Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 22-01-2018, 22:56   #1261   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Klopt, 't is dan ook de 3de motor die ik daar koop op 5 jaar.

Topkoffer is ondertussen gemonteerd, volgend weekend komen de pannier rekken erop. Dan ook meteen GPS installeren, camera*, antenne*, stroomvoorziening voor tanktas. Gelukkig zijn er onder het zadel genoeg voorzieningen om alles aan te sluiten zonder dat ik moet gaan bricoleren zoals bij de 800.

*Enfin, daar moet ik eerst nog een plaats voor vinden.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2018, 23:08   #1262   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, plezant dat extra dingen aansluiten dan gemakkelijk is.
ken iemand met een MX5 NA, vlakbij de nummerplaat vanvoor is er standaard een fiche om een extra licht te monteren. heeft daar een vette LED bar op gemonteerd, want hij doet veel rondritten. van veel (moderne?) auto's kun je gewoon een module inklikken wanneer je een trekhaak monteert.
ik betrouw bijna niemand, die zit te werken/prutsen/solderen aan een kabelboom.
Old 23-01-2018, 18:09   #1263   link
rooz
siii

rooz's Avatar

1290 S 19k, aantal opties
+ Looks
+ Power
+ Opties/Electronics
- Eigenlijk beetje boven m'n budget
- Onderhoud?

1090 18k, full option
+ Looks
+ Fun
+ 4j Garantie voor €90
- Wat nerveus aan 130 km/h
- Onderhoud?

R 1200 GS 21k, alles wat ik wil maar géén koffers..
+ Allround
+ BMW.. Dealernetwerk, GS Groepen, ..
+ Restwaarde
+ Cardan
- Redelijk boven m'n budget
- Fun?

Multistrada 950 18k, full option
+ Echte baanmotor
+ Finesse
- Onderhoud?

XT1200ZE Super Ténéré Raid Edition 18k (denk ik)
+ Alleskunner
+ Looks
+ Cardan
- Meer offroad gericht

HELP
Kben bang MOEST ik een GS kopen en ik vind ander werk op 5km van m'n deur dat ik er nog weinig deugd van ga hebben...
Voor de 1090 ben ik bang dat 20k km per jaar teveel van het goeie is, ook al verloopt garantie pas als hij afgeschreven is.

Last edited by rooz; 23-01-2018 at 18:13.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 10:25   #1264   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Waarom zou ge geen deugd hebben van die GS als ge dichtbij uw werk zou wonen?

-edit-
Uit uw lijst, op uw voorwaarden, zou ik naar de multistrada 950 of de super tenere kijken (meer offroad gericht zou ik die ZE niet echt noemen btw, dat is ook een prachtige baanmotor).

Had ik mijn GSA niet gekocht, het was die super tenere geworden. Echt een fijne moto.
Blade is online now   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 16:19   #1265   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Multistrada 950 zou ik ook kiezen uit die lijst .
Old 24-01-2018, 17:36   #1266   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Ale zot ge vindt die cooler dan een 1290 super adventure s ofwa
Old 24-01-2018, 17:36   #1267   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Voordeel is wel dat die bij dezelfde dealer staan, dus zal vrijdag met beide rijden..
Old 24-01-2018, 17:56   #1268   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Waarom ben je bang dat 20 000 km/jaar te veel is specifiek voor die 1090?

Waarom zijn zowel "allround"/"alleskunner" als "echte baanmotor" pluspunten?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 18:05   #1269   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Met allround/alleskunner bedoel ik dus commuting/offroad
De Multistrada is meer gericht op verharde weg, wat ik 95% van de tijd zal doen.

Maar voor die 5% is het wel een pluspunt dat de moto het kan, zeker omdat ik een collega heb die geregeld zo'n trips doet. Ben er wel nieuwsgierig naar maar is niet m'n prioriteit.
Old 24-01-2018, 19:56   #1270   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Bruh ... ik wil al een tijde iets goedkoop en speels kopen, genre Bandit, om op zondag mee rond te touren in de buurt, maar mijn vriendin was er niet echt voor te vinden. Gezien de kosten aan onze nieuwbouw ben ik er ook al een tijdje niet meer mee bezig, maar vandaag kwam ze er zelf mee af, ze wilt ook wel een tweewieler om met mooi weer naar haar werk te bollen, ipv de Q5. Hurrah!
Nu alleen nog iets vinden waarmee zij met haar voeten aan de grond kan, en dat ook nog sportief en tof rijdt voor mij.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2018, 20:59   #1271   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Honda Hornet/CBF? Rijschool hier heeft deze om mee te leren rijden en ook veel vrouwen rijden ermee .

Is het de eerste ervaring met moto voor haar?
Old 25-01-2018, 00:44   #1272   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
...
Als je van plan bent elke dat 50km te pendelen zou ik toch écht wel een moto met cardan aanraden. Anders sta je elke paar dagen die ketting te smeren, bij regenweer mag je ze elke dag smeren*. En bijna gegarandeerd elk jaar vervangen, wat toch al snel (incl werk) een €300-tal toevoegt aan je onderhoudsfactuur.

*Scottoiler (oid) helpt wel, maar bij regenweer moet je ze sowieso extra in het oog houden.

En vergeet off road rijden met zo'n zware motor als je daar geen voorgaande ervaring mee hebt. Een beetje gravel is één ding, maar meer dan dat wordt snel uitdagend op een motor van >250kg. (I had op mijn Tiger 800 al niet veel over) Een valpartij is snel gebeurd en de kosten lopen snel op, ook met valbescherming.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.

Last edited by DaHitch; 25-01-2018 at 00:49.
Old 26-01-2018, 17:20   #1273   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Testritjes gedaan

Multistrada 950
Redelijk breed tussen de benen
Goeie baanligging en zithouding
Voorwiel slaat echt wel weg en weer bij 130+ op snelweg

1090 Adventure
Is heel wat smaller en rijdt ook zo
Traag bochten nemen gaat iets stroever
Op SPORT modus genoeg power om uw hart even een slag laten overslaan

en dan...

de 1290 Super Adventure S
Had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn
Rijdt supercomfortabel aan 50 per uur door het standscentrum en minstens even comfortabel aan 150 op de autostrade
Voel me veel veiliger op de autostrade hiermee en weinig last van wind.
Echt verschoten toen ik in 3e versnelling aan 130 die gewoon het voorwiel van de grond trok bij het acceleren holy shit
200 per uur voelt als 100 per uur op m'n huidige moto

Op deze zijn er wel geen saloncondities, op de R wel, wat de R dus €400 goedkoper maakt ipv €600 duurder.
Heb daarmee wel nog niet gereden, denk dat ik die volgende week eens op de autostrade neem om te checken welke impact dat groter voorwiel en kleiner windscherm heeft..
Old 26-01-2018, 21:41   #1274   link
Ja-Rune
is mij er eentje

Ja-Rune's Avatar

Dat prijsverschil lijkt me nominaal precies wel te overbruggen, als ik dat als leek lees zou ik los voor de 1290 gaan. Een gevoel van veiligheid lijkt me toch erg belangrijk.

Edit: puur mijn smaak vind ik die nu wel niet zo mooi.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Ja-Rune is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2018, 21:55   #1275   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
200 per uur voelt als 100 per uur op m'n huidige moto
tja, gevaarlijk wanneer je al obsceen hoge snelheden moet halen om enige sensatie uit een voertuig te krijgen.
Old 26-01-2018, 22:46   #1276   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Da was 2 seconden ofzo, testrit kendet.
Old 26-01-2018, 23:58   #1277   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
tja, gevaarlijk wanneer je al obsceen hoge snelheden moet halen om enige sensatie uit een voertuig te krijgen.
Moet toch zeggen dat ik nu hetzelfde ervaar op mijn nieuwe Tiger. Door de betere windbescherming, meer vermogen bij lagere toeren en een stillere uitlaat is mijn snelheidsgevoel volledig om zeep. Al verschillende keren naar de teller gekeken om te zien dat ik 20kph sneller reed dan ik dacht. Zelfde bij het aansnijden van bochten, denken dat ik vergeleken met vroeger langzamer de bocht in ga dan voorheen (want ik moet de motor nog leren kennen), terwijl ik in realiteit dezelfde snelheid als voorheen aanhoudt.

Het verschil tussen een motor met weinig of geen windbescherming en één met veel windbescherming maakt enorm veel uit voor de beleving van snelheid.

Old 27-01-2018, 05:10   #1278   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik heb precies daarom nog nooit een motor met windscherm gekocht. Zelfs op een motor met nul windbescherming, nog geen 70 pk, met een crosshelm en -bril rij ik nog vaak ongewild snel, ook waar je 120 mag blijft het opletten.

Ik zou in rooz zijn plaats zoiets kopen + een zware scooter voor die saaie verplaatsingen die hij ook per se met de motor wil doen, maar da's niet het advies waar hij op zit te wachten denk ik.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 19:38   #1279   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Moet toch zeggen dat ik nu hetzelfde ervaar op mijn nieuwe Tiger. Door de betere windbescherming, meer vermogen bij lagere toeren en een stillere uitlaat is mijn snelheidsgevoel volledig om zeep. Al verschillende keren naar de teller gekeken om te zien dat ik 20kph sneller reed dan ik dacht. Zelfde bij het aansnijden van bochten, denken dat ik vergeleken met vroeger langzamer de bocht in ga dan voorheen (want ik moet de motor nog leren kennen), terwijl ik in realiteit dezelfde snelheid als voorheen aanhoudt.

Het verschil tussen een motor met weinig of geen windbescherming en één met veel windbescherming maakt enorm veel uit voor de beleving van snelheid.
Zelfde ervaring met het gaan van een XT naar een Super Tenere (of een GS). Rijdt fijn, maar het snelheidsbeleving is heel anders.
Blade is online now   Reply With Quote
Old 04-02-2018, 12:04   #1280   link
Prophex
Know your enemy ...

Prophex's Avatar

Send a message via MSN to Prophex
Quote:

Welke is het uiteindelijk geworden?
Prophex is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels