Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 26-08-2018, 12:06   #41   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
https://mmo-population.com/activity
Kan misschien helpen in uw keuze.

ESO heeft héél veel spelers maar was voor mij te weinig skyrim en te weinig mmo, noch vis noch vlees en de combat is maar meh na een tijdje.
Guild wars 2 vond ik de max tot ge de vreselijke dungeons en raids moet meedoen, om van te kotsen.
FFXIV zag er eerst goed uit maar die vreselijke global cooldowns...
Black desert heb ik nog redelijk lang volgehouden tot de pay 2 win te obvious werd en het de pret wat bedierf.

Als het zo moeilijk niet was om alles terug op te bouwen zou ik eve nog wel eens overwegen.
Juist, wij hebben BDO nog even samen gespeeld zelfs.
Eigenlijk is qua "free" MMO Guild Wars toch nog altijd dé game waarbij het niet pay to win is precies?

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Volgens mij heb jij toch al in vele jaren geen Eve meer gespeeld? Die brengen relatief vaak een expansion uit, dus denk niet dat je alles al gedaan hebt.
Ik twijfel zelf ook om er aan te beginnen, maar volgens mij kun je Eve onmogelijk casual spelen wanneer je een gezinsleven hebt.

Nee, Age of Conan is de mmo van funcom. Conan Exiles is hun survival/building spel. Dat is wel multiplayer, maar met een heel beperkt aantal spelers op een server.
Ik zette het af en aan nog eens op, maar het klopt wel dat de schattenjachten in wormholes etc. mij wat voorbij gegaan zijn. Probleem is dat ik niet echt een reden vind om die dingen te doen. Geld heb ik niet meer nodig en qua politieke macht is mijn main account zowat persona non grata overal.
Ik heb inderdaad een gezinsleven, maar amper nog een werkleven dus tijd is geen probleem.

Survival/building is niets voor mij, merci voor de tip.

Star Trek Online heeft op Steam precies ook toch nog redelijk wat spelers. Speelde Oblo dat niet regelmatig? Of iemand anders het geprobeerd?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2018, 12:55   #42   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

Star Trek Online was mijn ideale MMO toen ik paar maand werkloos was, kan je perfect full F2P spelen, je moet juist een keer ff sub nemen om paar beperkingen op te heffen, maar dat kan perfect door in-game dilithium om te zetten naar cashshop currency en eens max level is een T6 schip wel aan te raden maar twee keer per jaar is er sowieso event waarmee je eentje gratis kan unlocken of wederom door dilithium te grinden, maar daar heb je dan wel al wat meer voor nodig.

Space combat vind ik best geslaagd (spacebar keybind aka "Hilbert Guide" is wel een must om je niet zot te klikken), ground combat, mja serviceable, MASSAAL veel content (en komt aan deftig tempo nieuwe bij) en als je iet of wat into Star Trek bent zijn al die originele acteurs die voice acting doen en de vele verwijzingen naar episodes icing on the cake. Natuurlijk niet recentste game dus grafisch nu niet fantastisch maar wel al paar keer opgepoetst en qua gameplay ook niet blijven stilstaan. Meesten spelen het wel eerder als singleplayer RPG dan echte MMO eigenlijk, pas tegen end-game heb je ander volk nodig en zelfs dan is het gewoon queuen voor PUG's en communiceert er amper iemand.

Wel behoorlijk complex om goeie build voor je schip (en captain, grotendeels i.f.v. dat schip) in elkaar te boksen, maar daar ga je zover in als je zelf wilt. Zeer handige en informatieve wiki en redelijk behulpzame reddit community (eentje specifiek voor builds ook)... Durf dat eigenlijk wel aanraden, speel zelf wel weer al half jaar niet meer, maar kom er sowieso nog wel eens naar terug, vorige keer was m'n pauze bijna twee jaar, het is wel beetje zo'n alles of niets spel voor mij: als ik dat speel, moet echt wel al de rest wijken. Starfleet officer is een carreer.
Old 26-08-2018, 14:47   #43   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Moest ik een nieuwe MMO starten zou ik eens zien hoe het tegenwoordig staat met The Secret World, dat al een tijdje F2P is. Enige MMO van de laatste 10j die mij een tijd heeft kunnen boeien.

Maar ik ben het MMO genre beetje ontgroeid denk ik.
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 26-08-2018, 18:19   #44   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Secret World vond ik altijd zeer houterig en dat was er zeker niet op verbeterd toen ik het nog eens opstartte na de F2P doorstart. 'k Heb het niet lang volgehouden de tweede keer.
Op zich ben ik niet zo'n MMO-fan. Ik speel heel veel solo. Maar ik kan me wel altijd verliezen in de gigantische werelden en de sfeer. Daar was The Old Republic ideaal voor.
Al speelde ik de laatste jaren vooral Eve, maar daar was het solospelen me echt beu en ik vond geen goede guild de laatste keren dat ik het enkele maanden volhield.

Soit, nog eens WoW opgestart. Eerste 20 levels zijn f2p, dus ideaal om er nog eens in te komen met een nieuwe char. Nog aan het twijfelen om een maandje te kopen om met m'n lvl90 verder te doen. We'll see.

Mod: STO vond ik trouwens ook wel plezant. Ook nog even over zitten twijfelen om het op te starten, maar dan moest ik weer denken aan die ground combat. Wat een bagger was dat.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2018, 16:02   #45   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Kheb een Steam coupon voor "20% OFF EVE Online: 1 Month Omega". Geen idee wat dat is, maar laat iets weten als je het wil.
Old 10-09-2018, 12:23   #46   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

En het is bijna gedaan met Wildstar: https://www.rockpapershotgun.com/201...down/#comments
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2018, 18:57   #47   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Kheb daar ooit nog een digital deluxe editie van gekregen. Nooit gespeeld.
Het verbaast me eerlijk gezegd dat ze het zo lang uitgehouden hebben: de directe competitie aangaan met WoW en dan nog eens enkel het hardcore MMO publiek willen aanspreken. Daar heb je ballen voor nodig, maar het is geen goede business strategie.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules