Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 21-10-2016, 21:50   #21   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Lol, quasi niemand die niet Civilization VI aan het spelen is op mijn Steam friendlist.
Ik heb er wel eens zin in, heb V overgeslaan.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2016, 04:23   #22   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ik had er eens geen zin in, en nu begint het toch weer te kriebelen. Godverdomme.

Toch tot wanneer ik filmpjes bekijk. Ik vind het er wel nog altijd een pak minder leuk uitzien dan Civ5 destijds. Vind het zelfs ronduit lelijk als ik, zelfs recente, youtube-filmpjes zie. Misschien valt dat minder op als je zelf aan het spelen bent, maar toch ... bah. Precies een iPhone-spel (trekt hard op de stijl van Civ Revolution 2). Misschien toch maar gewoon Civ5 opstarten.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2016, 08:44   #23   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

De stijl is idd wat minder, maar de veranderingen aan het spel zelf zijn dat zeker niet.
Ik begin te denken dat dit de beste Civ is tot nu toe.
Old 22-10-2016, 08:46   #24   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Ik heb nog niet zo lang geleden Civ V expansions gekocht. Wat uurkes gespeeld, maar niet eens zo veel. Zou wat zot zijn om nu al over te stappen.
Ik koop het wel eens in een sale over twee jaar met alle expansions.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2016, 11:27   #25   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Wat een dikke game! Als Civ V veteran mijn eerste VI game gedaan op Prince, Small map, Pangea. Toch maar gekozen voor Prince.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Rome omdat ik eindelijk eens ongestraft wide wou gaan. Civ V was altijd maar 4 cities, en dan tall, Wide kon ik echt niet (ook niet met bvb Russia).

Uiteindelijk gewonnen met dikke Domination Victory, maar dat was vooral omdat ik iedereen out-tech, en de AI zijn units niet upgrade. Tegen het einde pak ik gewoon een city met 1 siege unit en een melee unit op 2 turns. Mja
Old 22-10-2016, 11:38   #26   link
Lycas
Senior Member

Iemand die beide TW speelt en dit?

Is het nog altijd zo dat Civ veel uitgebreider is in de map en technology enzo, maar geen battles kan doen of hoe zit dat?
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2016, 11:54   #27   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Hoe bedoel je geen battle doen? één van de manieren om te winnen is om alle Capitals te capturen, dikke warfare dus.
Old 22-10-2016, 15:34   #28   link
Lycas
Senior Member

Ik bedoel een realtime battle. Je gaat uit de campaign en vecht op het slagveld.
Ik meen mij te herinneren dat da er vroeger niet in zat.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 22-10-2016, 16:04   #29   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Dat heeft er nooit in gezeten.
En dat zal ook niet gebeuren, het is een compleet ander spel.
DM is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 12:25   #30   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Beste civilization tot nu toe (enkel de 2 niet gespeeld), maar ik heb geen tijd om er voldoende op te nolifen
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 09-02-2017, 15:12   #31   link
Karel
Senior Member

Karel's Avatar

Akkoord. Ik heb er nu een 100 uur opzitten en zit nu wel op het punt dat enkel Deity nog een uitdaging is. Wel nog geen enkel game op Deity kunnen winnen, dus dat begint wel wat frustrerend te worden.
Karel is offline   Reply With Quote
Old 26-02-2017, 17:23   #32   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
't is nog ferm aanpassen na Civ 5
Old 24-03-2017, 15:34   #33   link
Flyby
Senior Member

Flyby's Avatar

Send a message via ICQ to Flyby Send a message via MSN to Flyby
't gaat traag. Eenmaal alle miltaire eenheden verloren door rebellie die netjes alle handelaars aftroefden. Geen geld, geen militairen
Old 27-03-2017, 14:30   #34   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Er wordt wel enorm veel geneut over Warmonger/War weariness penalties.

Zelf bij een van de eerste playthroughs ook even verbaasd geweest dat iedereen mij haatte en mijn bevolking begon te revolteren, gewoon omdat ik een paar stadjes had ingenomen

Maar zoals eigenlijk bij elke civilization moet je dus zowel je diplomatieke relaties als de tevredenheid van je bevolking managen, en als je perse wat steden wil innemen en toch nog een contente bevolking wilt, en internationale handel wilt blijven voeren, moet je dus op alle terreinen plannen, en niet enkel genoeg wapens bouwen.

Sinds die ene playthrough niets last meer mee gehad.

Enkel jammer dat zovelen niet verder komen dan "het is kapot raage".
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules