Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 19-01-2012, 16:36   #1   link
magarana
Dt foutenmaker

magarana's Avatar

Praag

Ik gaan eerste week van februari naar Praag met onze studentenvereniging. Er is wel een dagprogramma enzo, maar we krijgen ook veel momenten om zelf eens de stad te verkennen. Ik ben er nog nooit geweest. Wat is zeker de moeite in Praag om te zien? Hoe is het uigaansleven er?
magarana is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2012, 16:40   #2   link
boogie_man
Senior Member

http://forum.shrimprefuge.be/showthr...ighlight=praag

et voila!
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2012, 18:04   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Nogmaals: Pak de kabelbaan aan Petrin en wandel dan naar Strahov om in een lokale brouwerij iets te drinken. Daarna kan je met een mooi uitzicht terug naar de burcht wandelen. Zowel op vrijgezelle als met de vriendin een hoogtepunt
Old 20-01-2012, 02:06   #4   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Nogmaals: Pak de kabelbaan aan Petrin en wandel dan naar Strahov om in een lokale brouwerij iets te drinken. Daarna kan je met een mooi uitzicht terug naar de burcht wandelen. Zowel op vrijgezelle als met de vriendin een hoogtepunt
Als je ne local zoekt... Ik woon daar de helft van de tijd & pendel tussen Praag & Antwerpen.

Dit hierboven klopt anders wel. Petrin is wel den top, de baan zelf begint in Ujezd. (wij wonen trouwens met een deel mensen van Inbev & Ex Inbev in Ujezd)

Als je verder wandelt door het kasteel kom je verschillende parken tegen (kralovska, chotkovy & Letna) Vooral die laatste is de max om wat te gaan drinken met uitzicht op de stad.

Eigenlijk is heel het 'linkerdeel' met het 'mala strana' deel de max om rond te lopen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mal%C3%A1_Strana

Als je meer tijd hebt zeker Vyšehrad erbijnemen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vy%C5%A1ehrad

En de toeristische dingen zul je zelf wel doen

En dan Parteh!!! Blijf weg uit de megadingen als Lavka, wat ze ook zeggen ga er niet naartoe

Twee van mijn favorieten:
Futurum => Op woensdag & donderdag is't daar 80's en 90's, met alle bijbehorende muziekclips
http://futurum.musicbar.cz/
http://www.80party.cz/index.php?str=foto

En dan als't met veel tjechisch blond moet zijn:
http://www.mazanejkralicek.cz/ => Deze is in't historisch centrum & compleet erover. Ik heb nog nooit zoveel hete, zatte vrouwen bij elkaar gezien als hier. Onze vrouwelijke collega's willen hier niet meer binnen omdat ze weggeduwd worden door de lokale blondines
http://www.discohanybany.cz/ => Deze is aan Vysehrad

Last edited by Teki; 20-01-2012 at 02:28.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 08:48   #5   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ah ja, met de vriendin heb ik ook de tijd genomen om eens met de metro naar Vyšehrad te gaan.
Het was toen een enorm koude en mistige ochtend en dit gaf een enorm coole, maar tegelijk ook verontrustende sfeer aan en rond die kerk. Zeker met de zon die zeer moeilijk zichtbaar was.
Vanop het uitzichtpunt zag je ook niks anders dan wit. Straks eens kijken of ik er nog foto"s van heb.

Daarna zijn we (terwijl de mist optrok) langs het water terug naar de oude stad gewandeld.

Met de vrijgezellen zijn we anders toch in die grote discotheek vlakbij de brug beland. 5 verdiepingen en op elk verdiep een andere soort muziek.
Vooral de 80ies werden gesmaakt, maar daar zullen de goedkope halve liters ook wel voor iets tussen zitten.

Last edited by Turtle; 04-02-2012 at 12:27.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2012, 09:01   #6   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Dat is Lavka die met 5 verdiepingen, dat is basically de Noxx van Praag. Er zijn veel leukere lokale dinges te doen (afin met nen hoop maakt dat weinig uit natuurlijk)
Old 04-02-2012, 12:24   #7   link
magarana
Dt foutenmaker

magarana's Avatar

kzie het wat laat, maar tnx voor de respons we zullen ons wel kunnen amuseren. We verblijven in 'A Plus Hostel' (www.aplus-hostel.cz) zou naart schijnt niet zo heel ver zijn van de uitgaansbuurt. Maar kwil overdag veel kunnen zien, dus kga niet tť zot doen :D
magarana is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 17:45   #8   link
Valentin-
Senior Member

Valentin-'s Avatar

Okonsjiteprocidemavystupanastup, dravistajdzjavirey.

Dat is zowat het enige dat ik mij herinner van 2 bezoeken aan Praag.
Valentin- is offline   Reply With Quote
Old 07-02-2012, 18:05   #9   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Dat is Lavka die met 5 verdiepingen, dat is basically de Noxx van Praag. Er zijn veel leukere lokale dinges te doen (afin met nen hoop maakt dat weinig uit natuurlijk)
Dat is Karlovy Lasnť als ik me niet vergis
Metal is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 10:11   #10   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ben van plan volgend jaar ofzo ook eens een citytrip naar praag te doen met de voiture. Iemand een idee hoeveel je aan tol kwijt bent, als je de normale route volgt?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2012, 11:08   #11   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Enkel in TsjechiŽ, maar dat kan imo niet veel zijn.
Old 26-10-2012, 17:29   #12   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Ok, de citytrip plannen kan beginnen.
4 nachten in praag geboekt via: http://www.groupon.be/deals/groupon-...rague/12103874
Old 18-02-2013, 08:38   #13   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Weet iemand wat de beste manier is om aan kronen te komen is? Hier op voorhand wisselen bij de bank? Ginds afhalen met Visa? Of met Maestro?
Old 18-02-2013, 08:59   #14   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Send a message via ICQ to straks Send a message via MSN to straks
Wisselen! Afhalen met visa kost bijna altijd extra geld (paar procent, dacht ik), en met maestro is de kans ook groot dat ge het eerst en vooral moet laten activeren voor daar en dat u dat ook iets extra gaat kosten.
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook

Last edited by straks; 18-02-2013 at 09:02.
straks is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 08:59   #15   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ginds gewoon afhalen met Maestro. Met Visa betaal je 5 EUR (minimum), en de bank rekent ook extra kosten.

Edit: Straks, Maestro werkt gewoon binnen Europa. Voor buiten Europa is een (kostenloze) activatie vereist.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2013, 09:02   #16   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Aah, ik had een paar jaar geleden met maestro een probleem in Frankrijk, naar bank moeten bellen en die zeiden dat het om veiligheidsredenen per land moest geactiveerd worden, of het nu europa of elders was... Kan ondertussen terug veranderd zijn.
"Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning." - Rich Cook
Old 18-02-2013, 09:39   #17   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Voor zover ik kan opmaken uit de info van mijn bank:

Visa: €4 + wisselmarge van 1,6%
Maestro: €2,86 + 0,30% van bedrag + wisselmarge van 1,63%

Dat ligt dus redelijk dicht bijeen.. kan ik ergens zien hoeveel de bank mij zou aanrekeken als ik geld bij hun wissel?
De up-to-date wisselkoersen kun je natuurlijk online zien.. maar geen idee wat de bank extra zou aanrekenen voor het wisselen.
Old 18-02-2013, 15:01   #18   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Het hangt af van bank tot bank of ze Maestro blokkeren buiten Europa & risicogevoelige landen.

Best dus je bank eens contacteren.

Deutsche bank doet het bv niet, en rekent maar 2.5 EUR aan.

De interest rate van Amex / Visa / Mastercard is altijd beter dan je bank. Dus voor veel geld af te halen is het altijd beter, maar dat kan snel oplopen tot 2.5-8 EUR per transactie...
Old 19-02-2013, 10:16   #19   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Volgens info die ik van Maestro blokkage kon vinden is het in TsjechiŽ alleszins niet geblokkeerd.

Wat straks voorhad is wel lastiger.. moest zogezegd per land geactiveerd worden? Welke bank was dat? Vermoed alleszins dat dit niet de normale gang van zaken is dus ga ik er vanuit dat mijn Maestro ginds wel zal werken.

Anyway... ginds betalen met Visa voor zover dat gaat en als ik cash nodig heb afhalen met Maestro lijkt me dus de beste optie dan.
Old 19-02-2013, 11:40   #20   link
straks
Senior Member

straks's Avatar

Bij mij was het ING, heb het toen wel gewoon ineens voor heel EU laten activeren. Geen zin om voor elk land te bellen :D
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules