Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 28-12-2017, 13:35   #5001   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Welke verlichting hebben jullie?

https://www.futurumshop.nl/futurum-led-light-set.phtml

40 euro voor een achterlicht en voorlicht. Makkelijk aan te brengen en af te nemen, laden snel op en gaan op knipperen een 20 tal uren mee.

Zijn led lichten op gezien te worden, zeker niet om de baan mee te verlichten.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2017, 13:36   #5002   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Tis vree paradoxaal zo'n spel. De plek waar je er het meest aan hebt, is uiteindelijk op kleine paadjes waar het levensgevaarlijk is als fietser in het donker. Als je dan met zo'n faar automobilisten verblindt (en verwart) die je richting uitkomen, creėer je echter opnieuw een behoorlijk gevaarlijke situatie.

Imo ben je veel veiliger af met een normale lamp. Er is een reden waarom je met je wagen niet constant met je faren aan rijdt...
Nagels en koppen!

Hen die uitleg van veel autobestuurders al gehoord. Ze zien zo'n flashy strobe volle bak knipperen, dat trekt de aandacht en automatisch rijden veel auto's richting uwe strobe, zonder dat ze het beseffen. Een voorlicht moet niet veel raars zijn, gewoon voldoende om opgemerkt te worden.
Old 28-12-2017, 13:38   #5003   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Tis vree paradoxaal zo'n spel. De plek waar je er het meest aan hebt, is uiteindelijk op kleine paadjes waar het levensgevaarlijk is als fietser in het donker. Als je dan met zo'n faar automobilisten verblindt (en verwart) die je richting uitkomen, creėer je echter opnieuw een behoorlijk gevaarlijke situatie.

Imo ben je veel veiliger af met een normale lamp. Er is een reden waarom je met je wagen niet constant met je faren aan rijdt...
Het probleem is vooral donkere banen waar wel auto's rijden. Bv in Frankrijk waar ze verlichtingspalen nog moeten uitvinden. Naar Marseille heb ik constant mijn faar moeten verzetten tss "naar-voor-schijnen-en-iets-zien" en "faar-naar-beneden-richten-want-dien-otto-gaat-blint-zijn".
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 28-12-2017, 14:34   #5004   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

3 zotten vertrekken morgen om in 4 dagen van Zuid- naar Noord-Engeland te fietsen: https://www.justgiving.com/fundraising/hogmanaylejog
1600km in 4 dagen, door winters Engeland.
Old 28-12-2017, 16:42   #5005   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Het probleem is vooral donkere banen waar wel auto's rijden. Bv in Frankrijk waar ze verlichtingspalen nog moeten uitvinden. Naar Marseille heb ik constant mijn faar moeten verzetten tss "naar-voor-schijnen-en-iets-zien" en "faar-naar-beneden-richten-want-dien-otto-gaat-blint-zijn".
Jah, dat kan ik best begrijpen. Maar ik vermoed dat er toch een beetje een middenweg moet zijn. De eerste keer dat ik zo'n faar tegenkwam op een klein baantje is echt iets vreemd, vooral omwille van dat effect dat gabby beschrijft, waarbij je de neiging hebt van naar dat lichtpunt toe te rijden.

Het zou me niets verbazen moesten ze dat verbieden binnenkort. Want dat moet toch een stuk beter kunnen, waarbij je nog voldoende ziet als fietser en geen schrik moet hebben dat de chauffeur van de wagen niets anders ziet dan enkel dat lichtpunt.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2017, 17:21   #5006   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Fietsjaar 2017 zit erop en de omscholing naar lange afstandsrijder is nu wel definitief gemaakt.

- Totaal: 11.170km
- Aantal ritten +200km: 19
- Waarvan +300km: 7
- Langste rit: 400km
- Zotste activiteiten: De Rosier everesten en in 6d 12h 2000km afmalen naar Marseille

"Slechts" 1 doel volgend jaar: een unsupported ultrarace rijden met als voorkeur de TCR.

En nog een grafiekske:
Old 31-12-2017, 07:33   #5007   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Chapeau, en bijna allemaal int weekend precies.

Bij mijzelf wast niets om over te stoefen maar twas wel plezant ze
Talos is online now   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 07:48   #5008   link
moby1kenobi
Senior Member

moby1kenobi's Avatar

bijlange niet in dezelfde orde van Zwoep...

Beste prestaties van dit jaar: 1e keer RVV & LBL (150k). 50% meer hoogtemeters ivgm 2016.
Old 31-12-2017, 11:25   #5009   link
-Tarantula-
Senior Member

Ook eens meedoen

Na 2 jaar opnieuw begonnen met fietsen in maart, hopelijk in 2018 meer kilometers en hoogtemeters

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-Tarantula- is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 11:50   #5010   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Ruim de helft qua afstand op mijn trekkingfiets, de rest op de koersfiets.
logion is offline   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 13:42   #5011   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Allee vooruit:

Ik had gemikt op 5k maar wel wat last gehad van blessure aan de knie van enkele jaren terug, dus failed. Ben toch op zijn minst tot Marokko gereden gelijk Logion, en een stukje met Zwoep den Everest op gereden.

Last edited by Talos; 31-12-2017 at 13:46.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 31-12-2017, 16:56   #5012   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

logion de kilometervreter en Tarantula de snelheidszot. 29.8 gemiddeld jong.
Old 01-01-2018, 21:56   #5013   link
-Tarantula-
Senior Member

Vandaar de hogere gemiddelde hartslag

Maar aan ritten van 250+ km kom ik nog lang niet zoals gij zwoep mn zitvlak doet al terug pijn als ik denk aan die afstanden..
Old 02-01-2018, 06:54   #5014   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Zaterdag met twee richting Cap Blanc Nez gereden.

Vertrekt met 6 beauforts wind vol op de kop om na 80 km te moeten opgeven met 8 beaufort tegen toen we bijna aan de zee waren.

Nooit meer. Ik haat wind

De eerste keer dak moeten stoppen heb, stukken dat we aan 7 - 8 km per uur konden rijden door de rukwinden. Twee keer bijna in de gracht gewaaid.

Was nu ook de allereerste keer dat mijn kop niet meer mee wou. Gewoon kilometers zitten sakkeren in mijn hoofd dat die klotewind wel eens een tandje minder mocht waaien.

Sad times voor het einde van het jaar. Bah!
Old 02-01-2018, 07:08   #5015   link
-Tarantula-
Senior Member

Is wel goed om proberen kommetjes te pakken op de terugweg
Old 02-01-2018, 07:49   #5016   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by -Tarantula- View Post
Is wel goed om proberen kommetjes te pakken op de terugweg
De courage was weg
Old 02-01-2018, 09:06   #5017   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zwoep View Post
Ik heb al een paar maand een Karoo preorder staan. Laatste berichten geven een leverdatum van februari/maart.
Yoink

https://drive.google.com/file/d/1agJ...Hkzaa04k8/view

https://blog.hammerhead.io/truth-in-2017-e9be6a8ea977
Old 02-01-2018, 11:10   #5018   link
tragezot
Senior Member

Tevreden over 2017. 3 overwinningen, >25 top tien plaatsen en dat allemaal na 3 jaar amper een fiets te hebben gezien. Eigenlijk, in vergelijking met de competitie, niet zo veel trainingskm's (meeste zitten richting 20k), gemaald maar wel kwalitatieve.

Aangezien ik tijdens het jaar nog sterker werd, vermoed ik dat ik dit jaar nog 10% kan verbeteren. Ambitie: >5 overwinningen en goed scoren in de GF's waar ik aan zal meedoen.

Last edited by tragezot; 02-01-2018 at 11:19.
tragezot is offline   Reply With Quote
Old 02-01-2018, 16:49   #5019   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

I am aware. We zullen wel zien wat er gebeurt.

btw tragezot, we mochten uw Strava profiel niet kennen he? Best uw naam uit uw VV stats halen.
Old 02-01-2018, 17:55   #5020   link
-Tarantula-
Senior Member

Er zitten daar wel veel zwift km's tussen

Twijfel of ik mij ook zo'n trainer zou moeten aanschaffen voor zwift, mn huidige tacx werkt niet met zwift en dat verveelt heel snel... tot nu toe één keer een uur gereden en was het al beu en dan stond er nog een film op..

Iemand tips prijs kwaliteit welke setup je best neemt en ervaringen van mensen die indoor trainen ook saai vinden of zwift de moeite is om geld in te steken?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules