Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 16-03-2017, 12:46   #1261   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Lokaal product my ass, enige die beter wordt van al dat colora gedoe is de familie Bossuyt, Bent Van Looy of een andere BV. Hebben uiteraard enkele goede producten, maar zijn ivm de rest van de markt zeer duur. Slagen er door hun marketing strategie natuurlijk zeer goed in de markt ge bespelen, kan je alleen maar bewondering voor hebben dat ze gemakkelijk 2-3 euro per liter duurder verkopen dan een concurent. En de particulier betaald dat blijkbaar met plezier, want tis toch nen toffe reclame op de radio he

Bij mij in de zaak verkoop ik producten uit de "Akzo familie". Trimetal, Sikkens, Herbol... Professionele kwaliteiten voor elk budget. Van pakweg 80 euro gekleurd voor 5 liter tot 170 euro gekleurd voor 5 liter. Afhankelijk van de eisen voor de muurverf.

Laat je absoluut geen gekleurde primers aansmeren voor elk kleurtje dat je wil zetten. Pure geldklopperij en must bij Colora. Enige reden waarom wij soms gekleurde primers voorzien is bij zeer moeilijke kleuren of als de klant er specifiek om vraagt.

In principe, na al het voorbereidende werk en als je muur/gyproc/vlies schildersklaar is.

1x primer
2x afwerking. Je kan nooit, zelfs met de aller beste kwaliteitsverf een 100% dekkend resultaat verwachten na 1 laag. Het kan mooi staan, maar nooit optimaal.

Fixeerlagen is enkel nodig als de situatie daarom vraagt. Dus nooit zomaar gebruiken.

zoals al gezegd, niet zuinig zijn op verf. 1 volle verfrol is +- 1m² uitrollen. Meestal heb je met 1L verf +- 50M²
Moet je dus een plafond doen van 45m² en na de eerste laag blijft er nog een halve pot over heb je veel te veel open gestreken en te dun gewerkt.

Colora is dus een directe concurrent van ons moeilijk om als onafhankelijke zelfstandige op te boksen tegen een nationale keten. Maar dat is de uitdaging. Zoek u een degelijke professionele zaak en ga voor prijs/kwaliteit. Colora is een meester in het uitmelken van zijn clienteel, los dat ze soms echt goede producten hebben.

hun "instapverf" bvb. Kost voor 10l gekleurd in lichte tint 170 euro enkel nu bij hun opendeur krijg je daar eens 10% op.
De vergelijkbare instap kwaliteit in Herbol of Trimetal zit je daar dan rond de of 145 euro voor 10l trimetal mat en bij herbol aan 145 euro voor 12.5l... En dan is er nog niet eens over kortingen gesproken.

Je zal prijs kwaliteit altijd beter scoren bij een andere professionele verfhandel. Als dit je eigen huis is, ga nooit te goedkoop in verf. Zet er liever een prijs/kwaliteit betere verf op dan een goedkope. Het verfwerk en voorbereiding is hetzelfde, maar de levensduur is een verdubbeling.

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2017, 15:35   #1262   link
Matthias
*snore*

So salty!
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2017, 17:00   #1263   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Kei salty dat ik mijn producten aanbeveel tov een concurrent. Ma echt NEIG salty.

Old 16-03-2017, 17:49   #1264   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Krijgen shrimpers een korting op AK-verf?
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2017, 18:15   #1265   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Bajaaat

Old 17-03-2017, 09:36   #1266   link
jelliuz
Senior Member

jelliuz's Avatar

Trimetal is de beste verf ooit.
Old 17-03-2017, 10:56   #1267   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Lichte muren in goede staat. Twee goede lagen van de goedkoopste Gamma-verf gebroken wit. Meer moet dat niet zijn.
operator is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 10:41   #1268   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Thuis bijna overal Sigma verf gebruikt, is dat deftig genoeg? Ik merk bij hun witte verf wel degelijk een verschil dan de goedkopere producten. Dekt een pak beter en is bij drogen een stuk egaler. Het hangt er natuurlijk vanaf waarvoor je het wil gebruiken, voor een slaapkamer is dat al minder boeiend dan voor een living natuurlijk.
Arne is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2017, 07:07   #1269   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

Wij hebben verf gebezigd uit de lokale doe-het-zelver en die is meer dan voldoende.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2017, 15:00   #1270   link
boogie_man
Senior Member

Boss paint alhier, gekocht bij de lokale verfhandel. Geen idee in welk segment ik die verf moet plaatsen, ik weet alleen dat het niet echt goedkoop was. Soit, verf was opmerkelijk beter dan de verf die ik ooit eens gebruikt heb om een muur van mijn kot te schilderen en het huismerk was van de Hubo.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2017, 21:36   #1271   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by operator View Post
Lichte muren in goede staat. Twee goede lagen van de goedkoopste Gamma-verf gebroken wit. Meer moet dat niet zijn.
welja, voor gebroken wit moet dat geen dure verf zijn
Old 26-03-2017, 22:40   #1272   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Heb hier wat buitenmuren met goedkope brico verf herschilderd. Ik zie geen verschil tov verf die me het dubbele kostte.

Regenvocht op witte muren doet vieze dingen.... grrr
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2017, 13:20   #1273   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Uiteraard zie je dat verschil niet. Het prijsverschil zit 'm in de slijtage. Goedkope verf verliest gewoon veel sneller volheid en vraagt derhalve vlugger om een nieuwe laag.
Old 27-03-2017, 13:43   #1274   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
KAPOW! ineens 5 experts in verf op shrimp!
Old 27-03-2017, 14:35   #1275   link
Matthias
*snore*

Put in mijn gepolierd beton. Dochter die fiets zeer ongelukkig laten vallen heeft. Iemand tips of producten om makkelijk te herstellen? Interwebs maakt me niet meteen wijzer.
Old 27-03-2017, 16:59   #1276   link
jakkerd
Dzzinggg!

jakkerd's Avatar

Old 27-03-2017, 22:57   #1277   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Uiteraard zie je dat verschil niet. Het prijsverschil zit 'm in de slijtage. Goedkope verf verliest gewoon veel sneller volheid en vraagt derhalve vlugger om een nieuwe laag.
Tis ne muur onder grondniveau die lijdt onder opstijgend vocht en regenwater dat er langs loopt. Ik schilder die minstens 1 keer per jaar opnieuw. Ik denk niet dat dure verf dubbel zo lang wit zal blijven zien.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2017, 13:18   #1278   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Put in mijn gepolierd beton. Dochter die fiets zeer ongelukkig laten vallen heeft. Iemand tips of producten om makkelijk te herstellen? Interwebs maakt me niet meteen wijzer.

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
So salty!

Old 30-03-2017, 15:50   #1279   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Iemand hier wat advies betreffende plinten? Ben momenteel aan het vloeren en twijfel nogal hard tussen MDF en vol houten plinten. De ene zegt dat MDF zeker voldoende is, de andere zegt dat houten beter bestendig zijn tegen water en minder geneigd zijn om krom te trekken. Heb een prijs van 9.66 € de lopende meter voor afgelakte plinten met een kleine sier (12cm hoog).
Metal is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2017, 16:35   #1280   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by aksm View Post
Pfuh, jakkerd, da real mvp heeft mij wél geholpen.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules