Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 21-01-2019, 14:38   #13001   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

aangezien ik minstens 2 dagen bedridden ga zijn, somt mij keer wa licht verteerbare netflix series op

aub geen superhero brol, ben al genoeg aan het afzien
Old 21-01-2019, 14:46   #13002   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Bodyguard, Friends from College, The Sinner, Mindhunter
Cage is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 14:55   #13003   link
flexium
Sr member, jr poster

als je echt licht verteerbaar bedoelt: Glow
flexium is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 15:03   #13004   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

of Terrace House / Queer Eye for the Straight Guy / Tidying up with Marie Kondo
Cage is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2019, 15:46   #13005   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

The good place?

@Jonah. Zeker Better call Saul een kans geven.
Jaren laten links liggen omdat het een spinoff leek van de comic relief uit Breaking Bad.
Door de aanhoudende goede reviews (zeker over S4), vorige week toch maar beginnen kijken en S1 op een recordtempo afgewerkt.

Zeer sterk, goeie karakterontwikkeling en met momenten f'ing deprimerend (wat ik er dan weer zeer sterk aan vind). Niet het niveau van Breaking Bad S1, maar veel potentieel.
Old 21-01-2019, 18:39   #13006   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Niemand true detective seizoen 3 aan het volgen? Is weer sterk!
Old 22-01-2019, 06:33   #13007   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Goh, ik weet niet of ik heel erg veeleisend ben. Maar ik vind wel dat de toppers van begin deze eeuw het herbekijken waard zijn, én ik vind dat er nadien weinig tot niks meer gemaakt is dat hetzelfde niveau haalt. Ik heb het dan over The Wire, The Sopranos, Six Feet Under, Mad Men, The West Wing, Deadwood en Breaking Bad.

Misschien is het ook gewoon een kwestie van smaak. Al die reeksen draaiden meer op karakteruitdieping en spelen met motieven. Terwijl de grote reeksen van de laatste jaren (Game of Thrones voorop) het meer van setting en plot moeten hebben (breek me de bek niet open door nog te gaan beweren dat GoT zot "complexe persoages" heeft, zoals in de eerste seizoenen alom werd getoeterd.)

Ik weet niet waarom "dat soort TV" niet meer gemaakt wordt. Mogelijk wordt dat nog wel gedaan en mis ik gewoon een paar series. Better Call Saul heb ik bv. nog niet gezien.
The Deuce al gezien?
Ik schrijf het niet even hoog aan als The Wire, maar er zijn wel gelijkenissen zeker de moeite.

Over het algemeen zal ik ook niet snel series herbekijken, wegens teveel nog op de backlog dat ik een kans wil geven. Maar ondanks dat heb ik zowel The Wire en Deadwood toch al eens volledig herbekijken, en dan zal zeker nog gebeuren in de toekomst.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 07:31   #13008   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Begonnen aan The Deuce, moet het nog uitkijken - dus ja, soms ligt het ook wel aan mij . Maar ik vraag me wel af hoe lang The Deuce zal krijgen. The Wire is met weinig kijkers en zonder awards aan 5 seizoenen geraakt, maar het zijn andere tijden.

Treme staat ook nog op het lijstje, maar dat reken ik ook tot de vorige generatie.
Old 22-01-2019, 07:33   #13009   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
The good place?

@Jonah. Zeker Better call Saul een kans geven.
Jaren laten links liggen omdat het een spinoff leek van de comic relief uit Breaking Bad.
Door de aanhoudende goede reviews (zeker over S4), vorige week toch maar beginnen kijken en S1 op een recordtempo afgewerkt.

Zeer sterk, goeie karakterontwikkeling en met momenten f'ing deprimerend (wat ik er dan weer zeer sterk aan vind). Niet het niveau van Breaking Bad S1, maar veel potentieel.
Hmm OK. Ik vond Saul Goodman nooit het sterkste personage van Breaking Bad, te veel slapstick, vandaar dus ook nooit aa' begonnen.
Old 22-01-2019, 07:37   #13010   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
aangezien ik minstens 2 dagen bedridden ga zijn, somt mij keer wa licht verteerbare netflix series op

The good place (en brooklyn 99 als je dat nog niet zag, zelfde maker), unbreakable kimmy Schmidt, mindhunter.
En RuPaul's drag race en Nailed It .
Old 22-01-2019, 07:43   #13011   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Begonnen aan The Deuce, moet het nog uitkijken - dus ja, soms ligt het ook wel aan mij . Maar ik vraag me wel af hoe lang The Deuce zal krijgen. The Wire is met weinig kijkers en zonder awards aan 5 seizoenen geraakt, maar het zijn andere tijden.

Treme staat ook nog op het lijstje, maar dat reken ik ook tot de vorige generatie.
Seizoen 2 is afgelopen van The Deuce, seizoen 3 is bevestigd en moet nog gemaakt worden (en zou het laatste seizoen worden, wat oorspronkelijk het plan zou zijn geweest).

Net zoals bij The Wire, relatief weinig kijkers maar wel goede reviews.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 10:41   #13012   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Mja the duece heeft wel iets. Knappe productie, goeie sfeer en enkele fantastische acteerprestaties maar het mist iets.
Nooit echt die drang gehad alles in 1 ruk te willen uitkijken of echte kippenvel momenten. Wat ik bij the sopranos, the wire, mad man en zelfs breaking bad wel had.

Kan niet zegge waarom just.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 10:46   #13013   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Counterpart op telenet play.

Vind het best de moeite om te bingen. Eerste aflevering vond ik wat saai, het is verwarrend en ik vond het tempo wat raar. Maar goeie acteurs en een boeiend verhaal maken het beter, en na een paar afleveringen vond ik de manier waarop ze het aanpakken al heel wat boeiender. Beetje onderkoelde regie, maar het past wel.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2019, 13:54   #13014   link
TheLegacy
Boris

TheLegacy's Avatar

Begonnen met Luther, lovin' it.
Old 23-01-2019, 18:36   #13015   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kalutica View Post
Niemand true detective seizoen 3 aan het volgen? Is weer sterk!
tussen al de lichte zalige brol die hier gepost is (waarvoor dank) ook aan dit begonnen

het is geen season 1 en dat zal volgende seizoenen of een andere serie nooit worden maar het is alvast duizend keer beter dan het miskraam dat seizoen 2 was. kan goe zijn da ik blijf volgen, onzen protagonist kan een serieus stuksken acteren
Old 23-01-2019, 19:56   #13016   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Hmm OK. Ik vond Saul Goodman nooit het sterkste personage van Breaking Bad, te veel slapstick, vandaar dus ook nooit aa' begonnen.
Ja, was mijn verwachting dan ook van deze reeks. Soort van moderne Matlock voor criminelen, elke aflevering een of andere crimoineel die iets uitgehaald had en waar hij een oplossing voor zoekt in de rechtbank.

Niks van dat alles. Komt er geen enkele keer in voor. Het is net zoals Breaking Bad een karakterstudie. Hoe veranderen omstandigheden iemand zijn gedrag? Hoe haalt dat het beste en vooral slechtste uit mensen boven?
Dat is beide voor hem zo als voor de bompa.

Ben aan einde S3 nu. Wel lichtjes aan het uitkijken naar de aanknoping met Breaking Bad S1. Ze stellen het langer uit dan ik dacht. Blijkbaar hebben ze een erg rekbare tijdslijn. Frustrerend wel om te merken hoe weinig ik nog weet uit het origineel. Je ziet veel personages opduiken in hun 'vroege' gedaante, maar ben gerotendeels vergeten hoe ze later in het verhaal kwamen. Voor schrijvers behoorlijk uitdagend ook, karakters zijn begrensd te evolueren naar de staat waar ze ooit in werden uitgevonden.
In dat opzicht is Saul Goodman nu iets te clever, want in Breaking Bad was hij toch grotendeels een knullige prutser. Niet hier. En het is onwaarschijnlijk dat hij het ineens zou geworden zijn.
Old 26-01-2019, 17:52   #13017   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post

Norsemen.

Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2019, 11:56   #13018   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ondertussen begonnen aan Titans en in een ruk 3 afleveringen gebinged. Toch het betere werk binnen het genre. Visuele stijl doet soms wat denken aan Watchmen. Nogal redelijk R-rated ook voor een superhero serie. Niet iets om met tieners te zien.

Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2019, 11:50   #13019   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by flexium View Post
als je echt licht verteerbaar bedoelt: Glow
Yep, deze ook toevallig tijdens de laatste twee weken gebinched. Blij dat seizoen3 aangekondigd is, want vond het echt jammer toen het gedaan was. Leuk uitgangspunt en goede acteurs (die Marc Maron is precies voor die rol geboren). Gezellige en met momenten grappige tv, meer moet dat soms niet zijn.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2019, 13:14   #13020   link
Prumpy
Pro-shrimper

Prumpy's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Yep, deze ook toevallig tijdens de laatste twee weken gebinched. Blij dat seizoen3 aangekondigd is, want vond het echt jammer toen het gedaan was. Leuk uitgangspunt en goede acteurs (die Marc Maron is precies voor die rol geboren). Gezellige en met momenten grappige tv, meer moet dat soms niet zijn.
En nog wel goede muziek ook!
begets Destruction as Destruction begets...
Prumpy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules