Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 11-11-2018, 13:07   #1901   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guru View Post
Ryzen is een goede keuze voor mensen die een computer willen aankopen voor Gaming/Daily tasks.

Heb je enkel interesse in puur gaming en je hebt iets meer budget dan kan je best gaan voor de Intel setup (8700K/9900K), dat zijn zowaar de ultieme gaming CPU's.

Daily tasks gaan perfect op een lowend cpu. En al zeker op die 2 intels.

Persoonlijk kijk ik vandaag enkel nog naar gaming benchmarks. En neem je de huidige prijs/performance ratio in rekening dan kom je uit bij Ryzen 2600 of 2600x

Last edited by Bourgi; 11-11-2018 at 20:01.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 08:07   #1902   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

Dat is dus wat ik zei ja. Prijs/performance krijg je die Ryzen niet neer. Super CPU.
Ik heb momenteel de 1700x, 8 cores op 3,9 GHz.
Guru is offline   Reply With Quote
Old 12-11-2018, 08:36   #1903   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Echt wel keihard op uw eikel getrapt precies
zot, kben zelf ne consolefag momenteel
Old Yesterday, 17:25   #1904   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

speaking of which, ik ga mij dit najaar een pc samenstellen voor simracing, budget 2 2.5k

maat van mij had het volgende samengesteld:

Iets wat ik over het hoofd zie of wat overkill is?

bedoeling is om alles op 4K te kunnen draaien en op termijn een Vive Pro aan te hangen
Old Yesterday, 17:58   #1905   link
Guru
Waarom ben ik hier?

Guru's Avatar

hmm

Je kan misschien kijken naar het AMD platform voor 4K, 2700X. Het verschil in gaming gaat hem op de 10-15% verschil liggen. Daarvoor in ruil krijg je wel meer threads (16 op Ryzen, 8 Op Intel), je kan het gat nog iets verder dicht rijden door een OC op de CPU te zetten. Je spaart hiermee waarschijnlijk wat centen uit en kan misschien mikken op de 2080Ti dan de 2080 die op 4K resoluties meer gaat betekenen dan de CPU.

Ik denk dat 855 euro ook optimistisch is voor een 2080, ik denk dat je eerder naar de 900 moet mikken voor die kaart en 1200 voor de Ti.
Guru is offline   Reply With Quote
Old Yesterday, 21:24   #1906   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Oei oei, ik ben hier al efkes niet meer actief geweest. Wat lees ik hier toch allemaal

> Ik zou zeer zeker eerder naar AMD kijken. In tegenstelling tot wat sommigen doen uitschijnen, is de voorsprong van Intel heel relatief. De gigant wordt nog steeds beloond voor het versmachtende monopolie dat het heeft opgebouwd. Het gaat 'm dan niet alleen over een eventuele besparing, de superieure multi-tasking van Ryzen kan in de toekomst alleen maar van pas komen. De betere single-threaded prestaties van Intel komen gewoon aan een (weinig) evenredige meerprijs. Stellingen zoals "dat zijn zowaar de ultieme gaming CPU's" zijn uiterst, maar dan ook uiterst overtrokken. Zeker in 3D-gevoelige omgevingen zoals sim-racing is je GPU beduidend belangrijker.

> Ga dus aansluitend eerder voor een RTX 2080Ti, als het budget voorhanden is. Stukken zinvoller dan ca. 600 aan je CPU te spenderen.

> Welk type en merk waterkoeler?

> 16GB is, gezien het beoogde doel en budget, eerder karig. Zeker nu DDR4-prijzen eindelijk weer dalen is 32GB geen slecht plan.

> 850W, gold en modulair doet sterk vermoeden dat het om een PSU gaat, geen GPU. Zonder merk is dit, wederom, moeilijk in te schatten of het een goede keuze betreft.

> En een Corsair 500R vind ik maar een middelmatige kast. Je kameraad kiest veelvuldig (of gemakshalve) voor Corsair. Niks mis mee, degelijk materiaal, maar best-bang-buck is het lang niet altijd. Evenmin topkwaliteit zonder compromissen.
Old Yesterday, 22:50   #1907   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Stel mij dan eens een beest samen voor 2 2.5k
Old Yesterday, 22:50   #1908   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Voor PSU, Seasonic of XFX. Degelijk, stil, komen altijd goed uit tests.
Blade is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules