Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 26-11-2017, 19:01   #12301   link
Jens
Member

Buiten The Night Of en GoT is er de laatste jaren niks meer van HBO gekomen dat mij echt bevalt, terwijl Netflix toch wel elk jaar meerdere toppers uitbrengt. Nu recent nog Mindhunter en Stranger Things S02, en nu ook aan het genieten van Ozark.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 19:30   #12302   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Werkelijk? Want ik zie hier dan in recente series van HBO die voor mij het label 'recent' en 'steengoed' meekrijgen toch Westworld, True Detective en Big Little Lies staan (al moet ik die laatste nog een beetje deftig bezien). The Night Of was ik zelfs compleet vergeten. Als je dan daar nog Fargo, The Handmaid's Tale en Peaky Blinders naast zet, dan is 'stranger things' toch maar een magere tegenhanger voor de zesduizend series per minuut die uit dat platform bollen.

Ozark zou ik trouwens een typische 'Netflix Original' noemen en Mindhunter ben ik nog niet aan begonnen.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 21:53   #12303   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Fargo is toch ook een Netflix original? En zou zonder het geld van Netflix Black Mirror en The Expanse nog een extra seizoen gekregen hebben? Allez ja, ik mis ook wel echte kleppers. En Westworld zal wel weer illegaal downloaden worden.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 26-11-2017, 22:19   #12304   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
True, het model van Netflix is duidelijk gebaseerd op constante aanvoer. Maar voor de rest, over alle aanbieders heenweg als je me een top 5 vraagt van mijn favoriete series, ziet die er nog altijd hetzelfde uit als 5 jaar geleden, vrees ik. The handmaid's tale wel nog niet gezien.
Als ik een top 10 van pakweg de laatste 3 jaar maak, staat daar toch bitter weinig Netflix tussen. En voor de hoeveelheid series die ze er uitjassen per jaar, is dat toch beetje jammer. Ik hou mijn Netflix abo gewoon omdat ze uiteindelijk ook wel series van andere Netwerken opnemen (zoals Fargo, wat van FX is als ik het goed begrijp, Fieldy), zodat ik toch nog wat waar voor mijn geld heb.

HBO originals zou ik echt geen centen aan kunnen geven. Hun output is mss wel over het algemeen steengoed, maar toch behoorlijk beperkt op jaarbasis (om uiteindelijk tien euro per maand aan uit te geven toch). Dus is Netflix zelf het enige logische abonnement. Maar idd, als er dan een Westworld wordt opgevoerd, zit je toch naar een torrent-oplossing te kijken.
Old 27-11-2017, 11:45   #12305   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Er zijn maanden bij waar ik Netflix niet eens gebruik denk ik, maar toch nooit spijt van mijn abbonement daar. Het gemak om op PC, TV, Tablets en Mobile altijd te kunnen streamen, en het ruime aanbod (voor mij nog altijd ruim genoeg, ik heb meer te zien dan ik tijd heb) zijn dat geld wel waard.

Jammer genoeg komt er inderdaad soms nog torrenten of iets anders aan te pas om enkele andere zaken te bemachtigen, maar ik kan nu ook niet echt verwachten dat echt álles dat ik wil zien op Netflix staat.

Films amper bekeken op netflix.. maar heb eigenlijk wel al 15-20 docu's met plezier bekeken (waarvan ik anders meestal ook niet wist dat ze bestonden). Dus op dat vlak is de content ook wel de moeite waard.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 12:23   #12306   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Yup, hetzelfde sentiment hier hoor. Het was me gewoon opgevallen dat ik de laatste tijd omwille van het gemak, naar series zit te kijken die ik vroeger links liet liggen omdat ze niet genoeg waard zijn om echt tijd in te steken, en daarbij vergeet dat HBO nog altijd bestaat en nog steeds vollenbak scoort. The Deuce staat hier overigens gereed. Daar ben ik dan enorm benieuwd naar.

Als het tegenwoordig niet op Netflix staat, bestaat het haast niet. GoT de grote uitzondering. En dat is wel jammer, want er is niet veel wat de afgelopen jaren kon tippen aan Handmaid's Tale. Geen idee hoe ik daar op terecht ben gekomen destijds. Terwijl er vroeger psies veel meer gesproken werd over niet-Netflix series.
Old 27-11-2017, 13:02   #12307   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Als ik puur voor mezelf spreek, ik heb niks meer gedownload sinds ik Netflix heb. In het begin had ik het idee dat ik van alles aan het missen was, maar dat ebt snel weg.
Ik heb niets meer gezien van HBO in de laatste jaren. Als HBO (of andere) geen deftige (betaalbare) manier geeft om hun content te zien, too bad.
Ik heb ook ergens een zekere satisfaction dat ik legaal bezig ben. Ik kan perfect torrent download optimaliseren maar het hoeft niet meer voor mij.

Trouwens, Handmaid's Tale is misschien minder populair omdat het op Hulu, het minder populaire broertje van Netflix, is uitgekomen?
Talos is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 13:19   #12308   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Ahja, maar da's net mijn punt he. Ik vind dat ook kut dat ik moet gaan dl'en om deftige content te zien, maar ik vind het nog veel kutter van middelmatige zaken te liggen bekijken (en ervoor te betalen) terwijl ik weet dat er buiten Netflix wel nog steeds zotte toppers worden gemaakt. Misschien heeft Hulu chance gehad met Handmaid's Tale, maar als je dan Alias Grace bekijkt dan zie je dat er bij Netflix gewoon een andere quality controle lijkt te zijn... Die twee zijn vrij vergelijkbaar qua inhoud, maar de afwerking maakt de ene gewoon los buiten categorie. Ze is gedurfd, experimenteel en met een ongezouten boodschap, zaken die bij Netflix series al eens het scherm niet lijken te halen

Ik leg nogal veel nadruk op die serie, omdat ik ze fenomenaal vond op alle vlakken. Als iemand dat een kutserie vond, is dat natuurlijk zijn recht. /disclaimer
Old 27-11-2017, 17:57   #12309   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

True, is imo de beste serie van het jaar. Hulu moet denk ik ook wel gewaagdere shit maken om op te vallen tegenover de crowd-pleasing Netflix series. Niet dat deze daarom slecht zijn maar echt vernieuwd zijn ze niet. Wel altijd prima entertainment.
Chance van Hulu is ook wel een aanrader.

Verder ben ik ook enorm aan het genieten van Curb Your Enthusiasm. De laatste is awesome, wat een komisch genie is de Larry toch
Cage is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 20:04   #12310   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ik volg Sepul wel. Ik word zelden tot nooit echt aangetrokken door een Netflix-serie. Zelfs Stranger Things lijkt me vooral de nostalgische toer op gaan, en daar heb ik niets mee. De beste series, voor mij dan, van de laatste jaren komen allemaal uit een andere stal. Ik denk dan aan Fargo, True Detective, Banshee, Hannibal, ...

Ik krijg ook vaak de indruk dat iedereen gewoon kijkt omdat het "op Netflix staat". Een collega van mij kijkt bijna alles wat ze uitbrengen van nieuwe series, gewoon omdat hij geen zin heeft om rond te zoeken naar beters. Beetje jammer vind ik.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2017, 22:00   #12311   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Momenteel mis ik Westworld, Game of Thrones, Silicon Valley en Mr Robot erg hard omdat het niet op Netflix staat.
Maar met Black Mirror, Stranger Things, Fargo, Narcos en Rick and Morty heeft het toch zeker concurrerend materiaal. Het is wel zo dat je er zoveel vindt dat je vergeet dat er elders betere zaken te vinden zijn. Maar dat is ook een sterkte, je hebt geen zin meer om andere platformen te gebruiken
Old 28-11-2017, 15:10   #12312   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Heeft er eigenlijk iemand Amazon Prime? Wat zijn de ervaringen daarmee?
Voor €5,99 in de maand zou ik dan gerust nog bijnemen als dat een beetje van de leegte wegneemt. Staan oa. oudere HBO series op als ik me niet vergis?
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 15:54   #12313   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Afl 4 so far van The Punisher ain't bad

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 23:07   #12314   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Not bad idd maar ik mis iets

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2017, 23:19   #12315   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Twee afleveringen ver in Godless, op Netflix. Best goed tot nu toe. Checkt alle vereisten van een goede western, zonder te vervallen in gratuit geweld of naakt (iets wat mij toch wel opviel). Benieuwd of de rest van de reeks op hetzelfde niveau blijft. Er zijn maar zeven afleveringen, dus 't is perfect bingeable op korte termijn.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2017, 08:22   #12316   link
rastaman
Banned

rastaman's Avatar

Vandaag verschijnt Dark op Netflix, een Duitse Original die volgens de previews zeker fans van Stranger Things zal aanspreken.

rastaman is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 09:30   #12317   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Twee afleveringen ver in Godless, op Netflix. Best goed tot nu toe. Checkt alle vereisten van een goede western, zonder te vervallen in gratuit geweld of naakt (iets wat mij toch wel opviel). Benieuwd of de rest van de reeks op hetzelfde niveau blijft. Er zijn maar zeven afleveringen, dus 't is perfect bingeable op korte termijn.
Heb gisteren de laatste episode gezien. Toch wel bij het beste wat Netflix heeft gedaan. Veel beter dan de meerderheid van hun shows imo.
DM is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 10:39   #12318   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Heb net Suburra op netflix uitgekeken, het is italiaans maar dat stoorde niet en in het algemeen heb ik weinig geduld voor niet engelstalige series, sterke serie en er is blijkbaar een film van ook. Film kwam uit voor de serie maar serie zou zich afspelen voor de film.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2017, 15:21   #12319   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Kvond het bij Godless na twee eps toch wel straf hoe een serie over een dorp waarin quasi alleen maar vrouwen leven, pakweg 90% over venten gaat en foorhard faalt op de Bechdel test. Ma tzal aan mij liggen.
Old 02-12-2017, 17:53   #12320   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Kvond het bij Godless na twee eps toch wel straf hoe een serie over een dorp waarin quasi alleen maar vrouwen leven, pakweg 90% over venten gaat en foorhard faalt op de Bechdel test. Ma tzal aan mij liggen.
juist, maar 90% van wat mannen doen is dan weer op een of andere geinspireerd door vrouwen, ook al is dat hen niet duidelijk

dan is de cirkel rond he

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules