Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 24-09-2018, 21:35   #12781   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by Maniac View Post
Iemand Maniac aan het bekijken?

Ziet er nog wel interessant uit, zeker met Emma Stone en Jonah Hill.
Heel knap geacteerd, knap verhaal, maar bij momenten wel verwarrend. Zeker iets om meer dan 1 keer te zien.

Het is black mirror meets dr strangelove (in elke aflevering zit er wel een referentie), met een Sense 8-achtig ritme.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 24-09-2018, 21:53   #12782   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Coole cast alleszins voor een Netflix serie.

Ben nog maar 2 aflevering ver maar het ziet er idd een beetje als een uit de hand gelopen black mirror aflevering uit. Wat zeker niet slecht is.
Old 25-09-2018, 06:30   #12783   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Allez, ook beginnen kijken gisteren. Eerste aflevering was in ieder geval niet slecht en maakt benieuwd naar de rest.

En Emma Stone, die blijft toch onwaarschijnlijk bekijkbaar in alles.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 08:17   #12784   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Next... hmm. Sherlock?
Was idd een toppertje

Hm, Unabomber met de neef aan het volgen. 13 reasons why met een vriendin.

Hoog tijd om voor mezelf iets nieuws te vinden.
Rick and Morty of ook maar Maniak?

“WE HATE SPORTING"

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 14:05   #12785   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Eerst Rick and Morty, duh
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 25-09-2018, 14:30   #12786   link
rooz
#samengenk

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Eerst Rick and Morty, duh
To be fair, you have to have a very high IQ to understand Rick and Morty. The humor is extremely subtle, and without a solid grasp of theoretical physics most of the jokes will go over a typical viewer's head. There's also Rick's nihilistic outlook, which is deftly woven into his characterisation - his personal philosophy draws heavily from Narodnaya Volya literature, for instance. The fans understand this stuff; they have the intellectual capacity to truly appreciate the depths of these jokes, to realize that they're not just funny- they say something deep about LIFE. As a consequence people who dislike Rick and Morty truly ARE idiots- of course they wouldn't appreciate, for instance, the humour in Rick's existencial catchphrase "Wubba Lubba Dub Dub," which itself is a cryptic reference to Turgenev's Russian epic Fathers and Sons I'm smirking right now just imagining one of those addlepated simpletons scratching their heads in confusion as Dan Harmon's genius unfolds itself on their television screens. What fools... how I pity them. 😂 And yes by the way, I DO have a Rick and Morty tattoo. And no, you cannot see it. It's for the ladies' eyes only- And even they have to demonstrate that they're within 5 IQ points of my own (preferably lower) beforehand.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2018, 16:45   #12787   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Door een gebrek aan afleveringen van mijn vaste series heb ik Bojack Horseman nog een tweede kans gegeven. Ik had indertijd de eerste aflevering eens gezien, maar ik was niet echt overtuigd door de povere tekenstijl en antropomorfe dieren gimmick.
Eens je wat verder blijft kijken wordt dat wel gecompenseerd door redelijk goed uitgewerkte personages en verhaallijnen, maar het is niet echt een topserie. Daarvoor is het teveel een rehash van Californication, Entourage en het leven van Bob Saget, terwijl de dieren gimmick maar flauw is.
Old 28-09-2018, 17:03   #12788   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Maar tis zo heerlijk traag en sad
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2018, 20:40   #12789   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ja natuurlijk, de toon is top en ik zie het wel graag, maar ik ervaar te veel "been there, seen that" om het echt een originele topserie te vinden.
De hele serie is letterlijk samen te vatten als "It's like Hank Moody, but he's a horse!". Zo heeft een of andere corporate pipo het waarschijnlijk ooit verkocht aan TV bonzen.
Old 29-09-2018, 07:18   #12790   link
rooz
#samengenk

rooz's Avatar

Ook eens aan la casa de papel begonnen, seizoen 2 op 2 dagen uitgekeken.
Beter dan eerste 2 seizoenen van Breaking Bad imo.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2018, 09:40   #12791   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Bojack is zowat het beste dat op netflix staat. Het "Californication met een paard" noemen, doet zwaar te kort aan wat de serie eigenlijk te bieden heeft.

En 'redelijk goed uitgewerkte personages' is ook wel een understatement van jewelste. In het laatste seizoen zit bijvoorbeeld een monoloog. 25 minuten zit je naar quasi hetzelfde beeld te kijken, terwijl het personage in een soort van stream of consciousness zit te babbelen. Met een lach en een traan. Enorme character development daar. Prachtig vind ik dat. Je moet het maar doen in een 'tekenfilm'.
Moet ook wel toegeven dat ik zelf ook pas bij een tweede poging gebeten was door de serie. De eerste keer na twee afleveringen gestopt. Het is wat moeilijk om in te komen, maar het loont de moeite om door te zetten.

En zelf gisteren beginnen kijken naar 'Norsemen'. Afgelopen jaar Vikings gebingewatched en ik dacht altijd dat het gewoon een gelijkaardige serie ging zijn dat wou profiteren van het succes van Vikings, dus had ik er niet veel aandacht aan gegeven. Nu pas gezien dat het eigenlijk een (absurde) komische serie is. Zit nog maar aan aflevering twee maar het heeft m'n aandacht er toch al kunnen bijhouden. Ben benieuwd.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2018, 13:51   #12792   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

Misschien nog eens proberen. Die tekenstijl staat me zo fel tegen omdat ik Beavis and Butthead verwacht en geen paard.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2018, 14:55   #12793   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Gisteren Maniac uitgekeken. Was plezant maar de acteurs tillen het naar een hoger niveau dan het eigenlijk is imo. Het einde viel ook mij ook wat tegen.

Het is sowieso van het beste dat op Netflix staat maar echt veel zegt dat niet

En Justin Theroux is nog altijd een geniale acteur. Geen idee waarom die niet meer hoofdrollen krijgt in big budget films.
Old 01-10-2018, 17:27   #12794   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Gisteren Sharp Objects volledig in één ruk uitgekeken en het is de beste serie die ik dit jaar gezien heb. Fantastisch. De sfeer, de spanning, de regie en de acteerprestaties zijn uitmuntend. Nog iemand deze bekeken?
Verder ben ik vanaf nu volledig verliefd op Amy Adams vrees ik.

Last edited by Cage; 01-10-2018 at 17:30.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2018, 21:46   #12795   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Oooh, en met Patricia Clarkson! Thanks voor de tip!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2018, 21:56   #12796   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Jup. Beestig goed maar 't is hier na 6 afleveringen om één of andere reden blijven liggen. Dringend eens terug oppikken.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2018, 21:58   #12797   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
En Justin Theroux is nog altijd een geniale acteur. Geen idee waarom die niet meer hoofdrollen krijgt in big budget films.
Na The Leftovers heb ik daar een ferme mancrush op, eigenlijk. Sorry Matthew.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2018, 22:16   #12798   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Ik had dat al na zijn rol in Mulholland Drive eerlijk gezegd.

Wa ne vent
Old 02-10-2018, 08:57   #12799   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Enige dat ik uitgekeken heb van recente series is Castle Rock.

Beetje verrast dat hier niemand dit meepikte. Best wel goed, very Stephen King'esque.
Deftige acteurs, goed verhaal.
Old 02-10-2018, 11:06   #12800   link
Dov
epo <3

Dov's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post

En zelf gisteren beginnen kijken naar 'Norsemen'. Afgelopen jaar Vikings gebingewatched en ik dacht altijd dat het gewoon een gelijkaardige serie ging zijn dat wou profiteren van het succes van Vikings, dus had ik er niet veel aandacht aan gegeven. Nu pas gezien dat het eigenlijk een (absurde) komische serie is. Zit nog maar aan aflevering twee maar het heeft m'n aandacht er toch al kunnen bijhouden. Ben benieuwd.
Norsemen is wel lollig
Dov is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules