Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 26-03-2013, 22:21   #261   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand heeft de groep intussen vervoegd, en zijn gehoor is genoeg hersteld om Elmir's vragen en de antwoorden van de rover mee te volgen. Hij bekijkt de man aandachtig tijdens zijn verhaal.
"Ik denk dat Oleg je hulp wel kan gebruiken, maar of hij die wil aanvaarden is een andere zaak. Alleszins ben ik bereid om je die kans te gunnen. Jammer genoeg zal er iemand moeten meegaan om Oleg te overtuigen dat je het wel degelijk meent, of is er een andere manier?"
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 16:37   #262   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Nadat Frank weer wat kan horen en een samenvatting kreeg van de wat er gezegd was, denkt hij even na...
"Hmmm... Het lijkt mij geen slecht idee om hier tot morgen te wachten tot die drie resterende rovers terugkomen, zodat we ook hen eventueel gevangen kunnen nemen en de directe dreiging tegen Oleg's Handelspost volledig uitgeroeid is. Misschien zijn er nog kandidaten bij om een eerlijker leven als handelaar te gaan leiden... Na morgen zouden we toch eens moeten terugkeren naar Oleg's Handelspost; er kan best wat ver- en gekocht worden, lijkt mij.

Sowieso lijkt het mij niet zo'n goed idee om de groep op te splitsen. Het is zo al gevaarlijk genoeg in de wildernis.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 16:48   #263   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Far far away beyond the might of day

'Akkoord, en vergeet de dubbele wacht niet. We zijn nog steeds niet zeker wie of wat Rembrandt als schilderdoek heeft gebruikt'
Davron bindt de resterende spullen in doeken bijeen en brengt ze tot bij de paarden, vervolgens maakt hij een ronde rond het kamp en installeert zich op een van de platformen.
'Ik zal de laatste wacht wel op mij pakken, wie is nog een vroege vogel?'
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 17:14   #264   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 


"Goed, laten we dan inderdaad de andere rovers eerst opwachten. Ik denk dat ik mogelijk van ons allen het slechtste nachtzicht heb, dus ik stel voor dat iemand anders de wacht houdt. Plus, mijn oren suizen."
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2013, 17:31   #265   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

Dat klopt misschien, maar gezien de situatie, een overnachting in vijandelijk kamp en uw maquillage vorige nacht, denk ik dat het toch beter is om niet alleen de wacht te houden. Ik stel voor dat je de wacht samen met Davron houdt. In de vroege ochtend begint het al te schemeren en dan kan je toch nog iets zien. Ik zal mee de middernacht wacht houden. Frank, Jamhand en ik zijn reeds onopvallend gekleed. Jij zal misschien wel iets moeten doen aan je al te opvallende kledij stadsman als we de jagers het kamp willen laten binnen wandelen zonder argwaan. Jij misschien ook Davron, dat rood valt wel wat op.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 03:37   #266   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte


Ik zal wel overnemen van Rembrand, geen probleem.

Kompanen, ik stel ook voor van de situatie straks voorzichtig aan te pakken en de overige rovers, indien mogelijk, niet zomaar aan te vallen. Als we Donaldo mogen geloven, en ik denk van wel, dan gaat dat laatste groepje bandieten waarschijnlijk ook z'n leven willen beteren als effectief niemand voor de Hertenbok wil werken.

Wat stellen jullie voor?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 09:04   #267   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Ik stel nog altijd voor dat we ze verrassen als ze hier staan. Was de straf op roverij trouwens niet de doodstraf?

Ik zou denken dat onze paladin hiermee akkoord gaat?

Nu, ik moet zeggen ik slaap wel graag redelijk lang, maar misschien moet ik toch mee de wacht houden? Kwestie dat er iemand de wacht houd dat eigenlijk ook iets ziet in het donker?
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Last edited by Divolinon; 29-03-2013 at 15:05. Reason: Typo
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 09:12   #268   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Far far away beyond the might of day

'Klopt, Rembrand noch wij hebben de autoriteit om deze straf om te zetten. Indien jullie echter van mening zijn dat deze rover dit niet verdient staat het jullie vrij deze naar een sheriff of magistraat te brengen om beoordeeld te worden.'

'Wij kunnen de straf zelf uitvoeren of hun lot in handen van het recht leggen, wij echter zijn (korte pause, een half ingeslikte nog) niet het recht in deze contreien.'
Davron keert zijn aandacht weer naar een van de vuile oude mantels die hij zo goed mogelijk zuiver veegt en om zijn schouders doet om zijn opvallende kleren te verbergen.
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 09:36   #269   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Ok, ik snap het.

We brengen ze allemaal naar de handelspost en daar executeren we ze.
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2013, 16:08   #270   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Donaldo vertelt dat de drie andere rovers niet in groep zijn. Soms blijven ze enkele dagen weg en het is moeilijk te voorspellen wanneer ze zullen terugkomen. Misschien komt er morgen iemand terug, misschien pas overmorgen. En dan nog kan het misschien drie of vier dagen duren voor de laatste terug bij het kamp is. (Sense Motive gerold)

Wachten op de andere rovers lijkt dus geen efficiŽnt plan, en zoals Donaldo al heeft verteld, zonder leider stellen die twee of drie losse rovers weinig voor. Hoogstwaarschijnlijk deserteren ze toch bij de eerste kans.

Hoe het ook zij, de avond begint te vallen en dit is een goeie plek om een kamp op te stellen. Er is zelfs een uitkijkpost!

Donaldo kan nog over de Hertenbok vertellen dat zijn kamp wordt beveiligd door een paswoord. Dat paswoord is "Bij het bloederige gebeente van Sint Gilmorg, wie wil dat weten?", tenzij ze het veranderd hebben, natuurlijk. Misschien kan het jullie helpen het fort van de Hertenbok binnen te dringen.
"Jullie hoeven mij niet vast te binden hoor...
Donaldo sputtert nog even tegen, maar het zal niet anders zijn. Zijn handen worden geboeid en de man wordt vastgemaakt aan een boom.

***

De eerste wacht wordt genomen door Roger en Rembrand. Roger laat Rembrand uitrusten en neemt het de taak op zich. Frank en Jamhand nemen de tweede wacht. Elmir en Davron nemen de laatste.

Wanneer de tijd gekomen is voor Frank en Jamhand om op te staan voor hun nachtelijke taak, worden ze beiden plots wakker door een emmer water die in hun gezichten wordt uitgegoten!

Roger schrikt op door de luide plens van het water en denkt even dat hij een zacht gegiechel uit de bosjes hoort komen. Het is waarschijnlijk alleen maar zijn verbeelding.
Iemand is hier met jullie voeten aan het spelen...
Sense Motive (Guns, Kittens, Fjuri, DJB, Divo, Dodgy): 1d20+1 17 1d20+5 8 1d20+3 21 1d20+4 7 1d20 18 1d20+3 9
Zie PM voor resultaten.

Dodgy Perception: 1d20+3 17
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 00:15   #271   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 


Frank schrikt wakker en knippert het water uit zijn ogen. Zonder verder veel te aarzelen pakt hij zijn zwaard en kijkt in het rond, op zoek naar de grappenmaker.

Perception op omgeving kamp: 1d20+10 12

Nog keer een 2, voor de verandering...
Guns is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 18:43   #272   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte


Ik beweeg me naar de uitkijkpost om een overzicht te hebben van de situatie. Als ik iets zie dan schiet ik een waarschuwingsschot met m'n pijl.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 31-03-2013, 19:43   #273   link
Divolinon
Una
 
Divolinon's Avatar
 
Location: Ninove
Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon


Jamhand wordt rustig wakker na het water in zijn gezicht te krijgen.
Ah, is het al mijn beurt om de wacht te houden?


Dan ziet hij Roger en Frank met de wapens in de hand naar iets zoeken. Dus besluit hij maar hetzelfde te doen.

perception roll: 1d20+4: 10
Ik heb Darkvision trouwens ...
__________________
Never take life seriously. Nobody gets out alive anyway.

Last edited by Divolinon; 31-03-2013 at 20:13.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 01:01   #274   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Far far away beyond the might of day


Davron schrikt wakker van al het tumult en merkt de natte hoofden en kleren van Frank & Jamhand. Hij neemt zijn kruisboog en doet mee aan de korte zoektocht, maar weet dat het futiel is.

Na de korte zoektocht legt hij zich terug neer. Hij geeft Mittens mentaal de opdracht om in het kamp te blijven en bij het minste alarm te slaan.

Beter enkele schrammen dan wie weet wat onze plaaggeest als volgende grap wil uithalen.

Zzzzzzzzzzzzzz
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 09:32   #275   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 

Rembrand kijkt wat verbaasd rond, naar iedereen die plots in beweging schiet. Van de streek heeft hij blijkbaar niets gemerkt.
"Hmm? Wat is er aan de hand? Moet de wacht al worden overgedragen?"
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 12:09   #276   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
Frank, Elmir, Jamhand en Davron merken dat er zich hoog in de bomen twee merkwaardige wezens verstopt houden. Ze houden jullie in de gaten en zijn aan het giechelen.



Elmir, Frank en Davron herkennen de wezens als fey. Het ene is een blauwe faerie dragon met oranje vleugels. De andere figuur is een groot uitgevallen krekel met het bovenlichaam van een elfenvrouw. De twee zijn ongeveer zo groot als een kat.

Jamhand heeft zulke schepsels nog nooit gezien.

Wanneer de anderen naar boven staan te kijken, werpen Rembrand en Roger ook een blik op de twee wezens. Roger en Rembrand herkennen ze ook niet.


Perception guns-kittens-furi-djb-divo-dodgy: 1d20+10 23 1d20+1 13 1d20+9 28 1d20+6 23 1d20+4 24 1d20+3 16
Stealth: 1d20+17 20 1d20+16 26

Knowledge Nature - guns, fjuri, djb: 1d20+5 16 1d20+7 11 1d20+8 24(zie PM)

Last edited by Fidoh; 01-04-2013 at 12:17.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2013, 16:07   #277   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me
 
DarthJabbaBoulet's Avatar
 
Location: Far far away beyond the might of day


Net als Davron wil stoppen met zoeken merkt hij dat Fjuri iets opmerkt hoog in de bomen. Davron is verbaasd dat de fey zich vrijwillig laten opmerken. Hij stapt korter bij en richt zich tot beide wezens.
[SYLVAN]'Greetings, my name is Davron and these are my comrades. We mean you no harm, we will be passing through these forests in search of evil to slay'[/SYLVAN]
Davron neemt 2 flessen brandewijn uit de zakken buit en plaatst deze aan de voet van de boom.
[SYLVAN]'A gift, freely given. Your drawings amused me greatly'[/SYLVAN]
__________________
DJB, the man without Q, ender of threads.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 09:58   #278   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


De kleine blauwe draak fladdert met zijn vlindervleugels en zweeft naar beneden, in de richting van de twee flessen brandewijn.
Oooooooooooooooehhhhhh! Lekker. Lekkerlekkerlekker.
Hij landt naast het geschenk en heeft weinig oog nog voor jullie. Het schepsel begint een dansje rond de twee flessen. Hij neemt een fles in zijn bek en slaat ze kapot tegen een boom. Daarna begint hij de vloeistof van de grond en de boom te likken.

De grig flappert ook naar beneden en landt naast het draakje.
De grootsen zijn dood! Goed gedaan! Maar er is nog een grootse over. Waarom is die niet dood?
Dat snapt ze niet goed, blijkbaar. De grig stelt zichzelf voor.
Ik ben Tyg-Titter-Tut en dit hier is Perlivash, de machtige!
Perlivash is als een dwaas aan een boomstam aan het likken, terwijl hij met zijn poten in stukken gebroken glas staat.
Jullie zijn geen slechtsen. En onze mopjes waren supergrappig. Hahaha!
Perlivash grinnikt als hij Tyg-Titter-Tut over hun grappen hoort vertellen.
Dus nu zijn we vrienden. Waar gaan jullie nu heen?



Tyg-Titter-Tut spreekt een paar woorden in Sylvan en apprecieert Davrons moeite om deze taal te spreken, maar doet haar uitleg wel in een taal die jullie allemaal begrijpen. Haar accent is een beetje vreemd, maar dat is alles.

Jullie kunnen nog dingen vragen aan de twee, natuurlijk. Waarschijnlijk kennen ze de omgeving erg goed.

Davron Diplomacy: 1d20+4 22

Last edited by Fidoh; 02-04-2013 at 10:17.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 15:48   #279   link
Fjuri
Senior Member
 
Fjuri's Avatar
 
Location: Bertem

[Sylvan]Pas op met de scherven, Perlivash, die zijn scherp.[/ Sylvan] Tyg-Titter-Tuk, wat heeft deze grootse misdaan? Hij heeft wel met ons gevochten, maar heeft zich gewonnen gegeven. Heeft hij jullie of jullie vrienden kwaad gedaan? Elmir kijkt dan boos naar Donaldo. Wij zijn op zoek naar andere grootsen in de bossen. Om, als ze slecht zijn, ze mee te nemen en hier weg te halen of te doden.

Voor het slapen gaan cast Elmir nog een cure light wounds op Baraag. Cure light wounds op GMís discretie, ik moet eerlijk zijn dat ik er niet meer aan gedacht heb tot vandaag nu ik eens tijd heb.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2013, 20:24   #280   link
Dodgy
Serious Member
 
Dodgy's Avatar
 
Location: Hijfte


Roger vindt de wezentjes wel mooie en schattig. Hij heeft altijd wel de kleine schepsels, of het nu dieren zijn of planten, uit het bos kunnen appreciŽren. De mooie vleugeltjes van de kleine draak en de elegante vorm van de grig brengen dan ook het beste in hem naar boven.
Een glimlach komt op zijn gezicht bij het zien van zoiets moois.

Hij vraagt zich dan natuurlijk onmiddellijk af.

Zijn die beestjes eetbaar?


Kunnen wij als verstaanders nu ook spreken tegen die wezentjes en ze vragen stellen?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 07:06.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.