Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 03-02-2016, 10:25   #1   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Reizen met kinderen: Zon + All-in + zwebmad-glijbanen

Aan te raden locaties op max 6u vliegen?
Old 03-02-2016, 11:11   #2   link
boogie_man
Senior Member

Tenerife? Klimaat bijna altijd perfect, keuze te over aan hotels, Siam Water Park, genoeg afwisseling. Nadeel: een hoop Duitsers en Engelsen.

Wel geen idee hoe oud uw kinderen zijn want die 4.5 uur vliegen is ongeveer een van mijn ergste ervaringen ooit met mijn zoon van toen 1.5 jaar. 4 uur achteraan staan rondjes draaien om hem toch ietwat rustig te krijgen, om dan finaal in slaap te vallen wanneer we op 5 minuten van de luchthaven waren. Toen heb ik wel eens mogen ervaren hoe het voelt om met boze blikken aangestaard te worden. Langs de andere kant zie je het medelijden in de ogen van de andere ouders met jonge kinderen.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 11:14   #3   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Kreta, Spanja, Rhodos zijn allemaal te doen.

2 jaar geleden naar Kreta geweest (+/- 2u30 vliegen denk ik) en de kleinste was toen 4 jaar en dat ging zonder problemen. Vorig jaar Rhodos, zo'n 4u vliegen dacht ik en ook dat was geen probleem. wij nemen wel altijd boekjes mee waar ze in kunnen werken tijdens de vlucht.
Old 03-02-2016, 11:23   #4   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Tegen dan zijn ze 4,5 en 10,5. Ivm boze blikken; fuck die mensen

Thx voor de locaties, eens bekijken.
Old 03-02-2016, 11:38   #5   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Heeft er al iemand Ibiza (de rustige kant) gedaan met kinderen?
Old 03-02-2016, 12:29   #6   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Turkije is voor kids altijd de max, hotel met zo een club en tis feest. Ik word er zot maar allez

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 13:34   #7   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Turkije is voor kids altijd de max, hotel met zo een club en tis feest. Ik word er zot maar allez
Wel, Turkije ook al paar dingen overwogen, maar, is het daar op dit moment wel zo'n gunstig klimaat? Op dit moment voorkeur voor Spanje.
Old 03-02-2016, 14:08   #8   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Voor wanneer ist? Ik ben naar Turkije geweest in September dacht ik. Hotel Kefaluka. 4 Sterren, buffet a volonté, kidsclub, dicht aan't strand, wellness en fitness

Best wel een aanrader en niet zot duur.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 17:00   #9   link
Blondje
*

Wij zijn daar enkele jaren terug aan de kant van Kusadashi geweest in ... Kustur club. Proper, lekker eten,kinderanimatie en ook een silent pool voor als ge alle drukte niet wilt maar ook plonsbadje voor de kinderen.(ideaal voor kleintjes die je nog niet alleen kan loslaten aan een zwembad). Of dat nu nog even goed is weet ik niet maar ik zou toch geneigd zijn daar terug te gaan moest ik met de kindjes een vliegvakantie doen. Lag ook op een rustige plaats, vlak aan t strand en zicht op de bergen, en busje naar de stad stopte voor de deur.
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 03-02-2016, 17:09   #10   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

En eigenlijk is Turkije nog redelijk betaalbaar. Voor +- 3.000 euro boek je daar toch (mits wat zoeken) familiekamer met aparte kamer voor 2 kinderen. We zijn dit jaar naar Corfu geweest en dat was echt enorm duur (was ook wel vrij goed hotel). Zijn daar bijna 5.000 euro kwijt geweest voor 1 weekje. Reizen met kids is duur natuurlijk, moet altijd in vakantieperiode (toch als ze groter zijn) en dat weten die reisbureau's ook hé.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 05-02-2016, 10:10   #11   link
boogie_man
Senior Member

5.000 euro per week? Is er mij toch een beetje los over.

Voor hetzelfde geld heb je toch in het Zuiden van Frankrijk een villa voor 12 man met vier slaapkamers en eveneel badkamers. Dan zou ik toch de luxe van mijn eigen huis prefereren dan daar in zo een massahotel te gaan zitten.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2016, 10:36   #12   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb ook nergens gezegd dat ik dit prefereer maar kindjes amuseren zich vaak veel meer in die hotels met glijbanen, animatie enz dan in een huis in Frankrijk. We gaan deze zomer ook terug 10 dagen in villa Spanje zitten hoor. Maar zo tussen 5j en 12j vinden kinderen die hotels veel leuker. Spreek uit ervaring.

Old 05-02-2016, 10:54   #13   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

In thailand kunt ge voor 4000 euro voor 3 weken op reis gaan met 2 kinderen erbij (4*) als je alles zelf boekt. Voor 5 of 6k zit je in 5* resorts. De verplaatsing is inderdaad wat verder... maar je hebt tijd genoeg om je aan te passen.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2016, 10:56   #14   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by boogie_man View Post
5.000 euro per week? Is er mij toch een beetje los over.

Voor hetzelfde geld heb je toch in het Zuiden van Frankrijk een villa voor 12 man met vier slaapkamers en eveneel badkamers. Dan zou ik toch de luxe van mijn eigen huis prefereren dan daar in zo een massahotel te gaan zitten.
Pff koken, afwassen, kuisen, boodschappen... is geen vakantie voor velen. Bovendien moet ge voor het minste uw wagen bovenhalen.
Old 05-02-2016, 11:11   #15   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
In thailand kunt ge voor 4000 euro voor 3 weken op reis gaan met 2 kinderen erbij (4*) als je alles zelf boekt. Voor 5 of 6k zit je in 5* resorts. De verplaatsing is inderdaad wat verder... maar je hebt tijd genoeg om je aan te passen.
Ik zou niet liever willen, maar tis de eerste keer vliegen met kindjes, ik ga hen geen 14u vliegen + het nodige wachten aandoen die eerste keer
Quote:
Pff koken, afwassen, kuisen, boodschappen... is geen vakantie voor velen. Bovendien moet ge voor het minste uw wagen bovenhalen.
Dit. 100% dit. Er zijn wel uitzonderingen bv. Center Parcs, daar heb je dan ook restaurant etc.
Old 05-02-2016, 15:54   #16   link
Horla
Senior Member

Paar jaar geleden was Kos al goedkoop. Nu zullen die prijzen helemaal in de dieperik zijn gedoken
Horla is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2016, 15:56   #17   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Ik zou niet liever willen, maar tis de eerste keer vliegen met kindjes, ik ga hen geen 14u vliegen + het nodige wachten aandoen die eerste keer

Dit. 100% dit. Er zijn wel uitzonderingen bv. Center Parcs, daar heb je dan ook restaurant etc.
Mijn jongste was 6 maanden oud toen we die trip maakten... laat u dat toch niet tegenhouden Die besefte dat nauwelijks en sliep 10 van de 14u.
Old 05-02-2016, 16:06   #18   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Quote:
Mijn jongste was 6 maanden oud toen we die trip maakten... laat u dat toch niet tegenhouden Die besefte dat nauwelijks en sliep 10 van de 14u.
De onze zijn 4,5 en 10,5 tegen dan, vollop in neut-fase dus. 6mnd is easy.
Old 05-02-2016, 16:23   #19   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Euh, je hebt toch overal restaurants? Centerparcs dingen zijn verschrikkelijk.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2016, 16:38   #20   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Het is makkelijk samen te vatten:
* wil je veel plezier voor de kindjes, en gemak zonder zorgen om eten en andere > pak een all in in Turkije. Groot nadeel is dat je met die gevecht-toestanden zit voor zetels aan zwembad en je samengepakt zit met honderden anderen (kindjes vinden dat meestal de max, zeker tussen 4j en 12j)
* wil je rust en gemak, huur dan een villa. met andere koppels en even oude kinderen wel leuk, maar hebben al genoeg in Spanje gezeten met ons vieren en de kinderen vervelen zich dan altijd enorm
* lange reizen en rondtrekken zijn de max, maar tenzij je enorm makkelijke kinderen hebt, is dat ook niet altijd aangewezen. ook ferm opletten met ziektes. In Sri Lanka is mijn vrouw bij 16 dagen rond trekken 10 dagen aan een stuk enorm ziek geweest, zonder deftige dokter of ziekenhuis in de omgeving. Zou het met mijn 6j oud dochter niet willen meemaken...

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules