Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 05-04-2016, 17:30   #981   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Send a message via MSN to Jonah
Ik had ze wel eerder in die richting geschat (UW OUDZIJN ONTGAAT NIEMAND), maar 15 lijkt me best gepast. Als je van comics houdt .

En anders doe je het jezelf maar cadeau!
Old 10-10-2016, 09:59   #982   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Enkele jaren na Belgatom zijn tip alle delen van De Kat van de Rabbijn gekocht. Geen idee waarom ik er nooit eerder aan begonnen was, maar nu stonden ze aan 2 euro per stuk in de uitverkoop van Muntpunt, dus maar alles meegepakt. Helft van het eerste deel gelezen en meteen verkocht.

Ook meegepakt: die prequels van Op zoek naar de Tijdvogel en delen 2-4 van De Heer Vastenavond van As. Helaas beide zonder het eerste deel, dus die moet ik nog ergens vast zien te krijgen.

Ah ja, en wat oude sus&wissen. Omdat die toch echt zalig zijn. De Wolkeneters, De Nerveuze Nerviërs, De Poenschepper, De Bronzen Sleutel, allemaal klassiekers dus.
Old 10-10-2016, 10:13   #983   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Fijne koopjes, daar. De prequelcyclus van 'Op zoek naar de tijdvogel' is wel beduidend minder dan de originele serie, vind ik. Rommeliger, niet in het minst doordat er verschillende tekenaars nodig waren om alles af te werken. Tippen aan de zwierige stijl van Loisel is sowieso al een ondankbare taak.

Ik heb recent erg genoten van de eerste Sam-integrale. Veel jeugdsentiment. Maar evengoed opvallend hoe goed de - al bij al sympathiek eenvoudige - verhalen de tand des tijds hebben doorstaan. Het extra dossier met het verhaal achter de reeks is ook een ferme plus.

Old 10-10-2016, 10:42   #984   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Oooh, dat is jaren geleden. Ook altijd graag gelezen!
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 10-10-2016, 18:37   #985   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Enkele jaren na Belgatom zijn tip alle delen van De Kat van de Rabbijn gekocht. Geen idee waarom ik er nooit eerder aan begonnen was, maar nu stonden ze aan 2 euro per stuk in de uitverkoop van Muntpunt, dus maar alles meegepakt. Helft van het eerste deel gelezen en meteen verkocht.

Ook meegepakt: die prequels van Op zoek naar de Tijdvogel en delen 2-4 van De Heer Vastenavond van As. Helaas beide zonder het eerste deel, dus die moet ik nog ergens vast zien te krijgen.

Ah ja, en wat oude sus&wissen. Omdat die toch echt zalig zijn. De Wolkeneters, De Nerveuze Nerviërs, De Poenschepper, De Bronzen Sleutel, allemaal klassiekers dus.
Had wel een voorgevoel dat je dat zou bevallen. De Heer Vastenavond van As is toch wel een acquired taste. Heb die driemaal begonnen voor ik ze volledig heb gelezen. Aflevering 1 is idd wat moeilijker vast te krijgen maar niet onmogelijk. Dat maakt de zoektocht natuurlijk een stuk interessanter.
Old 11-10-2016, 16:17   #986   link
Jonah
Senior Member

Jonah's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post
Had wel een voorgevoel dat je dat zou bevallen. De Heer Vastenavond van As is toch wel een acquired taste. Heb die driemaal begonnen voor ik ze volledig heb gelezen. Aflevering 1 is idd wat moeilijker vast te krijgen maar niet onmogelijk. Dat maakt de zoektocht natuurlijk een stuk interessanter.
Blijkbaar gewoon hier? Of zijn webwinkels not done?
Old 11-10-2016, 16:46   #987   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jonah View Post
Blijkbaar gewoon hier? Of zijn webwinkels not done?
Ik zie geen reden waarom niet. Doen.
Old 04-01-2017, 21:13   #988   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Dit weekend nog een knap tweeluik ontdekt. Apocalyptisch verhaal, dat een aantal overeenkomsten heeft met The Road van McCarthy (als je het dan toch met iets kan vergelijken) maar dan in de Franse Pyreneeën. Zitten een aantal zeer indrukwekkende platen in. Alle twee dikke hardcovers, ook aan de prijs te merken. Maar zeker het geld waard.

De rest van de wereld / Na de ramp van Jean-Christophe Chauzy

Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 04-01-2017, 21:43   #989   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Jup, puik werk. Enkel het slot kon me niet helemaal overtuigen. Wat gelukkig niet wegneemt dat het verhaal me op sommige momenten sterk wist mee te sleuren. Ik had dikwijls het "Awel ja, wat als..."-gevoel, wat ik een mooie verdienste vind.

Voor de liefhebbers van WOI en degelijk stripwerk tou-court: 14-18 (Daedalus) bevalt me enorm. Het eerste album was nog wat wankel, ondertussen is deel 5 verschenen en dat is opnieuw heel geslaagd. Er staan 10 albums op de planning, hopen dat dit niveau wordt aangehouden.

Old 07-01-2017, 14:25   #990   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Nog een tip voor de stripliefhebber: http://stripmunk.be/ Superapp, doet precies wat het moet doen. Gedaan met twijfelen in de winkel!
Old 07-01-2017, 21:10   #991   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Yep, een maandje geleden ook geïnstalleerd. Eindelijk een app die de Belgische/Nederlandstalige strips ook herkend. Werkt super.

Enige dat ik nog ontbreek is enige vorm om je database eruit te halen, al was het maar in een txt.bestand ofzo.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2017, 23:05   #992   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Perfect is het inderdaad nog niet. Ik vind het vooral vervelend dat een reeks als onvolledig wordt beschouwd als ik een verzamelcassette of integrale niet heb. De zoekfunctie kan daarnaast auto-aanvulling gebruiken. Die dingen wegen echter totaal niet op tegen de enorm verrassende volledigheid en het algemene gebruiksgemak.
Old 08-01-2017, 01:30   #993   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Yep, dat van die onvolledige reeksen wegens "extra's" vind ik ook irritant. Ik vink die dan ook gewoon aan als ik een reeks -in mijn ogen- compleet heb, anders zou het mij teveel storen.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2017, 10:25   #994   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Mja, dat vind ik ook niet helemaal okay omdat ik sommige extra's wel heb en daar, indien normaal geprijsd, ook wel naar uitkijk. Dat maakt het primaire doel - voor mezelf zeker weten wat ik wel en niet heb - wat moeilijk. Een tweede vinkje om aan te geven dat je het niet hebt maar evenmin nodig om de serie als volledig te beschouwen zou de beste oplossing zijn. Keer mailen, dan maar.
Old 08-01-2017, 15:32   #995   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Ik heb een bon gekregen voor te gaan winkelen in Het Besloten Land, stripwinkel te Leuven. Iemand een suggestie voor een goede graphic novel? Liefst geen reeks of dergelijke. Zelf ben ik er niet zo in thuis, mag echt eender wat zijn.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2017, 15:43   #996   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Echt éénder wat?! Da's wat ruim, hé.

Het helpt als je dingen kan opsommen die je wel aanstaan of met plezier gelezen hebt. Ook een minimum aan interesses is redelijk fundamenteel om een geslaagde tip te produceren, lijkt me. En suite: enkel graphic novel, of mag het net zo goed een klassieke (Europese) strip zijn?
Old 08-01-2017, 16:04   #997   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Yep, dat mag het zeker!

Qua graphic novels/strips heb ik weinig ervaring, in totaal zo'n vier van gelezen; Persepolis, Pyongyang, Black Hole en Jimmy Corrigan. Drie van de vier waren goed tot zeer goed enkel Black Hole viel mij wat tegen ondanks de zeer goede recensies daarvan. Dat was niet zo mijn ding.

Zelf lees ik voornamelijk sci-fi/fantasy/thriller boeken.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2017, 16:22   #998   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Shit, dan zijn er nog steeds heel veel goede suggesties te bedenken...

Ik denk als simpel begin onmiddellijk aan 'De eeuwige oorlog' van Marvano & Haldeman in het sci-fi-genre. Onmisbaar. Of 'De Chninkel', 'Klaagzang van de verloren gewesten' en 'Op zoek naar de tijdvogel' in het fantasy-genre, albums die in dat genre (terecht) onvermijdelijk zijn. Canon, zou ik zelfs durven zeggen.
Old 09-01-2017, 08:52   #999   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cage View Post
Ik heb een bon gekregen voor te gaan winkelen in Het Besloten Land, stripwinkel te Leuven. Iemand een suggestie voor een goede graphic novel? Liefst geen reeks of dergelijke. Zelf ben ik er niet zo in thuis, mag echt eender wat zijn.
'Ghost world' van Dan Clowes is één van mijn favorieten. Sarcastische teen angst op zijn best.
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 11-01-2017, 15:44   #1000   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Gisteren de tijd gevonden om de recent verschenen eerste integrale van Meesters van de Gerst te lezen. Mijn vader heeft de reeks in eerste druk, maar het was jaren geleden dat ik die nog heb gelezen. Straf hoe beklijvend deze reeks nog steeds is. Het eerste deel verscheen in '92 en staat nog steeds als een huis. Wanneer Van Hamme geprezen wordt voor zijn vele topwerken, wordt deze reeks te vaak over het hoofd gezien.

Niet te missen, als je het nog niet kent en er zou nog eentje beschikbaar zijn. Het tweede (en laatste) integrale album wordt begin maart verwacht.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules