Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 09-12-2017, 15:09   #1301   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Peep, werkt gij bij GoldmanSachs feitelijk?

Allez, voor zo nen alterno te zijn vind ik het ergens ewa raar dat ge daar zo tegen zijt.
Of zijde het eens met "het idee" en tegen "de uitwerking" (cf. uwe voorlaatste post)?
Nee, ik vind Bitcoin op alle vlakken een ramp.

-Als betaalsysteem is het waardeloos, alleen al door de hoge transactie kosten, de traagheid van de transacties, en de onmogelijkheid van chargebacks. Ook de redenen waarom Valve/Steam er mee gestopt is

-Als munteenheid is het een ramp, omwille dat het deflationair is i.p.v. inflationair zoals onze munten, met geen centrale bank om de geldhoeveelheid te controleren. Dat maakt het een libertariër droom maar een nachtmerrie vanuit economisch en sociaal oogpunt. Een Bitcoin toekomst is er één met minder groei en een grotere concentratie van rijkdom in enkele handen.

-Het is een ecologische nachtmerrie.

-Het is ook een crappy investering. Een pure speculatieve bubble die vroeg of laat gaat crashen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 15:45   #1302   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Jiizelf ook blijkbaar als je shit verkondigt als 'dit zou een godsgeschenk zijn in Zimbabwe'. Dat LN gedoe is trouwens dezelfde onzin die al vijf jaar wordt verkondigd. Bitcoin & co marcheren voor geen meter. Wanneer dat ontkennen niet langer werkt, wordt er gewoon met fabeltjes over beloofde veranderingen afgekomen. Dat soort technische snufjes wordt nooit effectief geïmplementeerd of heeft niet het verhoopte effect.
Wie maakt dat fabeltje dan? Ik heb het in werking gezien, het bestaat. LN is inderdaad al lang in ontwikkeling, maar je kon de ontwikkeling en de tests altijd volgen, nog maar sinds deze maand zijn alle tests positief. Doe u research als ge er iets over wilt zeggen. Als je zelf fabeltjes ligt te vertellen is het hypocriet om andere fabeltjes te noemen.

Last edited by Muis; 09-12-2017 at 15:51.
Muis is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 18:06   #1303   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:

-Als betaalsysteem is het waardeloos, alleen al door de hoge transactie kosten, de traagheid van de transacties, en de onmogelijkheid van chargebacks. Ook de redenen waarom Valve/Steam er mee gestopt is

-Als munteenheid is het een ramp, omwille dat het deflationair is i.p.v. inflationair zoals onze munten, met geen centrale bank om de geldhoeveelheid te controleren. Dat maakt het een libertariër droom maar een nachtmerrie vanuit economisch en sociaal oogpunt. Een Bitcoin toekomst is er één met minder groei en een grotere concentratie van rijkdom in enkele handen.

-Het is ook een crappy investering. Een pure speculatieve bubble die vroeg of laat gaat crashen.
"Op alle vlakken". Rept geen woord over de technologie erachter.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 18:06   #1304   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Wie maakt dat fabeltje dan? Ik heb het in werking gezien, het bestaat. LN is inderdaad al lang in ontwikkeling, maar je kon de ontwikkeling en de tests altijd volgen, nog maar sinds deze maand zijn alle tests positief. Doe u research als ge er iets over wilt zeggen. Als je zelf fabeltjes ligt te vertellen is het hypocriet om andere fabeltjes te noemen.
Ik zeg niet dat dat niet gedeeltelijk gaat werken (ge kunt met Bitcoin nu ook in theorie transacties uitvoeren), ik geloof gewoon niet dat het 1. gaat werken op grote schaal en 2. tegelijk de het fundamenteel karakter van Bitcoin kan behouden in termen van decentralisatie en beveiliging.
Old 09-12-2017, 18:16   #1305   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Ik zeg niet dat dat niet gedeeltelijk gaat werken (ge kunt met Bitcoin nu ook in theorie transacties uitvoeren), ik geloof gewoon niet dat het 1. gaat werken op grote schaal en 2. tegelijk de het fundamenteel karakter van Bitcoin kan behouden in termen van decentralisatie en beveiliging.
Het is net omdat ze die 2 doelen als prioriteit hebben dat het zo lang geduurd heeft denk ik eerder.
Zelfs op testnet zijn er al 166nodes (https://explorer.acinq.co/#/), op mainnet met incentive om fee's op te strijken zie ik dit alleen maar enorm groeien, dus net zo gedecentraliseerd als bitcoin zelf denk ik dan. Je kan je eigen payment channel runnen.
Op grote schaal is het idd zien wat de beta brengt. Maar als je bedenkt hoe lightning werkt, zie ik niet hoe het niet kan schalen. Maar we zullen zien in de toekomst.

Het is hoe dan ook nodig om het draaiend te houden.
Old 09-12-2017, 19:20   #1306   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
ik heb 15k invested in BTC en mijn investering is er reeds uit en opnieuw op mijn rekening... incluis mijn risico.
Al de rest is nu gewoon extra... 2-3 jaar niet meer naar kijken of het zou echt moeten draaien en dan zie ik wat ik kan redden. Ik geloof in het concept.
Als het faalt zal ik zeker niet ongelukkig worden.
Bedoel je met 'er reeds uit', dat je effectief geld hebt ingecasht? Sowieso al een krankzinnig bedrag om er in te steken. Hou er aub rekening mee, dat als je verkoopt nadat de boel écht ineenstuikt, dat je mss je geld er gewoon niet kan uitkrijgen omdat de exchanges overkop zijn gegaan. Of dat er dagen of weken gaan gaan om het te verkopen tegen een veel lagere prijs dan je eigenlijk van plan was.
Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Dit is ook een interessant stukje technologie:

Maar niet niet bepaald nuttig op welk vlak dan ook. Net als Bitcoin. Bitcoin verdient geen sympathie punten of miljarden investeringen gewoon omdat de technologie 'interessant' is.
Old 09-12-2017, 19:38   #1307   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Want een deel van de economie gaat op blockchain draaien, en daar heeft een cryptocurrency als bitcoin wel degelijk nut als "stabiele" munt om die economie aan te drijven.
Zelfs als dat eerste waar is, waarom zou Bitcoin een nut hebben voor andere blockchain technologieën? Jij zegt dat wel, maar op wat baseer jij dat in godsnaam? Er is ook niks stabiel aan Bitcoin, dat is één en al chaos en volatiliteit.
Quote:
We hebben een beperkte hoeveelheid bitcoins - en er komen er (voorlopig) maar mondjesmaat bij.
Dat gaat alleen beperkter worden. De toename van Bitcoin daalt en is gecapt op 21 miljoen.
Quote:
Dus waardebepaling is imho eigenlijk volledig equivalent aan "goud" - wat ook maar waarde heeft uit consensus, en omdat er een gelimiteerde hoeveelheid beschikbaar is.
Goud heeft waarde omdat 60% dat gemijnd wordt, effectief gebruikt wordt in juwelen en industrie. Voor de rest heeft dat een puur symbolische en ideologische waarde uit het verleden. Het lijkt in die zin idd op Bitcoin, wat geen positief element is. Ook goud is trouwens vaak overgewaardeerd.
Quote:
Als Microsoft binnen een paar jaar quantum computing in de cloud gaat aanbieden, gaan er zowat onmiddellijk een pak bitcoins bijkomen, maar wordt de economie ook gigantisch veel groter. Net zoals wanneer men asteroiden gaat minen voor goud.
Ge zijt gewoon random Buzz woordjes bij elkaar aan het smijten, Ran. Microsoft! De cloud! Quantum computing! Bitcoins! Asteroïden mijnen voor goud!

Er is werkeljk niks coherent aan die twee zinnen. Wat hebben Microsoft en quantum computing en de cloud met Bitcoin te maken? Waarom zouden er Bitcoins bijkomen? Wanneer Bitcoins vrij komen is volledig vastgelegd. Daar komt geen verandering in.
Old 09-12-2017, 19:48   #1308   link
Lycas
Senior Member

Quote:
En aan de andere kant is het ook gelinkt aan technologische vooruitgang. Als Microsoft binnen een paar jaar quantum computing in de cloud gaat aanbieden, gaan er zowat onmiddellijk een pak bitcoins bijkomen, maar wordt de economie ook gigantisch veel groter. Net zoals wanneer men asteroiden gaat minen voor goud.
Microsoft quantum computing in de cloud gaat niets veranderen aan de hoeveelheid bitcoins.
Mensen moeten dringend eens hun beeld van een cloud omgeving gaan herschikken want...

Ik denk ook niet dat Microsoft gaat mikken voor BTC's op hun omgevingen te laten rondstrooien.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 20:07   #1309   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Zelfs als dat eerste waar is, waarom zou Bitcoin een nut hebben voor andere blockchain technologieën? Jij zegt dat wel, maar op wat baseer jij dat in godsnaam? Er is ook niks stabiel aan Bitcoin, dat is één en al chaos en volatiliteit.
Inderdaad: technologie van de blockchain: https://www.engadget.com/2017/12/08/...in-march-2018/

Maar dat is geen Bitcoin. Bitcoin zal daarvoor ook nooit gebruikt worden. Of zelfs maar kunnen gebruikt worden. Dus is het ook geen argument voor de waarde ervan.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2017, 21:01   #1310   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Maar niet niet bepaald nuttig op welk vlak dan ook.
Ah. Is dat zo? Leg eens uit waarom je dat vindt.
Old 09-12-2017, 21:24   #1311   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Het komt er gewoon op neer dat Peep in deze discussie intellectueel lui is & zo star als maar kan. Dat is perfect OK, maar veel rekening hoef je er dan ook niet mee te houden in deze thread.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2017, 01:17   #1312   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

ik hou rekening mee mijn rekening, merci Bitcoin voor die 50 euri op een kwartier tijd eergisteren
Old 10-12-2017, 01:38   #1313   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Exclamation

Quote:
Originally Posted by Vrieskou View Post
Het komt er gewoon op neer dat Peep in deze discussie intellectueel lui is & zo star als maar kan. Dat is perfect OK, maar veel rekening hoef je er dan ook niet mee te houden in deze thread.
Ik heb hier al genoeg moeite in posts gestoken. Je bent gewoon verblind door het geld. Gaat u nog zuur opbreken.
Old 10-12-2017, 01:39   #1314   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Nog eens voor Sepulfly:
Quote:

Old 10-12-2017, 10:42   #1315   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Begrijp je niet dat bitcoin en blockchain twee verschillende zaken zijn, of weiger je gewoon daarover iets te zeggen?
Old 10-12-2017, 16:29   #1316   link
Matthias
*snore*

De thread heet niet "blockchain", en de mensen hier zijn niet aan het speculeren op start-ups die blockchain-oplossingen ontwikkelen (louche ICO's tellen niet mee). De thread heet "bitcoin" en gaat over speculeren op bitcoin en andere cryptocurrencies, hé.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 10-12-2017, 16:35   #1317   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Zodra de bigboys mee kunnen doen via high volume instant transactions (LN) en de mogelijkheid tot shorten met futures zullen ze met veel plezier jullie centjes afhandig maken.
Quote:
Originally Posted by acku View Post
Ja kan niemand iets afhandig maken door te kopen, en je kan niet verkopen wat je niet hebt. Ze kunnen wel proberen de markt te crashen naar een punt die lager ligt dan nu (mijn vrees voor de shorters die eraan komen). Zolang je niet meegaat in daytrading moet je niet veel schrik hebben van fluctuaties
Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Ze kunnen toch wel de koers manipuleren en tegelijk rijk worden met short futures?

Heb het principe van futures er eens op nagegeken, en als ik het goed begrijp dan zorgt een 'short' positie inderdaad voor een verkoop, ook al beloof je het nadien voor een bepaalde prijs later terug aan te kopen. Zulke zaken zijn moeilijk te vatten door de vele abstracties.

Dus iemand gaat short (pak dat waarde 100USD is en ie zegt binnen een maand 90USD): een willekeurige houder van dat aandeel verkoopt zijn aandeel (de broker 'pikt' het ook al ziet de echte houder het niet), het geld (100 USD) gaat naar die dat short wilt gaan en na het verlopen van het contract koopt de shorter het aandeel terug op de markt aan om te geven aan die arme willekeurige stakker die niets wist. Als dat minder is dan 100USD heeft ie dus winst (minus de kosten erop).

Als dat werkelijk zo werkt dan kan massaal short gaan voor een verkoopgolf zorgen in een markt waar mogelijk niemand aan t verkopen was, en drukt dat dus de prijs. Het is wel zo dat het later terug gekocht wordt.
Een short squeeze is wel mogelijk als er juist veel gekocht wordt en het aantal shorts hoog staat, want dan kan er een margin call gebeuren en moeten er velen gedwongen kopen op een markt die al overkocht is
Old 10-12-2017, 16:43   #1318   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
De thread heet niet "blockchain", en de mensen hier zijn niet aan het speculeren op start-ups die blockchain-oplossingen ontwikkelen (louche ICO's tellen niet mee). De thread heet "bitcoin" en gaat over speculeren op bitcoin en andere cryptocurrencies, hé.
Tegenwoordig is dat wel wat synoniem geworden, Bitcoin wordt gebruikt waar blockchain wordt bedoeld. Beleggen in BTC is dan een specifiek aspect ervan. Zou idd beter zijn mochten mensen duidelijk blockchain technologie zeggen als ze het breder zien dan de bitcoin munt.
Old 10-12-2017, 17:24   #1319   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
De enige thread die specifiek over crypto gaat op dit forum lijkt me wel een goede plek om de technologie achter crypto te zien besproken worden, of ben ik mis?

Eerst "ik vind Bitcoin op alle vlakken een ramp", om dan te huilen dat het niet over de vlakken mag gaan waar je niets van begrijpt? Kom zeg.
Old 10-12-2017, 21:55   #1320   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Begrijp je niet dat bitcoin en blockchain twee verschillende zaken zijn, of weiger je gewoon daarover iets te zeggen?
1. Blockchain transformeert Bitcoin niet op magische wijze in iets nuttigs en 2. niet iedereen is er van overtuigd dat blockchain iets revolutionair is dat ons leven op elke mogelijke manier gaat veranderen in de toekomst.
Quote:
De enige thread die specifiek over crypto gaat op dit forum lijkt me wel een goede plek om de technologie achter crypto te zien besproken worden, of ben ik mis?

Eerst "ik vind Bitcoin op alle vlakken een ramp", om dan te huilen dat het niet over de vlakken mag gaan waar je niets van begrijpt? Kom zeg.
Euh, jij bent aan het huilen omdat we niet nederig neerknielen voor het altaar van de blockchain God, en godbetert durven praten over Bitcoin in de Bitcoin thread.

Last edited by CSM; 10-12-2017 at 21:59.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules