Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 04-01-2019, 10:00   #12961   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Black mirror bandersnatch. Ok maar ik had er meer van verwacht.

Ik was de hele tijd aan het wachten op een bioshock 'would you kindly' bombshell, waarin de kijker mee in de timelines wordt geloopt.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2019, 11:19   #12962   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Seizoen 2 van westworld.

Wtf, echt al van het Lost en Heroes tijdperk geleden dat ik iets nog zo hebben weten instorten.
Wat een nonsense is dat geworden. Spijtig voor een verder zo dure productie.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2019, 11:34   #12963   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Black mirror bandersnatch. Ok maar ik had er meer van verwacht.

Ik was de hele tijd aan het wachten op een bioshock 'would you kindly' bombshell, waarin de kijker mee in de timelines wordt geloopt.

Die is er toch? Ge wordt uiteindelijk geforceerd naar de timeline waarin ge de vader vermoordt, waarmee de kijker ook moet beseffen dat hij eigenlijk geen keuze heeft en dat de keuzes voor hem gemaakt worden door de makers van het programma
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2019, 15:58   #12964   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Luther!
Cage is offline   Reply With Quote
Old 05-01-2019, 17:19   #12965   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Net begonnen aan Tell Me A Story, weet niet wat er momenteel van moet denken. Kon er me niet meteen in vinden, dus ik ga de kat wat uit de boom kijken en nog 1 a 2 afleveringen bekijken.
Old 07-01-2019, 09:18   #12966   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hellhound View Post
Mja, ik heb enkel seizoen 1 bekeken en wou al stoppen na Fifteen Million Merits, waar ze die fietsen moeten rijden voor credits te "farmen". Op zich vond ik dat een geweldig concept maar voor mij duurde de aflevering gewoon wat te lang. Toch volgehouden en The Entire History of You bekeken, en de geniale Jodie Whittaker maakt enorm veel goed in die aflevering. Wederom, goed concept maar ik mis iets, hoewel ik niet meteen weet wat.

Misschien het tweede seizoen nog eens terugbekijken, nu ik geen dagelijkse hype rond mijn kop heb hangen. Laten we het een valse start noemen.
Alle afleveringen zijn lang op die manier, ze hebben dat nodig om de sfeer te zetten. Het zijn allemaal kleine films op zich. Denk dat t gemiddelde 60 minuten is, maar sommigen zelfs naar uur en half uur toe.
Ben grote fan maar zelfs dan heb ik nog niet alles gezien, nog paar van S4 en laatste van S3 te doen. Je moet er even voor gaan stilzitten en tijd voor nemen. De beloning komt bij de aftiteling, waar je telkens blijft hangen met een totaal gevoel van hopeloosheid en treurnis.

Als dat uw ding is he
Old 07-01-2019, 12:52   #12967   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post

Die is er toch? Ge wordt uiteindelijk geforceerd naar de timeline waarin ge de vader vermoordt, waarmee de kijker ook moet beseffen dat hij eigenlijk geen keuze heeft en dat de keuzes voor hem gemaakt worden door de makers van het programma
Niet mee eens, er is bijvoorbeeld ook het einde waarbij hij zichzelf donnie-darko gewijs uit de geschiedenis schrijft
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2019, 18:30   #12968   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Alle afleveringen zijn lang op die manier, ze hebben dat nodig om de sfeer te zetten. Het zijn allemaal kleine films op zich. Denk dat t gemiddelde 60 minuten is, maar sommigen zelfs naar uur en half uur toe.
Ben grote fan maar zelfs dan heb ik nog niet alles gezien, nog paar van S4 en laatste van S3 te doen. Je moet er even voor gaan stilzitten en tijd voor nemen. De beloning komt bij de aftiteling, waar je telkens blijft hangen met een totaal gevoel van hopeloosheid en treurnis.

Als dat uw ding is he
Mja, de serie is ook op een volledig andere manier aan mij telkens voorgesteld. De persoon heeft de serie een beetje tot in de dood overhyped en het was misschien de verkeerde moment om ze te bekijken. Bon, ik ga ze in ieder geval nog eens een kans geven eens ik er de tijd voor kan nemen.
Old 08-01-2019, 11:14   #12969   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by ToVoT View Post
You op Netflix.
Romantische Dexter.
Zonder verwachtingen beginnen tekijken. Uitgekeken op 2 dagen.
Belachelijk hoe goed ik het eigenlijk vond. Kan gemakkelijk in mijn top lijstje van 2018.
Hierdoor ook beginnen kijken, maar het kon me toch niet helemaal overtuigen.
Leuke serie, maar sommige scene's zijn echt wel van de pot gerukt.

Wel een overtuigende acteur en de creepy sfeer zat, zeker in de eerste afleveringen, echt wel goed.
Old 08-01-2019, 14:39   #12970   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hellhound View Post
Mja, de serie is ook op een volledig andere manier aan mij telkens voorgesteld. De persoon heeft de serie een beetje tot in de dood overhyped en het was misschien de verkeerde moment om ze te bekijken. Bon, ik ga ze in ieder geval nog eens een kans geven eens ik er de tijd voor kan nemen.
Met dat elke aflevering een andere stijl, wereld, onderwerp en acteurs heeft hangt het hard af van de afleveringen wat je ervan vindt. Die met het varken vond ik bijvoorbeeld bagger, omdat het teveel een plitie-thriller was en vrij weinig scifi. Allez, het kom evengoed gebeuren in de wereld van CSI ofzo. De volgende, one million merits, maakt dan weer zijn eigen wereld en dat vind ik fantastisch.

Of je het kan apprecieren hangt vooral af van hoe ver je in iets uitzonderlijk (social rating gebaseerde wereld, onuitwisbaar geheugen, virtueel leven na dood, levensechte simulatie van personen etc) wilt meegaan, hoe nieuwsgierig je bent wat dat zou kunnen betekenen voor ons en hoe goed je ertegen kan dat het natwoord veelal negatief is. Dat de technologie ons leven helemaal niet beter maakt.
Want dat is het ongeveer telkens. De mensen die ermee in contact komen zijn veeklal slecht af ermee. Ze konden evengoed een ander perspectief brengen, maar wat zou dat dan boeien. Dat is wat alle tech-blogs ons al voorschotelen.
Old 08-01-2019, 14:48   #12971   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Quote:
Dat de technologie ons leven helemaal niet beter maakt.
Dat is eigenlijk volledig de reden waarom ik de serie sowieso een tweede kans wil geven omdat zulk een perspectief mij enorm boeit. De serie was omschreven met de focus op de twist. Een "super bangelijk zalige twist constant". Ik heb dat eerste seizoen ook zo niet ervaren, en ik denk dat daar de teleurstelling zat. Het feit dat de technologie de meeste mensen hun leven eigenlijk miserabel maakt, zie naar de twee personen in die One Million Merits bijvoorbeeld. De eerste aflevering, met het varken, is ook ronduit een heel slechte aflevering, dus bij gebrek aan reeds vernoemde twist had ik ook al meteen een volledig verkeerd beeld.

Gelukkig hebben we de mogelijkheid om zulke dingen een tweede kans te geven.
Old 08-01-2019, 15:56   #12972   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Probeer "Philip K. Dick's Electric Dreams" op Amazon Prime eens.

Is een soort van Black Mirror light. Meer technologie, meer sci-fi, minder pikzwart melancholisch de hele tijd.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2019, 17:22   #12973   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Net De Ronde erdoor gejaagd op Play. Die had ik nog gemist

Redelijk fantastisch eh.

Play > netflix sinds kort. HBO zit erin, en de prijs komt overeen.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much everything in a flash before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2019, 11:20   #12974   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Ja, Play heeft erg goeie move gedaan door HBO te includen en zelfde prijs te hebben als Netflix. Ben ook aan het overwegen nu, maar heb al Netflix en ik ga dat nu niet constant opzeggen een aanvragen.
Ben erg blij dat HBO nu legaal te bekijken valt dankzij Play. Laatste seizoen van Game of thrones kosste toch 20 euro ofzo, da's al 2 maand Play
Old 09-01-2019, 11:52   #12975   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Je hangt nog altijd vast aan Telenet, en Telenet is duur. Ik zou liever een losse HBO streaming dienst zien.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2019, 15:55   #12976   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Die bestaat, maar niet hier

Ik heb het 4de seizoen van Gotham gezien op Netflix. Gotham is niet echt een verbazingwekkende topserie en soms is het wat knullig, maar ik blijf het plezant vinden om de origin stories van de verschillende Batman-personages te zien.
Old 09-01-2019, 16:27   #12977   link
blumcole
Chairman of the bored

Send a message via MSN to blumcole
Zit batman er zelf ook uiteindelijk in?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2019, 20:57   #12978   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ja, als Bruce Wayne. Ik weet niet hoever ze seizoenen gaan blijven maken, maar tegen het einde van seizoen 4 zie je de eerste tekenen van de gekende Batman mythos (Rash al Ghul, dark knight, iconische slechteriken als Joker). Daarvoor zitten er ook al elementen in, maar dan met o.a. Penguin en Riddler als "gewone gangsters" ipv over the top villains bijvoorbeeld.
Old 09-01-2019, 21:50   #12979   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Ja, Play heeft erg goeie move gedaan door HBO te includen en zelfde prijs te hebben als Netflix. Ben ook aan het overwegen nu, maar heb al Netflix en ik ga dat nu niet constant opzeggen een aanvragen.
Ben erg blij dat HBO nu legaal te bekijken valt dankzij Play. Laatste seizoen van Game of thrones kosste toch 20 euro ofzo, da's al 2 maand Play
Heb netflix hiervoor opgezegd maar k mist in feite al.
Was den interface nu gewoon en meeste hbo vroeger toch al gezien. Enkel westworld gezien en dat viel al wat tegen. Terwijl op netflix altijd nog wel iets was dat ik wou zijn.
Ook meer casual cartoons of films.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 10-01-2019, 13:43   #12980   link
Hellhound
Stieven.

Hellhound's Avatar

Quote:
Originally Posted by Archangelus View Post
Ja, als Bruce Wayne. Ik weet niet hoever ze seizoenen gaan blijven maken, maar tegen het einde van seizoen 4 zie je de eerste tekenen van de gekende Batman mythos (Rash al Ghul, dark knight, iconische slechteriken als Joker). Daarvoor zitten er ook al elementen in, maar dan met o.a. Penguin en Riddler als "gewone gangsters" ipv over the top villains bijvoorbeeld.
Seizoen 5 is het laatste normaal gezien.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules