Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 04-08-2016, 16:05   #61   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Corax View Post
ik ben daarnet om pasta van rode linzen geweest, ben echt benieuwd wat dat gaat geven. ongeveer 2:1 carbs-proteïne en quasi geen vet, interessante macro's. wat eten jullie daar bij? of kap je er gewoon saus over? het voornaamste minpunt is volgens mij de prijs: 3.69 voor een zakje van 250 gr ...
Van die prijs kan nog wel wat af, die van Pedon is hier een euro minder voor dezelfde hoeveelheid en misschien kan het met wat googelen nog wel goedkoper ook.

Ik heb het deze middag toevallig nog gegeten in een soort van salade met veel spinazie, wat andere groenten, en maïs, maar dat laatste valt misschien niet echt binnen uw normen van wat "interessante macro's" zijn.

Gewoon met veel groenten en/of champignonnen ofzo doe ik ook wel regelmatig.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2016, 12:20   #62   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ben aan 't overwegen om een hogedrukpan aan te schaffen om de gaartijd (en energieverbruik) van allerlei gedroogde granen en peulen enzo te verminderen. Zou zo een goedkoop exemplaar toch wat deftig werken of moet je direct op een kost van honderden euro's rekenen? Het lijken me wel handige dingen maar als 't letterlijk in mijn gezicht gaat ontploffen ga ik er geen aanschaffen.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 09-12-2016, 12:35   #63   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Ben aan 't overwegen om een hogedrukpan aan te schaffen om de gaartijd (en energieverbruik) van allerlei gedroogde granen en peulen enzo te verminderen. Zou zo een goedkoop exemplaar toch wat deftig werken of moet je direct op een kost van honderden euro's rekenen? Het lijken me wel handige dingen maar als 't letterlijk in mijn gezicht gaat ontploffen ga ik er geen aanschaffen.
Ge kunt onder de 100€ al een tefal vinden, shit gaat hier al 10 jaar mee. Enige wat eens durft verslijten is de afdichtingsrubber (waardoor tijdens het koken wat waterdamp verloren gaat en op je fornuis loopt) , die vervang je voor 10€.
Old 20-12-2016, 21:07   #64   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik ga een Airfryer krijgen voor kerst. Iemand ervaring mee buiten de frieten etc?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 21:37   #65   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Uw frieten hebben een uur nodig eer ze klaar zijn.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 21:39   #66   link
Wazeiterna?
Welingelichte bron

Wazeiterna?'s Avatar

Ik heb er vandaag ook eentje besteld om als kerstcadeau te schenken (Philips XL). Bol.com leerde mij dat je er nog meer mee kan doen dan frietjes bakken, maar dan moet je er wel wat add-ons voor aanschaffen (bakplaat voor pizza's; iets voor snacks zoals chips, tortilla's etc.).

Misschien ook best een mandoline o.i.d. kopen om frietjes van dezelfde grootte te snijden zodat ze 'gelijkmatig fryen'.

(↑ Ceci n'est pas une menace ↑)
Wazeiterna? is offline   Reply With Quote
Old 20-12-2016, 21:47   #67   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Ik ga een Airfryer krijgen voor kerst. Iemand ervaring mee buiten de frieten etc?
Dat is niet meer dan een afgesloten mini oventje (mand met warme lucht ventilator), zoals al aangehaald duurt het EEUWEN voor frieten klaar zijn. Fuck die shit.
Old 21-12-2016, 06:45   #68   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by jelliuz View Post
Dat is niet meer dan een afgesloten mini oventje (mand met warme lucht ventilator), zoals al aangehaald duurt het EEUWEN voor frieten klaar zijn. Fuck die shit.
Een vriend van me heeft dezelfde en zijn frieten etc zijn in 10' lekker krokant...

Last edited by ndPix; 21-12-2016 at 08:44.
Old 21-12-2016, 09:44   #69   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Tien fucking hele minuten voor frieten te bakken, jezus.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2016, 12:16   #70   link
Horla
Senior Member

Ik heb al jaren een Philips Airfryer en vorig jaar overgeschakeld naar de XL variant. Zeker altijd een Philips kopen want de namaakmerken gebruiken een alu plaat met gaatjes in gestoken terwijl bij Philips het mandje een bodem heeft van metalen draadjes. Een enorm verschil.

Diepvriesfrieten zijn als ik de XL volledig vol doe op 15 min klaar (perfect krokant). Dat wil zeggen dat je 6 tot 8 personen een portie kan geven. Zelf heb ik er ook al frikandellen en andere snacks in gemaakt, dat gaat perfect. Je krijgt er trouwens een receptenboekje bij met recepten (met een mandoline schijfjes aardappel snijden met goed veel zeezout over is zeer lekker).

Ik ben een enorme fan. Het is handig, alles kan gewoon in de vaatwas en de frieten zijn veel "gezonder".
Horla is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2016, 12:46   #71   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Diepvriesfrieten, daar heb je het.
Dat is het eten niet waard.
Old 21-12-2016, 13:04   #72   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Alsook een kwartier om frieten te bakken. Steek je iedereen zijn bord in de microgolfoven als de tweede portie frieten daar bijna is?
Old 21-12-2016, 13:07   #73   link
Horla
Senior Member

Je kan ook moeilijk doen om moeilijk te doen natuurlijk.

@jelliuz: 90% van de mensen op dit forum zal zijn frieten niet zelf maken.

@vAmP: Ben jij met 8 thuis? Hoogstwaarschijnlijk niet dus kan je twee porties eten. Als je binnen het kwartier meer dan twee porties eet (ik spreek over frieten als bijgerecht) dan ben je sowieso niet gezond bezig.
Old 21-12-2016, 13:23   #74   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Geen friteuse noch airfryer in huis. Come at me.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2016, 13:33   #75   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

We waren met 6. Op familiefeesten zijn we met 20. Daar sta je dan met je airfryer.
Old 21-12-2016, 14:20   #76   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Eet dan geen frieten als ge gezond wilt eten.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 21-12-2016, 14:43   #77   link
Horla
Senior Member

Ik heb natuurlijk nooit gezegd dat frieten uit een Airfryer gezond zijn. Wat je wel kan zeggen is dat ze gezonder zijn dan uit een friteuse.

Maak eens een vergelijking met je auto: Ga je voor die 2x in het jaar dat je nichtjes/neefjes/vriendjes van je kinderen op bezoek komen en je weg wil gaan een bus kopen?
Als je met 20 bent ga je met één friteuse er ook niet komen dus dat is ook een non-argument.

Voordelen Airfryer:
- stinkt niet
- gezonder dan traditionele friteuse
- geen mogelijke brandwonden voor het leven bij een frietketelbrand

Nadelen:
- prijs
- trager
Old 25-12-2016, 15:49   #78   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Gisteren kroketten gemaakt, in 10 minuten waren ze klaar. Lekker krokant, iets anders dan jullie uur.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules