Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 02-09-2016, 12:16   #261   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Ik vervang 2 keer per jaar mijn schoenplaatjes.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2017, 18:57   #262   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Korte vraag waar blijkbaar geen eenvoudig antwoord op bestaat: als mijn stuit zeer doet na pakweg 15km fietsen, moet ik dan mijne fiets beter afstellen, gewoon vaak blijven fietsen en dat lost zichzelf wel op, of een ander zadel kopen?
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2017, 19:56   #263   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Bedoelt ge uw piem0l? Pijn is slecht en enerzijds moet je natuurlijk wennen maar anderzijds moet je ook goed op je zadel zitten. Staat je zadel niet te hoog? En misschien kan je een zadel met een spleet tussen kopen.

GCN is trouwens een heel goed kanaal voor alle basisvragen i.v.m. fietsen. Check altijd daar als je een vraag hebt.

Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 13-04-2017, 23:00   #264   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Stuit. Stuitje. Zo 't eind van je ruggengraat...
Old 14-04-2017, 07:07   #265   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

staartbeen? is dat in contact met uw zadel?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2017, 10:15   #266   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Lijkt me sterk, maar mijn zadel stond te ver naar voor, dus dat zou wel eens kunnen. Ik heb met hoogte en positie van zadel gespeeld, straks eens uittesten.
Old 21-04-2017, 03:26   #267   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Specialized Allez 2016.
105 afgemonteerd

Last edited by gABBY; 21-04-2017 at 03:30.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 16:45   #268   link
tragezot
Senior Member

Voila, ook maar eens geļnvesteerd in een nieuwe bolide.

Het is een Canyon Aeroad CF SLX 8.0 DI2 geworden. Heel lang getwijfeld tussen het Ultimate model en die Aero. Wat me uiteindelijk over de streep heeft getrokken, is de 500 euro korting die je krijgt op dat type Aeroad als je een licentie hebt.

Als echte klimmer zijnde, is een Aeroad misschien niet de meest voor de hand liggende keuze maar als je ziet dat zowel Valverde als Rodriguez lang op die Aeroad hebben gereden en er toch slechts 400gr verschil zit tussen beide modellen, dan kies ik het meest aerodynamische model. Waarschijnlijk verkoop ik wel die wielen om er een lichter set in te steken dus dan gaan we wel sub 7kg.

Ik ben eens benieuwd. Rond 10 mei wordt ie geleverd.

Zo zal zie eruit zien:

tragezot is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 16:57   #269   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Geil.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 18:16   #270   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
vree schoon, maar kost da nu echt 4000 euro?

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 25-04-2017, 22:17   #271   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Ferm machien ffs!
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2017, 07:01   #272   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
vree schoon, maar kost da nu echt 4000 euro?
Ja .

Voor een buitenstaanders absurd veel, maar als je krijgt wel de beste prijs/kwaliteit die er te vinden is.

Prijs is 4400 - 500 licentiekorting. Er moet wel nog een stages powermeter bij (+-500) en een bikeftitting (+-200).

Fiets zal zeker 4j moeten meegaan. Het wordt een pure wedstrijdfiets, dus zal maximum 3500km/jaar bollen.
Old 26-04-2017, 08:06   #273   link
Horla
Senior Member

Heb je daar dan een speciale verzekering voor voor het geval dat je tijdens een wedstrijd onderuit gaan? Of wordt het dan gewoon wenen?
Horla is offline   Reply With Quote
Old 26-04-2017, 08:52   #274   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Tis natuurlijk "maar" nen Ultegra Das nog semi-betaalbaar van onderdelen zeker tov Dura Ace.
Ben ook wel benieuwd hoe het zit met het frame qua verzekering, als die er al is.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 26-04-2017, 10:53   #275   link
tragezot
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Horla View Post
Heb je daar dan een speciale verzekering voor voor het geval dat je tijdens een wedstrijd onderuit gaan? Of wordt het dan gewoon wenen?
De meeste verzekeringen dekken geen schade tijdens een race. Lijkt me ook wel logisch gezien de zotte toestanden. Hout vasthouden, maar ik ben in mijn laatste 50 koersen (enkele jaren dus) niet meer gevallen. Ik ben een deftige piloot en vooral, ik rijd altijd vooraan.

Sommige verzekeringen dekken wel schade op trainingen.

Canyon heeft wel een crash replacement programma waarbij je voor een prijsje je kader kan vervangen als die perte totale is.

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Tis natuurlijk "maar" nen Ultegra Das nog semi-betaalbaar van onderdelen zeker tov Dura Ace.
Ben ook wel benieuwd hoe het zit met het frame qua verzekering, als die er al is.
't Is wel Ultegra Di2, dus dat valt ook weer wat tegen . Heeft me wel wat doen twijfelen om niet weer mechanisch te nemen want mijn Sram Red schakelt na enkele jaren nog steeds perfect. En het is lichter. Daartegen staat dat elektronisch schakelen gewoon keicool is.
Old 26-04-2017, 11:06   #276   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Ik heb mijn koersfiets laten verzekeren, eigenlijk vooral voor diefstal maar dekt ook schade.

Verschil tussen wedstrijd en trainingschade is de aangiftedatum #foei
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2017, 09:08   #277   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Ondertussen ook al weer even aant fietsen. Beetje te weinig tijd de laatste weken om iets langer (en spannender) te doen dan de kanaalwegen rond Gent.

Heb er al eens aan gedacht om bij een club te gaan, maar en masse in peloton rijden is echt niet voor mij. Wie was er hier nu weer van het Gentse? Tis soms wel eens plezant om niet alleen de baan op te gaan.

Ahja, de obligatoire hipsterfietsfoto:
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2017, 09:34   #278   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Zwoep.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2017, 10:02   #279   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Mezelve en logion zitten bij de Celtic Deliriums. Elke zondag is er georganiseerde rit met A en B groep. Beide groepen zijn meestal tss de 5 en 10 man, zelden meer. Dus geen massapelotons van 40 man met volgwagen die je soms ziet passeren. In Gent heb je ook nog Spaak & Spier, Robocyclo, Vitesse9000. Allemaal met iets hoger hipstergehalte.

Kunt altijd keer meerijden om te zien of het u aanstaat.

Last edited by Zwoep; 28-04-2017 at 10:06.
Zwoep is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2017, 10:31   #280   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Vorig jaar al eens meegereden met Spaak en Spier, was niet echt een goede ervaring, teveel haantjes gedrag en onverantwoord gedoe. Zal mss een slecht moment zijn geweest.

Vitesse9000 ook al eens moeten uitschijten omdat die in peloton het jaagpad richting Wetteren aant afvlammen waren op een zonnige zondagnamiddag terwijl daar veel gezinnen rondreden met hun kinderen die amper konden fietsen.

Robocylo en Celtic Deleriums ook al van gehoord en zou ik eens moeten checken.

Mijn probleem is dat ik int weekend altijd redelijk vroeg wil vertrekken, rond 7-8u, om erna toch nog iets van mn dag te hebben.
tknomel is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules