Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 08-10-2018, 11:12   #681   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

mja in de vorige zelda-games waren dungeons altijd zodanig "ingericht" dat ge de items uit master chests van vorige dungeons nodig had om te progressen. zo'n elementen mogen er dan niet in zitten (dus item onafhankelijk), waardoor ge sowieso al met shrines-achtige toestanden zit, maar dan int groot - wat de Divine Beast-dungeons dus zijn...
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2018, 19:04   #682   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Goh, het is niet omdat je een open world hebt dat er niet ergens een volgorde in dungeons kan zijn. Of bv zoals in ALTTP, waarbij je eerst 3 dungeons kan doen, daarna 7 dungeons krijgt, etc.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2018, 19:27   #683   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

bwaja, maar door een volgorde in de dungeons te steken, beperkt ge natuurlijk het open world aspect ewa. kunt dan niet eerst bij de Gorons gaan om dan pas dan bij de Zoras te gaan, omdat ge een bepaald Zora-item nodig hebt op de Goron-berg. kzegmaariets.

ALTTP-systeem kan idd ook, al zat er in ALTTP in beide werelden natuurlijk ook een volgordelijkheid. ge had bv de running boots nodig om tegen die boekenkast te rammen om in de 2e dungeon te geraken.
de wereld op zich is sowieso altijd 'open' geweest, het waren net altijd items/upgrades die beletten dat ge ging waar het spel niet van wilde waar ge op dat moment naartoe ging.
Old 08-10-2018, 23:04   #684   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Het feit dat het altijd boeiend blijft ondanks de gigantische open wereld was voor mij ook inderdaad het grote verschil met pakweg een The Witcher 3, dat zodanig propvol filler en collectibles zit dat ik het halverwege het tweede eiland toch wel keiart opgegeven heb. Ik wil zoveel mogelijk doen, maar W3 overdreef (dreef, snapte, want kutbootje) daar zodanig in dat het niet leuk meer was.

Recent toonde God of War ook nog eens aan dat een mix tussen verhaal & wat open world elementen zeker en vast op een leuke manier mogelijk is zonder extreme vormen aan te nemen. Naast BotW prolly 2e op mijn lijst van de voorbije jaren. En net de nieuwe Spider-man volledig uitgekuist, en bezig met Horizon. Shit shit shit zeg. Wat een jaar.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2018, 23:11   #685   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Horizon voor 't plezier platinum gehaald, zot plezant idd.
Old 09-10-2018, 14:20   #686   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Ik vond het ook gewoon indrukwekkend dat Nintendo bij hun eerste poging tot open world er zo hard bots op zat. Ze hebben gekeken naar (en geleerd uit) andere games, er hun eigen spin aan gegeven en het gepolijst tot het glansde.

Er zijn wel een paar nadelen of zaken die on-Zelda aanvoelen zoals het beperkte verhaal en volwaardige dungeons, het ontbreken van Zelda-achtige items en de muziek die soms een tikkeltje te subtiel is. Maar dat weegt allemaal belange na niet op tegen de dingen die het spel heel erg goed doet.

Ahja, en het feit dat ge niet kunt klimmen als het regent. Welke idioot heeft dat uitgevonden.
"SORRY HERO OF HYRULE, GEDAAN MET HET REDDEN VAN DE WERELD" - dixit een regenwolkje.
Old 10-10-2018, 00:04   #687   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Hetgeen waar ik me het meest aan gergerd heb is en blijft toch het durability systeem. Ik snap wel waarom ze het gedaan hebben, maar ik had veel liever een normaal wapensysteem gehad en een hoop uniques waar je kon naar uitkijken, en gekoppeld aan dungeons en specifieke challenges. Nu vond ik dat aspect van begin tot eind eigenlijk gewoon irritant.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2018, 08:26   #688   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Gaf net een extra dimensie aan het vechtsysteem, wat anders met upgrade X, Y en Z zou leiden tot een gevoel van onverwinnelijkheid in een wereld opgebouwd zoals deze. Heeft bij mij tot talloze zotte gevechten geleid waar de voldoening na een encounter gigantisch veel groter is dan wanneer ik met mijn zot unique weapon iedereen met 1 slag zou vermorzelen. Eenmaal je dan eens rondgaat en al je loot oppikt zat je toch weer vol wapens.

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2018, 10:27   #689   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Ik ben ook wel fan van het wapensysteem, al is de durability in het begin wel heel erg laag. Zeker in het begin mochten de wapens wat langer meegaan, verder vond ik het wel een goed systeem.
Old 10-10-2018, 11:03   #690   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

khad pijnlijke flashbacks naar de eerste versie vh big goron sword
Old 10-10-2018, 11:23   #691   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

In het begin was het nen tak. Da gaat kapot na 3 slagen ofzo gelijk het hoort.

WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 16-10-2018, 11:10   #692   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Ik ben ook wel fan van het wapensysteem, al is de durability in het begin wel heel erg laag. Zeker in het begin mochten de wapens wat langer meegaan, verder vond ik het wel een goed systeem.
De meeste wapens gaan wel te snel stuk. Ze hadden misschien wat minder wapens moeten laten droppen en vb metalen wapens meer zeldzaam maken maar veel langer laten meegaan.
Op zich is het wel ok, maar ik vind het soms nodeloos switchen en prullen in de interface.
Arne is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules