Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Reply

Thread Tools
Old 27-01-2018, 21:53   #15621   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

city lights is een van de mooiste filmen aller tijden, kmenet

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
City Lights

Serieus peten. Die laatste scène. Fenomenaal gewoon.

ook geweend clipper j/n
Old 27-01-2018, 22:04   #15622   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

'k Had alleszins veel goesting.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2018, 22:58   #15623   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Wa nen hoop kak is IT eigelijk. Na een kwartier wou ik al die kut kinderen morsdood.
Old 28-01-2018, 00:21   #15624   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
Wa nen hoop kak is IT eigelijk. Na een kwartier wou ik al die kut kinderen morsdood.
den nieuwe of den oude
Old 28-01-2018, 01:42   #15625   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

De nieuwen. Heb den ouden niet gezien maar kan mij moeilijk voorstellen dat die voor een of andere reden wel goed zou zijn.
Old 28-01-2018, 01:49   #15626   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

den oude vond ik slecht het enigste goeie was tim curry omdat die hilarisch was, al de rest was soap opera level acteurs. enigste plus punt waren wa originele scares ma da had geen zak te maken met het niveau van de acteurs natuurlijk

bij de nieuwe vond ik die klein mannen eigenlijk nog wel cava zenne, was wel nodig omdat de nieuwe alleen de kinderen bekijkt. kreeg van mij voor de rest nen "meh" denk ik in mijn eindejaarslijst
Old 28-01-2018, 10:20   #15627   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Gisteren nog eens 'My sister's sister' bekeken op Canvas.

Erg grappige indie, blijft goed overeind.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 18:01   #15628   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

The Post

Enorm van genoten. Tempo zat goed, het script was strak en de mise-en-scène was fantastisch. Toch wel één van zijn betere van de laatste jaren. Tom Hanks was ook in vorm, veel meer dan Streep als je het mij vraagt.

Darkest Hour

Een tour-de-force van Oldman die Churchill enorm goed weet weer te geven. De film zelf was ok maar niet meer dan dat. Het duurde een halfuur te lang naar mijn mening. De belichting en OST waren de grote uitschieters hier, het script zelf viel wat tegen.

Only The Brave

Betere film dan ik verwacht had. Een klassiek maar sterk gebracht drama op waar gebeurde feiten waarin voornamelijk de prima prestaties van Brolin en Teller de film naar een hoger niveau tilt.

Jumanji : Welcome To The Jungle

Tickets gekregen van het werk en voor een hollywood blockbuster was deze wel aangenaam. De film heeft amper iets met het origineel te maken, wat maar goed is ook. Een te nauwe herwerking ervan had ik niet kunnen aanzien.
The Rock, Jack Black en Kevin Hart samen maken de film wel en ik kan mij amper herinneren dat ik nog eens luidop heb gelachen in een Kinepolis zaal, dus dat zegt toch wel wat.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 18:10   #15629   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
The Post

Enorm van genoten. Tempo zat goed, het script was strak en de mise-en-scène was fantastisch. Toch wel één van zijn betere van de laatste jaren. Tom Hanks was ook in vorm, veel meer dan Streep als je het mij vraagt.

Darkest Hour

Een tour-de-force van Oldman die Churchill enorm goed weet weer te geven. De film zelf was ok maar niet meer dan dat. Het duurde een halfuur te lang naar mijn mening. De belichting en OST waren de grote uitschieters hier, het script zelf viel wat tegen.
What he said. Al vind ik Darkest Hour wel wat beter, maar minder dan The Post. Het komt imo (veel) te traag op gang. Als dit Oldman geen Oscar oplevert, weet ik het ook niet meer.

Edit: vandaag voor het eerst in twee jaar nog eens naar de Kinepolis in Antwerpen geweest. Miljaar, wat was dat Om twee uur op een zondag stond daar alles al potdicht. Bij het vertrekken, was het nog erger. Dan maar uit pure miserie een andere oprit genomen om naar huis te rijden.

Last edited by Dorfmeister; 28-01-2018 at 18:14.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2018, 18:59   #15630   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Ik zat in een zaal vol 50+'ers bij The Post.

Het was geen slechte film, maar ik vond het een overproducede bedoening. Ik had echt moeite om mij in te leven. Het "film zijn" droop er zo vanaf dat ik vaak aan de productie aan het denken was.

Was het de rare belichting, of de fakeheid van Tom Hanks...? Ik weet het niet. Meryl Streep deed dat wel goed anders. En die gast van Better Call Saul ook.
Old 28-01-2018, 23:04   #15631   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Rain Man eerste keer dankzij Netflix.

Eerste 2/3 schitterend, terecht een klassieker.
Naar het einde toe beetje meh. Enfin ja topacteerprestaties natuurlijk. Al weet ik niet of dit echt is hoe autisme eruit ziet.

In ieder geval zeer vermakelijke film
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2018, 07:05   #15632   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

The Post. Echt knappe film, met goeie acteerprestaties. De telefoongesprekken van Nixon die ertussen gemonteerd werden, was een knappe vondst imo.

Wel lachwekkend/deprimerend (schrappen wat niet past) hoe weinig mensen leren uit geschiedenis. Hun weapons of mass destruction in Afghanistan ligt ongeveer in dezelfde lijn en hoe Trump nu met de pers omspringt, is toch ook een verlengde van het beleid van Nixon.
Old 30-01-2018, 17:47   #15633   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Zondag ook 'The Post' gezien.

Ik sluit me aan bij Bjorn: goede film, geen classic maar allround goed gemaakt, actueel en met een aantal zeer goede vertolkingen. Streep blijft een klassewijf.
Old 02-02-2018, 22:02   #15634   link
Dorfmeister
O_o

The Shape of Water. Laat ik vriendelijk zijn en het teleurstellend noemen.
Old 02-02-2018, 23:05   #15635   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

patser

elke scene opzich is wel graaf gedaan, maar het geheel houdt imo minder steek dan een gemiddeld stripverhaal ofzo

kwam amper iets in voor dat ik nooit in andere films gezien had.
ook de meeste lolz waren een pak kinderachtiger dan een echt goeie gangsterfilm, wat de sfeer er toch wat uithaalt.
enfin door paar coole verwijzingen, al konnen ze soms subieler, en coole beelden in antwerpen, was het best een aangenaam kijkstuk, daar niet van. alleen het gevoel dat ze er veel te veel wouden insteken, wat alles heel kort en oppervlakkig maakt, al zorgt dat er misschien wel voor dat het zeer toegankelijk is, en gezien de hype mss een verantwoorde keuze.

al bij al was Nora Gharib nog het hoogtepunt van de film, zonder echt goed te acteren.
Old 03-02-2018, 08:17   #15636   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Denk dat patser echt bedoeld is voor de digital native, de millenials. Mensen opgegroeid met Nickelodeon ook. Geen ruimte laten voor uw GSM te pakken, drammen en gaan
Old 03-02-2018, 19:45   #15637   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Dazed and Confused

high school comedy met heel hoog cult gehalte
ontdekt op netflix
nog meer eens het stereotype beeld beeld een american high school in the 80s, maar op een heerlijk cynische manier weergegeven. Is hilarisch zonder dat er echt specifiek grappen inzitten. 8/10
Old 03-02-2018, 23:50   #15638   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

's Middags thuis nog eens naar Le Tout Nouveau Testament gekeken. Ik vond hem nog een stukje beter dan de eerste keer, maar het blijft voor mij een film die, door meteen te beginnen met het schitterende idee van de "death leaks", zelf verwachtingen creëert die verschrikkelijk moeilijk waar te maken zijn.

's Avonds naar de cinema voor Three Billboards, en dat was precies het omgekeerde. Begint van iets wat op zichzelf bijna maar een fait divers is, en breit er dan een fantastische film aan die enkel maar beter en beter blijft worden. Alle twijfels die ik er vooraf of gaandeweg over had compleet weggevaagd. Gaat dat zien.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 04-02-2018, 10:21   #15639   link
Dorfmeister
O_o

Jumanji. Tegen de verwachtingen in een leuke film. Het werkt als komedie wel beter dan als avonturenfilm. Zelfs Kevin Hart is bij wijlen grappig!
Old 05-02-2018, 07:23   #15640   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

'The room' gisteren bekeken, vooral omdat 'The disaster artist' deze week uitkomt.

What. The. Fuck.

In het begin dacht ik dat ik: zo moet een slechte film van David Lynch eruit zien moest die slechte films maken.

Maar nu denk ik: die Wiseau heeft vooral het mentaal niveau van een 10-jarige en heeft een film voor volwassenen willen maken zoals een 10-jarige denkt dat zo'n film eruit moet zien.

Ik begrijp de cultstatus wel. Vooral de sexscènes met die mottige blondine op de slechte r &b waren hilarisch. En aja, mannen, we zien er fantastisch uit in een tuxedo. Potteke football spelen?

Vreemde film wel: zo slecht maar ge blijft kijken.

Iemand anders vatte het eigenlijk perfect samen:

Quote:
Of all movies not worth seeing, this is the one most worth seeing.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Film & TV

Thread Tools

Posting Rules