Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 20-08-2011, 12:36   #2061   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik vind samsung hun overlay (touchwiz) gewoon gigantisch slecht, traag en ze updaten ofwel héél laat ofwel gewoon niet. Ga je rooten en een custom rom installeren dan is het zeker het overwegen waard. Maar out of the box vind ik htc met hun sense een stuk aangenamer.

Dat is uiteraard persoonlijk, dan had ik misschien beter in mijn andere post ook gezet Maar ik heb de indruk dat touchwiz meer tegenwerkt, dan dat het een aanvulling is. Hardwarematig heeft samsung idd straffere toestellen.

Op dit moment zou ik nu ook wel niet weten wat kopen. Ik heb de indruk dat er nog geen enkele android is verschenen waar dezelfde scene achter zit als mijn htc desire.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 12:42   #2062   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

En hoe noodzakelijk is dat flashen? Hoe goed is android out-of the-box?
Old 20-08-2011, 12:46   #2063   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Het blijft altijd android hoor.
En het ding is net dat veel leveranciers geen out-of-the-box Android installeren, maar steeds Android + eigen software/aanpassingen.

Dat flashen is zeker niet noodzakelijk, maar leuk/handig en soms ook nuttig voor zij die er zich mee willen bezig houden.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2011, 14:36   #2064   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Desire S is bleh. Heb nu zo eentje op m'n bureau liggen op werk voor Android dev en is lomp en zwaar toestel.
Old 20-08-2011, 14:44   #2065   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Met touchwiz is er niets mis mee. Check gewoon eens of de nieuwste samsungs met 2.3 komen. Ik zat vroeger nog met 2.1 en dat trok op geen hol. Nu met 2.3 (en 2.2.1 ofzo) vliegt mijn Galaxy S nooit als tevoren. Ik heb btw nog nooit geen nieuwe roms geinstalleerd.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 14:34   #2066   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Ik mis een Nederlands woordenboek in Cyanogenmod. Iemand een idee hoe ik dat daarop krijg? Al even gegoogled en de meeste hits zeggen dat je een ander toetsenbord moet installeren maar ik heb wel geen idee welke dan te nemen en ik zou indien mogelijk liever bij het orgineel blijven.
WiM is offline   Reply With Quote
Old 21-08-2011, 16:10   #2067   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

swiftkey x is zoals een normaal toetsenbord maar met betere predictie/verbetering

gebruikt zever zoals n-grams (welk woord dat waarschijnlijker volgt op een ingevuld woord op basis van je schrijf geschiedenis) om woorden te voorspellen

heb ik tijdje als main gebruikt, ben nu weer swype aan het gebruiken. Half voor de show maar half omdat het mij nu ook veel beter lukt en swype wat verbeterd is om sneller zijn foute woorden te verbeteren.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2011, 19:27   #2068   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Wat zijn de beperkingen bij het gebruik van een Google apps account ipv een gewone google account op android?
Old 22-08-2011, 20:06   #2069   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

kan je vinden op google. was vroeger een probleem voor market of andere zever
Alex is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2011, 22:23   #2070   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Desire S besteld. Zou hier morgen al moeten zijn.

Men allereerste smartphone. De verwachtingen zijn alvast hooggespannen
Old 23-08-2011, 22:29   #2071   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Allereerste smartphone? Nice, zalige ervaring altijd. Beetje zoals een nieuwe pc na 6 jaar uw oude, of een Full HD na 15 jaar crt. Hier ga je geen spijt van hebben, fantastische gsm.
Old 24-08-2011, 14:07   #2072   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Kun je met een geroote phone die bar bovenaan veranderen zonder een andere rom te installeren??
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2011, 14:11   #2073   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Jep
http://uot.dakra.lt/

Maar het zit vaak volzet wel de laatste tijd. Dus het kan soms even duren eer uw bestand klaar is
Old 24-08-2011, 14:48   #2074   link
micksque
World of Warcraft nerd.

micksque's Avatar

Heb http://www.cyanogenmod.com/ op mijn Samsung Galaxy S gezet en ben echt tevreden hoeveel beter die gsm nu werkt... was echt niet content ervoor met die standaard samsung brol, maar nu ben ik weer enorm happy en niet meer van plan een iPhone te kopen.
micksque is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2011, 17:44   #2075   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Originally Posted by micksque View Post
Heb http://www.cyanogenmod.com/ ...was echt niet content ervoor met die standaard samsung brol...
Zoals ?
Vraag het mij af. Heb nog geen cyagonmod in men handen gehad, maar kan niet echt klagen over de standaard SII ROM.
Old 24-08-2011, 17:51   #2076   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Kvraag het mij ook af Kzal zover gaan dat ik zelfs touchwiz verkies boven Sense. De algemene grijsheid van Sense doet me naar Citalopram grijpen.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2011, 18:36   #2077   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Eij dikzak, der zijn themes voor sense he
Old 24-08-2011, 21:33   #2078   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

eerste indrukken zijn nogal overweldigend. Ik ga precies nog even bezig zijn met apps downloaden en mijn home-screens wat te organiseren naar men zin.

vragen:
- Mailclient ingesteld op hotmail, maar mails daarin deleten synced niet met hotmail zelf?
- Hoe krijg ik widgets terug van men scherm (nog geen manuel gelezen wel )
- Hoe krijg de contacts op men sim in gmail? Voor opkuizen en syncen? Of is daar best een andere tool voor?

Qua bouwkwaliteit voelt het aluminium van de unibody zeer goed aan, zeker in vgl met het plastiek van men samsung star. Wel merk ik dat het scherm er niet helemaal goed inzit (mm dat hij erboven komt rechtsonderaan) maar dat is blijkbaar een gekend fenomeen bij deze desire s
Old 24-08-2011, 21:40   #2079   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Quote:
Originally Posted by WiM View Post
Ik mis een Nederlands woordenboek in Cyanogenmod. Iemand een idee hoe ik dat daarop krijg? Al even gegoogled en de meeste hits zeggen dat je een ander toetsenbord moet installeren maar ik heb wel geen idee welke dan te nemen en ik zou indien mogelijk liever bij het orgineel blijven.
Ook naar op zoek. Nog niks gevonden.
Blade is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2011, 21:44   #2080   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Hotmail wat

Begin maar met uw hotmail op uw gmail te laten toekomen. Imap is echt onmisbaar geworden vind ik (of bestaat dat nu ook al voor hotmail?). Uiteindelijk ga je de contacts van uw gsm toch syncen met gmail.

Normaal gezien kan je op een contact via menu iets kiezen van 'kopieer naar gsm'... of zo. Alsook, lang op een widget drukken en je kan hem verplaatsen/verwijderen. Die 'lang op iets duwen' trick is trouwens van levensbelang in android. Dat werkt op alles om een menu tevoorschijn te krijgen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules