Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 12-10-2016, 22:22   #1   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Verbouwing zolder

Snel even een vraagje, misschien heeft iemand dit wel al eens gedaan. Heeft er iemand een ruwe schatting hoeveel het zou kosten om een zolder van +/- 70m² te laten verbouwen? Moeten we kijken we voor 5000 euro, 10 000 euro, of meer? Er zijn al enkele offertes aangevraagd, maar die laten wat op zich wachten en ik had graag al een zekere richting om te kunnen plannen.

Behalve isolatie in het dak en een stevige osb-vloer, is de zolder nog zo goed als leeg. Aansluitingen voor water/electriciteit zijn wel al tot daar getrokken. Er zouden twee kamers in gemaakt moeten worden, en een berging. Dit alles waarschijnlijk met gyproc of iets dergelijks. Ook zullen er nog twee veluxen moeten komen.

Ik begrijp dat het serieus kan schelen met wie je werkt - zowel offerte gevraagd bij ons bouwbedrijf als bij een bevriend Pools aannemer - maar er moet toch één of andere richtprijs te vinden zijn? Doe-het-zelf is geen optie. Ik heb zelf niets, maar dan ook niets, van kennis over zo'n zaken, dus ik zou écht niet weten hoeveel zo iets zou kunnen kosten. Ik weet alleen dat ik de extra kamer(s) binnen het jaar nodig zal hebben.

Last edited by HeLLBirD; 12-10-2016 at 22:26.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 02:52   #2   link
Cueball
The Punisher

Cueball's Avatar

Het is bijna hetzelfde of we hier een 3-tal jaar geleden gedaan hebben.
1 hal, 2 kamers in gyproc, 2 grote veluxen, OSB-vloer + laminaat erop, 4 deuren.
Wel alles nog moeten trekken voor elektriciteit en chauffage, was net geen 10 000 voor een idee te geven.
Old 13-10-2016, 11:38   #3   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Ik weet uw plannen niet. Maar werkvolk kost geld. Neem nu min 30€ per uur, dus op 1 werkdag heb je 600 euro uren zonder materiaal. Geen idee wat al uw eisen zijn maar als je aan 5000 euro kosten denkt hebben ze volgens mij nog niet zot veel gedaan.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 13-10-2016, 15:54   #4   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Is er al een vaste trap naar die zolder?
Als je goeie (en dus vergelijkbare) offertes wil, zal je preciezer moeten beschrijven wat je wil.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 07:24   #5   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Voor onze zolder, waar er wel nog een vloer gelegd moest worden, was het €14000.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 07:38   #6   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

veel succes , ik zou toch overwegen van iets zelf te doen bv wat gyproc zetten
laat u desnoods in gang zetten door iemand met ervaring..
en anders zwaar betalen
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 08:32   #7   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Karel View Post
Voor onze zolder, waar er wel nog een vloer gelegd moest worden, was het €14000.
Hier ook zoiets.

+ 5 dakramen
+ indeling in 3 ruimtes
+ kruipzolder met zo'n uitklaptrap
+ vloer in quickstep
+ 1 verwarmingselement
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2016, 16:20   #8   link
Rufus
PimpMeister

Amai valt precies mee. Wij gaan sparen tot een 30000 euro. Laten wel alles doen en op maat maken :/
Old 14-10-2016, 16:36   #9   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Was het hier even vergeten, drukke week gehad. De bouwfirma, sowieso best duur want gebruiken als standaard altijd de betere zaken, geeft ondertussen een offerte van 14.500 exclusief. Dus iets van een 18000 zeker?

Bij mijnen Pool zal het dus wel tussen de 10- en 15k kunnen. Goed om weten, bedankt!

@aksm: ik heb net gebouwd, natuurlijk weet ik dat ik er met 5000 niet kom. Was maar om aan te geven dat ik een ruime schatting verwachtte.
@Bonbon: ik doe niets zelf. Als ik het kan betalen zie ik niet in waarom ik mijn vrije tijd zou besteden aan ver ondermaats eigen werk. Zeker niet in het huis waar ik plan de rest van mijn leven te wonen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2016, 09:28   #10   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Ondermaats werk is de max als ik dan mijn knotsen aan toffere dingen kan hangen dan muren op zolder (als antwoord op 'ik zie niet in waarom')

Maar elk z'n ding!

Last edited by ibaun; 15-10-2016 at 09:32.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2016, 12:32   #11   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Ondermaats werk is de max als ik dan mijn knotsen aan toffere dingen kan hangen dan muren op zolder (als antwoord op 'ik zie niet in waarom')

Maar elk z'n ding!
Onze zolder worden dan weer wel 2 kinderkamers. Dus mag deftig zijn.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules