Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 17-11-2012, 12:36   #1   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

autodelen

om wat tegenwicht te bieden voor al de gezinnen die amper toekomen met 3 autos en ocharme geen 5 parkeerplaatsen voor hun deur hebben zijn wij grondig aan het overwegen om onze auto weg te doen..dat ding staat toch 5 dagen per week stil en int weekend is het ook al geen zekerheid dat we hem nodig hebben.
we hebben nu ook zon bagagekar voor achter de fiets te hangen dus zelfs de wekelijkse grote boodschappen kunnen zonder auto.

maar helemaal zonder auto is nu ook niet praktisch, dus autodelen. cambio en consoorten.

dus nu de eeuwenoude vraag: iemand ervaring mee?

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2012, 13:44   #2   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Ok, negeer mijn uitleg, je hebt Cambio hier al genoemd. Zelf geen ervaring mee eigenlijk.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 17-11-2012, 14:14   #3   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

ik ken een bedrijf die er gebruikt van maakt, (al een paar jaar) en nog nooit klachten van gehoord.

De enige voorwaarde is, is dat het "depot/staanplaats" bij u dicht in de buurt is.

Als je 10km moet gaan fietsen voordat u aan de auto geraakt is het nut een beetje weg, heb je dit binnen 500 meter, zou ik het zeker ook overwegen.
Old 18-11-2012, 11:49   #4   link
Deff
!= Deffe

Ik gebruik nu al een goed jaar cambio. Ben daar wel relatief tevreden van. Ik woon wel in Brussel dus heb het voordeel dat ik op 5 min wandelen zit van verschillende staanplaatsen. Dat systeem is heel gebruiksvriendelijk, reserveren kan altijd via internet en toegang tot de wagen krijg je via een soort van rfid kaart. Wagens zijn doorgaans in goede staat, maar aangezien sommige zeer intensief gebruikt worden durft blikschade al eens voorkomen. Ze zijn daar wel heel flexibel in, kleine blikschade (kras op spiegel of portier) rekenen ze u normaal zelf niet aan. Dus ge kunt met een gerust hart rondrijden met die wagens. Voor 45 euro per jaar hebt ge zelfs zo goed als geen eigen risico. Het voornaamste nadeel vind ik dat het hun tarieven redelijk kostelijk worden voor langere termijnen of afstanden. Als ge bv. een wagen zou huren voor een verre dagtrip kan u dat snel 100-150 euro kosten. Dus of hun systeem voor u voordelig is hangt vooral van u huidige kosten en u voorzien gebruik af. Een verzekering alleen zou mij al minstens 1000 euro per jaar kosten, dus ik kan 1 maal per maand een dagtrip doen en ik ben nog steeds veel goedkoper af dan met een eigen wagen, aangezien ik voor werk en inkopen geen wagen nodig heb.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2012, 14:10   #5   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Ik ben ondertussen al een paar maand cambio-klant. Ik vind het een nuttig alternatief, maar het wordt inderdaad erg duur als je ver gaat. Als je ergens met het openbaar vervoer kan geraken dan is dat altijd goedkoper, zelfs als alle zitplaatsen in de wagen bezet zijn.
Verder, als je een goede standplaats, zoals een parking met specifieke en duidelijke plaatsen, in de buurt hebt dan is het handig. Echter, ik ben in Gent al verschillende keren op zoek moeten gaan naar mijn wagen omdat die verkeerd geparkeerd stond, zo een half uur verliezen is echt wel irritant.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2012, 15:19   #6   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Deff View Post
Het voornaamste nadeel vind ik dat het hun tarieven redelijk kostelijk worden voor langere termijnen of afstanden. Als ge bv. een wagen zou huren voor een verre dagtrip kan u dat snel 100-150 euro kosten.
is dat met of zonder brandstof?
Old 21-11-2012, 07:37   #7   link
Deff
!= Deffe

Afhankelijk van uw abonnement betaal je een bepaalde prijs per uur en per km. Daarin zit de brandstof, in elke wagen is een tankkaart aanwezig. Maar die prijzen worden dus wel heel rap heel duur wanneer ge bv. naar de Ardennen rijd. Aangezien een beetje economisch rijden maakt dat ge op snelwegen amper verbruikt terwijl de kilometers snel optellen. Hun verschillende tarieven staan in tabellen op hun website.
Old 21-11-2012, 17:54   #8   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cassiel View Post
Echter, ik ben in Gent al verschillende keren op zoek moeten gaan naar mijn wagen omdat die verkeerd geparkeerd stond, zo een half uur verliezen is echt wel irritant.
Argh, alleen al daarom moet ik die shit niet.
Old 22-11-2012, 12:29   #9   link
Deff
!= Deffe

Is mij in Brussel al 3 keer overkomen dat een wagen niet op zijn plaats stond (op meer dan 30 keer gebruiken). De eerste keer was de huurder voor mij te laat, ik heb toen snel een andere wagen gekregen en een korting van 15 euro op mijn factuur. De twee andere keren kreeg ik een kwartier op voorhand een sms met het adres waar de wagen te vinden was, elke keer op max. een straat of 2 van de originele staanplaats. Valt al bij al wel mee.
Old 28-11-2012, 10:57   #10   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

de eerste parking van cambio is toch al rap 5km van hier... maakt het wel een pak minder aantrekkelijk.

hmpf

dan toch maar huidige auto oprijden.

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2012, 14:29   #11   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Ik heb de voorbije weken vaker een wagen nodig gehad en moet mijn mening toch wat bijschaven. De laatste 5 keer stond de wagen altijd juist en kon ik direct instappen. Verder is de recente cambio-app bijzonder goed en handig, vlotter dan met de gewone website eigenlijk. Je kan vlot reservaties invoeren en aanpassen, zelfs als die al aan het lopen is. Dat heeft me al verschillende keren gered.

*edit: Ook toegang hebben tot grotere wagens als dat nodig is, is trouwens ook handig
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2016, 20:07   #12   link
melbouaz
Junior Member

enquête

Beste mensen, wij zijn studenten aan de vub en zoeken respondenten die aan Peer-to-peer carsharing (CarAmigo, Tapazz) doen om onze enquete in te vullen. U zou ons enorm kunnen helpen met ons onderzoek. Dit is de link. https://www.vub.ac.be/surveys/index.php/717753/lang-nl
De enquête neemt maar 5min in beslag. Hartelijk bedankt
melbouaz is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules