Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 10-08-2016, 12:54   #41   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ik denk dat dit spel het vooral zal moeten hebben van die exploration fever die games zoals Fallout en The Elder Scrolls ook brengen, niet dat ik daar een directe vergelijking wil mee maken.
Ik heb zoals vrij gewoonlijk het spel amper gevolgd en zal het zonder bepaalde verwachtingen aanvatten, als ik plooi om het (nu al) te kopen ten minste.
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 13:50   #42   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Old 10-08-2016, 14:07   #43   link
Sexy Schaap
'sexy' 'schaap'

Sexy Schaap's Avatar

't Is jammer dat de werelden zo kaal zijn allemaal en sommige van die grondtextures zijn wel heel triest. Ik vraag mij af of het op pc beter gaat zijn. 't Schijnt inderdaad heel repetitief en oppervlakkig te zijn maar als de core loop goed genoeg is kan ik mij daar wel over zetten. Beter wachten op een sale denk ik.
Sexy Schaap is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2016, 17:55   #44   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik heb het gisteren een paar uur gespeeld en ik vind het alvast geen miskoop. Het heeft een interessant ritme. Op een bepaalde manier is het zelfs erg rustgevend. Moeilijk om uit te leggen, maar als je met je schip aan het vliegen bent en het duurt 2 minuten om ergens te geraken is dat aan de ene kant "saai" maar aan de andere kant is het echt cool om die planeet telkens groter te zien worden en er dan uiteindelijk ergens op te landen, om een of andere krater te gaan verkennen.

Ik denk dat de meningen erg verdeeld gaan zijn maar ik vind dit eigenlijk wel een prima spel tot nu toe.
Old 10-08-2016, 20:19   #45   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik denk dat het goed doet wat het probeert te doen.

Het grootste probleem is enkel dat mensen er totaal andere verwachtingen van hadden.
Het argument van de multiplayer snap ik niet, want ik wist maanden geleden al dat dat er niet in zat. Misschien moeten mensen keer wat opzoekwerk doen ipv enkel op één trailer af te gaan.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 08:26   #46   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Het grootste probleem in mijn ogen is dat de huidige prijs zetting andere verwachtingen schept. Mochten ze gereleased hebben aan €39.99 had het een ander verhaal geweest.
edit: Hij gaat sowieso snel in prijs zakken volgens mij. Maar tegen dan is de schade al gedaan.
Old 11-08-2016, 16:37   #47   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by TheLegacy View Post
Ik wacht liever nog wat op Star Citizen.
Oei, sorry.

Kgaan u niet vervelen met de details of u zelf laten opzoeken, maar dat is al lang dood.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 16:43   #48   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Nog wat zitten lezen en kijken enzo, wil het wel een kans geven binnenkort. Misschien op de PC als het wat in prijs zakt. Of 2dehands op de PS4.

Op 9lives forum verkopen veel mensen hun kopie, nooit gezien dat er zoveel hun game verpatsen binnen een paar dagen.
Is dus voor echt de liefhebbers zoals hier al aangehaald.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 17:43   #49   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ja, en na de voorbije dagen streams gezien te hebben en veel gelezen te hebben, is bij mij de kans ook steeds groter dat ik het snel ga kopen. Het ziet er zo enorm chill uit feitelijk en nu weet ik wel exact waar ik mij aan kan verwachten.
Als ik het beu ben binnen twee weken, so be it. Minecraft heb ik gekocht toen het net populair werd en dat was ook totaal het spel niet van twee jaar later.

Spel heeft gewoon extreem veel potentieel.
Old 11-08-2016, 18:09   #50   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Eventjes gekeken op de PS store, game is maar 3,4GB groot (de install tenminste). Had eigenlijk meer verwacht.
Old 11-08-2016, 19:12   #51   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Ok.
https://imgur.com/a/XAE9y#DniUroS
Old 11-08-2016, 21:30   #52   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Eventjes gekeken op de PS store, game is maar 3,4GB groot (de install tenminste). Had eigenlijk meer verwacht.
Met procedural generation heb je niet zoveel art assets he.
Old 11-08-2016, 21:31   #53   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Gij hebt totaal niet gevolgd waarom dit spel enigszins speciaal is he?

Anyway, voor 60 EUR jamais de la vie. eens het aan 40 EUR afgeprijsd staat ofzo koop ik het wel eens.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 21:39   #54   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Of in een nutshell:

Quote:
Five years in the making by indie developer Hello Games, No Man's Sky is a game of incredible scale from a relatively small team. Built on an in-house engine, the final product weighs in at a meagre 5GB on your hard drive - a tiny amount compared to any typical AAA release. This is far from ordinary, and with the game relying heavily on procedural generation, very little of the game's visual make-up uses pre-made textures or assets. Instead, the star of the show is the set of algorithms at its core - lines of code capable of generating terrain, plants and even unique wildlife on-the-fly.
Old 11-08-2016, 21:56   #55   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Gij hebt totaal niet gevolgd waarom dit spel enigszins speciaal is he?
Nee, wist nog niet heel veel van de game.
Old 11-08-2016, 22:48   #56   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

'k ben gezwicht. Ook al weet ik dat ik waarschijnlijk binnen twee weken niet meer zo geïnteresseerd ben. Maar ik heb er eigenlijk echt vertrouwen in dat er een hoop interessante toevoegingen komen in de toekomst.

Mijn ervaring vanavond is alvast positief. Veel van de kritiek is terecht, maar na het twee dagen uitgebreid te hebben gevolgd wist ik wel dat het mijn ding zou zijn. 't is echt een unieke en vooral chill ervaring. De muziek en geluidseffecten zijn wel veel beter dan ik had gedacht eigenlijk, wat de sfeer ten goede komt. 't is echt wel een speciale ervaring (imo) om zo op je 'eigen' planeet rond te lopen en alles te ontdekken.
Toen ik voor de eerste keer van de planeet wegvloog en zo boven de planeet in de ruimte zweefde, dat was wel een machtig zicht. Als sci-fi nerd bevalt dit me echt wel.
Ik begrijp de kritiek echt volledig, maar ik zie ook duidelijk welke richting Hello Games in wilde gaan en daar zijn ze grotendeels in geslaagd. Het universum is er en het is indrukwekkend, nu de gameplay nog tweaken en boeiender maken.
Old 11-08-2016, 22:55   #57   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Ben wel benieuwd naar de pc versie en of die er veel mooier uit zal zien, tis echt om te bleiten op ps4 (holy shitballs aliasing, framedrops, crashes, 25fps)
jelliuz is offline   Reply With Quote
Old 11-08-2016, 23:00   #58   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Is dat niet gewoon wat diene stijl? Alleen wat lege landschappen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2016, 00:36   #59   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Ben wel benieuwd naar de pc versie en of die er veel mooier uit zal zien, tis echt om te bleiten op ps4 (holy shitballs aliasing, framedrops, crashes, 25fps)
Ik ook maar dat kan aan de hardware beperkingen liggen van het PS4 systeem. De planeten die je tegenkomt moeten allemaal on-the-fly berekend worden a.h.v. algoritmes.
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2016, 06:47   #60   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
Ik ook maar dat kan aan de hardware beperkingen liggen van het PS4 systeem. De planeten die je tegenkomt moeten allemaal on-the-fly berekend worden a.h.v. algoritmes.
Dat gaat op PC toch niet anders zijn denk ik?
Op PC gaat er wel meer AA en andere shit mogelijk zijn wss waardoor het er beter uit kan zien.. maar die algoritmes zullen uiteindelijk wel hetzelfde zijn.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules