Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Reply

Thread Tools
Old 04-01-2019, 09:38   #1701   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

@hellbird die Scythe op een avond uitleggen en opstarten is te doen hoor.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2019, 10:01   #1702   link
andu

andu's Avatar

Niet met niet-gamers, dan ga je na tien minuten wazige blikken zien en geen leuke tijd hebben.
andu is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2019, 10:04   #1703   link
andu

andu's Avatar

Jamey Stegmaier heeft wel een how to teach filmpje op z'n YouTube staan waarin hij toont hoe je het in stukken kunt aanleren, dat zou al beter werken dan alle regels up-front te proberen toelichten.
andu is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2019, 10:14   #1704   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ook Scythe gekregen voor kerst. 'k Hoop dat die automa wat geestig is, want 'k vrees dat ik daar weinig mensen in mijn omgeving warm ga voor krijgen anders (te heavy om snel eens op te starten en aan te leren op een avondje, denk ik).
Ha, zelfde probleem hier, maar dan kerst 2017. Het ligt nog steeds in de kast. Sealed.
Old 04-01-2019, 10:26   #1705   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by andu View Post
Niet met niet-gamers, dan ga je na tien minuten wazige blikken zien en geen leuke tijd hebben.
En met wel-gamers hebben ze het na 2-3 sessies wel gehad
(Al zou het met de expansions wel beter zijn).
Old 04-01-2019, 10:43   #1706   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Die twee extra facties zijn leuk. Die airships nog nooit gebruikt tijdens een spel.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Old 04-01-2019, 10:50   #1707   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Toen de Kickstarter heb ik het 15+ keer gespeeld op enkele maanden tijd. Blijft een goeie, geen idee waarom juist. Ik denk dat het engine building aspect met area control mij wel aanspreekt. Zijn vorige maand begonnen aan de Rise of Fenris campaign waar ik best veel van verwacht na de teleurstelling van Charterstone
Old 04-01-2019, 15:15   #1708   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Stuffed Fables, Near & Far en Above & Below zijn storytelling games . This War of Mine ook maar is erg zwaar.
Stuffed Fables stond inderdaad al op m'n lijst. Die andere twee bekijk ik zeker eens, bedankt!
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2019, 16:12   #1709   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Hier zijn er de laatste maand wat klassiekers bijgekomen:

-Splendor
-Dominion
-7 Wonders Duel
-Arkham Horror LCG.

Heel benieuwd naar Arkham Horror. Dominion ook veel meer leren appreciëren (eerste keer spelen eerder dit jaar was niet zo indrukwekkend).

Hopen wel dat Gloomhaven niet in de verdrukking komt, zou zonde zijn van het geld en we hebben nog wat te gaan daar
Old 04-01-2019, 16:20   #1710   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

7 wonders duel is wel heel goed. Zowat mijn favoriete 2p spel als je maar een half uurtje hebt.
Old 04-01-2019, 17:44   #1711   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Agree. Dominion is tof met gelijk welk aantal spelers. Ik zou ook zeker eerst Arkham Horror LCG spelen voordat ge uitbreidingen koopt
Old 04-01-2019, 19:09   #1712   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ja dat spreekt voor zich . Ik verwacht wel niet dat het tegenvalt, maar hoop toch ff door te kunnen met 1 core set alleen. We gaan toch maar met 2 spelen.
Old 04-01-2019, 21:10   #1713   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Met 1 Arkham core set ben je wel heel beperkt in de samenstelling van je deck, waardoor Night of the Zealot niet makkelijk gaat zijn. Succes!
Old 06-01-2019, 01:24   #1714   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ik weet niet goed waar dit te posten maar ik heb vanavond voor de eerste keer Dungeons & Dragons gespeeld. We waren met vijf en hadden het nog nooit gespeeld. Ik heb mij ongelooflijk geamuseerd. We hebben uiteindelijk 7 uur gespeeld en zijn nu lvl 2.

Haha, echt de max. Onze DM had zich in de namiddag goed voorbereid en shit, ik denk dat ik verslaafd ben.
20 € voor het basis spel maar hoeveel uren krijg je daarvoor terug? Damn, kan niet wachten tot de volgende sessie.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2019, 11:36   #1715   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ik weet niet goed waar dit te posten maar ik heb vanavond voor de eerste keer Dungeons & Dragons gespeeld. We waren met vijf en hadden het nog nooit gespeeld. Ik heb mij ongelooflijk geamuseerd. We hebben uiteindelijk 7 uur gespeeld en zijn nu lvl 2.

Haha, echt de max. Onze DM had zich in de namiddag goed voorbereid en shit, ik denk dat ik verslaafd ben.
20 € voor het basis spel maar hoeveel uren krijg je daarvoor terug? Damn, kan niet wachten tot de volgende sessie.
Weer eentje bekeerd. 😁
Spel plezier hangt wel af van hoe goed de DM is.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2019, 14:40   #1716   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Wat speel je?

Fidoh vond het te lang

Old 06-01-2019, 15:06   #1717   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Ha, zelfde probleem hier, maar dan kerst 2017. Het ligt nog steeds in de kast. Sealed.
Het spel is echt lichter dan ge zou denken. Het is een keer veel lezen (of uitleggen) maar eenmaal het spel bezig is verloopt het vlot. Alles haakt nogal logisch in elkaar. Het is niet zo dat ge voor elke stap terug de regels moet gaan nalezen.

Heb het nu al 2 keer met mijn vrouw gespeeld, en ene keer met ne maat er bij. Beiden zijn geen hardcore gamers. Het is wel toffer vanaf 3 spelers, dan is er meer conflict.

Verwacht wel niet dat ge in uw eerste spel weet waar ge mee bezig zijt. Maar dat staat ook zo in de spelregels. Daarna is het al een heel stuk duidelijker, en kunt ge beter plannen welke stappen ge zet.

Ben echt fan van dit spel.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2019, 15:22   #1718   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Quote:
Originally Posted by Irmo View Post
Wat speel je?
https://www.amazon.com/Dungeons-Drag...R1B1M04WCMHXFG

Was echt plezant om te spelen, we voelden ook constant dat we echt de basis van de basis aan het doen waren. Verder denken we ook dat het mss beter was om eerste eens te spelen met een ervaren DM die het echt wel kent want wij waren er de dag zelf aan begonnen en moesten we vaak zaken zoals spellcasting, proficiency, reacties ,de afstanden opzoeken terwijl we aan het spelen waren.

Varis Moonwhisper lvl 2 Wizard Elf
Cage is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2019, 16:35   #1719   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Het spel is echt lichter dan ge zou denken. Het is een keer veel lezen (of uitleggen) maar eenmaal het spel bezig is verloopt het vlot. Alles haakt nogal logisch in elkaar. Het is niet zo dat ge voor elke stap terug de regels moet gaan nalezen.

Heb het nu al 2 keer met mijn vrouw gespeeld, en ene keer met ne maat er bij. Beiden zijn geen hardcore gamers. Het is wel toffer vanaf 3 spelers, dan is er meer conflict.

Verwacht wel niet dat ge in uw eerste spel weet waar ge mee bezig zijt. Maar dat staat ook zo in de spelregels. Daarna is het al een heel stuk duidelijker, en kunt ge beter plannen welke stappen ge zet.

Ben echt fan van dit spel.
Mijn medespelers hebben toegegeven dat ze een beetje bang worden als ik meespeel want blijkbaar maak ik er een kwalijke gewoonte van om 3-4 sterren in 1 keer te plaatsen en het spel zo te beëindigen
Old 06-01-2019, 17:54   #1720   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Het toffe is dat het aantal sterren niet bepalend genoeg om te winnen.

Last edited by Fieldy; 06-01-2019 at 18:11.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Bordspellen

Thread Tools

Posting Rules