Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 22-06-2016, 13:40   #1   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

MaleisiŽ

Iemand hier al naar MaleisiŽ geweest? We zijn bezig met de planning voor een maand in september. Alle tips zijn welkom
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2016, 14:28   #2   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

Ben er vorige december een tiental dagen geweest. Ging normaal ook een dikke maand rondtrekken, maar te langen blijven plakken op een Thais eiland en had al zaken geboekt om in Singapore nieuwjaar te vieren. Heb dus enkel de Westkust gedaan: Langkawi, Penang, KL en Malakka.

Langkawi is vrij toeristisch, stranden zijn er best mooi maar veel watersporten en quads die over het strand rijden deden wat af aan de charme. Heb er ťťn dag een scooter gehuurd en een dag op het strand genikst. Drie nachten volstonden persoonlijk.

Penang vond ik heerlijk, heel relax sfeertje en best wel wat Chinese invloeden. Je kunt makkelijk een middag vullen met door George Town te kuieren en te zoeken naar de street art die overal aanwezig is. Ben ook een dag naar monkey beach geweest, je loopt eerst een stuk door de jungle alvorens je op een strand vol apen terecht komt. Zalig, maar ik zou geen al te waardevolle spullen meenemen, ťťn van die apen aan de haal zien gaan met de selfiestick van enkele chinezen. :')

KL is een vrij standaard hoofdstad in Zuidoost-AziŽ naar mijn mening. Bijwijlen chaotisch en buiten de Petronas Towers is er niet zo heel veel te zien/doen.

Malakka was een van de belangrijkste Aziatische handelscentra en is ondertussen UNESCO werelderfgoed, vooral omdat je in het centrum nog overduidelijk de invloeden ziet van de Nederlandse & Portugese kolonisatie.

MaleisiŽ is tot dusver (nog) niet mijn favoriete land in Zuidoost-AziŽ, maar heb ook niet het gevoel dat ik het 'echte' MaleisiŽ heb gezien. Ik ga deze winter normaal terug en hoop dan wel plaatsen als Sabah, Sarawak, Perhentian islands, Cameron highlands, etc. te bezoeken.

Qua eten & drinken: eten is vrij divers wegens de verschillende etnische invloeden, maar heeft wel steeds rijst of noedels als basis. Geen varkensvlees behalve bij de chinese kraampjes natuurlijk. Geen schrik hebben om bij straatverkopers of in foodcourts langs te gaan, het ziet er misschien niet allemaal even hygiŽnisch uit, maar vaak zijn ze drukker bezocht dan de 'nette' restaurants en is het eten dus een pak verser. In de steden waar ik ben geweest is alcohol al bij al vrij makkelijk te vinden, je betaalt er gewoon een stuk meer voor dan in andere Aziatische landen.

Sowieso heel veel plezier, wordt ongetwijfeld een geniale reis. Stuur u straks nog wat info door die ik voor mijn bezoek kreeg van een Maleisische vriendin.

Last edited by Moldonado; 22-06-2016 at 14:32.
Moldonado is offline   Reply With Quote
Old 22-06-2016, 18:03   #3   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ik heb een tiental jaar geleden het Maleisische gedeelte van Borneo gedaan op 2 weken. Om eerlijk te zijn, het minste dat ik al van AziŽ gezien heb. Ik vond het vooral te toeristisch (ok dat kan je vermijden, maar veel highlights zijn nu eenmaal toeristisch). Zal eens zien of ik de exacte tour nog kan vinden die wij gedaan hebben
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2016, 00:01   #4   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Wij hebben George Town, Tanah Rata (Cameron Highlands) en Kuala Lumpur gedaan.

In George Town hebben we vooral geweldig lekker gegeten. Hoogtepunt waren de wandelingen door de theeplantages in de Cameron Highlands.

KL vond ik nog wel een leuke stad. Petronas Towers en Batu Caves zijn wel de moeite!
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2016, 09:06   #5   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Theeplantages staan ook op de planning hier.

Borneo doen we niet. We zullen anders wat tijd te kort komen, de dochter van 2,5 jaar is ook mee dus moeten wat op haar tempo reizen.

Als ik wat heb zet ik het hier wel nog eens.
Old 23-06-2016, 09:31   #6   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Zolang op het vliegtuig op die leeftijd? Sterkte.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2016, 11:38   #7   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Heeft al veel gevlogen ondertussen

In december naar Thailand (ook een maand), begin juni naar Bulgarije en bij aankomst 12u later naar Zuid Spanje. Ze heeft ervaring :-P
Old 23-09-2016, 21:28   #8   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Reis zit er op, prachtig land!

Kleine samenvatting:
BRU - IST - KUL via Turkish Airlines (480 euro pp) prima vluchten.

Eerst paar dagen in KL om te bekomen en beetje rond te wandelen. Daarna naar Taman Negara, voor ons een grote teleurstelling. Hebben we al te veel gezien, hier te veel van verwacht of verkeerde dingen gedaan... I don't know maar ik zou het laten.

Dan door naar Cameron highlands, dit was prachtig. Goed klimaat, prachtige natuur. Hierna met de ferry naar Georgetown, Penang. Georgetown is een zeer leuke stad, gezellig om door te wandelen met al hun street art.

Vliegtuig op naar Kota Bharu, kleine tussenstop om bij lokale bevolking te overnachten met hele rondleiding en zot lekker eten. Tijd voor wat rust op de Perhentian islands dan. Daar op strand gespeeld met de dochter en gaan duiken.

Na t strand terug naar de steden, Singapore via Melaka. Melaka was tweede teleurstelling, zo toeristisch dat het ongezellig wordt. Singapore daarentegen de max, pak duurder dan MaleisiŽ maar toch nog doenbaar als je wat zoekt.

Om te eindigen terug paar dagen naar KL. Echt kindvriendelijk met veel speelpleintjes, parken, openluchtzwembad onder de Petronastowers.

Echt een zalige reis! Een aanrader
Old 17-01-2017, 09:51   #9   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Ben jij naar Borneo gegaan?

Kzou 3 weken MaleisiŽ willen doen, met 2-tal dagen in Singapore, een (dikke) week van Sandakan naar Brunei, en de rest doorbrengen op de peninsula.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2017, 09:18   #10   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by BlackRabbit View Post
Ben jij naar Borneo gegaan?

Kzou 3 weken MaleisiŽ willen doen, met 2-tal dagen in Singapore, een (dikke) week van Sandakan naar Brunei, en de rest doorbrengen op de peninsula.
Nope, Borneo willen we apart doen. Binnen paar jaar maandje naar daar.

Singapore is wel tof, 2 dagen is wel kort
Old 23-01-2017, 12:57   #11   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Hmm aan het twijfelen over een vakantie van 1 ŗ 2 weken met de kindjes in Singapore. Ik zie daar bvb nog redelijk mooie stranden dichtbij...
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2017, 20:10   #12   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

vorige keer dat we kuala lumpur deden, hebben we dat gecombineerd met een weekje Bali

bali is de max, ik zou er zo direct terug naartoe gaan en Maleisie skippen
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2017, 11:28   #13   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Hmm aan het twijfelen over een vakantie van 1 ŗ 2 weken met de kindjes in Singapore. Ik zie daar bvb nog redelijk mooie stranden dichtbij...
2 weken Singapore? Dat is wel een beetje te veel denk ik. In een week heb je alles wel gezien denk ik, met strand...
Old 24-01-2017, 12:56   #14   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Nouja, we zitten er niet mee in om een week te chillen aan het zwembad, dus 2 weken moet wel lukken. Het duurt ook 3 dagen tegen dat mijn jongste (2 jaar) een beetje aangepast is aan het uurverschil.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2017, 07:09   #15   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bourgi View Post
Nouja, we zitten er niet mee in om een week te chillen aan het zwembad, dus 2 weken moet wel lukken. Het duurt ook 3 dagen tegen dat mijn jongste (2 jaar) een beetje aangepast is aan het uurverschil.
Singapore is wel een duur land, ook voor overnachting. Enige wat wij betaalbaar vonden voor onze 4 nachten was een Cube hotel (waar onze dochter eigenlijk niet binnen mocht, maar goed :-P), dat was in promo Ä45/nacht anders ook Ä90.

Strand hebben we daar niet gedaan, voor Singapore zijn we kleine week naar de Perhentian eilanden in MaleisiŽ geweest.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules