse heeft in Philips Hue lampen, de 2.0 starters kit staat momenteel in promotie op amazon.fr:

http://www.amazon.fr/Philips-Hue-con...ds=philips+hue

Kost normaal 180-200 EUR.
Old 28-03-2016, 19:20   #22   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Vorstschade? Het vriest toch nooit in België. En ledjes geven geen warmte af hé.

Een misdrijf? Gaat de politie langskomen om te zeggen dat ik mijn lichten moet uitdoen of zo? :D En die zien dat toch niet, zo ver van de straat. Een tiental faren recht naar boven ja.
uhu, boom verliest zijn blad, dit betekent dat de sapstroom ook stopt. Als nu een boom, door verlichting langer zijn blad houdt, en het zou op zo'n moment vriezen, dan vriezen de cellen die de sapstroom regelen kapot. Met als gevolg dat uw boom op termijn kapot gaat. Cf. het waterkraantje dat kapotvriest...
Old 29-03-2016, 13:13   #23   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Mijn schoonouders werken al heel hun leven in de land -en tuinbouw en die zeggen me dat dat verwaarloosbaar is. Een boom die daar al aan gevoelig is zou sowieso niet lang leven. Een non-issue dus.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 14:46   #24   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

https://www.extension.purdue.edu/ext...fnr-faq-17.pdf

Lees dit eens, het hangt af van welke soort boom je wil verlichten & sommige lampen kunnen absoluut geen kwaad. (als je weet welke bomen je staan hebt kan je ze in een handige tabel opzoeken)
Als je dan nog eens je uplighter op de juiste manier plaatst is er weinig tot geen lichtvervuiling.

Quote:
When artificial lighting is considered essential,
mercury vapor, metal halide, or fluorescent lamps should
be used in this order of preference. High-pressure
sodium lamps should be avoided and even low-intensity
incandescent is best excluded due to its high output of
infrared and potential impact on some tree species.
VLAANDEREN IS KAPOT, mijn god jongens. Neem een spotlight met lage ULOR waarde, richt die juist op de onderkant van je boom en en je zal voor minder lichtvervuiling zorgen dan een random extreem linkse buur die zijn bong ontsteekt met een aansteker.

Last edited by jelliuz; 29-03-2016 at 14:58.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 14:55   #25   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Goede ervaring met lampenlicht.be hier, al zijn die niet van de goedkoopste denk ik.
Probleem met een lamp was heel snel in garantie geregeld.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2016, 23:12   #26   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Wat is jullie ervaring met armaturen met built-in LED-lampen? Mijn buikgevoel zegt me die zaken te vermijden als de pest, aangezien je heel je armatuur mag weggooien als er een lampje uitvalt, maar ik zie nu dat oa. Philips toch 5j extra garantie geeft op hun LED-modules en dat die built-in ontwerpen toch veruit het mooiste zijn.

Wat is jullie mening?
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2016, 00:28   #27   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Voorbeeldje van ?
5 jaar garantie + met een beetje geluk en handigheid kan je dat dan toch herstellen hoor (behalve als de led echt in het ontwerp gegoten zit).
Voor zover ik hoor (+eigen ervaring) is philips echt wel top in led verlichting.

Last edited by jelliuz; 30-03-2016 at 00:32.
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2016, 22:26   #28   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deffe View Post
Wat is jullie ervaring met armaturen met built-in LED-lampen? Mijn buikgevoel zegt me die zaken te vermijden als de pest, aangezien je heel je armatuur mag weggooien als er een lampje uitvalt, maar ik zie nu dat oa. Philips toch 5j extra garantie geeft op hun LED-modules en dat die built-in ontwerpen toch veruit het mooiste zijn.

Wat is jullie mening?
Geen idee wat ze kosten, of hoe makkelijk je het achteraf kan vervangen. Maar puur technisch gezien is het af te raden.
Eerst en vooral is 5 jaar niets voor LED verlichting. Dus dat geeft geen garantie.

De nadelen van goedkopere LED's is dat ze verkleuren, hun CRI verliezen, en kapot gaan doordat ze merendeel hun warmte niet op de correct manier kwijt kunnen geraken. Daarom dat de duurdere armaturen/profielen iets meer kosten.

Heb je een voorbeeld van het model dat je zou willen?
Bedenk ook dat LED strips spotgoedkoop zijn, en daar veel mee te doen valt. De truuk bij LED's, maakt niet uit in welke vorm ze komen, is ze diffuseren en binnenin weerspiegelen, om het juiste effect te verkrijgen van een "echte" lamp.

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
...
Voor zover ik hoor (+eigen ervaring) is philips echt wel top in led verlichting.
Philips Pro wordt aangeprezen tussen de top merken. Maar zit ook in een andere prijs klasse dan de gewone Philips LED ( niet super veel duurder, maar wel duurder ). Echter geven zij wel minimum 10 jaar garantie, of zelfs 20.
Old 05-04-2016, 21:45   #29   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Heb intussen al mijn lampen besteld bij lampenonline.com. Kreeg alvast vriendelijk een mailtje om te laten weten wanneer de bestelling verzonden ging worden, dus tot dusver prima service. Maar bon, ze zijn er nog niet natuurlijk.

Uiteindelijk heb ik alles met vervangbare leds gekocht (3x 4 spots, 3x 2 spots, 2 nachtlampjes en een wandlamp), maar op één vlak heb ik toch de stap naar ingebouwde led gewaagd: een Philips Attilio voor boven mijn keukeneiland. Veruit mooier dan hetgeen ik eerst op het oog had (Philips Innerys).

Old 05-04-2016, 23:38   #30   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Mooie keuze alleszins
Old 08-04-2016, 09:38   #31   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deffe View Post

Doet me denken aan de pannenkoekenliftjes op skivakantie

Vind het wel knap. Ik heb ook iets van philips met ingebouwde leds. Screw it, als het kapot gaat koop ik wel iets nieuws.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2016, 15:16   #32   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Alles hangt inmiddels omhoog. Zeer content

Ook van lampenonline.com trouwens: zeer correct mail ontvangen van de datum dat ze de bestelling in hun magazijn verwachtten en wanneer alles verstuurd zou worden, en vervolgens van UPS de nodige trackingmails. Maandag besteld denk ik, en donderdag was alles aangekomen. Voor de gehele bestelling veruit de goedkoopste webshop die ik vond, bovendien.

Last edited by Deffe; 09-04-2016 at 15:40.
Old 11-04-2016, 08:58   #33   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Dan heb je niet goed gezocht, want de webshop die ik aanhaalde hierboven was nog enkele euro's goedkoper en levert dezelfde service
http://www.lampenonline.com/philips-...3-led-hanglamp
https://www.dmlights.be/philips_atti...t_chroom~04H1U
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2016, 09:34   #34   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Niet voor alles:

https://www.dmlights.be/philips_ely_...afel_wit~06DZI
http://www.lampenonline.com/philips-...3116-tafellamp

Daarom dat ik schrijf "voor de gehele bestelling". Als je item per item vergelijkt zal je inderdaad sommige items goedkoper bij dmlights kunnen bestellen, maar had ook geen zin om mijn bestellingen te micromanagen - dus alles bij 1 leverancier gekocht.
Old 11-04-2016, 12:45   #35   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Mijn schoonouders werken al heel hun leven in de land -en tuinbouw en die zeggen me dat dat verwaarloosbaar is. Een boom die daar al aan gevoelig is zou sowieso niet lang leven. Een non-issue dus.
Vraag dat nog eens aan hopkwekers...
Old 11-04-2016, 12:54   #36   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Hier hangt dit omhoog voor terras uit te lichten:https://www.dmlights.be/dm_lights_my...ntraciet~0AZM9

Met powerleds in. Perfect richtbaar en alles schijnt netjes omlaag.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules