Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 11-12-2009, 11:07   #2981   link
Oban
[b]1337[/b]

Oban's Avatar

Ik denk wel dat het Peulengaleis beter is als je het originele Leugenpaleis kent. De eerste keer ik het zag stond het me ook niet aan, maar als ik ernaar luister maakt mijn verbeelding het dan weer wel goed. Het probleem ligt ietwat bij Bart Peeters zijn onnozel figuur en hun zichtbaar gegiechel.
Buiten Bosmans vind ik het allemaal goed uiteindelijk.
Old 11-12-2009, 11:47   #2982   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Jos Bosmans was zalig. Maar niet zo zalig als de aanbesteding voor de nieuw koelwagens.

Guns is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 12:32   #2983   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Hugo Matthijsen is een genie, punt. Kan mij niet herinneren dat die ooit iets echt slecht heeft gemaakt

Paar weken terug nog eens een optreden van CPEX meegepikt in gent...hilarische toestanden. De gentenaars zijn boerkes en ze hebben het geweten ook haha. Karikaturale antwerpse arrogantie ftw

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 14:01   #2984   link
The Dude
Certified Sinner

The Dude's Avatar

Dokter Dereiger viert nieuwjaar
Old 11-12-2009, 14:36   #2985   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Maar er is een serieus verschil tussen het peulengaleis en CPeX, zeker hier in't antwerpse, ondanks dat het één afgeleide is van het ander.

CPeX is plat en pure zelfspot, zonder enige scrupules en een zwaar antwerps "ik ben de beste" karakter (zoals het ook is, trouwens.) Het peulengaleis is misschien ook wel zelfspot maar komt over als een hautain programma waar de personages zonder enige reden zitten te giechelen. En dat absurde argument, kweetniet, ik vind "Monty Python's Flying Circus" best hilarisch maar ik vind dat absoluut niet terug in het peulengaleis.

edit: De vergelijking doortrekken naar Debby en Nancy is wel euh, bizar.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.

Last edited by Mahershalalhash; 11-12-2009 at 15:04.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 16:12   #2986   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

De vergelijking bestond eruit dat die zichzelf ook zo geweldig grappig vinden, mijn #1 argument tégen het peulengaleis (blijkbaar gedeeld door de fans)
Avalanche is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 16:26   #2987   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Jos Bosmans was zalig. Maar niet zo zalig als de aanbesteding voor de nieuw koelwagens.

Umm, wtf. Ik heb uit goodwill heel dat filmpje uitgezeten.

Er zijn verschillende soorten "moeilijke" en door het grote publiek weinig gewaardeerde humor die ik "snap" en waardeer:

absurditeit (Monty Python)
choquerend (Hans Teeuwen)
plaatsvervangende schaamte (The Office, In De Gloria)

Maar kan iemand me aub eens uitleggen (echt waar, ik wil het oprecht weten) wat de soort humor is van het bovenstaande filmpje? Buiten dat het (mij) werkelijk pijn doet om naar te kijken, in welks geval het een soort sado-masochistische humor zou kunnen zijn?

EDIT: Als het een parodie op het leven is: zo'n mensen bestaan, ja. Maar die probeer ik wel zoveel mogelijk te vermijden, en ga ik er niet voor mijn plezier naar kijken. De mensen uit In De Gloria bestaan ook, maar die zijn grappig op een zielige manier. Die uit het Peulengaleis wekken alleen maar agressie op

Sorry voor de gijzeling van deze thread, maar ben nu echt wel benieuwd naar de reden waarom sommige mensen het peulengaleis zo grappig vinden.

Last edited by Avalanche; 11-12-2009 at 16:31.
Old 11-12-2009, 16:29   #2988   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Ik ga niet zo graag akkoord met Avalanche maar ik heb het filmpje maar afgezet na anderhalve minuut, echt, hoe kan je in godsnaam zoiets bezien? Veronderstellend dat zoiets 20-30 minuten duurt, dan ben je toch tegen het einde zo opgefokt dat je een gat in de muur kan slagen?

Jezus.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

Old 11-12-2009, 16:49   #2989   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Er zijn ook twee andere filmpjes gepost, vonden jullie dat dan niet grappig? Tanja Blijlevens is nu niet bepaald het hoogtepunt van het Peulengaleis.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 16:51   #2990   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Fyldamor View Post
Maar er is een serieus verschil tussen het peulengaleis en CPeX, zeker hier in't antwerpse, ondanks dat het één afgeleide is van het ander.
Dat is hetzelfde als zeggen dat er een groot verschil is tussen Balthazar Boma en FC De Kampioenen.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 16:56   #2991   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

CPeX ligt totaal niet in dezelfde stroming als bijvoorbeeld dat irritant gewouwel van dat kutwijf hierboven, echt, het is maar misschien best dat ik die twee als apart bezie. Het is echt niet dat ik het niet geprobeerd heb of omdat ik koppig ben, ik vind het gewoon reteslecht. En kunt nu niet direkt zeggen van mij dat ik zó'n slechte smaak heb, ik apprecieer praktisch alle soorten humor maar dit gaat erover. Love it or hate it, zoals iemand hier al ergens heeft gezegd

Old 11-12-2009, 17:03   #2992   link
Avalanche
Senior Member

Avalanche's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Er zijn ook twee andere filmpjes gepost, vonden jullie dat dan niet grappig? Tanja Blijlevens is nu niet bepaald het hoogtepunt van het Peulengaleis.
Joe Roxy: ok, daar zit wat in. Maar zoiets kan je ook niet meer dan één keer doen, en zowel ervoor als erna is het door o.a. Buiten De Zone en Neveneffecten al véél beter gedaan.

Dat fragmentje van Dr Dereiger is gewoon zever. Doet me langs de ene kant denken aan Dag Sinterklaasje (de interviewstijl van Bart Peeters) en langs de andere kant aan Peter Van De Veire, die ik nog minder graag heb dan Bart Peeters. Peter Van De Veire, da's misschien een betere vergelijking dan Debby en Nancy?

@Matthias: Boma is onlosmakelijk verbonden met De Kampioenen. CPEX staat op zich, en is gekend door mensen die nog nooit naar het Leugenpaleis geluisterd hebben (waaronder ik). Valt dus wel degelijk in een andere categorie. Ik zeg ook niet dat Hugo Matthysen alleen maar slechte dingen maakt (dat ene nummer "Dansen Zonder Schoenen" is gewéldig), maar ik snap dus gewoon niet hoe ze zo'n gezwets kunnen uitkramen en daar dan zelf zo mee zitten giechelen.

Allé ja, ik snap dat het misschien grappig is voor henzelf, maar dat er dan ook nog intelligente mensen naar kunnen luisteren?
Old 11-12-2009, 17:17   #2993   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Ik vind dat nog wel een grappig filmpje zo. Zal wel door de verveling komen.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 18:27   #2994   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik youtubede op peulengaleis jos bosmans, lag 5 minuten plat, klikte rechts door naar een random ander peulengaleis filmpje en lag weer 5 minuten dubbel.

En 't is dan inderdaad nog niet eens het hoogtepunt van het peulengaleis.

Ga kunt toch oek spreike? En ga kunt nie iens koffe zette. Zwaagt dan e!
Guns is offline   Reply With Quote
Old 11-12-2009, 18:43   #2995   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Old 11-12-2009, 20:54   #2996   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Clement Peerens is bangelijk, ahja.

Deel 2 en 3 zijn ook zalig.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 00:00   #2997   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

In afwachting van de laatste episode van Dexter, maar even E1 van zowel Breaking Bad en Arrested development bekeken. Very nice.
Old 12-12-2009, 12:18   #2998   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

something something dark side

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 12-12-2009, 17:28   #2999   link
vovi
Memba

Ook SSDS van Family Guy. De eerste was beter.
Old 12-12-2009, 23:29   #3000   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by vovi View Post
Ook SSDS van Family Guy. De eerste was beter.
²
Kittens is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules