Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 17-12-2017, 12:24   #1381   link
Matthias
*snore*

Tijd om al uw spaargeld in de strijd te gooien!
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 12:30   #1382   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

ma echt allemaal he
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 13:32   #1383   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Spaargeld niet alleen! Lenen bij Mevrouw Leemans!
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 14:12   #1384   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Met een groot deel aan BTC te verkopen (2/3 van wat ik had) en een deel ETH (1/4de van wat ik had) heb ik mijn inleg gegarandeerd. Aangezien ik op 200% rendement zat, heb ik dus nog steeds 2 keer zoveel actief dan waar ik mee begonnen ben. Dat is nog steeds erg substantieel.

Portefeuille in volgorde van hoeveelheid investering (USD)
  • Ethereum: nog steeds het platform waar ik het meeste geloof, omdat het technisch onderbouwd is en actief onwikkeld wordt, en niet gewoon ambieert een munteenheid of commodity te zijn. Het laat op zich bouwen en introduceert de IT-wereld een nieuw paradigma (dapps, smart contracts). De man aan de leidign is capabel en wijzer dan zijn leeftijd, er lijkt behoorlijk wat goede wil en steun te zijn vanuit de traditionele IT-wereld. Dat is erg belangrijk. Op dit moment een beetje de Linu(s/x) van de crytpocurrencies.
  • Bitcoin: heb moeite met de technologie die traag vordert, en de community die niet enkle bestaat uit techneuten maar vooral uit cyberpunk kapitalisten. Heb moeite met te geloven dat dit ooit een bruikbare munt kan worden. Maar het heeft wel de kans een sote of value te worden, en als het dat wordt is het nu erg veel waard, zelfs met zijn huidige valuatie. Het is een risico-investering in de hoop dat het de referentie wordt in cryptocurrency als traag maar betrouwbaar kapitaal. De meer dan halvering van mijn aandeel echter komt omdat er ook veel risico's bestaan: het is onduidelijk wie wat bezit, en je kan er zeker van zijn dat gevestigde waarden zich niet zomaar gaan laten wegspelen. Ze kunnen zelf kopen... of het aanvallen. Ik denk dat het zwaar onder anval gaat komen. Niet enkel van buitenaf, maar ook intern zijn er ongezonde machtsblokken die allen het begin van een ondergang kunnen starten door naar de uitgang te rennen als eerste. Het heeft een beetje nucleaire trekjes, hier veel van bezitten is leven in een land vol Trumps en Rocketmans
  • Cardano: Het lijkt de zoveelste concurrent voor Ethereum, maar ze hebben een paar pluspunten die hen onderscheiden: ze hebben al een proof of stake implementatie (weg argument van energieverspilling), ze hebben een intelligent deel van de community (oa ex Ethereum), en ze hebben een gestructeerde aanpak.
  • Litecoin: eigenlijk wou ik deze initieel niet omdat het te dicht bij Bitcoin zit en slechts marginaal beter is, waardoor het concurrentie krijgt van alle kanten omdat Bitcoin op zich niet erg moeilijk te dupliceren en aan te passen valt. Maar het is duidelijk dat ze meezeilen op de wind van Bitcoin, en dus is het investerings-technisch een degelijke belegging. Had er erg weinig van, het is door recente stijging dat het hier ineens zo hoog staat. Ben onzeker over de leider ervan, Charlie. Hij heeft uitstekende inzichten en kan zich goed verkopen, maar vervalt vaak ook in kinderlijke discussies. Dit is niet iemand die de toekomst hoort te bepalen. Maar we zijn in een vroeg stadium natuurlijk, techneuten heersen nog, ook al hebben ze allerlei stoornissen die hun niet geschikt maken voor groot publiek.
  • Ripple: misschien de minst populaire in de community, maar wel perfect getimed om de wereld van traditionele banken en moderne cryptocurrencies te verbinden. Geleid door mensen die beide werelden te begrijpen. Als er weerstand is vanuit bepaalde sectoren, is hier de kans om het midden te vinden.
  • Dash: Recent wat uit het spotlicht verdwenen, maar het is nog steeds de betere belegging als je zoekt naar P2P payments. Het is duidelijk dat dit voor Bitcoin niet snel zal gebeuren, en andere munten als Litecoin wegen ook te zwaar. Deze munt blinkt uit in duidelijkheid, iets wat zinvol is als je zaken wilt overtuigen
  • Stellar Lumens: Als een evolutie van Ripple, en met medewerking van IBM en een 'socialere' aanpak, heeft het een redelijke kans om iets te betekenen in finance. Het lijkt me net zoals Ripple grootser in aanpak dan Dash.
  • Monero: een groot deel van het succes van Bitcoin is te danken aan de donkere kant van internet, en Bitcoin is nu veel te mainstream om die rol te vervullen. Monero en Zcash zijn de antwoorden daarop, waarvan ik verwacht dat Monero het haalt omwille van betere marketing. Zcash heeft vermoedelijk de betere developers, uit academische wereld, maar niet de verkopers. Het is niet dat je perse populair moet zijn voor onderduikers (al dan niet crimineel, het kan ook activisme zijn) te overtuigen, maar je moet wel toekomst garanderen. Dat zie ik weinig in Zcash.
  • NEO: gekocht omdat het de Ethereum van China werd genoemd, en investeren in parallelen in China is altijd wijs geweest omdat daar andere regels gelden, terwijl de markt wel gigantisch is. Helaas is het niet helemaal dat, en vertoont het mogelijk toch wel wat fundamentele gebreken in zijn ontwerp. Kan zijn dat ik het laat gaan.

Nog verder te bekijken voor kleine investeringen: NEM, IOTA, EOS, Lisk.
Dankzij vooral ADA is mijn altcoin rendement op 3 weken tijd 130%
Old 17-12-2017, 14:27   #1385   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

mooie post acku.

zelf ook al mijn inleg terugverdiend dankzij meeval met ETH vorige week. ben nu voorzichtig aan 't peinzen om eens iets anders dan Coinbase/Gdax te proberen, maar ik staar mij een beetje blind op de mogelijkheden.
ik lees dingen over bitcoin.de of kraken, zijn dat dan de go-to-places?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 15:12   #1386   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
mooie post acku.

zelf ook al mijn inleg terugverdiend dankzij meeval met ETH vorige week. ben nu voorzichtig aan 't peinzen om eens iets anders dan Coinbase/Gdax te proberen, maar ik staar mij een beetje blind op de mogelijkheden.
ik lees dingen over bitcoin.de of kraken, zijn dat dan de go-to-places?
Met bitcoin.de geen ervaring, met Kraken zou ik wachten. Enorm veel server problemen momenteel maar ze hebben beloofd binnekort een update te doen die alles stabieler zou maken.
Bitstamp werkt hier goed, en heeft meer verschillende coins als GDAX. Tot nu toe geen problemen, al hebben ze onlangs een post gezet dat ze achterlopen met verificatie door een groei van 100k gebruikers per dag.
Binance of Bitfinex hebben een groot aanbod maar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee, ik dacht dat Acku een van deze gebruikte.
Old 17-12-2017, 16:50   #1387   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
The European Parliament and the European Council agreed to a new set of rules on Friday that target exchange platforms for bitcoin and other virtual currencies.

The new measures would require platforms that previously allowed users to remain anonymous to identify them.

What do the new measures entail?
  • Requires platforms that transfer bitcoin and "wallet" providers that hold cryptocurrencies for clients to identify users
  • Limits use of pre-paid payment cards
  • Raises transparency requirements for company and trust owners
  • Allows national investigators more access to information, including national bank account registers
  • Grants access to data on the beneficiaries of trusts to "persons who can demonstrate a legitimate interest"

http://m.dw.com/en/bitcoin-eu-approv...ing/a-41820170
CSM is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 18:33   #1388   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Dat is goede regelgeving. KYC & AML toch al geimplementeerd bij alle exchanges die er toe doen.

Toe te juichen.

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 18:40   #1389   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Maar als ge dan ook ziet hoeveel van die nieuwe coins gelinkt zijn aan banken, Wall Street,...

Is dat niet het compleet tegenovergestelde van waar Bitcoin voor staat/stond ?
DM is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2017, 18:40   #1390   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Muis View Post
Met bitcoin.de geen ervaring, met Kraken zou ik wachten. Enorm veel server problemen momenteel maar ze hebben beloofd binnekort een update te doen die alles stabieler zou maken.
Bitstamp werkt hier goed, en heeft meer verschillende coins als GDAX. Tot nu toe geen problemen, al hebben ze onlangs een post gezet dat ze achterlopen met verificatie door een groei van 100k gebruikers per dag.
Binance of Bitfinex hebben een groot aanbod maar heb ik zelf niet zoveel ervaring mee, ik dacht dat Acku een van deze gebruikte.
Bittrex gebruik ik, maar heb de indruk dat Binance beter is qua visualisatie. Heb me net een account daar aangemaakt omdat IOTA nog niet op Bittrex is. De verwachting is natuurlijk dat eens het er wel is, er nieuwe kopers komen.

Hetzelfde met alles wat Coinbase doet, als ze support geven aan iets nieuws opent dat de markten.
Old 17-12-2017, 18:45   #1391   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Bittrex gebruik ik, maar heb de indruk dat Binance beter is qua visualisatie. Heb me net een account daar aangemaakt omdat IOTA nog niet op Bittrex is. De verwachting is natuurlijk dat eens het er wel is, er nieuwe kopers komen.

Hetzelfde met alles wat Coinbase doet, als ze support geven aan iets nieuws opent dat de markten.
Bittrex is closed voor nieuwe registraties.
Binance is een top exchange voor alts, en go-to voor mij, zoals ik hier al eens zette.

Quote:
Old 17-12-2017, 19:49   #1392   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by DM View Post
Maar als ge dan ook ziet hoeveel van die nieuwe coins gelinkt zijn aan banken, Wall Street,...

Is dat niet het compleet tegenovergestelde van waar Bitcoin voor staat/stond ?
Waar Bitcoin al jaren voor staat is gewoon een cijfertje dat omhoog gaat.
Old 18-12-2017, 09:00   #1393   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Voor u wel he?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2017, 11:10   #1394   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Grat vergeten dat ik in de ICX ICO geďnvesteerd had.

Pleasant surprise.

Quote:
Old 18-12-2017, 19:07   #1395   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Voor u wel he?
Hey Sepulfly. De originele bedenker van Bitcoins wou oorspronkelijk, ingegeven vanuit zijn libertaire idealen, dat Bitcoin een betalingssysteem/munteenheid werd die het bestaande monetair en financieel systeem ging vervangen.

Hoe strookt dat met wat Bitcoin vandaag is? Compleet nutteloos als betalingssysteem of munt, en een puur speculatief vehikel. Het enigste waar het goed in lijkt is het slechtste van de financiële industrie repliceren.

Bitcoin fanatici juichen tegenwoordig toe dat Wallstreet aparte markten opzet om Bitcoins te shorten. Alles wat er maar voor zorgt dat er meer mensen meer geld in de koers van Bitcoin steken, zodat die koers hoger gaat en iedereen die al geld in Bitcoin heeft gestoken er het in theorie voor meer kan uithalen.

Wat zegt dat over de hedendaagse idealen achter Bitcoin? Heb je daar iets zinnigs over bij te brengen in deze thread? Of blijft het bij hersenloos getroll?
Old 18-12-2017, 19:22   #1396   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Ik snap vooral niet hoe een deflationaire economie zou moeten werken, eigenlijk.

Kan iemand me dat uitleggen?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2017, 20:05   #1397   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Als ik het goed had begrepen was er niet echt een plan, en was 2020/1 niet het eindpunt perse. En nee, dat kan niet werken, tenzij je dus Bitcoin ziet als commodity om te ruilen en waarde in te bewaren.

Andere cryptocurrencies hebben daar wel antwoorden op. Ik dacht zelfs dat het cruciaalste verschil tussen Ripple en Stellar Lumens was dat het ene deflationair was, en het andere inflationair.
Old 18-12-2017, 21:14   #1398   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
En nee, dat kan niet werken, tenzij je dus Bitcoin ziet als commodity om te ruilen en waarde in te bewaren
Welke waarde? Uw huis? Uw euros? Uw pokemons?

De economie die baat heeft bij blockchain en smart contracts is shipping, of energie, bijvoorbeeld. Ik denk dat dat nog moeilijk te stoppen is. BTC om waarde te parkeren tot je ze moet uitgeven lijkt me dan best mogelijk...

Wat is BTC ondertussen waard? 300 miljard? En de regelgeving is ook onderweg, as is the processing power...

Begint interessant te klinken.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2017, 21:31   #1399   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Hey Sepulfly. De originele bedenker van Bitcoins wou oorspronkelijk, ingegeven vanuit zijn libertaire idealen, dat Bitcoin een betalingssysteem/munteenheid werd die het bestaande monetair en financieel systeem ging vervangen.

Hoe strookt dat met wat Bitcoin vandaag is? Compleet nutteloos als betalingssysteem of munt, en een puur speculatief vehikel. Het enigste waar het goed in lijkt is het slechtste van de financiële industrie repliceren.

Bitcoin fanatici juichen tegenwoordig toe dat Wallstreet aparte markten opzet om Bitcoins te shorten. Alles wat er maar voor zorgt dat er meer mensen meer geld in de koers van Bitcoin steken, zodat die koers hoger gaat en iedereen die al geld in Bitcoin heeft gestoken er het in theorie voor meer kan uithalen.

Wat zegt dat over de hedendaagse idealen achter Bitcoin? Heb je daar iets zinnigs over bij te brengen in deze thread? Of blijft het bij hersenloos getroll?
Wow. Dat klinkt anders wel als veel meer dan gewoon een cijfertje. Hm.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2017, 23:07   #1400   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Er zijn er toch een aantal die heil zien in blockchain technologie:

Frankrijk:
https://www.reuters.com/article/us-f...-idUSKBN1E22OA

Saudi Arbia:
https://www.forbes.com/sites/suparna.../#3ced1eee454b

Apple:
http://appft.uspto.gov/netacgi/nph-P...DN/20170353320

Microsoft:
https://azure.microsoft.com/en-us/solutions/blockchain/

JP Morgan:
https://www.reuters.com/article/us-j...-idUSKBN1CL1P6

Landbouw:
https://www.bloomberg.com/news/artic...lture-rabobank

Shipping:
http://fortune.com/2017/09/05/maersk...ain-insurance/

Sharing-economy:
https://www.reuters.com/article/us-a...-idUSKCN1BA1PH

Ik denk dat het nog wel iets blijvend kan zijn.

Last edited by Muis; 18-12-2017 at 23:20.
Muis is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules