Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 02-04-2018, 22:36   #2541   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Net zoals er ook altijd trolls op ''t internet zullen zijn amirite
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2018, 12:40   #2542   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Is dat eigenlijk plezant, uw fiatgeld in rook zien opgaan voor wat code die op geen enkele manier enige economische, ecologische of politieke waarde heeft?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2018, 12:58   #2543   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Hoe zit het met uw crypto gains/losses? Hebt ge nog overzichtjes daarvan?

Kvraag het aan u vermits ge zowat de enigste in deze thread zijt met de ballen om daar eerlijk over te rapporteren.
EMOTIONELE CHANTAGE

ben nog netniet aan het wenen!
Old 03-04-2018, 13:30   #2544   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Wat heeft dat nu met ballen te maken gij mongol. (csm)

Allé, ik heb 15k gewonnen bij de eerste boost van bitcoin en er staat nu nog 3k op een hoop kleine munten die ik ga laten staan, niets verkocht is niets verloren. Zijn ze weg, dan is dat maar zo, ik zal er niet van wakker liggen.
Old 03-04-2018, 13:43   #2545   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Is dat eigenlijk plezant, uw fiatgeld in rook zien opgaan voor wat code die op geen enkele manier enige economische, ecologische of politieke waarde heeft?
Citation needed.

En de waarde van mijn tech aandelen is ook 'in rook' opgegaan. Maar da's allemaal niet erg, nee, want ik heb nog mijn bedrijf en mijn vastgoed.

Niet alles kan altijd in een rechte lijn omhoog gaan hé. Volkomen normaal.
Old 03-04-2018, 19:36   #2546   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Wat heeft dat nu met ballen te maken gij mongol. (csm)

Allé, ik heb 15k gewonnen bij de eerste boost van bitcoin en er staat nu nog 3k op een hoop kleine munten die ik ga laten staan, niets verkocht is niets verloren. Zijn ze weg, dan is dat maar zo, ik zal er niet van wakker liggen.
Maar ge hebt die 15k uitgecasht?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2018, 19:40   #2547   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Wordt voor miljarden OTC gekocht atm. Blij met mijn 4.5k buy aan 326

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2018, 21:41   #2548   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Bitcoin nieuws!
Quote:
Cryptocurrency trading platforms may be charging 10 times more to list tokens than what traditional exchanges demand for securities, according to a report on Tuesday by Autonomous Research.

Costs for a crypto listing range from $1 million “for a reasonably regarded token, to $3 million for an opportunity to get quick liquidity,” Autonomous Research wrote, cautioning that the figures are based on conversations among market participants and aren’t exact. That compares with the roughly $125,000 to $300,000 -- plus $100,000 to $500,000 of annual fees -- that exchanges charge to list fully registered equities, the report said.

https://www.bloomberg.com/amp/news/a...mpression=true
Niet zomaar listen, maar er nog eens miljoenen voor vragen ook. Weer iets dat de feds gaan leuk vinden.

Beste bijnaam voor Bitcoin blijft nog altijd "prosecution futures".

Gemini fees zijn ondertussen verviervoudigd:

https://www.reddit.com/r/CryptoCurre...comment_header

De Winklevii broers moeten blijkbaar hun verliezen van de voorbije maanden dekken.

Hadden ze maar het Ripple aanbod genomen:
Quote:
Last year, a Ripple executive asked whether a $1 million cash payment could persuade Gemini to list XRP in the third quarter, according to people familiar with the matter. That followed other attempts by Ripple to get Gemini to add XRP, exploring strategies like paying out rebates and covering related costs, the people said.

https://www.bloomberg.com/amp/news/a...mpression=true
Decentralisatie!

En goed nieuws voor gamers:
Quote:
Chinese tech giant Bitmain announced that they are releasing an Ethash ASIC miner, according to a tweet April 3.

In the tweet, Bitmain says that the Antminer E3 is the “world's most powerful and efficient EtHash ASIC miner.” The units will retail for $800 each and according to the tweet, are not available in China, nor can they be shipped to Hong Kong, Macau, or Taiwan. Orders are limited to one per person. Bitmain will only accept Bitcoin Cash (BCH) and US dollars for payment in this first batch of units.

This release of new mining hardware from Bitmain confirms rumors circulating in the crypto community that Bitmain would soon develop an Ethash ASIC miner. Ethash is the Proof-of-Work (PoW) hashing algorithm used by Ethereum (ETH) and a variety of other altcoins.

https://cointelegraph.com/news/bitma...sh-asic-miners
Tijd voor de grote gpu crash van 2018.
Old 04-04-2018, 22:25   #2549   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Bonus, kheb wat spicy memes gecombineerd met wat salty Shrimpers:
Quote:
Originally Posted by feedlik View Post
Bitcoin heeft me gelokt door het te verdienen geld, maar ik ben gebleven voor de technologie. Gedecentraliseerde systemen en tokenization zullen een enorme impact hebben. Net zoals AI en automatisering. Maar ik geef toe, ik ben een technocraat / transhumanist / extropiaan, dus ik kan nogal overenthousiast uit de hoek komen op het vlak van wetenschap en technologie.

Quote:
Originally Posted by Corax View Post
dat ik er dankzij shrimp tienduizenden euro's aan ga verdienen, en gij CSM?

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Waar zit de logica daarin? Mn eigen inbreng was een minimaal deel van mn totaal... Zelfs mensen die vorige maand hebben ingekocht hebben meer dan het dubbele van hun eigen inbreng en ik ben al wat eerder bezig dan dat. Je bent kinderachtig bezig. Jaloers dat je zelf geen bitcoins destijds gekocht hebt eerder vermoed ik, kzou anders ni weten waarom ge u zo onnozel gedraagt. Maak uzelf maar belachelijk. Als je serieus wil discussieren doe ik dat met plezier, maar jij kunt niet eens normaal doen. Ik verdedig nergens dat het geen bubbel is toch val jij mij daarop aan, en nadat ik erop wijs dat je fout bent, doe je gewoon verder.

Quote:
Originally Posted by Jack The Ripper View Post
De belangrijkste regel is vooral: nooit met verlies verkopen. Tenzij ge een shitcoin gekocht hebt en hij gepumpt wordt en ge nadien kunt lager terug inkopen. Ook best altijd de grafiek van een coin bekijken en nooit kopen op een pump, dan ben je ook gescheten achteraf.

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Funny stuff uit de mond van een stock trader. Leg gerust uw YTD performance van uw beste picks hier eens tov ETH. Het kan verkeren
Old 04-04-2018, 22:46   #2550   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

lmao

das it mayne

Jaak is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2018, 05:01   #2551   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Wat zijn de meningen over Ormeus hier?
Old 05-04-2018, 10:09   #2552   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Wat zijn de meningen over Ormeus hier?

En peep, 10/10, quality post, honestly

Quote:
Old 05-04-2018, 20:25   #2553   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Amai, was die vrieskou quote al vergeten. Thanks for the reminder csm.
Het kan verkeren. Je me suis roflé beaucoup.

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 08:46   #2554   link
Jens
Member

5 minuten luidop gelachen met die post, CSM delivers.

Oh ja ik heb nooit begrepen waarom al die cryptocoins zo in waarde stegen, maar door FOMO toch ingekocht en ondertussen zit ik op 40% verlies. Gelukkig voor een klein bedrag en de memes maken wel veel goed.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 09:09   #2555   link
Jens
Member

Jens is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2018, 10:48   #2556   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Binance, whose online platform allows users from almost anywhere in the world to bet on the direction of hundreds of cryptocurrency trading pairs, has several of the attributes that regulators worry about most.

For starters, the exchange’s “know-your-customer” policies are some of the industry’s least rigorous. Users need only an email address to open Binance trading accounts with daily withdrawal limits equivalent to two Bitcoins ($15,782), providing a level of anonymity that makes it difficult to deter everything from money laundering to market manipulation.

Binance’s support of initial coin offerings, which fund blockchain startups, is another source of concern. Many of the more than 100 coins listed on the exchange have security-like characteristics, but lack the disclosure requirements and investor protections that one would expect to find on a regulated venue like the New York Stock Exchange. One of the most-traded coins on Binance’s platform is Tether, whose creator has been subpoenaed by the U.S. Commodity Futures Trading Commission amid questions over the veracity of claims that the token is fully backed by dollars.

...

Zhao keeps the locations of Binance’s offices and servers secret -- making it tough to determine which country has jurisdiction over the company -- and he instructs employees to keep quiet about their affiliation with the exchange on social media. He said he never stays in one place for too long, living out of short-term rentals and hotels in Singapore, Taiwan and Hong Kong (where he prefers the Mandarin Oriental or the Ritz-Carlton).

He has also kept Binance insulated from the traditional financial system and all the regulatory requirements that come with it. The exchange only handles trades between cryptocurrencies, meaning clients can swap one token for another but not for a fiat currency like the dollar or the euro. Instead of a bank account, Binance uses other exchanges that facilitate crypto-to-traditional currency transfers when it needs to send cash to employees or vendors.

Zhao has declined Bloomberg News requests to provide proof of his personal wealth, grant access to Binance’s offices and share the company’s financial statements. While the exchange’s reported turnover was ranked No. 1 in the world during the past 24 hours by Coinmarketcap.com, a cryptocurrency data aggregator, Binance has no regulator to audit its volume statistics.

https://www.bloomberg.com/news/artic...-into-problems
Shady as fuck.
Old 06-04-2018, 11:36   #2557   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Shady as fuck.
Nice clipping van het volledige artikel

Quote:
The exchange’s unconventional approach has attracted criticism, but Binance also has plenty of fans. Its trading systems are seen as among the most reliable in the digital-asset world and its baseline transaction fee of 0.1 percent is lower than most competitors. The venue has yet to suffer a major cyber theft, despite being targeted by what it described as an unsuccessful “large-scale phishing and stealing attempt’’ in early March.

Zhao, who goes by CZ, has handled his success differently than the stereotypical Bitcoin Bro. He’s older than most of his peers, and has no interest in the status symbols of the crypto-world’s nouveau riche (the Lamborghini giveaway was the brainchild of Binance’s marketing chief). Other than luxury hotels and business class flights, Zhao said he has little use for his fortune. He doesn’t own a car or a house, and mostly wears Binance-branded t-shirts and hoodies. He has few interests outside cryptocurrencies.

“I don’t really stop thinking about Binance,” he said over dinner in Hong Kong in January, excusing himself at one point during the meal to interview a job candidate.

Malta Move
Zhao’s reputation has been strong enough to earn at least one government’s endorsement. On March 23 the Prime Minister of Malta, which is trying to position itself as a cryptocurrency and blockchain hub for the European Union, welcomed the exchange via Twitter after Bloomberg News reported that Binance was planning to set up operations on the island nation.

Zhao, who has consulted Malta’s government on cryptocurrency legislation, said in an interview that he’ll soon set up a “fiat-to-crypto” trading platform in the country and that he’s close to securing a relationship with local banks.
Das eigenlijk wel tof, zo alleen maar de delen dat u aanstaan posten

Peep, nekeer serieus: wat is uw visie op hoe het crypto/blockchain gegeven er binnen 1-3-5 jaar uit ziet?

Dead and gone, als rage uit het verleden?
Hard gereguleerd en geintegreerd in traditionele modellen?
Hetzelfde als nu?
Adoptie enkel van DLT op bvb private chains?
...

Quote:

Last edited by Vrieskou; 06-04-2018 at 11:41.
Old 06-04-2018, 11:39   #2558   link
rooz
siii

rooz's Avatar

CSM die feiten manipuleert om zijn gelijk te halen?
NO WAY!
Old 06-04-2018, 11:44   #2559   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Malta is nu niet echt een goeie referentie om het tegendeel van shady te bewijzen
Old 06-04-2018, 11:47   #2560   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Al ooit in Malta geweest? Of is 't van HLN dat je je info haalt?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules