Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 18-02-2012, 10:03   #21   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Ha, ik ging dat ook zeggen maar ik durfde niet. Dat 'hout', dat is toch om te braken?
Niels is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2012, 10:05   #22   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

idd, ik haat elke vorm van houten interieurs in auto's

ik zie trouwens dat die kbc autolease ook excel download heeft van auto's die binnenkort beschikbaar zijn, misschien ook de moeite om in de gaten te houden
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2012, 10:36   #23   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Quote:
Originally Posted by frenzal View Post

Dit heb ik nochtans altijd prachtig gevonden...
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2012, 10:48   #24   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

nope nope nope
Old 18-02-2012, 11:22   #25   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Precies een geplooide mdf plaat, yuck! Doet ook denken aan oude schoolbanken lol.
Old 18-02-2012, 21:41   #26   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Hoe the fuck komen ze aan die KBC leaseprijzen?

Mijn Golf zit bij Dexialease, 45 000km, 2010, wel een full option & zo'n bluemotion model, maar dan nog kost die maar een goeie 25000 EUR cataloguswaarde.

Die willen ze mij doorverkopen voor 18000 EUR... Zonder winterbanden & zonder groot onderhoud.

Op die KBC lease staan er 525d's voor minder geld!! Oke van 2008 en met 120 000km, maar die wagens kosten 3x zoveel! Een bmw 3 / audi a4/6 kosten bijna zoveel als een audi A3 of een bmw1!
mijn S-max (titanium afwerking) 12500 € betaald, 3 jaar oud, 115k km. Met Carpass, garantie, testrapport,...

Daarna binnengedaan bij VAB als onafhankelijke keuring en daar bleek een lek op airco te zitten en softwareprobleem. Binnengedaan, garantie, geen gezever.

Dus 9/10 zal volgende auto ook van KBC komen.

KBC remarketing is niet echt gekend bij grote publiek. Paar weken terug met iemand van KBC gepraat en die was verbaasd dat we via hen 2e hands gekocht hadden.
Old 18-02-2012, 21:44   #27   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
Die opel astra break van KBC lijkt ok. Daarnet naar een garage gaan zien en een VW Jetta 2.0 TDI gezien voor 11.400 met 120.000 km (wel net groot onderhoud gehad én incl. 2j garantie van de garage), qua looks zeker in orde. Verbruik ongeveer 5.5 l/100 km dus niet super, maar ook niet slecht. Is 2400 over budget, maar oogt wel degelijk.
deze al gezien? Als ge toch tot 11500 zou gaan:
https://www.kbcautolease.be/remarket...cca_pk_id=3684
Old 19-02-2012, 15:55   #28   link
rooz
siii

rooz's Avatar

Dat zijn miseriebakken
Old 19-02-2012, 16:05   #29   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by drughi View Post
Dat zijn miseriebakken
1.6D in Volvo is brol (PSA groep voor BMW zich moeide dachtik?), maar hun eigen motoren zijn wel best ok.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 19:26   #30   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Quote:
on a sidenote, en thread hijack!

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar iets nieuws, maar een auto om met te rijden is ALTIJD een slechte investering. Vanaf die uit de garage komt is em minder waard, en na een paar jaar is dat nog een fractie van zen waarde waard.

Aangezien ik maximaal 20 000 EUR wil uitgeven, valt daar nieuw amper iets mee te kopen.

Het zal dus ook iets 2e hands worden. Van de mensen met een bmw1 zou niemand er een kopen. Golfkes heb ik met hopen gehad, en een A3 vind ik niet zo mooi en te duur voor wat het is. Behalve een 3/5 en de nieuwe A6 zijn de meeste breaks Fugly.

Nu voor mij moet dat niets europees zijn, als het maar een degelijke wagen is, die 3-4 jaar meekan, elk jaar een 20 000km doet, max een 2 liter (qua inschrijving, gaat wel gechipt worden indien mogelijk), minstens een van de 136/142pk modellen en het moet er een beetje deftig uitzien. Liefst een degelijke berline.

Lease loop maar af op 1 juli, dus ik heb nog wel wat tijd, ik zoek me vooral een betrouwbare wagen die wat deftig kan rijden en genoeg oempf heeft om alle kleine prul van het linkerrijvak af te houden.

O ja, en ik wil er zelf ook niet aan prullen en dat ding continu naar de garage brengen. Iets genre 'kapt er een paar bussen long life olie en kom om de 30K km ermee op controle' lijkt me ideaal

Ik heb altijd + 150 000km gedaan met mijn leasebakken, en die hebben nooit een krimp gegeven, maar als ik andere mensen hun leasewagens bekijk... Als het een ex lease is moet ie op die XX punten zijn goedgekeurd en garantie hebben en carpass en alle mogelijk shit, zelf ken ik er immers geen bal van en wil ik er ook niets van weten. Benzine erin en af en toe wat ruitewisservloeistof, meer mag er niet aan zijn!
Ik zat 2 maand geleden in exact dezelfde situatie: ik zocht een degelijke wagen met een budget van 20k, om ±3j x 20000km te rijden. Het is uiteindelijk een Audi A4 2.0TDI Avant van 12/2008 geworden, leren zetels, navigatie, mooi 17" velgen, etc. Had wel 120.000km op de teller maar dat stoort me niet.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2012, 20:46   #31   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
99% akkoord. Die 1% is voor de Audi A7.

Toen ik mijn Mercedes bestelde in Duitsland heeft zowel mijn baas als iemand van de personeelsdienst mij gebeld om te zeggen dat ik een Avant Garde versie had genomen en dat daar dus géén hout in zat. Ze dachten dat ik mij vergist had.
Ga ik die wagen 3 maanden later afhalen bij de verdeler in Duisburg, zegt die verkoper tegen mij dat ik de enige was zonder houten interieur. Rare jongens die Duitsers.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2012, 23:47   #32   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Ik zat 2 maand geleden in exact dezelfde situatie: ik zocht een degelijke wagen met een budget van 20k, om ±3j x 20000km te rijden. Het is uiteindelijk een Audi A4 2.0TDI Avant van 12/2008 geworden, leren zetels, navigatie, mooi 17" velgen, etc. Had wel 120.000km op de teller maar dat stoort me niet.
Wel, eigenlijk stoort mij dat persoonlijk ook niet, na me wat geïnformeerd te hebben. Het voordeel van die leasebakken is dat ze ook gewoon onderdelen vervangen als je een deftige fleetmanager hebt gehad.

En in dat segment zijn die wagens toch kilometervreters. Ik heb 3 auto's gehad met 150 000km erop. En die reden telkens beter dan de vervangwagens met 30-60 000km erop.

Hoogstwaarschijnlijk zijn de grote (typisch diesel) onderhoudszaken dan ook al gedaan, en als er dan op die controle van de VDAB niets op aan te merken valt + ik pak een kameraad mee die wat van auto's afweet ben ik ook eerder geneigd om zoiets te nemen.

Mijn doel is eigenlijk om zo WEINIG mogelijk in de auto te zitten En moest het hier nooit regenen en altijd 25° zijn zou ik zelf altijd met de velo gaan. Maar aan 15 - 20 000km ga ik altijd wel zitten.

Maar in dat segment zijn er dus amper krachtige benzine's te vinden, of het moeten van die afgeragde 316/8i's zijn. Het zal dus wel weer een dieselstoof worden denk ik.

Als je kijkt wat voor brol is er tussen de 10 000 - 18 000 EUR.. Daartussen vallen de optieloze Golfkes, A3's, Bmw1 en een sporadische Bmw3, Insignia of Mondeo. Wil je 20 000 EUR geven heb je ineens full options BMW 3's, 5, Audi A4's... Daar klopt toch iets niet op die 2e hands markt

Nuja, ik heb nog 4 maand tijd, ik hoop dat er veel juniors boven hun stand hebben geleefd en dat er hopen bmw 3's of 5's op de markt gesmeten gaan worden.

Stiekem hoop ik op een Audi A5...

Dit is toch te zot:

https://www.kbcautolease.be/remarket...cca_pk_id=3646
Teki is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2012, 00:07   #33   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Waarom dan niet deze?

Old 22-02-2012, 00:53   #34   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
http://forum.shrimprefuge.be/showpos...&postcount=301

and i quote myself

"En het erge van al, ik heb 's werelds uglieste auto ooit moeten kiezen!

Het moest ffs een volvo zijn, en vanwege kakuitstootregels moet het ook een 115pk 1.6 zijn. En die drive-e modellen zijn te duur, dus het enige wat ik kan pakken is een V50 of een S40. En op de car configurator is de V50 met opties goedkoper dan de S40.

Volvo is al buttugly over de hele lijn, moet ik nog de lelijkste van allemaal nemen 32 000 EUR voor een Volvo.. bijna 650 EUR voor leasing/maand. De leasingprijs van een 318D/A4 is lager. Stupid carpolicy."
Old 22-02-2012, 09:58   #35   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
ge wordt oud dodgy:
Quote:
Originally Posted by Jerre_31 View Post
deze al gezien? Als ge toch tot 11500 zou gaan:
Old 22-02-2012, 10:03   #36   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Quote:
En in dat segment zijn die wagens toch kilometervreters. Ik heb 3 auto's gehad met 150 000km erop. En die reden telkens beter dan de vervangwagens met 30-60 000km erop.

Hoogstwaarschijnlijk zijn de grote (typisch diesel) onderhoudszaken dan ook al gedaan, en als er dan op die controle van de VAB niets op aan te merken valt + ik pak een kameraad mee die wat van auto's afweet ben ik ook eerder geneigd om zoiets te nemen.

Mijn doel is eigenlijk om zo WEINIG mogelijk in de auto te zitten En moest het hier nooit regenen en altijd 25° zijn zou ik zelf altijd met de velo gaan. Maar aan 15 - 20 000km ga ik altijd wel zitten.

Dit is toch te zot:

https://www.kbcautolease.be/remarket...cca_pk_id=3646
denk dat ze maar gaan tot een 120 à 125 k km bij kbc.

Soit, momenteel niet te klagen, rijd al een jaar zorgeloos met auto en bij zijn groot onderhoud is er niets ernstigs aan licht gekomen. Moet nog een paar jaar mee en dan 2e hands verkopen tegen 8 à 9000 € en een S-max of Galaxy aanschaffen met minimale opleg

Dat of een BMW 5-reeks (in break)

edit: dit: https://www.kbcautolease.be/remarket...cca_pk_id=3510
Old 22-02-2012, 10:04   #37   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Trouwens nog een remark, die nieuwe v30/S40/60 zijn wel nog cool, maar die modellen zijn niet verkrijgbaar 2e hands, en uitstoot ligt bij volvo nog vrij hoog als je niet voor de 1.6 modellen kiest.
Old 22-02-2012, 10:49   #38   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ik vind trouwens weinig alternatieven...

Een mondeo vind ik bv ook mooi, net zoals een Insignia die ik zou nemen voor de 163pk motor, maar dan tegen een lagere prijs tov de 'premium' merken.

Het aanbod van alternatieven op een A4/3 op leasingwebsites en 2ehands is vrij beperkt heb ik de indruk??

De nieuwe passat coupé bv? Of een doodgewone Mondeo, Insignia, Avensis, geen idee wat Lexus heeft in die categorie? Of een Superb?

Liever een berline dan een break.

Dat budget moet niet op natuurlijk, maar het moet wel een degelijke, comfy auto zijn, maar daarvoor moet het niet europees zijn... Die Hyundai I30's bv is ook een populaire wagen, maar de middenklasse van de Japanners & Koreanen is dan weer niet mooi.

+ Ik zou em ook na 2-3-4 jaar verkopen. En alle 'non premium' merken verliezen waarde gelijk zot.
Old 22-02-2012, 15:43   #39   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Je moet eens in een Ingisnia gaan zitten, dat is wreed klein daarbinnen. Die deuren zijn verschrikkelijk dik en hol. Waarschijnlijk ook de lastigste break ooit, aangezien de afstand tussen het beginnen van de koffer en het uiteinde van de achterbumber erg breed is. En dan spreek ik over een 30-tal centimeters, I kid you not.

Ik zou richting een Mondeo gaan dan. Goeie navigatie daarin ook vond ik.
Old 22-02-2012, 15:50   #40   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

http://exlease.arval.be/dut/car.php?...&automerk=alle
misschien interesant, wel distributieriem binnenkort dan
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules