Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 05-08-2013, 18:08   #141   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

't Is gefixt, ik ga van vrijdag op zaterdag naar de Ring en blijf camperen in Altenahr bij de gasten van FinalGear.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2013, 23:52   #142   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ouch

Old 30-10-2013, 20:41   #143   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Laat me raden? Je mocht met de ringtaxi rijden en je hebt het verpest xD
Old 30-10-2013, 20:51   #144   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ma lol, klein kind
Old 31-10-2013, 09:04   #145   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Eersten bocht na de karussel, altijd gevaarlijk.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 03-12-2014, 09:37   #146   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Even deze thread ophalen. Mijn schoonbroer wil al lang eens gaan karten, een prima geschenk voor de komende feestdagen. Het zou zijn eerste keer zijn, ik heb het evenmin al gedaan. Wat zijn goede tips? Do's & don'ts?

Inkart in Puurs is mijn eerste gedacht, ook in Machelen weet ik eentje zijn. Maar dat is het dan.
Old 03-12-2014, 10:53   #147   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Inkart is heel fijn, maar in de winter gaat de buitenpiste dicht en wordt het circuit wel heel kort denk ik. als je daar buiten kan rijden heb je toch al wel een fijne afstand per ronde.
Old 03-12-2014, 13:55   #148   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

JPR in sint niklaas is ook goed
Voor een eerste keer heb ik weinig tips. Gewoon rijden en de karts wat proberen aan te voelen. Je mag niet tegelijk gas geven en remmen, da's slecht voor de karts. De karts zijn heel gevoelig aan overstuur, in het begin wil je dus vermijden van alle vijf voeten rond te tollen. De remmen zitten enkel op de achteras. Niet tegelijk sturen en remmen.
Old 03-12-2014, 21:22   #149   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Tegen je instinct ingaan en niet naar binnen leunen als je de bocht in gaat. Ofwel gewoon blijven recht zitten, of eventueel naar buiten leunen.
Als je naar buiten leunt (en je genoeg snelheid hebt) til je je binnenste achterwiel van de grond, zodat het niet torst (een kart heeft een starre achteras).

Ik zou persoonlijk ook eerder JPR aanraden dan Inkart deze tijd van het jaar. Hun binnencircuit is héél kort en door de epoxy ondergrond is het er énorm glad waardoor je ofwel constant moet tegensturen, ofwel om de 5 botten achterstevoren gaat staan.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 03-12-2014, 22:38   #150   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Alvast bedankt voor de tips. Hoe zit dat op financieel vlak? Ik heb al wat prijzen vergeleken, zijn er centra die veel meer (of net minder) waar voor je geld bieden? De locatie maakt trouwens niet zo veel uit, het is toch de bedoeling om er een daguitstap van te maken. Ook Nederland is geen enkel probleem (hij woont in Kalmthout). Langs de A12 ligt er blijkbaar nog eentje, maar dat is volledig outdoor. Iemand daar ervaringen mee?

Het hoeft trouwens niet onmiddellijk plaats te vinden hé, een bon om in de lente te gaan racen is net zo goed.
Old 03-12-2014, 22:52   #151   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

~€15 voor 15 minuten, tenzij je "Formules" wil beginnen doen met races enzo. Die komen dikwijls per minuut duurder uit en je moet al met een grote groep zijn.

En Antwerp Karting bestaat niet meer op die locatie. Hun huurcontract met Autostad (Cardoen) is verlopen sinds begin september, het circuit is ondertussen ook volledig afgebroken. Naar ik hoor zouden ze in het voorjaar terug open gaan op een nieuwe locatie, ergens in de Kempen als ik me niet vergis.
Langs de Noorderlaan is er wel nog Indoor Karting Antwerpen, over hun faciliteiten kan ik niks zeggen, ben er zelf nog nooit geweest.

Last edited by DaHitch; 03-12-2014 at 22:59.
Old 04-12-2014, 17:53   #152   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Leukste kart-ervaringen voor mij waren een wedstrijdje (na 2 uur practice) op het circuit van Schumacher Kartcenter in Kerpen (vlak voor Keulen). Verschillende circuits, zowel binnen als buiten of een combinatie van beide. http://www.ms-kartcenter.de/

Daarnaast deze zomer meegedaan aan een 100-mile wedstrijd op Horensbergdam in Genk (enkel buitencircuit). 2 uur racen in teamverband, met 2 of meer piloten per team. Geweldige ervaring! Maar je kan best een klein beetje kart ervaring hebben, of je gaat als laatste eindigen
http://www.kartinggenk.be/nl/index.aspx
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2014, 19:02   #153   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Zoals gezegd, het zou zijn eerste keer zijn. Geen serieuze optie dus.
Old 13-12-2014, 13:19   #154   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Go pro footage gekregen van onboard video drift sessie ergens in NL van mijn broer

Old 13-12-2014, 14:38   #155   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Ziet er goed uit. Niks mis met de boel eens rond te zetten. Op de openbare weg heb ik hem al meermaals rond gezet, met heel wat vieze blikken tot gevolg.
En zet eens geen muziek op je filmpjes
Old 13-12-2014, 21:00   #156   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Nog enkele foto's

Old 15-12-2014, 14:12   #157   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Verpest het wel als je u moet inhouden voor anderen...
Old 15-12-2014, 14:42   #158   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Zaterdag na meer dan een anderhalf jaar nog eens gaan karten. 'k Heb het nog steeds. Binnen de 15 minuten (op een circuit dat ik nog niet gereden had) reed ik terug tijden goed voor top 10 vd dag.

Old 16-12-2014, 00:25   #159   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Ik moet nog eens gaan karten, zien of mijn gezondheid er wat op vooruit is gegaan.
Old 19-12-2014, 21:41   #160   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Onlangs in Poperinge geweest en het circuit is aangepast sinds dit jaar. Ik vind het erop vooruit gegaan. Een paar lange rechte stukken zijn vervangen door leuke snelle bochtige delen. Zou tussen kerst en nieuwjaar nog durven meegaan .

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules