Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 03-11-2016, 19:32   #1   link
Blondje
*

Klacht tegen namaak?

Een tijd terug koopt mijn papa voor mijn zus en mij een Nicer dicer Plus (echt, die dingen zijn geniaal, normaal gezien toch) via Groupdeal. Nu lijken die dingen voor geen meter de kwaliteit van de echte te zijn (ik heb hier toevallig ook zelf zo ene staan). Bij de eerste wortel dat we met de versie van GroupDeal wouden snijden, trokken de messen krom. Dan verder bekeken en alles wijst erop dat het namaakbrol is, dat wel verkocht wordt onder de merknaam. Op de echte staat overal het merk op, op de andere nergens. De messen zijn ook gewoon anders. Het materiaal is ook minder sterk. Dat eerste kan ik met een foto aantonen, maar dat laatste is natuurlijk wel moeilijk. Ik heb beide eens op een weegschaal gezet en het verschil is toch dik 20%. zelfs elk stuk afzonderlijk is voelbaar lichter en minder robuust.

Hoe klaagt ge zo'n ding aan? Bent ge verplicht zoiets te melden bij de economische inspectie of de politie o.i.d. of kunt ge dat ook in der minnen proberen te regelen? Als ik GroupDeal zelf aanschrijf, kan ik daar een verwijzing naar een of andere Europese Verordening inkletsen?

Ik weet dat het over niet zo veel geld gaat, maar bon, het is wel puur weggesmeten geld en het is ook een beetje uit principe dat we daar wel op willen reageren, want ge kunt er dus effectief niets mee aanvangen.

De vraag aan de schrimpadvocaten onder jullie: hoe pak ik dat hier best aan?

Bedankt bij voorbaat!
Blondje is offline   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 19:43   #2   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Als het echt bewijsbaar nepversies van een merkproduct zijn zou ik een chargeback via kredietkaart proberen of paypal wegens fraude. Indien niet met kredietkaart of paypal gekocht zou ik het als een les beschouwen en hopen dat de verkoper meewerkt voor retour, maar gezien zij nepproducten verkopen is die kans vrij klein.
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 03-11-2016, 20:03   #3   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Ik zou ook eens de fabrikant van het echte product op de hoogte stellen, die zullen dat wel willen weten.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2016, 01:29   #4   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Voor wie niet mee is:

CSM is offline   Reply With Quote
Old 04-11-2016, 11:36   #5   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Slim gezien dat je dat eens op een weegschaal zet en vergelijkt met een echte. Samen met fotos die tonen dat de logo's mankeren is dat onomstotelijk bewijs dat het geen echte is.
Begin gewoon eens met groupdeal te contacteren en je geld terug te vragen.
Ben curieus of groupdeal op de hoogte is van namaak te verkopen, of het om een éénmalige vergissing gaat. Online consumentenforum kan er misschien meer over vertellen.
Old 04-11-2016, 12:34   #6   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

frenzal is online now   Reply With Quote
Old 04-11-2016, 15:13   #7   link
Horla
Senior Member

Organisaties zoals groupdeal verwijzen u waarschijnlijk gewoon door naar de leverancier van waar het komt. Veel geluk zou ik zeggen.
Horla is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules