Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 17-01-2017, 10:17   #1781   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Heeft iemand van jullie toevallig ervaring met van die 'ion plated' toestanden? Ik vind het er wel goed uitzien, zo zwart titanium en al, maar vraag me af hoe slijtvast het allemaal is.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2017, 16:55   #1782   link
Dorfmeister
O_o

Ik heb ÚÚn horloge dat ion plated is en dat is een Orient ER24001B met rosÚ gold coating, eigenlijk een koperachtige kleur. Ik heb het horloge nu zo'n acht maanden en het ziet er gloednieuw uit. Dat komt ook omdat ik het horloge vijftien, hooguit twintig keer heb gedragen.

Van wat ik gelezen heb, zijn de meeste ion plated horloges wel herkenbaar omwille van de gebruikssporen, maar de kleurvervaging is wel gering. Van de merken die alles in-house doen (Seiko, Orient, Citizen, ...) durf ik wel te zeggen dat hun horloges een deftige behandeling hebben gekregen. Voor de modemerken genre Fossil durf ik m'n hand niet in het vuur te steken.
Dorfmeister is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2017, 15:53   #1783   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled

https://www.janmaes.be/uurwerken/her...llenium-faclon

Iemand interesse in dit horloge over te kopen? Heb dit gewonnen bij een wedstrijd maar draag eigenlijk al dag in dag uit mijn smartwatch en zie me dit niet er ook bij dragen.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 11-02-2017, 20:22   #1784   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Zou veel mooier zijn moesten de letters "star wars" er niet opstaan en ze het gewoon bij de tekening gehouden hebben.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2017, 21:53   #1785   link
SaveTheWhale!
Senior Member

SaveTheWhale!'s Avatar

zou ook gewoon veel mooier geweest zijn ware het niet in star wars theme
Old 15-02-2017, 15:56   #1786   link
DeathKnight
Voorzitter CSOLT

DeathKnight's Avatar

Send a message via ICQ to DeathKnight
Dan was het een stuk plastiek aan een bandje.
DeathKnight is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 17:05   #1787   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

geef het aan uw kind, daar is het toch voor bedoeld?
Old 15-02-2017, 17:07   #1788   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

79 euro voor zoiets

rofl

krijgt ge normaal gezien zoiets lelijk niet bij nen happy meal of als extra bij een cinematicket voor nen star wars film
Old 27-02-2017, 20:22   #1789   link
Dorfmeister
O_o

Via watch2day een Deep Blue Protac 1000 gekocht voor 159 euro en arriveerde dit weekend. M'n eerste indrukken zijn gematigd positief. Het is een heleboel horloge voor dat geld met een saffier glas, een movement dat hackt en opwindbaar is en de grote depth rating. Er zijn vanzelfsprekend concessies gedaan met een erg goedkope roteerbare bezel (precies plastic) en een siliconen bandje.

Ik zou het niet de koop van de eeuw durven noemen, maar voor dat geld is het zeker ook geen miskoop. De standaardprijs is 290 euro, maar het is moeilijker om Deep Blue-modellen te kopen zonder korting dan met korting...
Old 13-04-2017, 22:43   #1790   link
Blowiieh.
Senior Member

Vroege cadeau van m'n vrouw voor m'n 30ste verjaardag. ^^

Denk niet dat'k al ooit zo content was met een verjaardagsgeschenk. :D
Blowiieh. is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2017, 10:47   #1791   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

^maat van mij heeft die.

'k Ben in blijde verwachting van een sarb033

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Galeo is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2017, 12:41   #1792   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Deze is gisteren toegekomen.
Nu nog eens mijn Tissot nieuwe bandjes laten steken en een batterijtje in een horloge van Festina en ik kan afwisselen

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 23-05-2017, 20:27   #1793   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Vandaag toegekomen, sarb065. Nog vlug gekocht voor de productie stopt. Voor 2017 komen er nieuwe cocktail times onder het 'presage' merk van Seiko. Maar het binnenwerk van dit JDM online model is veel beter.

Old 24-05-2017, 18:48   #1794   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

Quote:
Originally Posted by Intred View Post
Vandaag toegekomen, sarb065. Nog vlug gekocht voor de productie stopt. Voor 2017 komen er nieuwe cocktail times onder het 'presage' merk van Seiko. Maar het binnenwerk van dit JDM online model is veel beter.

Heb hierover ook nog nagedacht... Met die alpinist en sarb033 ben'k echter nog goed gecovered qua jdm's

Quote:
Maat van mij is zo eens naar de psycholoog gegaan, verdict: "gij mankeert niks, gij wilt gewoon per se speciaal zijn". Beste psycholoog ooit.
Old 25-05-2017, 11:25   #1795   link
Dorfmeister
O_o

Quote:
Originally Posted by Intred View Post

De SARB065 is een geweldig horloge, enkel jammer dat het polsbandje vrij shitty is Ik heb de mijne laten staan omdat ik het niet zo vaak draag, maar een after-marketbandje is wel aangeraden vind ik. Hirsch heeft enkele mooie lederen bandjes voor een schappelijke prijs.

Ik zou niet zeggen dat het movement van de nieuwe Cocktails in de Presage-collectie zoveel slechter zijn dan het huidige 6R15C-movement in de SARB065. De nieuwe horloges gaan werken met het 4R-movement wat een vervanger is van de 7S26-reeks die gebruikt wordt bij de goedkopere modellen (de Seiko 5's). De 4R-reeks is dus eveneens uitgerust met hacking en is opwindbaar. Enkel de gangreserve ligt wat lager: +50 uur voor de 6R-reeks tegenover +/- 42 uur voor de 4R-reeks.

Qua precisie zal de 6R-reeks iets beter zijn, maar ik vermoed dat de nauwkeurigheid niet substantieel zal verschillen. Mijn SARB065 wijkt vijf seconden af per dag gedragen en ongedragen tussen tien Ó vijftien seconden. De opgegeven toleranties van Seiko liggen een stuk hoger. Ik vermoed dat de 4R-reeks deze waardes ook wel zal benaderen. De nieuwe Cocktails in de Presage-collectie zijn overigens net iets dunner dan de SARB065.

Zelf ben ik meer de vintage-tour opgegaan. Sinds enkele maanden heb ik een King Seiko met 36000 tikken per uur en dat is echt wel fantastisch om te zien Met een diameter van 36 mm draagt het vrij ingetogen en de aanwezige patina geeft het karakter. Ik verkeer momenteel nog in de fase van verliefdheid.

Gisteren heb ik een vintage Seamaster Day Date met 1020 kaliber besteld op Chrono24 voor 617 euro.

Ik ben benieuwd hoe het er in het echt gaat uitzien. Ik was al een tijdje op zoek naar een vintage Seamaster en de laatste tijd viel m'n oog op de Cosmic 2000. Hier kon ik m'n gading niet in vinden ofwel was de prijs te duur. Dan heb ik maar de trekker overgehaald bij dit exemplaar. Net zoals de King Seiko's zijn vintage Seamasters nog betaalbaar in vergelijking met de Speedmasters.

Het volgende doel is een Bulova Accutron 214 Spaceview met stemvork uit de jaren zestig. Er zijn er nog voldoende te vinden rond 400 euro, maar meestal nog met de originele batterij terwijl die aangepast moet worden. De zoektocht gaat verder
Old 25-05-2017, 16:28   #1796   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Er is inderdaad al een Hirsch horlogebandje onderweg het is niet dat de originele band slecht is maar door het glossy effect van de lederen band ziet het er uit als plastiek.

Proficiat met je aankoop van de omega seamaster, is inderdaad nog een bescheiden prijs voor wat je krijgt.
Old 29-05-2017, 18:01   #1797   link
Intred
Senior Member

Intred's Avatar

Vandaag Hirsch Duke horlogebandje toegekomen en het is toch een verademing ten opzichte van de standaardband die trouwens na een week nog steeds niet helemaal goed zit. Deze zit direct goed, opmerkelijk en voelt en ademt kwaliteit uit eigenlijk. Dikke aanrader dit merk.

Old 29-05-2017, 18:17   #1798   link
Dorfmeister
O_o

Ik vind Seiko een geweldig merk, maar de meesten van hun bandjes zijn vrij schei▀e.

Goede keuze van kleur ook, het past bij de SARB. Ik zie dat de vouwsluiting ook op het Hirsch-bandje is gemonteerd en dat is toch een voordeel. Een vouwsluiting werkt wel gemakkelijk.
Old 29-05-2017, 20:48   #1799   link
Galeo
Galeocerdo teh shark

Galeo's Avatar

I folded. Bedankt zenne Intred.

Quote:
Old 30-05-2017, 18:27   #1800   link
Dorfmeister
O_o

De Seamaster is inmiddels gearriveerd en ik ben wel verschoten hoe goed het er nog uitzag. Het horloge dateert van 1979, maar de wijzerplaat vertoont relatief weinig sporen van patina. De kast is opnieuw gepolijst waardoor het er vrij goed uitziet en verward kan worden met een nieuw(er) horloge.

Andere dingen die me opvielen:

- Deze Seamaster heeft echt een heel erg bol glas, vergelijkbaar met m'n Bambino
- De ge´ntegreerde bracelet draagt erg licht
- Er is een kleine ruimte tussen de twee eerste schakels en alle andere schakels
- De tonneau kast ziet er erg elegant uit
- Het wijzigen van de datum gebeurt in dezelfde positie als het wijzigen van het uur (door het uur terug te zetten) wat toch wel bizar is

Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules