Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 25-12-2010, 18:36   #1061   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Titanium backup helpt
easypanic is offline   Reply With Quote
Old 25-12-2010, 18:38   #1062   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

sms backup and restore - werkt perfect voor uw sms'jes. Ik zit nu aan mijn tweede rom en een onderdeel van de fun is steeds weer alles opnieuw installeren. Maar er bestaan opties: Titanium Backup doet naar het schijnt wel het een en ander.
Old 26-12-2010, 13:45   #1063   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Er schijnt nu inderdaad 1 redelijk stabiele gingerbread rom te zijn voor desire. Ik heb nu eindelijk beslist om ook te rooten, maar dan komt de volgende stap... en dat is blijkbaar nog de moeilijkste. Een goede rom kiezen.
Ligt het aan mij of vind ik dat hele boeltje van ROMs en Android versies per merk van smartphone en verschillende markets simpelweg complex ?
Begrijp me niet verkeerd, ik zou gerust ermee aan de slag kunnen en tweaken en prutsen maar zoiets kan je toch onmogelijk van een doordeweekse gebruiker verwachten? Iemand die 2 jaar geleden een HTC Hero kocht zit vast als hij zo niet kan prullen (en zelfs dan), als je dan kijkt naar de 2 jaar oude iPhone 3gs die nog steeds vlot op iOS 4.2.1 draait is me dat toch een ander verhaal... Jaja ik weet het het is "open" maar imo is er op dat vlak in de Open source community nog werk aan de winkel om ook dummy gebruikers op hun wenken te bedienen... (idem voor Linux dat élk jaar op het punt staat van zogezegd door te breken).
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2010, 14:23   #1064   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
Ligt het aan mij of vind ik dat hele boeltje van ROMs en Android versies per merk van smartphone en verschillende markets simpelweg complex ?
Begrijp me niet verkeerd, ik zou gerust ermee aan de slag kunnen en tweaken en prutsen maar zoiets kan je toch onmogelijk van een doordeweekse gebruiker verwachten? Iemand die 2 jaar geleden een HTC Hero kocht zit vast als hij zo niet kan prullen (en zelfs dan), als je dan kijkt naar de 2 jaar oude iPhone 3gs die nog steeds vlot op iOS 4.2.1 draait is me dat toch een ander verhaal... Jaja ik weet het het is "open" maar imo is er op dat vlak in de Open source community nog werk aan de winkel om ook dummy gebruikers op hun wenken te bedienen... (idem voor Linux dat élk jaar op het punt staat van zogezegd door te breken).
Der is maar één market: http://www.android.com/market/

99% van users zal wel met de Android werken die op hun toestel zit.
Android ziet er soms anders uit, dit komt omdat producenten hun eigen widgets en themes erop zetten, bv : http://tweakers.net/reviews/1726/7/s...r-android.html

Het leuke aan die "open" community zijn net de custom roms .
easypanic is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2010, 14:51   #1065   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

desire hd scherm is beginnen flikkeren :/ resolutie is precies minder scherp, gradients zijn niet meer smooth en ik zie horizontale pixellijnen wat vroeger zeker niet was
heel even ging het weer normaal toen ik brightness veranderdee en silentmode afzette maar daar was ook geen logica in te vinden. mogelijke oorzaken voor zoiets?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2010, 16:45   #1066   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Quote:
Begrijp me niet verkeerd, ik zou gerust ermee aan de slag kunnen en tweaken en prutsen maar zoiets kan je toch onmogelijk van een doordeweekse gebruiker verwachten? Iemand die 2 jaar geleden een HTC Hero kocht zit vast als hij zo niet kan prullen (en zelfs dan), als je dan kijkt naar de 2 jaar oude iPhone 3gs die nog steeds vlot op iOS 4.2.1 draait is me dat toch een ander verhaal...
Een doordeweekse gebruiker hoeft zich daar ook helemaal niets van aan te trekken en werd in het geval van de HTC Hero (en bijna alle andere oudere toestellen) een 2.1 update aangeboden.
Qua oudere hw blijven ondersteunen (of toch deels), doet Apple het inderdaad goed, maar je moet het per fabrikant bekijken, android als platform heeft daar weinig mee te maken. Ik verwacht dat Google de Nexussen zeer lang zal blijven ondersteunen en support van HTC/Samsung zal vermoedelijk ook beter zijn nu ze echt populaire androids hebben, itt de pre-desire/nexus one generatie.

Je open (source) troll zal ik maar negeren.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 26-12-2010, 18:33   #1067   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Het is nochtans bij Android net zo als bij Apple. Het product komt out of the box en daarna komen er officiële updates die je optioneel kan installeren door 'OK' te klikken.
Bij al de rest is de kans groot dat je één of andere overeenkomst breekt en uw eigen weg opgaat. Dat is eigen keuze. Verschil met iPhone lijkt dat Android makkelijker aan te passen valt omdat het in de aard van het bedrijf ligt zoiets te doen. Maar nog steeds eigen keuze.

Neemt niet weg dat ik wél opnieuw de miserie merk van hardware die niet vasthangt aan software, zoals Apple het altijd doet. Mijn HTC Legend was in het begin sneller dan nu, en heb nochtans enkel wat bekende apps geïnstalleerd, widgets opgezet en de update toegepast. Hij lijkt wat te kreunen, en dat komt de gebruikerservaring niet ten goede.
Met Apple komt dat zelden voor. Was even vergeten waar het verschil zat

Niettegenstaande dat ik het wel dag na dag een geweldig ding vind, natuurlijk.
acku is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2010, 02:20   #1068   link
ravedome
Member

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Gisteren is men nieuwe desire hd toegekomen en tis wa een wijs ding. Vandaag wou ik camera eens testen maar dat valt serieus tegen. Hier foto van iphone 4 en mijn desire. Kweet wel dat iphone nog wat meer kost, maar ik vind de kwaliteit toch echt wel laag in vergelijking.
Ik heb hem ook gekocht(10/12) Zwoep Er is ondertussen nieuwe officiële firmware uit ter verbetering van de camera, maar weet niet of het veel doet. ander is er nog deze guide http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=875230 die ik op tweakers.net heb gevonden.
ravedome is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2010, 18:23   #1069   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
desire hd scherm is beginnen flikkeren :/ resolutie is precies minder scherp, gradients zijn niet meer smooth en ik zie horizontale pixellijnen wat vroeger zeker niet was
heel even ging het weer normaal toen ik brightness veranderdee en silentmode afzette maar daar was ook geen logica in te vinden. mogelijke oorzaken voor zoiets?
meh :/
van coolblue:

Quote:
Dit wijst op een defect scherm, maar we hebben geen algemene problemen ondervonden met de schermen van de Desire HD. Wij kunnen hiervoor een retour aanmaken, maar dit toestel moet naar een officieel herstelpunt van HTC. De normale periode dat u het toestel zal kwijt zijn is 4 tot 6 weken. Helaas kunnen we u geen vervangtoestel aanbieden. I raad u aan van een ander toestel te zoeken dat u in deze periode kan gebruiken en ons terug even te contacteren wanneer we de retour voor u moeten aanmaken.
Old 27-12-2010, 18:27   #1070   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

lol 4 a 6 weken. Tegen die tijd is het ding al passé. Straf toch wel hoe die mannen wegkomen met service als dat.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 27-12-2010, 18:33   #1071   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Quote:
van coolblue:
Hoe oud is die gsm? Als dat binnen de 6 maanden is, zijn ze wettelijk verplicht om u een ander toestel te geven of uw geld terug te geven.
Old 27-12-2010, 18:39   #1072   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

is van oktober, meer info hierover?
Old 27-12-2010, 18:41   #1073   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

http://economie.fgov.be/nl/consument...ntie/index.jsp

Quote:
Indien de vaststelling is gedaan binnen de eerste zes maanden wordt verondersteld dat het gebrek bestaat sinds de levering. De verkoper moet het tegendeel bewijzen indien hij niet akkoord gaat.
"Wij hebben dat getest" is dus geen geldig argument , tenzij ze kunnen bewijzen dat ze elk toestel uit de verpakking hebben gehaald en getest hebben. Maar dat zou mij wel heel straf lijken.
Old 27-12-2010, 20:27   #1074   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Men kan een hiërarchie opstellen van de middelen die ter beschikking van de consument worden gesteld:

Hij heeft het recht de kosteloze reparatie of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
Enkel ingeval de reparatie of de vervanging buitensporig of onmogelijk is of niet binnen een redelijke termijn kan worden uitgevoerd, heeft de consument het recht om een prijsverlaging of de ontbinding van het verkoopcontract te eisen.
nuja wat is "redelijk", kan precies enkel lijden tot een welles/nietes spelletje tussen mij en coolblue. ik vind het maar normaal dat de reparatie via htc gebeurd als htc nu een beetje traag is ga ik ook niet zagen op coolblue.
Old 28-12-2010, 06:23   #1075   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Het gaat er niet om wat normaal of abnormaal is, het gaat erom wat wettelijk is en wat niet. En als uw toestel binnen de 6 maanden stuk gaat, wordt er wettelijk vanuit gegaan dat het defect al bij de levering bestond. In dat geval moeten zij ofwel uw geld teruggeven, ofwel een ander toestel geven.

Uw toestel doet het al niet meer na anderhalve maand (of misschien zelfs korter), dan is het een beetje belachelijk om dat in herstelling te geven en uw gsm voor 6 weken kwijt te zijn.

Quote:
Hij heeft het recht de kosteloze reparatie of de vervanging van het goed te eisen (te kiezen door de consument, maar in functie van wat mogelijk en redelijk is).
Met "mogelijk en redelijk" bedoelen ze dat, moest het bijvoorbeeld een einde reeks geweest zijn, dat je geen iphone moet gaan eisen als je een Nokia 3210 gekocht hebt bvb. Het moet ofwel een toestel zijn met dezelfde mogelijkheden, ofwel één dat daar dichtbij aanleunt.

En geen idee wat gij daarvan vindt, maar uw gsm 6 weken kwijt zijn nadat je hem nog maar een maand hebt, vind ik niet echt een redelijke termijn, maar kom. Dat HTC traag is kan wel zijn, maar daar hebt gij als consument geen boodschap aan.
Old 28-12-2010, 08:57   #1076   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
van coolblue:
Bekijk uw HTC garantie zelf eens? Telenet-winkel raadde me aan HTC persoonlijk te contacteren omdat die hun service een pak beter is dan die van Telenet.
Na wat zoeken in het oud papier vond ik een folder die weldegelijk aangeeft dat HTC zo mogelijk de dag zelf nog bij u langskomt en het dan afkeurt, vervangt, herstelt of meeneemt.

Als het een gekend probleem is zal het wel vlot gaan dan. Moet wel uw aankoopbewijs nog hebben.

Het ding is dat HTC zichzelf als high-end wil profileren, wardoor ze zulke service moeten bieden. Dat heb je minder bij de bekendere merken die verdeeld worden via de gewoonlijke mobiele winkels
Old 28-12-2010, 15:41   #1077   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Amai, die Wifi Hotspot feature van de nieuwe Android (allez, 2.2) is geweldig handig. Gewoon aanzetten, defaults voor lief nemen en de laptop ziet het meteen ams normaal wifi-netwerk. Erg snel
Old 29-12-2010, 06:50   #1078   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Erg handig idd en als ge uw gsm dan nog aan de laptop hangt via usb kunt ge in feite eeuwen volledig draadloos online en laadt die nog op want zon wifiding maken is moordend voor de batterij
blumcole is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 10:46   #1079   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

De kwaliteit van mijn foto's is echt schaamtelijk. Blijkt dat nu te komen door mijn crappy lens protector, die is volledig beschadigd en vuil. En ik krijg dat maar niet proper. Als ik mijn achtercover eraf haal dan is de kwaliteit opeens legendary.

Iemand tips? Of een idee waar ik een nieuwe koop? Want de covers op ebay komen allemaal met batterij. En dat kost dan 25 euro. Riiight.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 03-01-2011, 14:01   #1080   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Kan je dat platiekje er niet afprutsen en zelf vervangen?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules