Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 11-02-2007, 19:15   #201   link
iNFERNiS
Psychotic Weeaboo

iNFERNiS's Avatar

Send a message via MSN to iNFERNiS
Hajime no ippo begonnen. Gaat over boksen, vrij goed en grappig. Standaard verhaal, loser word überbokser. Je leert nog wat over boksen ook, maar het is natuurlijk allemaal superoverdreven, flashy shit.
psn: kip-pp4l
origin: inferniz
iNFERNiS is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2007, 19:17   #202   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Het wordt echt heel goed ze...
Old 12-02-2007, 16:42   #203   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

SAMURAI X HEEFT EEN FAGGOT STEM, HIJ'S VERNEUKT.
waarom snapt niemand dat toch? :/ die gast is zo'n jeanet ffs.
Old 12-02-2007, 16:59   #204   link
Fallschirmjaeger
Senior Member

Fallschirmjaeger's Avatar

Quote:
Originally Posted by iNFERNiS View Post
Hajime no ippo begonnen. Gaat over boksen, vrij goed en grappig. Standaard verhaal, loser word überbokser. Je leert nog wat over boksen ook, maar het is natuurlijk allemaal superoverdreven, flashy shit.
Zeer goede reeks en éénmaal uitgekeken raad ik u zeker aan om de manga te lezen, deze gaat veel verder dan de anime.
Old 12-02-2007, 19:45   #205   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aoyama View Post
Kent iemand Fate Stay Night en indien zo; is de serie het waard te bekijken? Ik heb al enkele episodes staan en tot nu toe is het maar ok.. Niet echt speciaal dus, misschien gaat het verder naar beneden, misschien verder omhoog?
FSN is niet te denderend. een leuk extraatje voor de fans van het enorme spel (dat meer tekst bevat dan de 3 boeken van LOTR)

tsukihime blijft subliem. minder goede animatie, maar de statische achtergronden zijn subliem. muziek is ook pakken beter. uitwerking van de karakters is ook een stuk minder diep, maar voor de korte duur (13 episodes) is dat wel verstaanbaar

edit: voor xxxHolic, nja ziet er er naar uit dat er niet veel meer subs gaan uitkomen. Mishicorp zijn de enige die het compleet hebben vertaald, kwaliteit zal wel niet fantastisch zijn... maar ja, beter dan niets. SHS hun subs waren alleszins goed, met achteraf veel uitleg van dingen die we niet kennen
URL http://www.mishicorp.org/
IRC #mishicorp@irc.rizon.net

Last edited by Teus; 12-02-2007 at 19:47.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2007, 21:14   #206   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Shinigami No Ballad (Shinigami's Ballad)

Shinigami No Ballad gaat over het de gebeurtenissen die Momo meemaakt als shinigami (Deathgod). In de 6 episodes wordt getoond hoe zij de zielen van de doden met zich meedraagt en de nabestaanden (kinderen meestal) probeert te helpen met het verwerken van hun gevoelens.
Verschillende personages komen aan bod, in iedere episode zie je steeds opnieuw een verschillende gebeurtenis. Slechts 1 keer worden twee verschillende gebeurtenissen in elkaar verweven en dan zien we ook een personage terugkomen.
Qua animatie is het zeker niet slecht, alhoewel ik daar geen volledige mening over kan geven omdat ik het aan minieme kwaliteit heb gezien. (Realplayer he, ik was me aan het vervelen en zocht iets leuks, kleins, gemakkelijks om te zien en shinigami klinkt altijd goed!)
Het is nogal dramatisch met veel gevoelens. Het is wel niet zo'n zeemzoeterig traanopwekkende anime.
De anime is goed om eens te kijken als je zin hebt in iets niet te zwaar, maar toch geen zever.

Momo met haar ietwat brutale kat, Daniel.

Episode 1: Your Voice
Episode 2: Time of the Fish
Episode 3: Beyond the Light
Episode 4: Autumn Magic
Episode 5: Light of a Firefly
Episode 6: Journey of Heart

fansubs:
http://k-neko.net/
http://misha.distrocity.com/
http://www.steinogard.com/forums/ind...?showtopic=127

Last edited by Aoyama; 12-02-2007 at 21:56.
Aoyama is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2007, 21:46   #207   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

nice, posrep
Teus is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2007, 21:46   #208   link
deevie
Senior Member

deevie's Avatar

Quote:
Originally Posted by iNFERNiS View Post
Heel leuke serie, en bij momenten inderdaad heel grappig. Ik heb er zelfs luidop mee moeten lachen, zo onnozel bij momenten.
deevie is offline   Reply With Quote
Old 12-02-2007, 22:38   #209   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Quote:
Zwijg keer, dat was wel mijn eerste anime hé Pokemon telt niet.
Old 13-02-2007, 13:26   #210   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
Een weekje weggeweest..

Girls Bravo S2 is er zo mogelijk nog meer over als S1. De eerste ep eindigt gewoon met niet-zo-goed-verborgen tentacle gedoe...
Innocent venus heeft mij idd ook enorm goed gesmaakt, zeker een aanrader.
Night head genesis heb ik een tijd gevolgd maar niet meer verder, het kon me na een tijdje niet zo hard meer boeien. Om dezelfde redenen als vermeld.
NGE en Chobits wel aan te raden, zeker ook RESPECTIEVELIJK Rahxephon en DearS als die vorige 2 je bevallen Persoonlijk vond ik Rahxephon een pak beter als NGE, maar dat lokt nog wel eens discussies uit
Fate Stay Night ook laten vallen na een tijdje, net als NGN boeide het met niet hard genoeg om de moeite te doen ze op te zoeken en te downloaden.
Hajime No Ippo is echt een topserie, geeft je energie door gewoon ernaar te kijken. Voor de mensen die het nog niet gestart hebben: als je het al wel hebt gestart, NIET na de 2:00 marker kijken, of de spoiler wordt te erg

Die laatste gaat in manga vorm nog steeds verder btw, weer een extra serie op mijn lijstje...
Air Gear en Tenjho Tenge zijn trouwens allebei van Oh! Great (de mangaka). Nogal wiedes dat ze mij beide zo hard smaken .

En zeggen dat ik bijna alle series vermeld wel ergens heb liggen
Met samurai x en faggot stem, doel je op de films van kenshin? die zijn toch megagoed?
Sintel is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2007, 13:31   #211   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Hajime No Ippo extra info:

"the developers of the anime have said that they intend on making a second part to the anime. the manga has already gone twice as long as the anime, but there hasn't been a huge material turning point yet (like it had when they ended the first season)"
Old 13-02-2007, 14:10   #212   link
Aoshi
Oniwabanshu

Aoshi's Avatar

Quote:
Waarom zou ik me eraan ergeren? Want ik hoor het verschil tussen mannelijke en vrouwelijke stem niet eens...

En btw, Rurouni Kenshin ownt, punt uit.
Old 13-02-2007, 14:30   #213   link
Antek
Shrute Farm Beets

Antek's Avatar

Doordat er een paar leukerds houthakkers hiernaast bezig zijn met de bomen te snoeien à la kettingzaag, is het onmogelijk me te concentreren op mijn VPN studie.

Vandaar dat ik de 11 pagina's van deze thread doorlezen heb op zoek naar wat nieuws en aanbevelingen over Anime.

Namen die frequent terugkomen in de thread zijn "Death Note", "Elfenlied", "Sumomo mo momo mo", "Naruto",... .

Door alles wat ik gezien en gelezen heb (spoilers inclusief...argl), ben ik danig gemotiveerd om terug met enkele series te beginnen. Criterium on the side: liefst in HD kwaliteit want ik bekijk het op een 32duim-doos.

Kan iemand die "er iets van kent" eens heel kort de stijl, verhaallijn, doelgroep,... voorstellen voor de namen die ik hierboven opgenoemd heb. En met heel kort bedoel ik echt niet meer dan een paar lijnen.

En ehm, door de schijnbaar onschuldige screenshots die er in deze thread staan, krijg ik de indruk dat er enkele van de vernoemde reeksen hoe zal ik het zeggen... expliciet zijn? Is dat een foute indruk of zie ik spoken?

De enige anime reeks die ik ken en die ik gezien heb is "Noir", en die stond me best wel aan. Op sommige momenten zakte het tempo wel heel vlugl, maar de serie zit knap in mekaar.

F.Niet.
Antek is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2007, 15:18   #214   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Sintel's Avatar

Alleen sumomo momo en elfenlied zijn iets explicieter, maar dan nog.

Elfen lied toont hier en daar wel wat bloot, maar niets waar normaal aanstoot aan wordt genomen. Het expliciete in elfen lied ligt meer aan de rondvliegende ledematen... Maar de serie is enorm genietbaar, behandelt het bovennatuurlijke, verdoken verleden, trauma's en mensenlijke relaties. Doelgroep toch 16+ minstens. Samenvatting verhaal en een aantal awards: http://anidb.info/perl-bin/animedb.p...anime&aid=1544

Sumomo momo moet het vooral hebben van de suggestie, er wordt eigenlijk niets expliciet getoond maar het scheelt nooit veel daarbuiten is de serie wel heel hard lachen. De plot komt ook wel op de tweede plaats. Doelgroep is vooral het ouder mannelijk volk (18+ maar zonder de ecchi dus )

Death Note bestaat geen twijfel over, gewoon zien!

Last edited by Sintel; 13-02-2007 at 15:23.
Old 13-02-2007, 15:25   #215   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Antek View Post
Namen die frequent terugkomen in de thread zijn "Death Note", "Elfenlied", "Sumomo mo momo mo", "Naruto",... .

Kan iemand die "er iets van kent" eens heel kort de stijl, verhaallijn, doelgroep,... voorstellen voor de namen die ik hierboven opgenoemd heb. En met heel kort bedoel ik echt niet meer dan een paar lijnen.
Death Note: Een intelligente jongen "Light" vindt de "death note" van Shinigami(engelen des doods) en gebruikt dit om misdadigers te doden. Hierdoor krijgt hij uiteraard de politie tegen, en meer specifiek een geniale jonge genaamd L. Het wordt dan tussen hun 2 een kat & muis spel, waarbij er regelmatig wisselt wie de kat & wie de muis is. Zeer intrigerend, spannend, en loopt nog op dit moment.
Doelgroep: Iedereen die van mysterie houdt.

Elfen Lied: Is maar een korte serie(14 ep, alleja 13 & 1 OVA die ge tussen 10&11 moet zien) dus ik kan niet veel zeggen zonder teveel te spoilen. Het heeft geweldig aangrijpende momenten maar het is soms wat geweldadig/bloederig. Als ge daar tegen kunt is dit 1 van de beste series die ge ooit zult zien.
Doelgroep: 16+ toch wel, met een goede maag.

Naruto: Dit gaat over ninja's, en meer specifiek een luidruchtige jongen Naruto die een monster in zich heeft zitten. Het is zowat de ninja versie van DBZ, alleen beter. Veel gevechten en verhaal, maar ook enorm aangrijpende momenten.
Loopt nog op dit moment, het echte verhaal gaat tot 136 en pikt verder op vanaf 221(deze week). Het deel ertussen raad ik u hard aan over te slagen, voor de rest is het een geweldige serie.
Doelgroep: Iedereen zowat denk ik, buiten Teus.

Van sumumo ken ik niet veel...
Old 13-02-2007, 15:31   #216   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Girls Bravo S2 moet ik nog altijd zien, maar ik vind het nergens...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2007, 15:34   #217   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

@ groenschoen: een Shinigami is een "Death God", niet een engel des doods

Voor de rest is het ook tijd dat Naruto terug met het echte verhaal begon, want ik ben het een paar weken geleden beu geworden.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2007, 15:34   #218   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

Quote:
Originally Posted by Prumpy View Post
Girls Bravo S2 moet ik nog altijd zien, maar ik vind het nergens...
http://isohunt.com/torrents/?ihq=girls+bravo

Anime 42.5w [LIME] Girls Bravo Second Season 2.97 GB 9 34

Die heb ik afgehaald...

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
@ groenschoen: een Shinigami is een "Death God", niet een engel des doods
Dat is toch zowat tzelfde, japanse cultuur kent death gods, wij kennen de engel des doods
Old 13-02-2007, 15:37   #219   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by groenschoen View Post
Dat is toch zowat tzelfde, japanse cultuur kent death gods, wij kennen de engel des doods
Lol, heb er nooit specifiek van gehoord

Soit, ik begin later wel eens aan de DN anime als het compleet gesubd is, ben nu toch bezig met andere series.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 13-02-2007, 18:05   #220   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

Anders ook even een korte samenvatting van alle series die ik op dit moment heb staan?

Elfen Lied: (Actie, Horror, Fantasy)
inderdaad, heb ik ook staan. Een goede maag heb je er imo niet voor nodig, ik kan me bloederigere en wredere dingen voorstellen, enkel op een moment kon ik bijna beginnen huilen. Het verhaal draait bijna alleen maar om gemuteerde meisjes, ook wel diclonii (enk. diclonius) genoemd die door hun speciale gaven vreselijke gebeurtenissen hebben meegemaakt door de mensheid.

(pix zijn imo gemakkelijker om te zien of het je interesseert of niet)
Zalige serie, moet je zeker gezien hebben.

Shingetsutan Tsukihime: (Fantasy, Drama, het donkere type anime)
Tsukihime bestaat uit 12episodes en gaat over Tohno Shiki, een jongen die sinds een vreselijk accident in zijn verleden waardoor hij "lijnen" ziet in ieder voorwerp, levend wezen. Door zijn mes door deze lijnen te halen kan hij gemakkelijk het voorwerp of het levend wezen in stukken snijden (kappen). Op een dag ontmoet hij een vrouwelijke vampier en begint een hele historie waarbij de geheimen uit Shiki's verleden beetje bij beetje duidelijk worden.

Ook schitterend, niet voor iedereen wegens het donkere en verdrietige randje dat aan de serie hangt.

Cowboy Bebop: (Sci-Fi, Actie)
velen zullen u deze ook wel aanraden, een heel populaire en kwaliteitsvolle serie. Deze 26 episodes gaan over 2071 na Christus, als de mensheid in stukken ligt en verschillende werelden zijn ontstaan. In zo'n tijd van chaos ontwikkelde de mensheid nieuwe regels en ontstonden er nieuwe beroepen; zo ook de bounty hunters ("Cowboys") waartoe ook Spike en Jet behoren. Deze twee Cowboys leren tijdens hun avonturen Faye Valentine (een femme fatale) en het hacker kind Ed kennen.
Persoonlijk vind ik deze serie goed, maar niet heel goed. De episodes bestaan uit afzonderlijke avonturen met maar weinig link naar andere gebeurtenissen (behalve dan even op het einde) en daar ben ik niet zo voor.

Death Note: niet veel aan toe te voegen, enkel een pic.

(Heeft iemand de met-levende-mensen-film al gezien?)

Ergo Proxy: (Sci-Fi, Actie)
Romd is een stad waar mensen en robots met elkaar leven. Burgers worden onder controle gehouden en emoties laaien niet op. Lil Mayor is een jonge vrouw die werkt als een soort "agent" op The Intelligence Bureau. Zij bemerkt een mysterieuze boodschappen over een awakening terwijl ze een moord onderzoekt, niet veel later wordt ze dan aangevallen door een monster en wordt ze in een draaikolk van gebeurtenissen die allen te maken hebben met 1 monster; Ergo Proxy meegezogen.
Een zeer goede serie, maar ik moet toegeven dat ik ze nog steeds niet compleet begrijp. Ingewikkeld en een tijdje geleden dat ik er nog wat van heb gezien wegens fucked up subs van shinsen.

(mooi mooi!)

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules