Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Reply

Thread Tools
Old 22-01-2012, 19:29   #1   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Post Eigen creaties

Ik ben waarschijnlijk niet de enige shrimper die zich af en toe wat bezig houd met pogingen tot producen/mixen van nummers. Dus ik dacht laat ik een thread maken waar je je eigen creaties kan posten om elkaar tips te kunnen geven enzo.
Live opnames van je band/orkest/whatever is ook altijd welkom.

De laatste tijd wat aant leren met ableton te werken en ik heb een poging ondernomen tot een nummer te remixen. Het is te zeggen, ik heb de vocals van een nummer gebruikt omdat ik niet direct een zanger ben.
Copyright violations enzo wss.

link : http://soundcloud.com/nicktendo-1/nive-dont-stop

Tips zijn zeker welkom sinds dit de eerste keer is dat ik zoiets probeer.

Last edited by Muis; 22-01-2012 at 19:32.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2012, 19:34   #2   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

rihanna en dubstep

het suckt
Old 22-01-2012, 20:02   #3   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

thaistep

zuigt verschrikkelijk inderdaad
Old 22-01-2012, 20:16   #4   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

enige wat ik ooit in elkaar heb gestoken dat ik goed genoeg vond om te laten horen. ik gok dat dit ergens rond 1999 is gemaakt.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 13:57   #5   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

http://soundcloud.com/linstant check it, en zeker 'Choices'.

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Vooraleer ik tips of comments geef zou ik willen weten hoe (vb allemaal samples of loops al dan niet herwerkt of ook uw eigen sounds gemaakt enz) en met welk programma's ge dat gemaakt hebt. of enkel met ableton?
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 15:06   #6   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Toen MP3.com nog groot was (ca. 2001) heb ik een CD uitgebracht met een mix van rave en rap onder de naam 'Snow Wave Avalanche'.

Grootste hit was een liedje over Planetarion, een toenmalig populair browserbased strategiespel. Heb de makers ervan gecontacteerd en die hebben dat bij hun Announcements gezet.

De zanger is een vriendje van mijn broer, een 13-jarige 'rapper', ik heb de tekst geschreven en de 'productie' gedaan.

EDIT: ik vind het niet terug, dit is een ander nummer van hem

32.000 frank mee verdiend, volgens het excelletje dat ik daar nog van liggen heb. Royalties netjes uitbetaald natuurlijk (aan de zanger, niet aan Planetarion).

Commercie heeft er altijd ingezeten bij mij, maakt niet uit welke business

EDIT: 10 jaar later vind ik het resultaat eigenlijk nog altijd wel OK
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 15:09   #7   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Avalanche View Post

32.000 frank mee verdiend.

EDIT: 10 jaar later vind ik het resultaat eigenlijk nog altijd wel OK
dubbel wat
Old 23-01-2012, 15:20   #8   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Gevonden, hier is 't:

Legion was de sterkste alliantie in die tijd, en Sid een speler, nogal een bully, die er plezier in had kleine planeetjes volledig te verwoesten.

TFD waren The Flying Dutchmen, een Nederlandse alliantie.
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 15:22   #9   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
...

Eum, cava maar eum ... Ge zit wel constant totaal naast het rhytme, just saying.
Ge gaat uw samples toch wat beter moeten afstellen dat ze op de juiste BPM afspelen.
Old 23-01-2012, 15:28   #10   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
enige wat ik ooit in elkaar heb gestoken dat ik goed genoeg vond om te laten horen. ik gok dat dit ergens rond 1999 is gemaakt.

Dikken break! Echt respect, wsl een van de enige hier die ooit nog in den echten Bocaccio geweest is?
Old 23-01-2012, 17:14   #11   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Meer nog, deze song is indertijd nog in de Bocca gedraaid geweest door kameraad die daar mocht draaien (weliswaar tijdens eerste uren maar toch) In 'mijnen jongen tijd' trouwens héél trouwe bezoeker van de Bocca geweest, woonde daar op enkele honderden meters van. Quasi elke week was ik present.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 23-01-2012, 17:49   #12   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Quote:
Originally Posted by ]as]e View Post
Dikken break! Echt respect, wsl een van de enige hier die ooit nog in den echten Bocaccio geweest is?
aaaaaaahum
Old 23-01-2012, 17:51   #13   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Denk wel dat ik één van de weinige hardcore Bocca bezoekers was indertijd. Dat één van mijn beste vrienden daar resident dj was, was natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de gezondheid. Quasi elke week vanaf opening tot sluitingsuur in de Bocca, en nadien naar de Dimanche in Lokeren (geen idee of dat nog bestaat). Uitgaan begon toen om 18u de zaterdagavond, en eindige ergens rond de middag de zondag. Moest ik nu zo leven, ik was na paar weken dood

Old 23-01-2012, 18:09   #14   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Respekt, Lapijn
Niels is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 18:55   #15   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Uitgaan begon toen om 18u de zaterdagavond, en eindige ergens rond de middag de zondag.
druuuugs
Old 23-01-2012, 19:23   #16   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post

Vooraleer ik tips of comments geef zou ik willen weten hoe (vb allemaal samples of loops al dan niet herwerkt of ook uw eigen sounds gemaakt enz) en met welk programma's ge dat gemaakt hebt. of enkel met ableton?
De muziek is gemaakt met ableton en een midikeyboard. Vele geluiden zijn vertrokken van een simpele bieptoon en die dan zodanig vervormen dat je er bas geluiden van krijgt (Operator vooral dus). De drumgeluiden van de snare, bas en HH komen van ableton zelf waar dan met effecten het gewenste resultaat is uitgekomen
Alle muziek is dus zelf gemaakt en niets geript. Alleen de stem van rihanna is geript van het nummer.

Kzal nog wat werken met de zang meer op de beat te krijgen. Het is de eerste keer dat ik zoiets probeer en nog maar de 2de keer ik een volledig nummer afkrijg. Ik sukkel vooral met het BPM vast te houden, Ableton wijzigde deze voor een nog voor mij onverklaarbare wijze vaak na het manueel instellen bij de vocals. En dan werden ze gelocked en kreeg ik het bpm niet meer gewijzigd zonder heel het stuk opnieuw te importeren en knippen. vreed lastig.

Van jouw nummer vind ik Nightride part1 persoonlijk wel het leukst. Choises kon me niet zozeer bekoren.

Last edited by Muis; 23-01-2012 at 19:32.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 20:47   #17   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Quote:
De muziek is gemaakt met ableton en een midikeyboard. Vele geluiden zijn vertrokken van een simpele bieptoon en die dan zodanig vervormen dat je er bas geluiden van krijgt (Operator vooral dus). De drumgeluiden van de snare, bas en HH komen van ableton zelf waar dan met effecten het gewenste resultaat is uitgekomen
Alle muziek is dus zelf gemaakt en niets geript. Alleen de stem van rihanna is geript van het nummer.

Kzal nog wat werken met de zang meer op de beat te krijgen. Het is de eerste keer dat ik zoiets probeer en nog maar de 2de keer ik een volledig nummer afkrijg. Ik sukkel vooral met het BPM vast te houden, Ableton wijzigde deze voor een nog voor mij onverklaarbare wijze vaak na het manueel instellen bij de vocals. En dan werden ze gelocked en kreeg ik het bpm niet meer gewijzigd zonder heel het stuk opnieuw te importeren en knippen. vreed lastig.

Van jouw nummer vind ik Nightride part1 persoonlijk wel het leukst. Choises kon me niet zozeer bekoren.
Ja dien Burial wa ne ripper. Hij had beter de presets van Ableton gebruikt, dat was pas creatief geweest. :')

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2012, 21:09   #18   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Anton View Post
Ja dien Burial wa ne ripper. Hij had beter de presets van Ableton gebruikt, dat was pas creatief geweest. :')
echt e
Old 23-01-2012, 21:37   #19   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Quote:
awel Muis, ik zal morgen nog is beter horen en comments geven, maar om het grotendeels van 'scratch' te begonnen zijn, ist best wel kwalitatief.
Old 24-01-2012, 09:58   #20   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by KingSix View Post

Ik heb het al gezegd, choices staat op mijn mp3. Zalig schijfke
Lion is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Muziek

Thread Tools

Posting Rules