Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 24-03-2014, 09:49   #1   link
boogie_man
Senior Member

Verkopen wagen

Na aankoop nieuwe gezinswagen mag de oude logischerwijs de deur uit.

De garage waar ik nieuwe auto aankocht neemt mijn oude auto over maar wil daar precies niet al te veel voor bieden. Helemaal onterecht is dat waarschijnlijk niet want mijn huidige auto is redelijk op:

Ford Focus Clipper - eerste eigenaar 4/2008 - 153.000 km (veel autosnelweg) - Diesel - redelijk uitgerust (regensensoren, automatische lichten, automatische airco,...) - ongevalvrij - op onderhoud na nooit kosten.

Bod dat ik van de garage krijg is 3.000 euro terwijl ik het dubbele voor ogen had. Enfin, discussiëren bracht niet veel zoden aan de dijk, 3.000 is te nemen of te laten.

Ik mag hem gerust zelf verkopen.

vraag: waar heb je de kans om daar nog het meeste geld uit te krijgen. Keuringsbewijs vervalt wel midden april en niet veel zin om nu nog naar Keuring te gaan voor tweedehandsverkoop en dan te horen dat remmen op zijn (wel degelijk het geval) en ik eerst nog eens een onderhoud mag laten uitvoeren om hem heel op orde te zetten. Het vervangen van de distributieriem komt ook in de buurt dus hoe rapper weg, hoe beter. Ik heb geen zin om daar nog iets aan uit te geven, anderzijds ook niet veel zin om overstelpt te worden met de lokale opkopers en daar iedere dag een andere peet aan de telefoon te krijgen die natuurlijk allemaal eens moeten kijken en dan van hun initieel bod er weer een 25 procent beginnen af te doen want "de auto is toch niet in zo'n goede staat".

Op internet kwam ik http://www.ikdoemijnautoweg.be/ tegen maar dat ziet er mij nogal louche uit.

Of alsnog beter om gewoon die 3.000 te aanvaarden, sleutel af te geven en te denken "trekt uw plan er mee"
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2014, 09:56   #2   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Laat de garage de onderhoud en 2dehands keuring doen, als je dan uw auto voor 5000 kan verkopen voor 600 euro kosten (bv) dan is dat nog altijd beter dan de 3000 die je van de garage zou hebben gekregen.
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2014, 10:06   #3   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

een auto is niet "op" na 150 000km, zeker niet bij veel autostradekilometers.
misschien een 500 of 1000 euro aan onderhoud nodig, zodat hij er weer een eind tegen kan, dat wel.
Old 24-03-2014, 15:41   #4   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Remblokken en tweedehandskeuring door een onafhandkelijke garagist laten doen, alles wat in de toekomst van onderhoud moet gebeuren is voor de volgende eigenaar.
Hoe ver woont ge van Wolvertem? Remblokskes steken en onder de middag es naar de keuring gaan is nu geen zwaar werk.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 06:04   #5   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

als ge die effectief aan 3000 euro gaat verkopen, dan ben ik wel geïnteresseerde partij..
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 13:17   #6   link
Cueball
The Punisher

Cueball's Avatar

Uit ervaring weet ik dat ze van ikwilvanmijnautoaf niet veel bieden. Kijken gewoon naar model en jaartal ongeacht onderhoud, opties, staat,....

Ons Clio'ootje hebben we nog verkocht voor 1000 euro terwijl die mannen maar 400 euro wilden geven, enfin dit ter info...

Kunt altijd eens proberen, ge weet nooit maar ik zou niet rekenen op meer dan die 3000.

Na grondig onderhoud zou je er inderdaad meer voor moeten krijgen maar ja ZOU hé, ik ben persoonlijk nogal van de luie voor dat soort zaken dus persoonlijk zou ik die 3000 nemen.
Persoonlijk begrijp ik die prijs wel want zij moeten dan de auto volledig in orde zetten EN willen ze met winst verkopen EN moeten wettelijk verplicht een jaar garantie geven.
Old 29-04-2014, 17:27   #7   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

Weet ge ondertussen al hoe en voor hoeveel te verkopen?
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2016, 07:59   #8   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

kan iemand die eikel die overal opduikt eens bannen of zo, grammaticaal is het ook maar bedenkelijk
Old 22-01-2016, 08:08   #9   link
murda
كنت جوجل ترجمته

murda's Avatar

3000 vind ik persoonlijk wel weinig. Ik denk dat je toch tussen de 4500-5200 mag vragen afhankelijk van de staat van de auto.
Kijk gewoon eens hoeveel ze vragen op autoscout ofzo en match uw prijs daar aan.
Old 22-01-2016, 08:18   #10   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
ok thx murda
Erik701 is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules